Glavni meni

Statistika uzroka najcescih saobracajnih nesreca motociklista

Započeo jerej, 06 Decembar, 2010, 00:45

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

dobar post, ali se ne slazem sa onim

"kaciga ne smanjuje vidno polje"

itekako smanjuje, i to sa strane u normalnoj voznji, a ako se podvijem pod vizir, onda ne vidim odozgo...

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Vlada GS

Povrsina kojom se auto ''oslanja'' na asfalt je 21 x 24cm. Mozete zamisliti kolika je onda ''povrsina oslanjanja'' guma, kod motora....

E sada treba zaustaviti motor od 200kg, i izbeci neku budalu koja nas je ''isekla''....

Pa jos kaze, ''izvini, nisam te video''....

Necu da vas gnjavim, ali moram ovo da vam napisem.....ko razume shvatice....

    Pre neku godinu sam radio za UNHCR. Imao sam novog dzipa Land Rover Discovery. Sve moguce oznake, i CD tablica.....na putu te niko ne dira, samo odmahuju da prodjes....strava..

     I to jutro dobijem zaduzenje da pratim kamion koji vozi brasno za neke penzionere u Ljigu.....nikakav problem....u 6.30h krecem od kuce sa B. Brda...
Negde kod motela ''Romeo i Julija'' sustizem kamion koji ima nalepnicu pozadi UNHCR, obilazim ga i dajem rukom znak vozacu da stane....

    Jeste, to je taj kamion....kazem vozacu '' druze, kada udjes u Ljig, na prvom semaforu desno, i posle 300m videces moj dzip. To je tu....''

Tu se pozdravimo i ja krenem....i GASSSSSS.....i preticanje, i preko pune i preko isprekidane.....kreten, kao da me ''djavoli jure''    [ludak]

Valjda sam, budala, hteo sam sebi da dokazem koliko mogu pre kamiona natovarenog brasnom, da stignem.....a zasto sam jurcao, ne znam....

Bilo je hladno, Februar mesec,...ulazim unutra....Dobro jutro, kazem....a oni pitaju, ''jel moze caj''......

Drugari, braco, pazite ovo.....reso sa vodom je bio kraj mene, i primetim da voda pocinje da kljuca,....kad neko kuca na vrata....

Pomislih, to su ovi ljudi sto treba da pomazu oko istovara kamiona.....ali, VOZAC KAMIONA SE POJAVLJUJE NA VRATA.....

Kao da sam ''duha'' video,....a on kaze, ''ja se izvinjavam, nisam mogao brze, pun sam brasna'' [neampojma]

Eto koliko sam mu ''pobegao'' [doh].....tri puta sam uletao u ''makazice'', jurcao....zbog pisljivih 15 minuta [stop]

Izvinite ako sam bio dosadan, ali rzumece te zasto sam ovo napisao. Pozzzz. V. [nono]

Malisha

Sve ovo sto si napisao mogu da potvrdim iz licnog iskustva!!!
Nema brze a i sigurnije voznje od konstantne.Moj vozac sa kombijem ide VA-KS nepunih tri sata,pri tom na poslednjoj turi ga je uhvatio presretac sa 146 km/h(o posledicama netreba ni pricati).
Vudu i ja smo sa istim kombijem isli njemu po motor na istu relaciju,nigde nisam presao 90 km/h i to samo prilikom obilazenja.Stigli smo za dva ipo sata okruglo!!!
Prvo brze stigao,daleko sigurnije a i kao najmanja sitnica na 400km nam je razlika u potrosnji bila celih 13 L.
Sta reci......

Lazic

Zlo mu se pise, 66kmh preko ogranicenja kategorije koje je 80kmh... Osim ako ne dokaze da kombi nije mogao 146kmh... I ja preterujem iako imam nalepnicu 80kmh... Jbg, ne umem sporo da vozim...

balansero

eve ti na...

Mita

evo ja sam malo trazio po google i nasao nesto zanimljivo pa sad ...

Izvor ovih izvoda je amerièko dru¹tvo advokata koji su specijalizovani za nesreæe gde uèestvuju motociklisti. Studija je ukljuèila oko 4500 saobraæajnih nesreæa koje su se dogodila u LA-u 1981. godine. Svakako vredi pogledati…

1. Najopasnije povrede u nesreæama su povrede grudi i glave.
2. Upotreba kacige je naj kritièniji faktor u prevenciji povreda glave.
3. Upotreba full kacige poveæava za¹titu i znaèajno smanjuje povrede lica.
4. Kaciga nema ogranièavajuæi faktor na kritiène zvuke saobraæaja, nema ogranièavanje vidnog polja, nije uzrok umoru ili gubitku koncentracije i kao takva se ne mo¾e smatrati opremom koja negativno utièe na sigurnost u saobraæaju.
5. Ne postoji moguænost povrede vrata kacigom, uèesnici u saobraæajnim nesreæama koji su nosili kacige su imali manji broj povreda vrata nego vozaèi bez kacige.
6. U proseku, 50% svih motociklista nosi kacigu, na ¾alost samo 40% vozaèa koji su uèestvovali u saobraæajnim nesreæama su nosili kacige. (napomena, izvor statistike su zvanièni dokumenti, procenjuje se da veliki broj nesreæa koje se dese bez povreda se i ne prijavljuju a veæina takvih je sa za¹titnim kacigama)
7. U 73% svih saobraæajnih nesreæa u kojima su uèestvovali motociklisti, vozaèi nisu imali za¹titu oèiju od vetra, i to se smatra kao odluèujuæim faktorom u nesreæama jer im je vetar uticao na vid i poveæao rizik ne primeæivanja nesreæe.
8. Upotreba moto opreme, od èizama do rukavica je veoma efikasna za¹tita od ogrebotina koje su najèe¹æe, ali i najbezazlenije povrede.
9. Te¾ina povreda se se poveæava brzinom, upotrebom alkohola i velièinom motora.
10. Skoro polovina nesreæa sa fatalnim ishodom ukljuèuje upotrebu alkohola meðu uèesnicima nesreèe.
11. Skoro polovina nesreæa u kojima su uèestvovali motociklisti je prouzrokovana vozaèima koji su imali manje od 5 meseci iskustva sa motorom koji su vozili.
12. Vozaèi motora koji su uèestvovali u saobraæajnim nesreæama u velikoj meri opet budu uèesnici nesreæa.
13. Najveæi broj vozaèa koji uèestvuju u saobraæajnim nesreæama je starost izmeðu 16 i 24, dok je najmanje vozaèa u saobrajnim nesreæama bilo starosti izmeðu 30 i 50. 96% vozaèa uèestvovalih u nesreæama su mu¹karci.
14. Skoro 75% nesreæa ukljuèujue jo¹ jedno vozilo pored motora, najèe¹æe putnièki automobil.
15. Problem prepoznavanja i primeæivanja motocikliste u saobraæaju je najveæi uzrok nesreæa izmeðu automobila i motocikla. Vozaè automobila ne vidi motociklistu sve do nesreæe ili prekasno da bi je izbegao.
16. Najèe¹æi scenario nesreæe je kada motociklista produ¾uje pravo a vozaè automobila skreæe ulevo i udara motociklistu u mimoila¾enju.
17. U dve treæine sluèajeva vozaè automobila je prevideo pravo prvenstva motocikliste i izazvao nesreæu.
18. Raskrsnice su najèe¹æa mesta saobraæajnih nezgoda motociklistai drugih vozila..
19. Odbljesak sunca ili zaslepljenost vozaèa farovima je uzrok u velikom broju nesreæa u kojima je uèestvovalo vi¹e vozila.
20. Vidljivost motocikliste je kritièan faktor u velikom broju saobraæajnih nesreæa, i uveliko se smanjuje jakim farovima na motociklu, i no¹enjem opreme u ¾utoj, narand¾astoj ili jarko crvenoj boji.
21. Tipièna saobraæajna nesreèa ostavlja vozaèu samo 2 sekunda da deluje i poku¹a da izbegne nesreæu.
22. Motociklisti pokazuju velike probleme pri izbegavanju nesreæa. Veliki broj vozaèa jako koèi zadnjom koènicom izazivajuæi zano¹enje i slabije koèe prednjom èime smanjuju moguænost da se pre zaustave. Moguænost izbegavanja pri blokadi zadnjeg toèka je zanemarljivo mala.
23. Oko 25% sudara gde je uèesnik samo motociklista je udar u fiksirani objekat i/ili izletanje sa puta.
24. Verovatnoæa povrede u nesreæama gde uèestvuju motociklisti se kreæu oko 97%, pri èemu 45% tih povreda spada u te¾e.
25. Kvar na vozilu i lo¹ put su uzroci u samo 3% sluèajeva saobraæajnih nesreæa, a vremenske prilike nisu bile uzrok nesreæe u 98% sluèajeva saobraæajnih nesreæa.
26. Ogranièavajuæi faktor vidnog polja motocikliste neposredno pre nesreæe nije uticajan faktor kao uzrok nesreæe, vi¹e od 75% nesreæa se de¹ava u 45 stepeni sa svake strane linije pogleda ispred motocikliste.
27. Najveæi broj saobraèajnih nesreæa se de¹ava pri brzinama od oko 60kmh.
28. Gubitak koncentracije i pa¾nje je i najèe¹æi uzroènik saobraæajnih nesreæa.

Izvor ovih statistika je amerièko dru¹tvo advokata koji su specijalizovani za nesreæe gde uèestvuju motociklisti. Studija je ukljuèila oko 4500 saobraæajnih nesreæa koje su se dogodila u LA-u 1981 godine...

UFF

Citat: Mita poslato 04 Maj, 2011, 02:14
Izvor ovih statistika je amerièko dru¹tvo advokata koji su specijalizovani za nesreæe gde uèestvuju motociklisti. Studija je ukljuèila oko 4500 saobraæajnih nesreæa koje su se dogodila u LA-u 1981 godine...

dzimika

a od 1981 do sada dosta se oprema promenila a vala i motori pa ta statiskika ne moze ni da bude tacna ni da bude nesto sto se odnosi na evropu
i mislim da se taj izvestaj zove Hurtov izvestaj ili je on kasnije napisan, nisam siguran

znam samo da je MAS na osnovu ovakvog izvestaja od pre 30godina zasnovao svoj zahtev za rekonfiguraciju obaveznog osiguranja i da je zahtev koji su napisali izgledao kao da ga je radio srednjoskolac

Lazic

diletantizam, omiljena srpska sportska disciplina...

bigbad86


zuba

Citat: SSZGO poslato 24 Januar, 2011, 03:50
dobar post, ali se ne slazem sa onim

"kaciga ne smanjuje vidno polje"

itekako smanjuje, i to sa strane u normalnoj voznji, a ako se podvijem pod vizir, onda ne vidim odozgo...


Mislili su ne¹to drugo ili je prevod lo¹... Naime onomad sam èitao da ni u jednoj nesreæi se nije desilo da se dogodila jer motociklista zbog kacige nije mogao da vidi opasnost.

Ja jo¹ uvek svima prièam kako sam odu¹evljen efektom buènog auspuha! Veliko pobolj¹anje za bezbedniju gradsku vo¾nju!

Lazic

Daj neku sliku tvog bucnog auspuha, a da je bezbednije, bezbednije je onoliko, medjutim, bas za toliko vise divljam, pa mu dodje na isto... [yahoo]


SSZGO

Citat: zuba poslato 04 Maj, 2011, 18:33
Citat: SSZGO poslato 24 Januar, 2011, 03:50
dobar post, ali se ne slazem sa onim

"kaciga ne smanjuje vidno polje"

itekako smanjuje, i to sa strane u normalnoj voznji, a ako se podvijem pod vizir, onda ne vidim odozgo...



Mislili su ne¹to drugo ili je prevod lo¹... Naime onomad sam èitao da ni u jednoj nesreæi se nije desilo da se dogodila jer motociklista zbog kacige nije mogao da vidi opasnost.

Ja jo¹ uvek svima prièam kako sam odu¹evljen efektom buènog auspuha! Veliko pobolj¹anje za bezbedniju gradsku vo¾nju!

pa kad te neko pokupi sa strane onda nisi mogao da ga vidis, jer ti kaciga zakloni jedan deo sa strane...
nije to drasticno nesto, ali svakako MOZE da utice...

a bez kacige ti upadne muva u oko :)
tako da ne moz' s anjom, ne moz' bez nje :)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Lazic


Damnmoto

Citat: Plazma Keks poslato 24 Januar, 2011, 00:10
Sve je apsolutno tacno... Joj kad vidim one u sorcevima, papucama, bez majice i kacige, najezim se skroz... Ako nosis sorc, bar nosi i stitnike, a ne da posle nosis ogromne oziljke. jednom nisam nosio kacigu, ali na biciklu i moglo je da se zavrsi fatalno, zato nikad necu sesti na motor bez kacige...
mislim da bez stitnika razlike nema ja sam imao nogavice i ogulio tet sa vevanice mislim da bi u sorcu bio isti kurac ali ff kaciga od tada i na pijacu

Plazma Keks

Citat: Damnmoto poslato 16 Februar, 2013, 16:50
Citat: Plazma Keks poslato 24 Januar, 2011, 00:10
Sve je apsolutno tacno... Joj kad vidim one u sorcevima, papucama, bez majice i kacige, najezim se skroz... Ako nosis sorc, bar nosi i stitnike, a ne da posle nosis ogromne oziljke. jednom nisam nosio kacigu, ali na biciklu i moglo je da se zavrsi fatalno, zato nikad necu sesti na motor bez kacige...
mislim da bez stitnika razlike nema ja sam imao nogavice i ogulio tet sa vevanice mislim da bi u sorcu bio isti kurac ali ff kaciga od tada i na pijacu
padao sam sa bajsa sa i bez stitnika, razlika je drasticna. imao sam prilike da jednom padnem sa motora(dok sam ucio da vozim) sa i bez stitinka. rezultat oguljena noga bez stitnika, a sa stitnikom, pa pad se zavrsio sam malo izgrebanim stitnikom.
sto dovodi do toga, ako si se malo povredio sa stitnikom, zamisli sta bi bilo bez njega... cuo sam isto tako da i lose montiran i ne dotegnut stitnik isto moze da te povredi.

jocale

U svakom slucaju je potrebna laciga jer je glava najbitniji deo tela... Nervira me kad ljudi nece da nose kacige. To je nehat, kada olako zakljucujemo da do nesrece nece doci, a uvek se desi nesto kada si najsigurniji u sebe. Treba imati (straho)postovanje i biti skocentrisan na voznju... Moje misljenje
Samo polako i pun gas

ЯЭВОЛУТИОН

A zasto je potrebna kaciga.....ajde da brojimo koliko je ljudi poginulo sa motora sa kacigom a koliko bez....dajem kucu da je vise poginulo sa kacigom....pre svega bez kacige je neprijatno preko 100, tako da uglavnom brzina je 60 do 80....a udarac u nesto preko 100 na sat...kaciga te ne vadi ...samo da te pogleda onaj odozgo....ne pricam o kontrolisanim uslovima, tipa staza, vec grad...dakle zardinjere , saobracaj, znakovi i bandere....kaciga je jako dobra za zastitu od tvrdokrilaca i peska koji prosipaju kamioni, prasine koju dizu....inace ako cemo o zastiti od udaraca....mislim da to nema veza sa zdravom pamecu....glava tezine oko 2 kilograma sa kacigom sa jos toliko opterecuje vrat toliko da vratni misici ne modu da zadrze glavu u slucaju pada, pa glava udara o asvalt.....opet kazem na brzinama pri kojia se moze voziti bez kacige normalno.
Moje misljenje....
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

jocale

Jeste ali su verovatnoce vece za spas sa kacigom... Opet je neka vrsta stitnika... A glava lako puca... Pogotovo teme glave...
Samo polako i pun gas