Glavni meni

VFR750 vs GSX750f

Započeo Panta Zemunac, 08 Decembar, 2010, 03:10

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Panta Zemunac

Interesuje me va¹ utisak o bilo kojem od ta dva bajka a isto tako i uporeðenje ako ste imali priliku æerati oba!

Nisam terao i jedan pa ne znam ama ba¹ ni¹ta o njihovoj ciklistici. Na oko me zadovoljava 100 konja na 750 ccm, ¹to znaæi da je reg. u pristojnom okviru, da sa njima mogu putovati na du¾e staze, da nisu potro¹aæi, da su na raskrsnicama startni, da mogu ¹aleæi se dogurat do 200km/h....hmm, sve ono ¹to ne mo¾e Afrika za koju me ve¾e udobnost i naèin sedenja, te oseèaj kao da vozim motor sedeæi u fotelji ( a kada je neko kljakav, to mu znaæi)!!

jevta

Ovo i mene jako interesuje jel je to biranje za sledeæi motor.Inaèe ¹to se tièe udobnosti mislim da ne zaostaju za Afrikom ;D

HoochieMan

Kada sa ma¹inom preðe¹ put koji sam ja pro¹ao mojim Vfr-om, kada su sve lepe uspomene prethodnih godina vezane za kilometre koje ste zajedno pro¾iveli, kada va¹a lep¹a polovina pusti suzu na pomisao da æe sledeæe godine mo¾da putovati drugim motorom, vrlo je te¹ko biti objektivan u oceni motora. Ali poku¹aæu da odlepr¹am u treæe lice, i izdaleka i bez emocija opi¹em ovaj izuzetni motor sa svim manama i vrlinama koje ima. Uzorak koji opisujem je 7 Vfr-ova Rc-36 iz dru¹tva sa kojim vozim, u prethodne tri godine.

Ma¹ina koja pokreæe V-four 750-icu f je derivirana iz trkaèkog brata, Vfr 750R (Rc30, sa svojih 120bhp). Èetiri cilindra u V rasporedu, koja obiluju obrtnim mometnom iz podruma do vrha. Ma¹ina je zbog zupèanika koji pogone bregastu (nema lanaca) "raspevana", zvecka, èuje se, i to je jednostavno odlika Vfr-a koju prihvata¹. Najbolje poreðenje bi bilo da je to turbodizel u svetu motora- vuèe tvrdoglavo i uporno, ne gubi dah kada je full natovaren na najgoroj uzbrdici na 3000rpm u ¹estoj, ne tra¾i gas. Vuèe kao mazga i ne buni se. Preko 7000 postaje vrlo veseo, i od 7000-11500rpm je oblast ¾urke. Moj primerak ima otvoren izduv i KN, i u tom re¾imu se pona¹a veselije od ostalih, po cenu nemirnijeg rada "dole". U opsegu 4000-6000rpm (okvirno), malo je "u¹trojen", kao rezultat potrebe zadovoljanja ekolo¹kih normi i umerenije potro¹nje koje je morao da zadovolji. Ta mrtvost koje je posledica oblika iglice na karbu se, ukoliko je potrebno, lako uklanja, i tada je reakcija na gas brutalnija i trenutna. Ovo nikako nije mana, naprotiv. ©to se tièe kote od 200kmh koja ti treba, vrlo je lako i ¾ivahno dosti¾e.



U odnosu na redne ma¹ine sliène kubika¾e (600-750ccm), na Vfr-u postoji utisak zdravije, sirovije snage, ali po cenu neuglaðenosti rada V- motora. Sa gasom mora ne¾nije jer "cimne", naroèito na niskim rpm.



Tro¹iæe ti oko 6.5l u Beogradu, 6.5l me¹ane vo¾nje, malo manje u vo¾nji na otvorenom do 120kmh (5.5l, a najni¾u potro¹nju sam imao ove godine u Grèkoj sa 4.2l), kad si ¾eljan jurnjave mo¾e preko 8l. Autonomija ti je ne¹to preko 200km.

Ciklistika- nedostatak Vfr-a je ¹to nema ogibljenje kao R. Ovi motori veæ iza sebe imaju puno godina, i opruge su èesto izgubile svojstva koja su imale kad su motori bili novi. Amortizer je po pravilu izdr¾ljiva mrcina, ali oprugu vreme i upotreba ne ¹tede. Dobro ulaganje bi bilo zameniti i oprugu amortizera, i opruge u vilama (za tvoju te¾inu). Pona¹anje modela 90-93 mi se lièno vi¹e dopada (ovo je lièna ocena), na gumama sa dobrim profilom sam pada u nagib i ne pona¹a se potpuno kao u ¹inama (imam oseæaj lakoæe promene pravca i u nagibu, i generalno lakoæe motora), na modelu 94-98 oseæaj je "u ¹inama". Stvar je ukusa, kad se preðe sa 94-98 na 90-93 ljudi ka¾u da imaju oseæaj nesigurnosti ba¹ zbog toga. Valjda je to i stvar navike i iskustva. Ciklistikom sam vrlo zadovoljan, obzirom da je ovo sport-turing motor. Èesto ga izvozim na Huju, u sedi¹tu se lako preme¹ta, daje dobre povratne informacije, obara se do fuzastera bez ikakve drame. Polo¾aj vozaèa je fenomenalan- ba¹ izmeðu R-a i turing ma¹ine, udoban kompromis. Vrlo precizan, vrlo brzo obaranje. Oèajna stvar su fuzasteri, koji su od aluminijuma i vrlo klizavi. Ako ¾eli¹ da visi¹ sa motora, obavezno drugi fuzasteri, inaèe ode spoljna noga a ti se dr¾i kako zna¹. Na brzim deonicama (tipa Ibarska, ka Ra¹koj), 100ks nisu mnogo. Na izlasku iz krivine, na punom gasu, miran je, nema vi¹ka snage, oba toèka su na zemlji. ®ao mi je ¹to ma¹ina nije otvorena na 120ks, ¹to bi bilo idealno.



Njegove gume su 170 i 120, èesto se vozi 180 i 120. Sa 170 je primetno bolje pona¹anje, za turing i nije toliko bitno. Sa novim turing gumama æe¹ preæi dosta, sa Bt021 to je oko 15000. Prednju gumu, zbog te¾ine ma¹ine i geometrije, ume da bukvalno izlomi pre nego je potro¹i (opet, zavisi i kako vozi¹). Bt014 sam ukockao za 5000 (ima fore jo¹ bar 3-4000), Pilot Power imaju oko 1500 km krivina bez znakova tro¹enja.

Natovaren, Vfr legne. Ba¹ legne. Na nosivosti (190kg), le¾i kao pegla, i treba paziti pri penjanju na iviènjak ili preko le¾eæih policajaca koji su visoki.



Koènice- ako su u top stanju (remontovane, dobre gumice, dobar koèioni cilindar, dobra creva) koèe fenomenalno. Ako nisu, ne koèe fenomenalno. Odradi koènice koji god motor da kupi¹ a stariji je od 5 godina.

Udobnost- nije ba¹ kraljica udobnosti, ali ako nema¹ princezu na zrnu gra¹ka biæe¹ zadovoljan. Ovo nije turing motor. Za¹tita od vetra- opet, ovo nije turing motor. Moraæe¹ lepo da prilegne¹ iznad 160, ili da trpi¹ vetar. Zamenom vizira posti¾e¹ dosta u tom smislu, ali i poveæava¹ konturu motora. Meni zbog visine smetaju turbulencije koje se stvaraju na veæoj brzini u visini kacige, i koje se èuju kao niskofrekventna buka koja uni¹tava sluh (èepovi za u¹i za vo¾nju preko 140!!!). Ovo va¾i za turing vo¾nju, gde se ne spu¹tam ni¾e da mi vetar ne odnese ¾enu. Moja lièna preferencija je da u¾ivam u turingu do 100-120kmh regionalnim putevima, autoput mrzim zbog nedostatka krivina i ubijanja zadovoljstva vo¾nje. Ukoliko bih planirao motor za autoput, i¹ao bih na XX ili Goldwinga. Prvi jer bi mi autoput na 280kmh bio pun krivina, drugi jer dupe voli udobnost.



Grejanje rama- vrlo je specifièno za Vfr da puno toplote odaje preko rama. On je vreo kada se postigne radna temperatura. Leti æe¹ imati lepe opekotine ako vozi¹ u ¹orcu.

Problemi i kvarovi- motor proizveden devedesetih nije nov motor. Uz dobro odr¾avanje, to je faktor koji postaje manje va¾an. Koènice, sajle, gumeni delovi, remont karbona i ogibljenja- ulaganje je malo, koliko jedna dobra zadnja guma, a dobija¹ nov motor. Kreæem na put slobodno, znajuæi da je 5000 u komadu za njega ni¹ta. Neko se rekao da Vfr, od momenta kada ne¹to poène da se èuje, ima minimum 10000km pred sobom. Neæe izdati. Èest problem je regler (ako je stari regler, bez kulera, odmah menjaj), uslovno reèeno. Taènije, ni¹ta osim reglera ne crkava pa ispada da je regler problem. Moj je na motoru veæ skoro 40k, i ne brinem o njemu. Od uzorka od 7 Vfr-ova: 3 reglera (dva stara, jedan sa kulerom- tro¹ak 50e), jedna pumpa za gorivo (razdihtovala se- tro¹ak 70e), frajlauf (tro¹ak 150e), sitnice (opruge lamela 15e, slavinica 15e itd). Ostalo su redovni servisi u servisnim intervalima (vod goriva, servis karbona i zamena memebrana, ventili), ili opcioni zahvati (druge opruge, viziri itd). Znaèajnih mehanièkih mana na ovom motoru ne vidim. Mora se ulagati u njega, moraju se po¹tovati servisni intervali, i nagradiæe vas pouzdano¹æu koja je na granici nauène fantastike (lièno sam video primerke koji su pro¹li preko 450.000km sa sve servisnim knjigama, i rade kao sat).



Elektroinstalacija je pouzdana, kod mene vuèe i alarm, utiènicu 12v u upotrebi i autocom, bez problema.

Najgluplji momenat na Vfr-u su plastike. Ne znam koji ih je sadista smi¹ljao, ali sam siguran da je poslat iz pakla da zagorèa ¾ivot èoveèanstvu. Skidanje plastika, i vraæanje istih je tragièno zakomplikovano. Ko ne zna, izlomiæe, sjebaæe, zaglaviæe se. Ja to radim celoj ekipi, treba oko 20 minuta za skidanje i 40 za vraæanje, ali ko ne zna redosled zaglavi se i trt. Nije praæena logika.

Uz sve mane i vrline, Vfr je motor koji pru¾a mnogo upotrebljivosti. Dobar je za agresivnu vo¾nju, odlièan za turing, i fenomenalno pouzdan. Vfr je motor koji se lako zavoli. Njegova mlaða braæa su veæ turing motori, dok je 750-ca pravi sport turer, na kome se vide koreni porekla iz 750R. Pravi akcenat treba dati nala¾enju konkretnog primerka koji je u perfektnom stanju, dobro odr¾avan i negovan, i bez ulaganja. Nema previ¹e takvih. Da kupujem, na¹ao bih dobar primerak, i preplatio bih ga. Ne znam ¹ta se trenutno nudi, ali ukoliko æe ti biti pomoæ, skokni do mene, u gara¾i su mi trenutno tri Vfr-a, pogledaj ¹ta te zanima, uvek sam tu za pomoæ i savet. Volim ovaj motor, i poznajem ga. I volim ga sa razlogom, sudbina je bila takva da sam na njemu ostao ¾iv i neogreban vi¹e puta, a izvukao sam se ne znam ni sam kojom sreæom. A izvukao sam se na njemu. Oprostio mi je mnogo gre¹aka, kada je kaznio, to je bila blaga kazna. Svaki primerak ima svoju æud, neki voli svog jahaèa, a neki, kako bi lenèuga rekao, "svoje jahaèe lo¹e tretiraju".

http://www.carolenash.com/insidebikes/bike-reviews/honda/vfr-750-800/


zodiac

I jedan, i drugi motor su odlicni. Honda drzi cenu, Suza ne, jer je F zaista ruzan kao djavo. Ali je upravo u tome i prednost kupovine, mozes da kupis mnogo, mnogo mladju Suzu za iste pare.
Prijatelj je zao drug

Panta Zemunac

Samo jedno da primetim...ove na slikama su, èini mi se 24 a ne 36!

Najslaðe je kada uzima¹ za ke¹, pa zna¹ ¹ta hoèe¹...ovako, u zavisnosti od kombinacije iæi æu na jedan od ta dva bajka ili Afriku. Ona mi je gotivna samo zbog visine i udobnosti a ova dva jer u sebi imaju i malo ¾ivahnosti!! Ipak je razlika izmeðu 60 i 100HP uz obrtni moment....
Ovde se vidi razlika izmeðu 24 i 36..



Uploaded with ImageShack.us    



Uploaded with ImageShack.us

Panta Zemunac


HoochieMan

Dru¾e, lo¹e primeæuje¹. Sva tri motora koja si postavio su Rc36. Prvi je neka polirana tragièna prerada, drugi ima oklop od... neèega, gde uop¹te nalazi¹ te slike?  Treæi je èetvrta generacija (Rc36 od 94-98). Po¹to mi se èini da ipak bolje poznaje¹ ovaj motor, moja pomoæ ti ne treba. Iza¹ao iz teme.

Panta Zemunac

Ma buðili ih verovatno iz dosade...e ova treæa, ¹to ima polegnuto V na boku...e ona mi je lep¹ao od onih, tvojih dole...i ima deblju lajsnu meðu farovima...zato sam mislio da je ono 24 a ova crvena 36!!

Gile_ExtremeBoy

GSXF 750 1998 moze se vec naci od 2000e, ali VFR samo mnooogooo stariji tipa 92. Ja sam isto gledao GSXF-a ali mi je previse ruzan buljavko a i slabiji je od dvih drugih u klasi.
....:::: MK Kraljevi Slobode - Svilajnac ::::...

Panta Zemunac

Da Honda 36 se u tom obliku koji se meni dopada poèela praviti od '94 a Suzuki sa buljavim farovima od '98g.
Svi vi¹e hvale VFRa i nesumljivo je da je bolji ali zato i dr¾i cenu...Buljavi od '98g. se mo¾e naæi za cirka 2000e i ne bih se dvoumio, mada izgled se nekome dopada, nekome ne!
©to se tiæe snage...pa tu su negde oko 98ks za VFR i oko 93ks za GSXF..tako da pri nekoj normalnoj vo¾nji i nema neke razlike osim ¹to sve to zavisi i od obrtnog momenta ali o tome se ba¹ i ne razumem, pa ne bih da solim pamet. [ludak]

Ba¹ bih se na¹ao u nedoumici!! [neampojma]

jevta

Ajde malo da osvezimo temu ide lepse vreme i sve je vise interesenata za moj motor tako da ovo mora da se prelomi.
GSX750F ili VFR 750.
Interesuju me i razlike VFR a po godistima ako neko zna i nije mu tesko da ih pojasni.

WOLVERINE

Citat: jevta poslato 14 Januar, 2011, 13:55
Ajde malo da osvezimo temu ide lepse vreme i sve je vise interesenata za moj motor tako da ovo mora da se prelomi.
GSX750F ili VFR 750.
Interesuju me i razlike VFR a po godistima ako neko zna i nije mu tesko da ih pojasni.

Pogledaj ovde  http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Honda%203.htm     snaga ne varira punu uglavnom do odredjene godine ram i ogibljenje,,, tu js najvise izmena bilo....

Panta Zemunac

Ba¹ bi lepo legla 36ica iz '94g....najlep¹a od 750...

jevta

Gledao sam al me zanima vidna razlika zbog mahinacija sa godinama.
I ipak mi se cini da ce odluka da bude na Suzukiju zbog godina i potrosnje koja je po proizvodjacu litru manja od Honde

Panta Zemunac

Zavisi i od koga slu¹a¹ savete...Honda je po veèini, kud i kamo povoznija, lep¹e le¾i u krivinama, ¾ivahnija i kvalitetnija...
Oni koji su terali Suzu, ka¾u, udobna je a i hvale je...sad, sve je to induvidualno...

VFR je osetno skuplji, '94 pa nadalje nema ispod 2000e a idu i do 2500...a GSXF je iz 2000g..2000e!! Ne¹to i cene govore!

RoaD GunneR

Nisam imao prilike da probam GSXF 750 ali imam jedan solidan primerak 600ke pa ako slucajno naidjes na 600ku da ti odgovara, mogu ti reci da je motor dosta elastican, ja se po gradu vozam na 70-80km/h u 3 ili 4 pa cak i u 6 brzini. Jeste da je motor tezak ko svinja, ja sam presao sa endura na ovo sokocalo i meni licno nije nesto puno tezi za voznju kroz guzve, jedino me jebe sirina retrovizora to jest nemogu da se tako lako provucem izmedju 2 automobila. Sedenje vozaca meni pase sto se suvozaca tice oni me ne zanimaju ali ih osetim na svojim ledjima tako ne vozam vise nikoga. 600ki fali snage, mada dosta je solidno povlacio i mene dok sam imao 127kg potrosnja zavisi od nacina davanja gasa. Generalno pouzdan motor koci solidno, fabricki vizir na vecim brzinama je ukras osim ako ne legnes ....
E sad nisam siguran da li je 600ka ili 750ca ili mozda obe imas neki model koji ima zlatno slovo F i on navodno ima malo vise konja.

Vlada_Ryu

Svaka èast Goochimanu na kvalitetnom opisu VFR-a, ali vidim da je vrlo malo opisanih iskustava sa GSX750 f... Pa da probam ja da odbranim èast ovog motora. U mom sluèaju vozio sam i jedan i drugi, jer imamo oba modela u salonu, da budem precizniji imamo 3 GSXf-a (93,98 i 2001).
Kao prvo bitno je razlikovati 600 i 750 jer je velika razlika, tako da te¾ina motora koja se oseæa kod 600-tke nestaje pomoæu jaèeg i rastereæenijeg motora i pretvara se u pravo èedo. Ja bi ga radije nazvao Turing-Sport jer se tim redosledom i vozi, tako da do 7000 obrtaja ima¹ jednu finu turing ma¹inu za duge lepe vo¾nje koja te neæe zamarati (odlièan polo¾aj tela i dobra ravnote¾a rama) ali kada se predje pomenuta granica obrtaja i sa naglo otvorenim gasom pretvara se u R-a   [djavo] ali oprez nije predvidjen za jurcanje, naroèito po o¹trim krivinama, jer je to za razliku od VFR-a vi¹e Turing ma¹ina ali koja se ne da ba¹ tako lako preveslati.
Bitno je navesti da je GSXf veoma kvalitetno izradjen (¹to se nemo¾e tvrditi za dosta Suzuki-a) i po nièemu ne zaostaje za svojim skupljim kolegom iz Honde, jer ima Kvalitetan i èvrst ram, izuzetno kvalitetne plastike, dobar koncept elektriène instalacije i table, kvaliteno ve¹anje i jo¹ mnogo toga ¹to ga svrstava u vi¹u kategoriju Motocikala te kategorije. Naravno cena je izuzetno niska kod nas (nije u modi) ali verujte da je taj motor u inostranstvu i dalje na ceni i vrlo je cenjen medju turerima.
©to se tièe dizajna, niko nije ostao ravnodu¹an... Ili ka¹u da je lep ili da je ru¾an ali niko neka¾e "HM... ne znam"- Meni lièno je izuzetno interesantan jer ima karaktera i nije svakodnevan kao ¹to rekoh nikog ne ostavlja bez komentara, a cilj mu nije da bude lep veæ originalan i svoj. Vole ga bajkeri koji ¾ele da izbegnu konfekciju i ¹tancovane dizajne, jer moram priznati da i ako sebe svrstavam u poznavaoce, ponekad moram da pogledam oznake da bi prepoznao o kom motoru se radi  [neampojma] ... Kod ovog nema gre¹ke.
Ko je zainteresovan a nije imao priliku da vidi te modele, mo¾e pogledati VFR-a i GSX-a u salonu Ryu Motors-a u Zemunu. Kada bi me neko pitao za koji od ova dva modela bi se opredelio, definitivno bi to bio ...  [neampojma]


jevta

Citat: Vlada_Ryu poslato 15 Januar, 2011, 02:45
Svaka èast Goochimanu na kvalitetnom opisu VFR-a, ali vidim da je vrlo malo opisanih iskustava sa GSX750 f... Pa da probam ja da odbranim èast ovog motora. U mom sluèaju vozio sam i jedan i drugi, jer imamo oba modela u salonu, da budem precizniji imamo 3 GSXf-a (93,98 i 2001).
Kao prvo bitno je razlikovati 600 i 750 jer je velika razlika, tako da te¾ina motora koja se oseæa kod 600-tke nestaje pomoæu jaèeg i rastereæenijeg motora i pretvara se u pravo èedo. Ja bi ga radije nazvao Turing-Sport jer se tim redosledom i vozi, tako da do 7000 obrtaja ima¹ jednu finu turing ma¹inu za duge lepe vo¾nje koja te neæe zamarati (odlièan polo¾aj tela i dobra ravnote¾a rama) ali kada se predje pomenuta granica obrtaja i sa naglo otvorenim gasom pretvara se u R-a   [djavo] ali oprez nije predvidjen za jurcanje, naroèito po o¹trim krivinama, jer je to za razliku od VFR-a vi¹e Turing ma¹ina ali koja se ne da ba¹ tako lako preveslati.
Bitno je navesti da je GSXf veoma kvalitetno izradjen (¹to se nemo¾e tvrditi za dosta Suzuki-a) i po nièemu ne zaostaje za svojim skupljim kolegom iz Honde, jer ima Kvalitetan i èvrst ram, izuzetno kvalitetne plastike, dobar koncept elektriène instalacije i table, kvaliteno ve¹anje i jo¹ mnogo toga ¹to ga svrstava u vi¹u kategoriju Motocikala te kategorije. Naravno cena je izuzetno niska kod nas (nije u modi) ali verujte da je taj motor u inostranstvu i dalje na ceni i vrlo je cenjen medju turerima.
©to se tièe dizajna, niko nije ostao ravnodu¹an... Ili ka¹u da je lep ili da je ru¾an ali niko neka¾e "HM... ne znam"- Meni lièno je izuzetno interesantan jer ima karaktera i nije svakodnevan kao ¹to rekoh nikog ne ostavlja bez komentara, a cilj mu nije da bude lep veæ originalan i svoj. Vole ga bajkeri koji ¾ele da izbegnu konfekciju i ¹tancovane dizajne, jer moram priznati da i ako sebe svrstavam u poznavaoce, ponekad moram da pogledam oznake da bi prepoznao o kom motoru se radi  [neampojma] ... Kod ovog nema gre¹ke.
Ko je zainteresovan a nije imao priliku da vidi te modele, mo¾e pogledati VFR-a i GSX-a u salonu Ryu Motors-a u Zemunu. Kada bi me neko pitao za koji od ova dva modela bi se opredelio, definitivno bi to bio ...  [neampojma]



Èini mi se da je biranje izmeðu ova dva motora velika muka. Definitivno kreæem ovih dana u biranje i izgleda æe odluèivati stanje i cena a ne model.

Guderijan

Kupio sam RC 24 pre jedno 10ak dana. Jako sam zadovoljan motorom, upravljiv, jak, udoban... Da li neko zna gde mogu da nabavim ako ne nove onda bar celovite polovne plastike. Ove na mom su prilicno ocukane...

jevta

Kako mo¾e¹ biti zadovoljan motorom kome u startu fale plastike.