Glavni meni

Èi¹æenje lanca i podmazivanje,dilema

Započeo stefanalcatraz, 19 Maj, 2012, 16:51

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

ЯЭВОЛУТИОН

vecina filtera za uje ima by-pass ventil...a nei imaju i anti drain.....kako god....nijedan motor nije crkao od loseg ulja ali znam ih mnogo koji su crkli od nedostatka.....potroseno ulje motor troskari i na kraju bude bez ulja.....problem je u mulju koji se talozi u ulju...cak ne dolazi do filtera vec se talozi po magistralama.....novo ulje ima u sebi deterdzentnu komponentu koja sprecava nastanak OIL-SLUDGE-a....ni on nije pretrano opasan dok ne zaglavi u nekoj uljnoj magistrali....obicno u kanalima ka glavi....VF750 se pokazao svuda jako dobro osim kod nas...uzrok je upravo dizna koja smanjuje protok ulja ka glavama kako bi bio jaci dotok ulja na radilici...gde je i potrebniji.....stradala je gotovo uvek prednja glava.....nagnuta prema napred i ne zadrzava ulje.....
Neki stariji ce se setiti da je fica imao motor bez filtera...bar ne klasicnog....u remenici na radilici se nalazio centrifugalni filter.....dakle moze i bez papirnog filtera ulja......ameri prave washable filter ulja...
http://www.37degreefilters.com/

...nesto kao KN filter vazduha.....cak prodaju i sinteticko ulje koje se menja na nekim suludim kilometrazama...

http://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html


i tako
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

ðunta

CitatSlaninar :
Uz to, kontam da je veæa ¹teta ako se filter zapu¹i, nego ako ga "preèesto" menjam. Mada imaju motori neki sistem da preskoèe filter ako ne propu¹ta dovoljno brzo, ako se dobro seæam. Nisam siguran za fejzera, ali mislim da ima modela koji kad se pritisak podigne previ¹e jer je filter zapu¹en, otvore neki zaobilazni kanal - za nu¾du. Sad kad se probam prisetiti, mislim da sam to èitao za neki italijanski automobil. Mo¾da drug Ðunta zna vi¹e.

CitatЯЭВОЛУТИОН:
Vecina filtera za uje ima by-pass ventil...a nei imaju i anti drain.....kako god....nijedan motor nije crkao od loseg ulja ali znam ih mnogo koji su crkli od nedostatka.....potroseno ulje motor troskari i na kraju bude bez ulja.....problem je u mulju koji se talozi u ulju...cak ne dolazi do filtera vec se talozi po magistralama.....novo ulje ima u sebi deterdzentnu komponentu koja sprecava nastanak OIL-SLUDGE-a....ni on nije pretrano opasan dok ne zaglavi u nekoj uljnoj magistrali....obicno u kanalima ka glavi....VF750 se pokazao svuda jako dobro osim kod nas...uzrok je upravo dizna koja smanjuje protok ulja ka glavama kako bi bio jaci dotok ulja na radilici...gde je i potrebniji.....stradala je gotovo uvek prednja glava.....nagnuta prema napred i ne zadrzava ulje.....
Neki stariji ce se setiti da je fica imao motor bez filtera...bar ne klasicnog....u remenici na radilici se nalazio centrifugalni filter.....dakle moze i bez papirnog filtera ulja......ameri prave washable filter ulja...
http://www.37degreefilters.com/

...nesto kao KN filter vazduha.....cak prodaju i sinteticko ulje koje se menja na nekim suludim kilometrazama...

http://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html

Odgovorio ti je Alja, ako te zanima vi¹e imam moguænost da konsultujem Mann. Zapu¹avanje filtera je ba¹ izuzetno retko, nikad se nisam sretao sa tim, smatram suludim da se toliko zapusti agregat. Veæi i ozbiljan problem je upotreba filtera koji nisu po ¹ifri adekvatni iako na oko izgledaju identièno, neki imaju nepovratnu klapnu recimo koja spreèava samopra¾njenje tokom stajanja. Uèinio sam jednom gre¹ku kupiv¹i za TA jedan filter mislim od Renoa nekog, odvio mi se na oko 4,5K. Ceo ¾ivot vozim iskljuèivo uljni Mann i  nisam imao ni nagove¹taj problema i redovno kontroli¹em dal ima èvrstog taloga u ispu¹tenoj kanti, nikad ni¹ta nisam zaticao ¹to znaèi da je sve ostajalo u filteru. U doba nesta¹ica nisam posezao ni za èim nit uzimao ovde kopije veæ nabavljao preko crte, danas ih ima originalnih, jesu malo skupkasti u odnosu na "konkurenciju" al nije za zezanje.

Da, Fiæa je imao centrifugalni talo¾nik na remenici a italijanski blok je i dalje imao filter na bloku koji se zatvarao ploèom i izbacivao kod nas. U njemu se gomilao jako fini sivi talog i kad se pere  bude ko siva akvarel boja, ne mo¾e se osetiti pod prstima.

Nego, èovek se uèi dok je ¾iv, vr¹io sam   kod drugara zamenu na svom Golfu IV, ulo¾ak nema ¹ta da se vidi, u komotnom kuæi¹tu i na udubljenom rebrastom dnu oko zaptivne povr¹ine ostane malo starog ulja, mo¾da desetak ml, sisaljka i pokupi se, ostavljeni su tu d¾epovi namerno radi talo¾enja. Malo krpe i sve èisto ko suza.

Ajd kad ofujemo, kupio sam auto od prvog vlasnika u Germaniji sa neposredno zamenjenim uljem, Kastrol Ed¾ i verovatno uljnim filterom. Po dolasku odmah sam zamenio filter goriva i vazduha a nakon ukupno 7,5 K kod mene zamenio oba ulja i sve filtere, auto je od tad i¹ao svuda u vi¹em stepenu nego ranije, tumaèim da je to pre zbog boljih filtera nego do ulja.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

penzos

al ga off-ujemo, ali ajd sada. K&N radi i uljne filtere koji se peru, a u sebi imaju neodijumske magnete koji skupljaju opiljke http://www.knfilters.com/motorcycle_oil_filters.aspx. I nije svaki filter kvalitetan filter, kao ¹to nije svako ulje kvalitetno ulje, bez obzira na cenu. Kod nas nema neke kontrole kvaliteta i to nas dosta j... mada se sla¾em sa tim da su naj veæi neprijatelji motorcikla, pored lo¹eg goriva, ulja i filtera, kratke relacije i lud re¾im saobraæaja (ono kreni-stani,...)
Prvo A pa onda, ¹to ka¾e na¹ vozaè u firmi, pet godina Juga da tera pa onda auto. by Lord Oblivion

Lazic

Citat: njanja poslato 03 Septembar, 2014, 21:31
Citat: Tatica poslato 03 Septembar, 2014, 20:28
Citat: Darko poslato 03 Septembar, 2014, 17:56
Da , da...vozim kawu...brutalni , pravi muski motor.... :-)

Ali , ono , vikendom sviruckam , i imam pun kurac nekih klavijatura , krseva u sobi...neke yamahe , nesto , ne znam...ni klavir ne znaju da naprave.... (prc)

Стари бајкери памте француску изреку из седамдесетих година, када су ретки смели да возе тада брутално јаке троцилиндарске двотактне Каве:
''Qui ne pas rouler un Kawasaki qui est chatte!''











[rofl] [rofl] [rofl] [rofl] [rofl] [rofl] [kralj] :-*

Nixazzar

osto je tema otisla u tuki kao i uglavnom, da dodam za lanac nesto :D

Koristio sam u pocetku MOLov sprej - kad sam ga uzimao bio je oko 400din, vidim da je sada oko 600, ok je skroz, smetalo mi je jedino sto je jako lepljiv i sto kad nabaca na felnu ubijem se da ga skinem, a i teze silazi sa lanca i lancanika pri pranju, takodje navuce i prasine vise.

Onda sam koristio motul, sasvim slucajno, otisao da kupim MOLov sprej, nema, uzmem motul kao zamenu, Lepse se nanosi, manje je primetan na felni i manje navlaci prasine. Ali tek sam ga 2x mazao, videcu sta ce biti ubuduce :)

A lanac inace perem cetkicom i petrolejom, jednom sam se zajebao, kupio motulov sprej za ciscenje lanca, jeste odlicna stvar, ali je skup dosta. Jos me cale izjebao, kaze potrosio sam ti onaj sprej za ciscenje lanca, cistio sam na bajsu lanac.  [facepalm]

grber

Ranije sam koristio sprejeve, al sam onda presao na SAE90... em je fabrika tako propisala, em je skoro pa dzabe, em volim tu rutinu podmazivanja lanca.

Takodje, nije lepljiv kao sprejevi pa bas retko imam potrebe da perem lanac.

Hurricane

Citat: Nixazzar poslato 04 Septembar, 2014, 04:40
osto je tema otisla u tuki kao i uglavnom, da dodam za lanac nesto :D

Koristio sam u pocetku MOLov sprej - kad sam ga uzimao bio je oko 400din, vidim da je sada oko 600, ok je skroz, smetalo mi je jedino sto je jako lepljiv i sto kad nabaca na felnu ubijem se da ga skinem, a i teze silazi sa lanca i lancanika pri pranju, takodje navuce i prasine vise.

Onda sam koristio motul, sasvim slucajno, otisao da kupim MOLov sprej, nema, uzmem motul kao zamenu, Lepse se nanosi, manje je primetan na felni i manje navlaci prasine. Ali tek sam ga 2x mazao, videcu sta ce biti ubuduce :)

A lanac inace perem cetkicom i petrolejom, jednom sam se zajebao, kupio motulov sprej za ciscenje lanca, jeste odlicna stvar, ali je skup dosta. Jos me cale izjebao, kaze potrosio sam ti onaj sprej za ciscenje lanca, cistio sam na bajsu lanac.  [facepalm]


Meni je prskanje Motulovim sprejsom trajalo duplo du¾e km nego MOLovim..
MOLov sprejs je mnogo lepljiv i stvarno sva¹ta nakupi  kad krene¹ da ga èisti¹..

Ipone ima ono veliko pakovanje koje mo¾e trajati celu sezonu, a i kvalitetom je vi¹e nego dobar, cena oko 1300 RSD..

ðunta

Fuks-Silkolen ima u ponudi 2 èistaèa, samo za lanac i lanac&koènice, i 3 podmazivaèa koji ve¾u za par minuta, polusint, sint i sint+teflon, svi sprejevi po 0,5l, oficijelna cena oko 800,- a mogu se naæi za 600,--700,-.  ;)
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

El Jefe

U ona stara vremena (koja i nisu bila tako dobra,kao sto seru o tome) ,lanac se prao naftom,a podmazivao tovat mascu.Preporuka za podmazivanje lanca je bila da se lanac potopi u rastopljenu tovat mast, da ova moze svuda da prodre.Lanci naravno nisu imali o  ili x ringove a u nedostatku istih korisceni su domaci lanci kupovani na  metar.Zanimljivo da se najbolje osamdesetih pokazao neki kineski ,kupovan u Agrovojvodini,prodavan u pakovanju od 5 metara,vrlo jeftino [rofl].Kupis pa odseces koliko ti treba [rofl]
Друштво за заштиту од животиња

zagadjenje

Odradih i ja to èi¹æenje lanca. Namuèio sam se po¹teno. Bilo bi bolje da sam skiuo lanac, potopio ga u petrolej sat, dva i onda i¹èetkao, isprao petrolejom, odneo na pumpu i na kompresor produvao i to je to. Ali ajd :)

Par slika pre i posle...









Kasnije sam onim Molovim podmazivaèem prvo naprskao jednu stranu lanca, pa drugu i to je to. Moguæe da bih trebao jo¹, pogotovo jer sam ¾ureo pa odmah seo na motor :)


Po¹to sam sve ove ki¹ne dane vozio motor svaki dan, morao sam malo i agregat doperem



Tjuning bud¾ing

juga

Citat: El Jefe poslato 04 Septembar, 2014, 12:43
U ona stara vremena (koja i nisu bila tako dobra,kao sto seru o tome) ,lanac se prao naftom,a podmazivao tovat mascu.Preporuka za podmazivanje lanca je bila da se lanac potopi u rastopljenu tovat mast, da ova moze svuda da prodre.Lanci naravno nisu imali o  ili x ringove a u nedostatku istih korisceni su domaci lanci kupovani na  metar.Zanimljivo da se najbolje osamdesetih pokazao neki kineski ,kupovan u Agrovojvodini,prodavan u pakovanju od 5 metara,vrlo jeftino [rofl].Kupis pa odseces koliko ti treba [rofl]
Koristio se lanac za heder na kombajnu!

Hohštapler

Automatski podmazivaè.
"I na putovanja ga nosim".
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Slaninar

montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen