Glavni meni

Moto Guzzi Norge 1200

Započeo Tamanitu, 27 Jun, 2012, 00:56

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Tamanitu

Ucukajte u cika-guglu.
I italijanska Polizia ih vozi, kao i ostale. Imam ponudu primamljivu za ovakim jednim il vise upravo od njih, mnogo manje nego sto se prodaju ovde po cenama oko 5000e, cak 1 ima takav beli za 4350e na oglasu http://www.moto-berza.com/moto-oglasi/moto-guzzi-norge-1200-oglas-53919/
http://www.motoguzzi.it/#/motoguzzi/IT/it/moto/adventure/Norge ovo je noviji naravno, a neki revjui su

http://motorcycle-intelligence.com/moto-guzzi-norge-1200-review/305/
http://www.motorcycle.com/manufacturer/moto-guzzi-norge-1200-first-ride-report-18840.html
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/moto-guzzi/2009-moto-guzzi-norge-1200-ar77623.html

A?



[attachment deleted by admin]

misa-pei

Izuzetan motor, odskaèe od gomile/konfekcije. Kod nas, naravno, slabo ima delova, ali ih ima u Italiji. Svaka preporuka.
Država je najveći neprijatelj naroda

zmiya

Mi¹o,nemo da bi ga savetovo,ti si subjektivan,tero si guzzia u vojsci.. :P

Tamanitu

Iskusio coek sta valja? Jazmi, bi i ti 1 ovakav?
A el se vidimo u petak kod tebe uvece?

misa-pei

Nisam u vojsci, ali 11 godina, 3 Falkonca. Na jednom se o¾enio :P :P :P

Bez sve ¹ale, to je izuzetna ma¹ina, u rangu je BMW R serije RT, malo manje cenjen kod nas, ali odliènog kvaliteta, udobnosti i upravljivosti, ako uzme¹ u obzir namenu te laðe. Ne bih ga uzeo kao svakodnevni motor za grad, preglomazan je. Ali, za putovanje, fantazija.
Država je najveći neprijatelj naroda

misa-pei

Ovo sam pisao za RorH. Nije Norge, ali su ma¹ine iste, onog sa 4 ventila.

Kad biste nekome na pitanje „©ta vozite“, odgovorili punim imenom ovog motora, „Moto-Guzzi Stelvio 1200 4V NTX“, verovatno bi vas pogledao kao vrlo opasnog lika koji je jo¹ uvek na slobodi. Meðutim, poznavaocu æe taj odgovor dati nekoliko vrlo bitnih informacija. Prvo, va¹ motor je mlaði od 2009. godine, jer se tada ovaj i ovakav model pojavio, drugo, znaæe pribli¾nu zapreminu va¹eg Stelvia (koja je zapravo taèno 1151ccm), znaæe da ima ukupno 4 verntila u V motoru i da je fabrièki jako dobro opremljen za putovanja ¹irom sveta, po asfaltu i makadamu.

Fabrika Moto-Guzzi je u svojoj istoriji koja je jako duga (osnovan 1921. godine), imala nekoliko zanimljivih i jedinstvenih re¹enja na kojima je uporno insistirala. Prvo je to bio jednocilindra¹, kubika¾e do 500ccm, u polo¾aju paralelnom sa putem i u pravcu puta, takozvani jednocilindrièni bokser ili Normale. Ta koncepcija je kori¹æena u raznim modelima meðu kojima je i Nuovo Falcone, poznat kod nas kao jedan od dva modela koje je ima(la) na¹a vojska. Drugi model je zasnovan na drugoj konstrukciji na kojoj Moto Guzzi i danas insistira, a to je vazdu¹no hlaðeni V motor kom su cilindri pod uglom od 90stepeni i koji je popreèno ugraðen u ram. I taj motor je kori¹æen na modelu koji je imala na¹a Vojna policija, Moto-Guzzi V35. Taj motor je uz razne izmene, bio ugraðivan u sve modele od 1976. godine. Bili su to V7, V35, V50, V65. Kubika¾e tih motora su varilrale od 350 do 1150ccm.

Moto Guzzi Stelvio je zami¹ljen i na tr¾i¹te je iza¹ao kao direktna konkurencija najprodavanijem tureru na svetu, BMW GS. Stelvio NTX je tu da parira Adventure modelu. Od BMW je preuzeo neke konceptualne istovetnosti, dakle oba imaju vazdu¹no hlaðene motore, kardanski prenos, odlièan obrtni moment, jednoruènu zadnju vilju¹ku, odliènu za¹titu od vetra za vozaèa i jako va¾no s obzirom na prièe koje prate italijanske proizvoðaèe, odliènu krajnju obradu i veliku pouzdanost u upotrebi.

Prvi Stelvio je imao ma¹inu sa 8 ventila, koja je davala veliku snagu u vi¹im obrtajima, ali je u srednjim i ni¾im bio „¹upalj“. U fabrici su shvatili da spojkem takve koncepcije i tae ma¹ine, nisu pogodili ¾eljenu ciljnu grupu. Zato su, 2009. godine, u Stelvio ubacili ma¹inu sa 4 ventila i dobili su obrtni moment u ni¾im obrtajima nego pre, neuporedivo bolji odziv na gas u srednjim i ni¾im obrtajima.

Takoðe, shvatili su da je oprema poput Adventurove jako bitna. Uveli su oznaku NTX kao uspomenu na model koji je dizajniran 1986. godine za Pariz-Dakar i Faraonski reli. Ta oprema se sastoji od aluminijumskih kofera, ¹titnika ruku, ma¹ine i kardana, dodatnih svetala, u¾eg zadnjeg naplatka, da bi se poveæala pokretljivost u bespuæu. ABS je serijski. Takoðe, mogu se dobiti i navigacija, alarm, drugo sedi¹te...

Dakle, kada se pogleda na papiru, dobili smo jo¹ jedan slièan motor. Kada se pogledaju u¾ivo, a i kada se provozaju, do izra¾aja dolaze i razlièitosti.

Poènimo od izgleda. Guzzi donosi vrlo sve¾, neuobièajen izgled. Nekome mogu da se ne dopadnu buljave „okice“, ali je u svakom sluèaju vrlo originalan. Klasièno je veliki, kabast, kao i ¹to treba da bude da bi sa uspehom podnosio sve ono za ¹ta je zami¹ljen u svom radnom veku.

Iznenaðenje poèinje kada se krene. Dosta je lak¹i za manevrisanje i za upravljenje od svog glavnog konkurenta, ima odlièan odziv na gas, jako lepo se snalazi u uskim krivinama i malim brzinama. Vibracije su jako male sve do visokih obrtaja, potom postaju izra¾enije. Menjaè radi glatko i precizno, nema „la¾nih“ lerova. Kvaèilo je meko i vrlo precizno.

Ogibljenje je, s obzirom na kardanski prenos, jako dobro. Napred je malo mek¹i ali vozaè dobija dovoljno povratnih informacija o tome ¹ta mu se de¹ava sa prednjim toèkom. Kardanski prenos se gotovo ne primeæuje, ¹to je kod nekih modela bez obzira na SARC sistem Guzzija, bilo primetno. Ovo svakako nije motor kojm æete u krivinama da kolenom grebete zemlju. Visok je, te¾ak (215kg), dugaèak ali se u krivinama pona¹a vrlo neutralno i stabilno. Ona njegova velika te¾ina se u krivinama gotovo i ne oseæa.

Polo¾aj vozaèa je sasvim opu¹ten za celodnevne vo¾nje. Sedi¹te je dovoljno udobno i podesivo je na dve visine, tako da i  posle vi¹e stotina kilometara ne oseæate umor. Za¹tita od vetra je sasvim dobra.

Koènice su na odgovarajuæem nivou. Koèenje je progresivno, ABS se ne me¹a preterano, sasvim su na nivou svog zadatka. Ram se prilikom o¹trog koèenja ne uvija i ne pravi igranku po putu.

Kada je u pitanju vo¾nja po gradu, ovaj Guzzi se i tu sasvim dobro snaèazi, naravno uz ogranièenja koja nameæe njegova velièina. Ne umara vozaèa po¹to je odlièno izbalansiran, meko reaguje na gas i kvaèilo je vrlo meko. Sve u svemu, nije problem da se i svakog dana vozi u gu¾vama.

Postavlja se pitanje njegove upotrebljivosti van asfalta ili tvrdog makadama. Mo¾e, ali nije ba¹ njegov teren. Na blatu i na pesku, pona¹anje mu je previ¹e „drumsko“, nije odgovarajuæe ergonomije za stojeæu vo¾nju, kardan na zemlji ili blatu ume da reguje malo preo¹tro.

Sve u svemu, jako lep motor, za one koji vole da budu drugaèiji, da voze ekskluzivan motor na granici sa egzotikom, a da pri tom imaju odlièan prevoz ako ne nameravaju da previ¹e vremena provode po potpunom bespuæu. Lak je za vo¾nju, komforan, silovit, privlaèi pa¾nju kada se negde pojavite, izdvaja se iz mase.

Na vama je da odluèite.
Država je najveći neprijatelj naroda

skijash


mkt


zmiya

Citat: Tamanitu poslato 27 Jun, 2012, 01:17
Iskusio coek sta valja? Jazmi, bi i ti 1 ovakav?
A el se vidimo u petak kod tebe uvece?

Mo¾e ako ne odem negde na intervenciju.. :-*

zmiya

Citat: misa-pei poslato 27 Jun, 2012, 01:34

Moto Guzzi Stelvio je zami¹ljen i na tr¾i¹te je iza¹ao kao direktna konkurencija najprodavanijem tureru na svetu, BMW GS. Stelvio NTX je tu da parira Adventure modelu. Od BMW je preuzeo neke konceptualne istovetnosti, dakle oba imaju vazdu¹no hlaðene motore, kardanski prenos, odlièan obrtni moment, jednoruènu zadnju vilju¹ku, odliènu za¹titu od vetra za vozaèa i jako va¾no s obzirom na prièe koje prate italijanske proizvoðaèe, odliènu krajnju obradu i veliku pouzdanost u upotrebi.

Iznenaðenje poèinje kada se krene. Dosta je lak¹i za manevrisanje i za upravljenje od svog glavnog konkurenta, ima odlièan odziv na gas, jako lepo se snalazi u uskim krivinama i malim brzinama. Vibracije su jako male sve do visokih obrtaja, potom postaju izra¾enije. Menjaè radi glatko i precizno, nema „la¾nih“ lerova. Kvaèilo je meko i vrlo precizno.


Ako sam te dobro razumeo,bogohulnièe,ti poredi¹ vrhunac zapadnonemaèke tehnike sa talijanskom konfekcijom?

misa-pei

Država je najveći neprijatelj naroda

Che


zmiya

Mislio si veænica,verovatno..

Taraba

Spavaæica? Peèenica? Slannnica?
The band is just fantastic that is really what i think. oh by the way which one's pink?

AndreyRR

cetiri slova,strana rec  ;D

pit



             Moje misljenje je da je i GS i GUZZI isto govno samo sto talijan manje smrdi ...tako da moj glas u ovom slucaju ide talijanu...ako nista drugo ima mehanicari da se cude kad ga vide i da te pitaju''pa gde bre nadje ovo da kupis''

zmiya

A ¹to se zove Norve¹ka?

Che


ЯЭВОЛУТИОН

samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

abarth

Citat: zmiya poslato 27 Jun, 2012, 18:29
A ¹to se zove Norve¹ka?

Moto Guzzi has a venerable history of technological firsts. Many of the components now used on the majority of today's motorcycles were introduced for the first time in the historic Guzzi factory on the Lariano mountains. This was the case, for example, with the rear suspension with swingarm - also the origin of a legendary motorcycle raid in which Giuseppe Guzzi, the founder's brother and production engineer, played a leading role. In 1928, long-distance excursions were hampered by a serious technical flaw - the lack of rear suspension. The alternatives used until then were not able to maintain the frame under correct torsional rigidity and what was gained in comfort was lost in lack of handling. The inventiveness of the Guzzi brothers created an elastic frame with a sheet steel box enclosing four springs, together with a swingarm in tubes and sheet metal which they then used on the G.T. It was also the embryo of the first modern rear suspension and the basis for the first genuine Gran Turismo motorcycle. Original in everything, the Guzzi Brothers chose a highly particular test - a 4000 mile journey from Mandello del Lario to Lapland in northern Norway, inside the Arctic Circle. A monumental enterprise, considering the disastrous condition of European roads at that time. But in four weeks, Giuseppe reached his destination. The elastic frame with rear suspension was so successful that it was introduced in production machines and the G.T. was named "Norge" in memory of that unprecedented feat. This is why Moto Guzzi decided to name the first "Gran Turismo" of the new era the "Norge".