Glavni meni

Èi¹æenje lanca i podmazivanje,dilema

Započeo stefanalcatraz, 19 Maj, 2012, 16:51

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Bugi

Citat: Darko poslato 02 Septembar, 2014, 18:05
Citat: Mil@n poslato 02 Septembar, 2014, 17:49
Citat: Darko poslato 02 Septembar, 2014, 15:46
Ja sam za varjantu da lanac ne treba prati i cistiti , nego samo podmazivati...

Cuo od dva prepametna majstora , i drzim se toga...

Mozda pranje , na svako deseto podmazivanje...

I jos jedna dilema u koju sam se uverio da je pogresna je - "filter ulja je oko 400 din , pa sto da ga ne zamenim"...GRESKA !!!

filter ulja se menja svaku drugu zamenu ulja !!
Mozes li da objasnis zasto je greska da se ne menja svaki put filter nego svaki drugi.


zar ti nije dovoljan razlog to sto je i fabrika rekla da se filter ulja menja na svako drugo menjanje ulja...
ja sam upravo bio jedan od tih "jbt , dao sam 40-50e za servis , filter ulja mi je 400 din , zamenicu ga , samo moze da mu bude bolje"  ---- e KURAC !!!!

nije mu bolje ... unistavas ga tako....

mrzi me sad da kucam zbog cega, moram po klinku u skolicu ,ali ako bas insistiras ili se ne javi niko od majstora da ti objasni , napisacu ti ja kad se vratim

sve ima svoje , nismo mi pametniji od tih inzinjera tamo.. da napomenem , ovo vazi i za aute i za motore , a za motore ono bas ,bas ;)

Kako to da su inzenjeri pametni u vezi jedne stvari , filter ulja u ovoj temi a pojma nemaju u vezi pranja i podmazivanja lanca jer , koliko vidim , niko ne jebe njihovu preporuku o odrzavanju i sta se u opste odrzava na lancu

Darko

Toga ima na tone...u svakoj onoj knjizici u mass kompani imas uputstvo o pravilnom odrzavanju lanca , u svakom manualu za motor imas isto takodje uputstvo i vremenski interval o ciscenju i pranju....

Bez veze skrenusmo sa teme "lanac" , na temu "filter ulja" , nego sam samo hteo da napisem jos jednu zanimljivost/zabludu....

Ne pada mi na pamet nikog da ubedjujem ni u sta , svako radi kako zeli , nego eto...

ðunta

Imao sam skoro debelu raspravu sa srpskim majstorom koji kao i svi srpski smatra da srpski majstori znaju i imeju sve i da nema ¹ta oni ne umeju, ne mogu ili ne znaju bolje od hiljade in¾enjera koji svako jutro idu na posao, moj odgovor je izmeðu ostalog bio da su oni glupi jer im tvorevine lete na mesec a mi pametni jer nama voz Beograd-Ni¹ leti sporije nego kad je pruga napravljena pre stotinak godina.

In¾enjerska re¹enja nisu mo¾da uvek naj bolja ili naj jeftinije, ¹to je nama primarno, ali su sasvim sigurno kvalitetna i optimalna. Zamislite dugu turu od vi¹e hiljada kilometara i tretman usput tim priruènim metodama, mnogo efikasnije su specijalizovani sprejevi. Takoðe postoji rizik upotrebe ne namenskih sredstava, ja i drugar smo upropastili dva lanca mojim pametovanjem povedeno¹æu forumskim prièama, petrolej iz farbare je razvalio O ringe i oba lanca odmah zaribavala i iskorodirala i nije im bilo vi¹e leka.

Filter za ulje ima svoju sposobnost zadr¾avanja i upijanja u sebe nu¾nih neèistoæa koje ulje pokupi u agregatu i kad mu proðe radni interval jednostavno ne zadr¾ava vi¹e ni¹ta plus zbog svoje zaèepljenosti smanjuje protoènost ulja, pritisak, brzinu i broj ciklusa, pa samim tim motor nema dobro podmazivanje koje se ubrzano i smanjuje, plus prljav¹tina u kojoj ima èvrstih i grubih èestica drlja po povr¹inama itd. Za du¾i interval zamene postoje adekvatni filteri i svakako da nije dobro taj kratkotrajni koristiti du¾e od projektovano moguæeg. Hladan start svakog jutra je slièan zameni filtera, zato se on puni uljem da bi se ¹to pre postigao radni pritisak, ali se podmazivanje vr¹i uljnom pumpom koja istovremeno sa anlasovanjem gurne ulje u magistralu. To ¹to motor zazvecka na kratko potièe uglavnom od razvoda do trenutka kad se neki ¹paner, obièno hidraulièni, ne stabili¹e i zategne prenosni sistem unutar motora, recimo lanac sa klizaèima. Naravno da nije uljni film stabilan ili pun ispod le¾ajeva ali je prisutan u veæoj ili manjoj meri plus kvalitetna ulja imaju sastojke koji èuvaju od rada na "suvo".

Inaèe, da bi se efekat podmazivanja agregata verodostojno analizirao i utvrdio potrebno je izmeðu 50 i 100K i to na vi¹e primeraka i u razlièitim uslovima ekspolatacije, to ¹to neko primenjuje ne¹to vi¹e godina bez problema ne znaèi ni¹ta ako se radi o malim kilometra¾ama ko ¹to svi imamo ove sezone, ono, godinu dana vozam a pre¹o 2K i tako deset godina.

Moj stav je da se treba dr¾ati fabrièkih uputstava prvenstveno pa tek onda korigovati ili usaglasiti sa navodima proizvoðaèa maziva, a majstorske savete pod debelom rezervom, a o net prièama da ne govorim, ja mogu da napi¹em da je ulje za ¹ivaæe ma¹ina najbolje. Takoðe, ono ¹to je jeftino retko da mo¾e da bude dobro ali ni skupo ne mora da garantuje uvek kvalitet pogotovu na srpskom tr¾i¹tu.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

Darko

Ja sam sjebo prosli lanac tako (doduse nije bio ni nesto kvalitetan,ali gurao bi jos sigurno) sto sam ga cesto petrolejom prao...na kraju je pocela da izlazi ona zardjala zuta , narandzasta ,zardjala smesa iz njega i to mu je bio kraj...kupio drugi , i sad samo podmazivanje...pranje samo sa sprejevima koji su za to , nikad vise petrolej na lanac necu staviti

grber

@djunta [clapp] [clapp] [clapp] [clapp]

Kad sam bio mladji verovao sam u te neke price lokalnih majstora, al onda su me pametni ljudi pitali "Da li vise verujes gomili inzenjera koji su projektovali i napravili motor ili lokalnom majstoru iz male krsne?"

P.S. Evo gledam manuale za moje motore (KTM i Kawasaki) i vidim da se ulje i filter menjaju u paketu.

Darko

Ima dosta proizvodjaca koji sada savetuju zamenu u paketu...od kad se pojavise nove tehnologije gde se ulje menja na 15-20.000 km..ali i dalje dosta firmi daje tabele gde filter ide svako drugo....

Kostić

ja sam na skoro 11 iljada jednom zamenio ulje i filter, jednom obrisao lanac petrolejom spolja, nauljio vi¹e puta ki¹om i peskom koji se ko æevap stvori na svim delovima motora, uðe i u koènice majkumu, koènice i toèkove ispirao èistom vodom posle svake ki¹e, jednom sam ga zalio tuborgom da operem pesak sa lancobrana i jebemliga, eno i dalje je bolesan, al i dalje se kotrlja. lanac valja oprati zbog peska. pogotovo ako se vozite vi¹e po ki¹i no po suvom. valja i sipati toplu vodu ( da ne nazebe) u fla¹u od koce i izbu¹iti rupu pa oprati koènice, lanac, le¾ajeve, hladnjak i ostale organe na motoru. èisto zbog peska koji slabo da se vidi kad uðe u dupe na peskovitoj pla¾i.

Kostić

inaèe, pre so far avay godina, nisu postojali sprejevi, ¾vake, pièke u tangama i ostala propratna kozmetika, a motori su i¹li, jeboihretro, a dobar broj njih ide i dan danas. ovi na¹i savremeni te¹ko da æe da do¾ive lepe godine. i pamela anderson se kozmetuje pa kad ustane ujutro, upla¹i se kad se pogleda u ogledalu.

Kostić

nekad su stvari pravili od dobrih materijala pa im nije trebala svakodnevna kozmetika. onda je ta gomila in¾enjera shvatila da to nije dobro, pa je poèela da konstrui¹e stvari koje vape za kozmetikom. ipak, ruku na srce, najdu¾i vek ima najprostija stvar. volovska zaprega. napravljena od drveta a vuku je dva vola - odr¾avanje, samo tovatna mast i suva trava : )

¹to mi ovo dade ideju da iznaðem staru dobru tovatnu mast, ugrejem je i zalijem lanac, pustim da se onako vruæa ocedi i teraj : )

ðunta

Citat: Darko poslato 03 Septembar, 2014, 10:48
Ja sam sjebo prosli lanac tako (doduse nije bio ni nesto kvalitetan,ali gurao bi jos sigurno) sto sam ga cesto petrolejom prao...na kraju je pocela da izlazi ona zardjala zuta , narandzasta ,zardjala smesa iz njega i to mu je bio kraj...kupio drugi , i sad samo podmazivanje...pranje samo sa sprejevima koji su za to , nikad vise petrolej na lanac necu staviti

Naravno. Postoji odreðeni rizik jer petrolej nije vi¹e u ¹irokoj i namenskoj upotrebi, osvetljenje, a u gradovima slu¾i ko zna èemu. Moje neko saznanje je da je u stvari to sada eurodizel kome verovatno se dodaje neki deo nekog rastvaraèa. Èak nisam siguran da bi ga dobio kako treba ni od pojedinih proizvoðaèa.

Sva sredstva za pranje su agresivana u veæoj ili manjoj meri, deluju vrlo slièno, karburator, koèioni i èistaè za lanac, a nisu istog sastava pa ih ne treba koristiti tamo gde im nije mesto. Sledeæe, mi u Srbiji volimo da se pona¹emo sveznajuæe i ne pridr¾avamo se struènih uputstava nit ih èitamo veæ smo skloni da radimo napamet. Skoro je jedan lanac stradao zbog ne striktne primene tehnièkog uputstva. Na spreju za èi¹æenje lepo pi¹e da se nanese tanak sloj i saèeka vremenski interval pre ispiranja ali je èovek ¹pricao dok nije dobio beo lanac i naravno zeznuo ga. Inaèe se radi o Silkolen setu èiji sprej za pranje se tro¹i izuzetno malo uz efikasno i bezopasno dejstvo ali uz pogre¹nu primenu ni trkaæi mast-sprej nije mogao da ga povrati. Inaèe i konkretni  sprej se nanosi vrlo malo, tek da se prmeti ali mi volimo da bude ceo lanac beo i da se sija ¹to je kontra produktivno, premnogo masnoæe zadr¾ava prljav¹tinu lepljenjem umesto da je odbija pravilno nanetim tanakim slojem, ono, debelo da traje.

Ma¹insko tehnièko studiranje ima poseban smer usko specijalizovan za podmazivanje i in¾enjeri tribologije praktièno defini¹u ma¹inski sklop i odreðuju odr¾avanje tokom eksploatacije tako da je jako te¹ko iznaæi ne¹to kvalitetnije po sistemu uradi sam.

Po¹to vidim da sti¾u postovi, nekada nije bilo ulja malte ne sa intervalom zamene preko 5K, danas je uobièajeno 10K tako da je i filteru dupliran vek iako se i dalje koristi ista tehnologija izrade. Kvalitet ma¹inske obrade, preciznost sklapanja i kvalitet goriva su znatno smanjili nus produkte tako da je moguæ du¾i interval zamene ali to nije generalno pravilo kojeg se treba dr¾ati veæ je konkretan proizvoðaèki merodavan. Takoðe se ne mo¾e generalizovati jedno pravilo upotrebom agregata  u skroz razlièitim uslovima. Drastièan primer je kori¹æenje enerd¾i sejver i long lasting ulja koja su primarno namenjena svakodnevnim dugim turama koje èini sektor prodaje po svetu gde se od kupca do kupca preðe po par stotina kilometara i tako vi¹e puta tokom dana. Agregat radi  stabilno i mirno bez stresa naglim promenama obrataja ili oscilacijom temperature ¹to nikako nije isto mojim  vi¹eputnim dnevnim turicama od 3-10 km i sa stalno podhlaðenim i sklopovima i uljem. Prevedeno u sate, mojih 15K su vi¹e nego duplo po autobanu. Prvi je M1 izmislio long life uljni filter koji trpi dve izmene ulja ali nije bio prisutan ¹iroko na tr¾i¹tu. Takoðe ima i nekih proizvoðaèa koji uz upotrebu long last ulja nala¾u meðu zamenu uljnog filtera, to nikako ne prihvatam, da ispustim ulje ma kako i filteri¹em ga pa da vratim ponovo u agregat, jeza mi od toga.


"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

Kostić

ti mora da si neki n¾enjer èim dobro poznaje¹ materiju. svojevremeno su ljudi trpali kilo masti u le¾ajeve ¹to svakako nije dobro. postoji propisana grama¾a ili kako se veæ ka¾e, nem pojma, ja sam nepismen i ne valja sve to zalivati po principu od vi¹ka glava ne boli. ne boli glava al bole noge : ) sprejevi za lanac se prskaju samo u spojkama ili kako se veæ ka¾e, èlancima, ringovima ili veæ jel, a ne zalivanje da pobeli. jedan trkaè je na moje oèi zalivao lanac svaki èas, ja sam æutao jer sam nepismen i nije mi bilo interesantno da zajebavam. ;D

eve ti plus +

Darko

Djunta = glas razuma ...  :-)

Uglavnom , svi smo se slozili da je ipak najbolje onako kako kaze proizvodjac !
Prema tome - uputstvo u ruke i teraj !

Kostić

ja nem upustvo, menjo ga za dva tuborga, jebemti  [facepalm]

Darko


El Jefe

Losiji kvalitet goriva=duplo kraci interval zamene ulja.Ovo po fabrickoj preporuci
Друштво за заштиту од животиња

Kostić

inaèe, d¾aba vam svo odr¾avanje po pravilu fabrike, ako kad startujete motor, navijete gas ko pojedinci koje poznajem. ne drkajte ruèku gasa i ne navijajte odma ko da je vam je poreznik za petama, il nedaj bo¾e marsovac. to vam drug ðunta nije rekao. inaèe èovek ozbiljno poznaje materiju i valja ga oslu¹ati. sad æu ja ovako nepismen i pijan davi reèem:

nemojte da drkate gas èim startujete motor. bregasta poslednja dobije podmazivanje jer je logièno poslednja u procesu podmazivanja. bregasta nema veze sa tuborgom, al ipak, ja to ne radim iako motor odr¾avam ko kom¹inicinu biciklu - nikako : )

wau ;D

ðunta

Citat: kosta66 poslato 03 Septembar, 2014, 11:43
ti mora da si neki n¾enjer èim dobro poznaje¹ materiju. svojevremeno su ljudi trpali kilo masti u le¾ajeve ¹to svakako nije dobro. postoji propisana grama¾a ili kako se veæ ka¾e, nem pojma, ja sam nepismen i ne valja sve to zalivati po principu od vi¹ka glava ne boli. ne boli glava al bole noge : ) sprejevi za lanac se prskaju samo u spojkama ili kako se veæ ka¾e, èlancima, ringovima ili veæ jel, a ne zalivanje da pobeli. jedan trkaè je na moje oèi zalivao lanac svaki èas, ja sam æutao jer sam nepismen i nije mi bilo interesantno da zajebavam. ;D

eve ti plus +

Ne, nisam in¾enjer, prvi dupli dvoèas iz mati¹a me je oterao sa tehnièkih nauka ali mi je tehnika drugi deo liènosti i ceo ¾ivot sam u njoj iz strasti i imam jako puno liènog i vrhunskog iskustva a o takmièarskom okru¾enju da ne govorim, inaèe sam ¹kolovani ekonomista i sad mi je ¾ao ¹to nisam oti¹o na tu stranu, mada mi je okru¾enje takvo da uvek imam moguænost validnog in¾enjerskog ili iskustvenog saveta makar za liènu potvrdu jer volim ono, 3 x meri 1 x seci, nekad i vi¹e puta merka.

Taèno je ¹to si napisao za kozmetiku i in¾enjerske smicalice, ima toga i previ¹e ali smo uhvaæeni u zamku i nema se kud osim da se pridr¾ava toga ¹to su nam namestili. Trpali su ljudi nekad u lagere tolko masti da spadne kapica il se zaèepi odu¹ak ali jeste bilo problem naæi mast koja lepo podmazuje a da se le¾aj vrti bez otpora, no je èinjenica da dana¹nji lageri izdr¾avaju znatno vi¹e nego pre. Lanci za motorcikle su se prali preko zime u nafti, stajali u hipenolu i cela sezona bez pipanja i tako vi¹e godina. Nisam tad vozao motore al se priseæam kako su mi se drugari pona¹ali.

Gledo sam juèe reporta¾u o proizvodnji BMW-a 1600, 6 cilindara, ono osim kljuèa za paljenje se neæe pipati jer ga ljudska ruka nije ni sklopila veæ je sve sofsticirana tehnologija, ¹ta æemo tako je pa i za moderne lance. Inaèe je nekada¹nji Filip Kljajiæ bio ne salomiv, mislim da je i eksere mogao da seèe na testeri, kakvo ulje il i èuda.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

Kostić

i ne skaèite preko onog le¾eæeg kod amana, ko manijacida vam ne poispadaju sva¹ta i svaèega iz motora! i za kraj ovoki¹nog tuborg jutra - mi nikada a mo¾da ni tada, neæemo da imamo kvalitetno gorivo.

laku noæ Drugovi MManijaci ;D

Kostić

poznat mi je taj scenario iz prvog pasusa. svakako dru¾e, tebe valja imati na bilo kom forumu. laku noæ again ;D

Cale