Glavni meni

VFR750 vs GSX750f

Započeo Panta Zemunac, 08 Decembar, 2010, 03:10

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Andreja

Provozao sam Katanu 750 nekih desetak kilometara, ok je motor skroz ali meni se sviða VFR zbog V4 motora, zvuka, cele te prièe (kod novijih modela mono vilju¹ka itd).
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Guderijan

Meni bas i nisu najbitnije plastike, a uostalom kolki mi je budzet bio nisam bas imao puno izbora. Kao sto rekoh to kad mu sredim bice sve na svom mestu. Nadam se da nije nemoguce naci plastike...

Guderijan

Mislim da je ako se vec bira svakako bolji VFR bar sto se tice trajnosti agregata (predjenih km pre nego sto propadnu karike i ventili). U glavnom V4 agregati a koji su skoro identicni po konstrukciji u RC 24 i 36, prelaze duplo vise km od gsxf-a. Meni bi to bio sasvim dovoljno za opredeljenje medju ta dva

Guderijan

Ima ih koji su po tri puta okrenuli cajger, a jos uvek ne trose ulje.

Kostić

Citat: HoochieMan poslato 08 Decembar, 2010, 18:04
Kada sa ma¹inom preðe¹ put koji sam ja pro¹ao mojim Vfr-om, kada su sve lepe uspomene prethodnih godina vezane za kilometre koje ste zajedno pro¾iveli, kada va¹a lep¹a polovina pusti suzu na pomisao da æe sledeæe godine mo¾da putovati drugim motorom, vrlo je te¹ko biti objektivan u oceni motora. Ali poku¹aæu da odlepr¹am u treæe lice, i izdaleka i bez emocija opi¹em ovaj izuzetni motor sa svim manama i vrlinama koje ima. Uzorak koji opisujem je 7 Vfr-ova Rc-36 iz dru¹tva sa kojim vozim, u prethodne tri godine.

Ma¹ina koja pokreæe V-four 750-icu f je derivirana iz trkaèkog brata, Vfr 750R (Rc30, sa svojih 120bhp). Èetiri cilindra u V rasporedu, koja obiluju obrtnim mometnom iz podruma do vrha. Ma¹ina je zbog zupèanika koji pogone bregastu (nema lanaca) "raspevana", zvecka, èuje se, i to je jednostavno odlika Vfr-a koju prihvata¹. Najbolje poreðenje bi bilo da je to turbodizel u svetu motora- vuèe tvrdoglavo i uporno, ne gubi dah kada je full natovaren na najgoroj uzbrdici na 3000rpm u ¹estoj, ne tra¾i gas. Vuèe kao mazga i ne buni se. Preko 7000 postaje vrlo veseo, i od 7000-11500rpm je oblast ¾urke. Moj primerak ima otvoren izduv i KN, i u tom re¾imu se pona¹a veselije od ostalih, po cenu nemirnijeg rada "dole". U opsegu 4000-6000rpm (okvirno), malo je "u¹trojen", kao rezultat potrebe zadovoljanja ekolo¹kih normi i umerenije potro¹nje koje je morao da zadovolji. Ta mrtvost koje je posledica oblika iglice na karbu se, ukoliko je potrebno, lako uklanja, i tada je reakcija na gas brutalnija i trenutna. Ovo nikako nije mana, naprotiv. ©to se tièe kote od 200kmh koja ti treba, vrlo je lako i ¾ivahno dosti¾e.



U odnosu na redne ma¹ine sliène kubika¾e (600-750ccm), na Vfr-u postoji utisak zdravije, sirovije snage, ali po cenu neuglaðenosti rada V- motora. Sa gasom mora ne¾nije jer "cimne", naroèito na niskim rpm.



Tro¹iæe ti oko 6.5l u Beogradu, 6.5l me¹ane vo¾nje, malo manje u vo¾nji na otvorenom do 120kmh (5.5l, a najni¾u potro¹nju sam imao ove godine u Grèkoj sa 4.2l), kad si ¾eljan jurnjave mo¾e preko 8l. Autonomija ti je ne¹to preko 200km.

Ciklistika- nedostatak Vfr-a je ¹to nema ogibljenje kao R. Ovi motori veæ iza sebe imaju puno godina, i opruge su èesto izgubile svojstva koja su imale kad su motori bili novi. Amortizer je po pravilu izdr¾ljiva mrcina, ali oprugu vreme i upotreba ne ¹tede. Dobro ulaganje bi bilo zameniti i oprugu amortizera, i opruge u vilama (za tvoju te¾inu). Pona¹anje modela 90-93 mi se lièno vi¹e dopada (ovo je lièna ocena), na gumama sa dobrim profilom sam pada u nagib i ne pona¹a se potpuno kao u ¹inama (imam oseæaj lakoæe promene pravca i u nagibu, i generalno lakoæe motora), na modelu 94-98 oseæaj je "u ¹inama". Stvar je ukusa, kad se preðe sa 94-98 na 90-93 ljudi ka¾u da imaju oseæaj nesigurnosti ba¹ zbog toga. Valjda je to i stvar navike i iskustva. Ciklistikom sam vrlo zadovoljan, obzirom da je ovo sport-turing motor. Èesto ga izvozim na Huju, u sedi¹tu se lako preme¹ta, daje dobre povratne informacije, obara se do fuzastera bez ikakve drame. Polo¾aj vozaèa je fenomenalan- ba¹ izmeðu R-a i turing ma¹ine, udoban kompromis. Vrlo precizan, vrlo brzo obaranje. Oèajna stvar su fuzasteri, koji su od aluminijuma i vrlo klizavi. Ako ¾eli¹ da visi¹ sa motora, obavezno drugi fuzasteri, inaèe ode spoljna noga a ti se dr¾i kako zna¹. Na brzim deonicama (tipa Ibarska, ka Ra¹koj), 100ks nisu mnogo. Na izlasku iz krivine, na punom gasu, miran je, nema vi¹ka snage, oba toèka su na zemlji. ®ao mi je ¹to ma¹ina nije otvorena na 120ks, ¹to bi bilo idealno.



Njegove gume su 170 i 120, èesto se vozi 180 i 120. Sa 170 je primetno bolje pona¹anje, za turing i nije toliko bitno. Sa novim turing gumama æe¹ preæi dosta, sa Bt021 to je oko 15000. Prednju gumu, zbog te¾ine ma¹ine i geometrije, ume da bukvalno izlomi pre nego je potro¹i (opet, zavisi i kako vozi¹). Bt014 sam ukockao za 5000 (ima fore jo¹ bar 3-4000), Pilot Power imaju oko 1500 km krivina bez znakova tro¹enja.

Natovaren, Vfr legne. Ba¹ legne. Na nosivosti (190kg), le¾i kao pegla, i treba paziti pri penjanju na iviènjak ili preko le¾eæih policajaca koji su visoki.



Koènice- ako su u top stanju (remontovane, dobre gumice, dobar koèioni cilindar, dobra creva) koèe fenomenalno. Ako nisu, ne koèe fenomenalno. Odradi koènice koji god motor da kupi¹ a stariji je od 5 godina.

Udobnost- nije ba¹ kraljica udobnosti, ali ako nema¹ princezu na zrnu gra¹ka biæe¹ zadovoljan. Ovo nije turing motor. Za¹tita od vetra- opet, ovo nije turing motor. Moraæe¹ lepo da prilegne¹ iznad 160, ili da trpi¹ vetar. Zamenom vizira posti¾e¹ dosta u tom smislu, ali i poveæava¹ konturu motora. Meni zbog visine smetaju turbulencije koje se stvaraju na veæoj brzini u visini kacige, i koje se èuju kao niskofrekventna buka koja uni¹tava sluh (èepovi za u¹i za vo¾nju preko 140!!!). Ovo va¾i za turing vo¾nju, gde se ne spu¹tam ni¾e da mi vetar ne odnese ¾enu. Moja lièna preferencija je da u¾ivam u turingu do 100-120kmh regionalnim putevima, autoput mrzim zbog nedostatka krivina i ubijanja zadovoljstva vo¾nje. Ukoliko bih planirao motor za autoput, i¹ao bih na XX ili Goldwinga. Prvi jer bi mi autoput na 280kmh bio pun krivina, drugi jer dupe voli udobnost.



Grejanje rama- vrlo je specifièno za Vfr da puno toplote odaje preko rama. On je vreo kada se postigne radna temperatura. Leti æe¹ imati lepe opekotine ako vozi¹ u ¹orcu.

Problemi i kvarovi- motor proizveden devedesetih nije nov motor. Uz dobro odr¾avanje, to je faktor koji postaje manje va¾an. Koènice, sajle, gumeni delovi, remont karbona i ogibljenja- ulaganje je malo, koliko jedna dobra zadnja guma, a dobija¹ nov motor. Kreæem na put slobodno, znajuæi da je 5000 u komadu za njega ni¹ta. Neko se rekao da Vfr, od momenta kada ne¹to poène da se èuje, ima minimum 10000km pred sobom. Neæe izdati. Èest problem je regler (ako je stari regler, bez kulera, odmah menjaj), uslovno reèeno. Taènije, ni¹ta osim reglera ne crkava pa ispada da je regler problem. Moj je na motoru veæ skoro 40k, i ne brinem o njemu. Od uzorka od 7 Vfr-ova: 3 reglera (dva stara, jedan sa kulerom- tro¹ak 50e), jedna pumpa za gorivo (razdihtovala se- tro¹ak 70e), frajlauf (tro¹ak 150e), sitnice (opruge lamela 15e, slavinica 15e itd). Ostalo su redovni servisi u servisnim intervalima (vod goriva, servis karbona i zamena memebrana, ventili), ili opcioni zahvati (druge opruge, viziri itd). Znaèajnih mehanièkih mana na ovom motoru ne vidim. Mora se ulagati u njega, moraju se po¹tovati servisni intervali, i nagradiæe vas pouzdano¹æu koja je na granici nauène fantastike (lièno sam video primerke koji su pro¹li preko 450.000km sa sve servisnim knjigama, i rade kao sat).



Elektroinstalacija je pouzdana, kod mene vuèe i alarm, utiènicu 12v u upotrebi i autocom, bez problema.

Najgluplji momenat na Vfr-u su plastike. Ne znam koji ih je sadista smi¹ljao, ali sam siguran da je poslat iz pakla da zagorèa ¾ivot èoveèanstvu. Skidanje plastika, i vraæanje istih je tragièno zakomplikovano. Ko ne zna, izlomiæe, sjebaæe, zaglaviæe se. Ja to radim celoj ekipi, treba oko 20 minuta za skidanje i 40 za vraæanje, ali ko ne zna redosled zaglavi se i trt. Nije praæena logika.

Uz sve mane i vrline, Vfr je motor koji pru¾a mnogo upotrebljivosti. Dobar je za agresivnu vo¾nju, odlièan za turing, i fenomenalno pouzdan. Vfr je motor koji se lako zavoli. Njegova mlaða braæa su veæ turing motori, dok je 750-ca pravi sport turer, na kome se vide koreni porekla iz 750R. Pravi akcenat treba dati nala¾enju konkretnog primerka koji je u perfektnom stanju, dobro odr¾avan i negovan, i bez ulaganja. Nema previ¹e takvih. Da kupujem, na¹ao bih dobar primerak, i preplatio bih ga. Ne znam ¹ta se trenutno nudi, ali ukoliko æe ti biti pomoæ, skokni do mene, u gara¾i su mi trenutno tri Vfr-a, pogledaj ¹ta te zanima, uvek sam tu za pomoæ i savet. Volim ovaj motor, i poznajem ga. I volim ga sa razlogom, sudbina je bila takva da sam na njemu ostao ¾iv i neogreban vi¹e puta, a izvukao sam se ne znam ni sam kojom sreæom. A izvukao sam se na njemu. Oprostio mi je mnogo gre¹aka, kada je kaznio, to je bila blaga kazna. Svaki primerak ima svoju æud, neki voli svog jahaèa, a neki, kako bi lenèuga rekao, "svoje jahaèe lo¹e tretiraju".

http://www.carolenash.com/insidebikes/bike-reviews/honda/vfr-750-800/



vfr je super motor, al suzuki je em stabilniji, em upravljiviji, em jeftiniji, a takoðe je i izdr¾ljiv. ako hoæe da ga tera, nek kupi suzuki, ako hoæe mirno da putuje nek kupi hondu. inaèe ni jedan motor koji ima 100 il nedajbo¾e vi¹e konja ne opra¹ta gre¹ke. pogotovo te¹ki i robusni.

Guderijan

Pretpostavljam da imas suzu, ali mislim da od svega ostaje samo to em jeftiniji. Ja sam nedavno uzeo VFR 750 RC 24, i mogu reci da je jako upravljiv i stabilan. A nemam mnogo iskustva tacnije pre njega sam vozio skuter od 200cc i Virago 750 mali choper Yamahin koji nema bas mnogo veze sa ovim motorima. Tako da je mozda sve stvar ukusa

Kostić

da, imam suzuki, al na¾alost, vozio sam tuð vfr 750. motor je do jaja, al nije za teranje nego za normalnu upotrebu.uz em jeftiniji ide i em lak¹i i em jo¹ ¹to¹ta po pitanji tehnièkih odlika, al stvar ukusa treba da dominira. ja recimo mogu da se igram ¾mureæki sa cbr 600 koliko je stvar laka za voziti i za to imam samo reèi hvale, al je ne bih posedovao zato ¹to se ne zove suzuki.

jevta

©ta je presudilo
Ne volim kuvana jaja
Potro¹nja
Nema dobrih primeraka na tr¾i¹tu(¹to je meni govorilo da vfr i nije tolko dobar motor)
I najveæi minus VFR vuèe guzicu kad sednu dvoje i kad se natovari
Svi koji misle da je VFR ne uporedivo bolji neka doðu sa vfr da uporedimo.
VFR jeste noviji tehnolo¹ki mo¾da lep¹i(o ukusima ne vredi raspravljati reèe ðavo i sede u koprive)ali VFR definitivno ima vi¹e delova koji mogu da se pokvare od GSXF tako da po meni nema sva poreðenja kad se ozbiljno naprave ode VFR na drugo mesto.

Guderijan

Kolko trosi tvoj GSXF 750?

jevta

Od 4,8-7 prosek zadnjih godinu dana(8000 km) 5,797


jevta

Jel ti to po tvom motoru ili po saznanju interneta.
Ja pi¹em ne¹to vi¹e od godinu dana tako da mi je ovaj podatak taèan.A vozao sam sa nekima koji voze VFR pa se podaci o njinoj potro¹nji i onim sa neta ne sla¾u.

idanijel

Ne nisam nikad imao vfr,ali puno sam motora i auta uporedjivao po top sajtu solidan je [thumb_up] [cheers]

jevta

Jeste to solidno i ja sam tamo video da VFR tro¹i i preko 10 i gsx f preko 8.Ja sam poredio konkretne motore u par zajednièkih vo¾nji .I to pribli¾no natovareni obojica sa saputnicom i iste brzine zajedno vozimo.

UFF

bez da se iko uvredi ali gsxf je smesan i nije ni za uporediti sa vfr-om

Ostoja

Ne bih da solim otvorenu ranu ali tehnolo¹ki ih deli deset godina, u korist VFR-a, naravno. Imao sam priliku svojevremeno preraðivati jedan GSXF, èak mislim da je motor sasvim pristojan ali tehnièki potpuno neinovativan, mada, kao ¹to svojevremeno reèe moj drugar "ko to voli, njemu se sviða..."
Samo nemoj da moram i onda sve hoæu...

Kostić

ko kupuje motor na osnovu potro¹nje, taj je blesav. neke stvari su bolje onakve kakve jesu i neke stvari se prave 100 godina iste. inoventnost ne mora da znaèi napredak.

jevta

Istina VFR je lep¹i èak i meni koji imam GSXFa ali je po svim poreðenjima za vo¾nju na du¾e ture po meni mnogo bolji Suzuki.
Da se vozam od kafiæa do kafane vozio bi VFR.
Ja posle ove perspektive vo¾nje Suzukija ne bi èak uzeo ni VFR 800 koji jeste bolji ali.

goranvojska

zasto trazis nase misljenje.uzmi sta je tebi za voznju upotrebljivije.

BOKYBOY

...vozio prilicno i jedan i drugi...moje skromno misljenje - bolji VFR... [zvizdi]