Glavni meni

pritisak u gumama

Započeo aleksr6, 03 Mart, 2011, 19:47

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

AndreyRR

aj prednju za pola bara i ok a sto zadnju toliko

UFF

a sta bi sa pricom da ce zadnja ispustena da se u krivini deformise?

AndreyRR

ma nece,kada se guma zagreje,pritisak u gumi raste i obars rekord staze  ;D ;D

Slaninar

Tako nekako. Kad se ba¹ vozi o¹tro, treba raèunati na porast pritiska u vreloj gumi. Zato za stazu (ili Mi¹eluk  :)   ) nije lo¹e kad su malo izduvane.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Gašpar

Ne malo, nego mnogo. Na stazi se voze ispod 1.

MISTER X

Citat: AndreyRR poslato 07 Jun, 2012, 20:22
aj prednju za pola bara i ok a sto zadnju toliko
Zadnju toliko jer je to Dunlop guma sa N-TEC tehnologijom, odnosno njena armatura je tako èvrsto izvedena da ju ne treba previ¹e pumpati. Zadnju BT-012 prije nego sam ju poderao i bacio imao sam na 2,3 bara i bio je isti vozni efekat i osjeèaj kao GP Racer sada na 1,8 bara.
Stra¾nje gume koje nemaju N-TEC tehnologiju izrade (a to su sve osim Dunlopovih nekoliko modela) nikako ne voziti sa manje od 2,0 bara (na hladno). Ako se guma bez N-TEC tehnologije vozi na manje od 2,0 bara doæi æe ljeti do njenog pregrijavanja, guma æe mjesiti i izgubit æe se povratna informacija sa ceste, a u ekstremnim sluèajevima mo¾e doæi i do  smicanja gume sa felge (¹to mo¾e biti opasno). Opæenito je pravilo da se ukoliko su prednja i zadnja isti model gume za cestovnu upotrebu zadnja pumpa na 10 do 15 posto vi¹e nego prednja. Kod agresivnije vo¾nje zadnja se spu¹ta na tlak prednje i to je to.
Evo ovdje jedan ne¹to stariji èlanak http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=182&str=3  u kojem se jako lijepo mo¾e vidjeti kako su znalci pumpali gume na cesti, a kako za agresivniju vo¾nju (na stazi).   

easy

ja ne smem ispod 2 na M3, juce sam navak vozio sa 2 napred, 2.1 nazad i odlicno funkcionise.
posle 40 minuta pravolinijske voznje prvu krivinu na putu do staze tamo negde posle shimanovaca sam za malo ispravio jer nisam navikao na takvo upravljanje, posle je sve islo glatko i mnogo preciznije nego sa gumama pumpanim prema manualu za motor. na stazi tek ne smem da pomislim kako bi se proveo

MISTER X

Citat: easy poslato 11 Jun, 2012, 12:45
ja ne smem ispod 2 na M3, juce sam navak vozio sa 2 napred, 2.1 nazad i odlicno funkcionise.
posle 40 minuta pravolinijske voznje prvu krivinu na putu do staze tamo negde posle shimanovaca sam za malo ispravio jer nisam navikao na takvo upravljanje, posle je sve islo glatko i mnogo preciznije nego sa gumama pumpanim prema manualu za motor. na stazi tek ne smem da pomislim kako bi se proveo
Eto, eksperimentira¹ i na kraju æe¹ doæi do svog idealnog tlaka. M3 prednju svakako ne spu¹taj ispod 2,0 bara, a zadnju mo¾e¹ probati nagurati i do 2,3 bara, ali ne vi¹e od toga. 

AndreyRR

Citat: MISTER X poslato 11 Jun, 2012, 13:44
Citat: easy poslato 11 Jun, 2012, 12:45
ja ne smem ispod 2 na M3, juce sam navak vozio sa 2 napred, 2.1 nazad i odlicno funkcionise.
posle 40 minuta pravolinijske voznje prvu krivinu na putu do staze tamo negde posle shimanovaca sam za malo ispravio jer nisam navikao na takvo upravljanje, posle je sve islo glatko i mnogo preciznije nego sa gumama pumpanim prema manualu za motor. na stazi tek ne smem da pomislim kako bi se proveo
Eto, eksperimentira¹ i na kraju æe¹ doæi do svog idealnog tlaka. M3 prednju svakako ne spu¹taj ispod 2,0 bara, a zadnju mo¾e¹ probati nagurati i do 2,3 bara, ali ne vi¹e od toga. 

evo ja cu ti reci kako sam se ja proveo sa gumama napumapnim po fabrickoj preporuci

[slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje]
[pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik]

MISTER X

Citat: AndreyRR poslato 11 Jun, 2012, 13:47
Citat: MISTER X poslato 11 Jun, 2012, 13:44
Citat: easy poslato 11 Jun, 2012, 12:45
ja ne smem ispod 2 na M3, juce sam navak vozio sa 2 napred, 2.1 nazad i odlicno funkcionise.
posle 40 minuta pravolinijske voznje prvu krivinu na putu do staze tamo negde posle shimanovaca sam za malo ispravio jer nisam navikao na takvo upravljanje, posle je sve islo glatko i mnogo preciznije nego sa gumama pumpanim prema manualu za motor. na stazi tek ne smem da pomislim kako bi se proveo
Eto, eksperimentira¹ i na kraju æe¹ doæi do svog idealnog tlaka. M3 prednju svakako ne spu¹taj ispod 2,0 bara, a zadnju mo¾e¹ probati nagurati i do 2,3 bara, ali ne vi¹e od toga. 

evo ja cu ti reci kako sam se ja proveo sa gumama napumapnim po fabrickoj preporuci

[slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje] [slavlje]
[pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik] [pobednik]
Sedam zlata? U kojim klasama? Uh-uh!

AndreyRR

svi mogucim  ;D,bem li ga gume su bile napumpane po fabrickoj preporuci
e sada mozda bih osetio razliku da sam se igrao pritiscima,ali za to nije
bilo vremena.sad da li ima veze proklizavanje sa dodavanjem gasa iz krivine i
pritisak u gumama ne znam  ;D ;D

MISTER X

Citat: AndreyRR poslato 14 Jun, 2012, 17:26
svi mogucim  ;D,bem li ga gume su bile napumpane po fabrickoj preporuci
e sada mozda bih osetio razliku da sam se igrao pritiscima,ali za to nije
bilo vremena.sad da li ima veze proklizavanje sa dodavanjem gasa iz krivine i
pritisak u gumama ne znam  ;D ;D
Koliko li bi bilo zlata da si ganjao sa prilagoðenim tlakom u gumama?
Proklizavanje zadnje u nagibu pri otvaranju gasa na izlaznoj polovici zavoja itekako ima veze sa tlakom u gumama. ©to je tlak veæi, proiklizavanje je ranije i izra¾enije.

mareskin

Citat: MISTER X poslato 18 Jun, 2012, 01:06
Citat: AndreyRR poslato 14 Jun, 2012, 17:26
svi mogucim  ;D,bem li ga gume su bile napumpane po fabrickoj preporuci
e sada mozda bih osetio razliku da sam se igrao pritiscima,ali za to nije
bilo vremena.sad da li ima veze proklizavanje sa dodavanjem gasa iz krivine i
pritisak u gumama ne znam  ;D ;D
Koliko li bi bilo zlata da si ganjao sa prilagoðenim tlakom u gumama?
Proklizavanje zadnje u nagibu pri otvaranju gasa na izlaznoj polovici zavoja itekako ima veze sa tlakom u gumama. ©to je tlak veæi, proiklizavanje je ranije i izra¾enije.

Juèe sam se malo jurio po krivinama sa drugarom koji vozi Kawu R-a. Definitivno moram da spustim pritisak u zadnjoj gumi. Prolazio sam sve krivine istom brzinom kao i on, ali mi je be¾ao na pravcima jer ipak vozi R sa mnogo vi¹e konja. Morao sam stalno da korigujem u, krivinama jer se oseæalo proklizavanje.

Nego, drugari koji voze R-ove ka¾u da dobro i brzo prolazim krivine (za nekoga ko je za njih amater), ali meni se èini da nikad nisam mnogo u nagibu. Naginjem motor, ali onoliko koliko mi je potrebno da proðem krivinu. Valjda biram takvu putanju, da nije neophodno ekstremno naginjanje ili se bar meni tako èini. Primetio sam isto tako da kada vozim iza nekoga da ja ne usporavam u krivinama kao oni veæ malo korigujem gas i br¾e proðem.

Premeriæu sutra chicken stripes da vidim koliko jo¹ imam fore.
Rešio sam da se malo trgnem iz ove monotonije... I trg'o sam se...
Od danas sedim na ladnom betonu

MISTER X

@ mareskin
XJ600 koliko ja znam  ima tvornièki gume BT-021 tvornièki preporuèeni  tlak 2,25 i zadnja 2,5 bara. Predla¾em ti naprijed 2,0 i otraga 2,3. Sa tim tlakovima æe¹ se moæi sigurnije i slobodnije spu¹tati u nagib. To ¹to ti se èini da nikada nisi mnogo u nagibu znaèi da u zavoj ne ulazi¹ sa dovoljno velikom brzinom. Sa veæom ulaznom brzinom i naginjanje je jaèe tako da probaj. Ali prije toga stavi na 2,0 i 2,3 bara. Ako dosegne¹ 1 cm do ruba na zadnjoj gumi, mo¾e¹ reæi za sebe da si znatno ovladao. Malo pogledaj zadnje gume drugih motora. Vidjet æe¹ da ih je vrlo, vrlo malo obru¹enih do ruba i to uglavnom onih koji voze na stazi jer je na cesti osjetno te¾e skinuti rub zadnje gume. Na stazi u kontroliranim kru¾nim uvjetima svaki krug ubrzava¹ i sve se vi¹e naginje¹, po principu - mogao sam ovaj zavoj br¾e. Tako kru¾eæi postupno ubrzava¹ kroz sad veæ poznate i apsolvirane zavoje i osjeti¹ koliki ti je nagib u granicama tvog andrenalina i hrabrosti (ali i ciklistike, ovjesa i guma motora) pa si kasnije i na cesti bolji jer zna¹ koji nagib podnosi¹ prije nastupanja straha. Naravno da treba uvijek gledati i pratiti  granulaciju asfalta. Na glatkom se ne igrati. Ovih motorista sa 1 cm do ruba ima tako-tako, ali velika veæina ih ipak nije niti 2 ili 3 cm do ruba. Pogledaj svoju zadnju gumu i po tome æe¹ znati gdje si ti u naginjanju spram ostalih. Ja osobno, svakome tko na obiènoj cesti skida rub zadnje gume  skidam kapu bez dvojbe i zadr¹ke. Za to ipak treba imati osjeæaja, znanja, hrabrosti, iskustva i muda naravno.     

mareskin

Citat: MISTER X poslato 18 Jun, 2012, 03:01
@ mareskin
XJ600 koliko ja znam  ima tvornièki gume BT-021 tvornièki preporuèeni  tlak 2,25 i zadnja 2,5 bara. Predla¾em ti naprijed 2,0 i otraga 2,3. Sa tim tlakovima æe¹ se moæi sigurnije i slobodnije spu¹tati u nagib. To ¹to ti se èini da nikada nisi mnogo u nagibu znaèi da u zavoj ne ulazi¹ sa dovoljno velikom brzinom. Sa veæom ulaznom brzinom i naginjanje je jaèe tako da probaj. Ali prije toga stavi na 2,0 i 2,3 bara. Ako dosegne¹ 1 cm do ruba na zadnjoj gumi, mo¾e¹ reæi za sebe da si znatno ovladao. Malo pogledaj zadnje gume drugih motora. Vidjet æe¹ da ih je vrlo, vrlo malo obru¹enih do ruba i to uglavnom onih koji voze na stazi jer je na cesti osjetno te¾e skinuti rub zadnje gume. Na stazi u kontroliranim kru¾nim uvjetima svaki krug ubrzava¹ i sve se vi¹e naginje¹, po principu - mogao sam ovaj zavoj br¾e. Tako kru¾eæi postupno ubrzava¹ kroz sad veæ poznate i apsolvirane zavoje i osjeti¹ koliki ti je nagib u granicama tvog andrenalina i hrabrosti (ali i ciklistike, ovjesa i guma motora) pa si kasnije i na cesti bolji jer zna¹ koji nagib podnosi¹ prije nastupanja straha. Naravno da treba uvijek gledati i pratiti  granulaciju asfalta. Na glatkom se ne igrati. Ovih motorista sa 1 cm do ruba ima tako-tako, ali velika veæina ih ipak nije niti 2 ili 3 cm do ruba. Pogledaj svoju zadnju gumu i po tome æe¹ znati gdje si ti u naginjanju spram ostalih. Ja osobno, svakome tko na obiènoj cesti skida rub zadnje gume  skidam kapu bez dvojbe i zadr¹ke. Za to ipak treba imati osjeæaja, znanja, hrabrosti, iskustva i muda naravno.     

Primetio sam da sam stabilniji u krivinama ako imam suvozaèa. To mo¾e da znaèi da je pritisak u gumi veæi nego ¹to treba za jednoga na motoru, samim tim kada ima jo¹ nekoga dolazi do veæeg pritiska na zadnju gumu.
Rešio sam da se malo trgnem iz ove monotonije... I trg'o sam se...
Od danas sedim na ladnom betonu

MISTER X

@ mareskin
Pa kad su dvoje, guma je malo vi¹e stlaèena, kao kad je jedan s ne¹to manjim tlakom, tako da ti je to to. Ipak, ne bih ti preporuèio testiranje zavoja u dvoje. Ta prièa trpi samo jednoga. Kad su dvoje, vozi¹ kao kad si sam po ki¹i.   

mareskin


Jutros pre posla sam premerio i ostalo mi je 2-2,5cm sa obe strane, ali meni su na motoru ne¹to veæe gume nego ¹to je propisano.

Dunlop Sportmax Roadsmart
120/70zr17 m/c (58w)
160/60zr18 m/c (70w)
Rešio sam da se malo trgnem iz ove monotonije... I trg'o sam se...
Od danas sedim na ladnom betonu

neuromasser

Kad pomenu to - mo¾e neko da objasni laiku(meni) èemu stavljanje ¹irih guma? Samo radi izgleda ili imaju neku funkciju?

mareskin

Citat: neuromasser poslato 18 Jun, 2012, 09:51
Kad pomenu to - mo¾e neko da objasni laiku(meni) èemu stavljanje ¹irih guma? Samo radi izgleda ili imaju neku funkciju?

Mislim da je prethodni vlasnik kupio nove gume ovih dimenzija jer nije na¹ao originalnu dimenziju. U svakom sluèaju ja sam sa ovim gumama zadovoljan.
Rešio sam da se malo trgnem iz ove monotonije... I trg'o sam se...
Od danas sedim na ladnom betonu

Dukags

Kazes Hornet prednja guma 2.0 zadnja 2.1, pa koliko mu je fabricki pritisak, kad kod mene na CBR600 po manualu skoro 2.6/2.9 ???