Glavni meni

r1200c

Započeo Boban_m, 11 Maj, 2016, 20:01

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Hurricane

Citat: Boban_m poslato 05 Jun, 2016, 16:07
Sam si trazio. Dakle, during the war...


29 godina od kako sam kupio prvi motor...jbt. Tomos 15 bez cilindra, klipa i karburatora. Posto su se roditelji oglusili o moju zelju, a buduci da sam vazda bio na svoju ruku, nakon par mjeseci preskakanja dorucka u skoli i stekanja para dovezem svoju zelenu azdaju. Azdaja u mojoj glavi, nema veze sto ne ide. Kaze tata ovo ide s mosta u Drinu. Vazi tata, ali ja je drzim dok pada. I posto sam znao da ce biti po mom, a znao je i on, ubrzo se angazovao da je sredimo. Vozacka je dosla mnogo kasnije, tek 1996 nakon sto mi je ratni saborac a tad vec policajac napisao kaznu. Mase da stanem, ja mislio hoce da se ispricamo a on tras kaznu. Do tad sam se najopustenije vozio i po Srbiji, vise puta prelazio i zloglasni prelaz Bajina Basta-Skelani i niko nije pravio pitanje. I tad sam popizdio i polozio.

Ovde se nije zajebavati s tim, neke ludacke kazne od 2 mjeseca u zatvoru, $500 i criminal record koji te kasnije prati ko zla kob penalima kod osiguranja. Ali morao sam juce da ga provozam, skoknuo po zenu na posao. Vozim Ocean Drive-om (to je put sa 2-3 trake u jednom smjeru na ostrvu dugackom dvadesetak milja a sirokom do 300m na kom su najskuplje nekretnine), neki likovi se ukljucuju iz kafica na Harlijima, gledaju i mahnuse bajkerski pozdrav. A meni dobro, opet na motoru...

http://i499.photobucket.com/albums/rr352/boban_africa/ocean%20drive_zpsf3jlwgxk.jpg



..ovaj O-drive?

! No longer available

Boban_m

Ne lici ali ribe su mi poznate.

UFF

bio, isao bih rado ponovo... ali odabrah drugi put tako da mozda u drugom zivotu... sad imam prece stvari


























Boban_m

Nikad ne reci nikad druze Uffe. Zivot je velika igra.

Lazic

Da mi je iko prièao da æe¹ za manje od 3 godine da postane¹ Amerikanac, ne bih verovao... ;D :-*

DebeliZmaj

lazicu: da mi je neko reko da cesh do novaka do budesh opet nezaposlen ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Lazic

Jo¹ nisi banovan...? :D

DebeliZmaj

:D ... sistem te laze ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Boban_m

Danas sam pravio mali djir po sjevernom Majamiju, pa otisao do Cyclegear da vidim sta drze od opreme i ulja (ima svasta), pa onda preko na Ocean Drive da ovjerim i Haulover plazu (cuvenu nudisticku) pa nazad. U stvari da se provozam. I evo utisaka...

Mjenjac je kao na FAP 13. Klang gore, klang dole. U visu i nekako glatko, u nizu ne treba pokusavati bez medjugasa. Nije da nece da udje, nego toliko u momentu uspori ako ne das medjugas da mozes da olupas jaja od rezervoar. Jeste da je veca kubikaza, jeste da je kardan ali mnogo je kume. Ako hoces da vozis lagano moras da nadjes onu dlaku na gasu koja te dijeli izmedju brutalnog kocenja motorom i snaznog potezanja. Sto bi rekao moj drug Kepo - urljiv. Mozda bi mogli da se Throttle moduli sinhronizuju pa mozda bude mirniji, nagadjam samo. 100Nm na 3000 obrtaja jeste zabavno. Boli te u kojoj si brzini, samo zavrnes gas i vuce kao parna lokomotiva. Isto ide sa suvozacem, bez njega, uzbrdo, nizbrdo...Preko gorepomenutog Aventura mosta sam malo dao gas i hop - 100 mph zacas. Negdje sam citao da i ne ide mnogo brze od toga ali i ne treba, em sjedis kao jarbol em nema nikakve zastite od vjetra. I lezi kao pegla mora se priznati. A sto i nece kad je ko tuc ;D

Sjediste je u stvari klasicno sedlo i ono je udobno ali zadnji amortizer je kruzerski, kratak i tvrd. Jbg ko je navikao na enduro. Kocnice su korektne ali nista posebno. Doduse nisam radio panik test jer sam non stop bio u saobracaju nego osjecaj iz regularne situacije. Zadnji disk malo zvecka i to me nervira, ali znam kako cu rijesiti. Rekli mi momci sa foruma samo za ovaj motor. Nemam pojma koliko trosi, znacu kad odem na pumpu prvi put. Mislim nije ni vazno, nego kakav bi review bio da ne pomenem potrosnju ;D Predhodni vlasnik je bio faca i predao mi pun rezevoar. Kvacilo je hidraulicno i potroseno upola rekao bih po visini hvatanja. Iz radoznalosti sam pogledao DIY video i ugasio cim sam vidio da moras da prepolovis motor da dodjes do njega. Nemam ti ja jarane garazu za to.

Uglavnom, japanci su keva sto se tice ugladjenosti i simbioze motor-mjenjac. Ovo je grub motor sa grubim mjenjacem. Onako, bas muski motor. Sta znam, pomalo sam oprezan u ocjeni ali dopada mi se.

ðunta

Sipaj mu neko menjaèko ulje 85-140, ima¹ tamo Bel Ray recimo i dodaj malo Liqui Moly aditiva Gear Saver, molibden disulfat, 20ml tubica. Pri ¹altanju,  malo pred pritiska na pedalu tik pred pokret stopala, i uvek  brzo, mu¹ki,...to su konstruktivno trkaæi menjaèi, imaju jako brzo zakljuèavanje prenosnika i tra¾e odluèno prebacivanje prenosa, to im prija. Kad se navikne¹, ide bez kvaèila u oba smera, samo ¹kljocka. Sama suva lamela i ne imanje lanca trenutno prenosi silu na toèak i potrebno je malo vremena da se privikne, ono, taknuto, maknuto, bez femkanja, sa sajlom, umesto hidraulike, jo¹ je direktnija reakcija, jednostavno ko sa trkaæom napravom, nemilosrdno trenutno pri svakoj komandi. Brembo koènice moraju da koèe, ako nema¹ taj utisak, ne¹to nije u redu, mnogi ne odr¾avaju te motore, ne menjaju koèiono ulje i ne propereu i podma¾u klje¹ta pa ne rade klipovi dobro, a zbog telelever ve¹anja motor ne tone napred, èak se malo i pridi¾e, pa te to mo¾da zbunjuje. Veliki obrtni momenat, naroèito pri maloj konja¾i, èini dodatnu osetljivost na pode¹enost cilindara, nemiran rad oæe i od starih sveæica, a sinhronizacija se podrzumeva kao obavezan preduslov. I nije BMW za svakoga, kao ¹to ni svako nije za BMW, specifièan je motor po mnogo èemu.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

PECA BMW

Jes sto djunta kaze ulje u menjacu cini Ogromnu razliku u mekoci menjaca , zbog visokih temperatura tamo kod tebe moze malo gusce ulje ali je raspon od 70 -140 do 85- 140 .
Zato sam ti ja trazio onu sliku nalepnice . Zbog loseg ulja oce da se cuje to cuveno "clang" sa dobrim uljem se to izgubi skroz ..
Menjac trazi brzo saltovanje (sto nije za copera) ali treba covek da se navikne jer ima veliki hod poluga , japanac ima kratak hod poluge manjaca pa je lakse brzo promeniti brzinu .
Kocnice mora da rade dobro , kod tebe sigurno nisu dobre ali zna da prevari osecaj da ne potanja napred pa covek misli da ne koci ,
fabrika preporucuje  Sintered metal za plocice ...

Sto se tice jakog motornog kocenja moze to da se ublazi ali nema potrebe , kad budes naviko na to vise kocnice neces koristiti pa ce i diskovi i plocice da ti traju jakooo dugo ..
Bolje biti malo lud , nego malo pametan !

Lazic

Jedino me èudi da Boban sa svojih 104 godine nije znao da se lomi motor na pola kod zamene lamele... ;D

Boban_m

Sad si me podsjetio na situaciju od prije rata 90ih kad je izvjesni Kemo s Pali kod Potoèara kupio Javu pa dimio po selu. ©acuju kom¹ije i ka¾e jedan "jes' vidio ¹to je Kemo uz'o motor?" A drugi, "struènjak": "Nije to motor to je Java seljaæe"  ;D

Boban_m

Gosn Djunta i Peco, hvala za misljenje, promjenicemo ulje u mjenjacu da vidimo razliku. Mada mi je prethodni vlasnik rekao da je motor nedavno servisiran sa promjenjenim uljima, kocnicama i stelovanjem ventila. Kocnice su bez ABS, ali to ne bi trebalo da pravi razliku. Koci on OK, ali ne na pomisao sto bi se moglo zakljuciti iz sektaskih opisa.


ðunta

Citat: Boban_m poslato 19 Jun, 2016, 16:06
Gosn Djunta i Peco, hvala za misljenje, promjenicemo ulje u mjenjacu da vidimo razliku. Mada mi je prethodni vlasnik rekao da je motor nedavno servisiran sa promjenjenim uljima, kocnicama i stelovanjem ventila. Kocnice su bez ABS, ali to ne bi trebalo da pravi razliku. Koci on OK, ali ne na pomisao sto bi se moglo zakljuciti iz sektaskih opisa.


Fabrièko uputsvo navodi hipenol 80-90, ali mu prija gu¹æe, pogotovu u toploj klimi; svi obrtni sklopovi su samocentrirajuæi i praktièno se vrte na ulju, samo sipaj to ¹to sam ti preporuèio a i lièno koristim taj koktel ali æu da preðem na  drugo,( Fuchs) jer tog Bel Ray-a nema u Srbiji niti se mo¾e naruèiti kod ovih ¹to uvoze. Ima jo¹ amerièkoh ulja ali ne znam napamet, po¹to mi nisu dostupna, ako ne naðe¹, javi pa da ti dam preporuku na osnovu tuðih iskustava sa ADV-a.

Bez ABS-a, ili kad se on iskljuèi na dugme, koènica je direktnija i preciznija i sa efekta koèenja nema razlike. Dupli èetvoroklipni sistem je je jednak jo¹ od modela ko mog, 1.1GS, do dana dana¹njeg, tako da apsolutno zadovoljavaju i vi¹e nego ¹to je potrebno tvom motoru, 1.2 GS po testu ima naj kraæi koèioni put od serijskih motorcikala, dodu¹e ne znam napamet ¹ta je sve testirano. Jeste Brembo, ali su klje¹ta osetljiva, tra¾e da budu èista i umeju klipovi da ne rade sinhrono, koèenje je i tad odlièno ali nije isto kad svih 8 klipova jednovremeno zatvaraju, i to je ta razlika. Kad bude¹ hteo, otkaèi kle¹ta, izvadi ploèice i povrati sve klipove unutar cilindara i stavi po jednu ploèicu il pareèe drveta izmeðu njih, kad sti¹ne¹ komandu, svih 8 mora ko jedan da krenu i da istovremeno zagrizu ploèicu a ne jedan po jedan, razlika je od OK do "sekta¹kog". 

Uh, lepa boja, kuriozitet je da se te linije po rezervoaru i blatobranima ruèno iscrtavaju, ¾ene ih izvlaèe èetkicom.

"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

DebeliZmaj

brutalno lep moped ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

ЯЭВОЛУТИОН

kad sam video uzivo prvi pu tovaj model, mislio sam da nema ruzniji....a onda je dosao covek u servis i demantovao me

https://www.boxer-parts.eu/gfx/bmw/R1200CL.jpg

u sreci da se vozis....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Boban_m

Hvala momci. BMW rules, ali onaj na 4 tocka. 1100 km voznje danas i niti ukocen niti umoran.

Boban_m

Update za potrosnju: 5,83l/100km. Nonstop gradska voznja, cesce sa suvozacem nego bez, semafori, potezanje, saltanje...ko bi rek'o?!

A da, gorivo je 93 oktana jer ovde nema sa vecim oktanskim brojem.