Ćao, Anonimni posetioče
Stranice: [1] 2 3 4 ... 6
Štampaj
Autor Tema: Statistika uzroka najcescih saobracajnih nesreca motociklista  (Pročitano 29778 puta)
0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
jerej
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
zx9r   zxr750       kawasaki ninja
Poruke: 2032
Kvalitet: +420 (20%)
Zahvalnice: 24

06 Decembar, 2010, 00:45 Ocena: +6
Ignoriši

    Popularno nazvan „Hurtov izveštaj“ je u stvari studija punog naziva „Motorcycle Accident Cause Factors and Identification of Countermeasures” ili prevedeno na na Srpski “Uzroci saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali motoristi i identifikacija protivmera”. Studija je izdana 1981. godine i tada je američkoj javnosti podigla nivo svesti o uzrocima saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali i vozači motocikala ciljajući jednu konkretnu stvar – nedosatak dobre obuke novih i starih vozača. Ovo su najzanimljivije tačke Dr.Hurtovog izveštaja.

Izvjestaj gospodina Hurta


1.   75% saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju i motocikli uključuje i drugo vozilo, uglavnom putnički automobil.
2.   25% ostalih nesreća je svodi na koliziju motocikla sa nekim fiksnim objektom ili dijelom infrastrukture puta.
3.   Tek 3% saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju motociklisti su uzrok kvara motocikla, i u taj procenat najviše ulaze gumi defekti odnosno pucanje gume u vožnji.
4.   U saobraćajnim nesrećama sa jednim učesnikom, greška motocikliste je priisutna u 67% kao odlučujući factor sa tipičnom greškom prejakog kočenja ili loše procene brzine u krivinama i time izletanjima iz putanje.
5.   Loš put je uzrok 2% nesreća, a životinje na putu imaju 1% udela u nesrećama.
6.   U 67% nesreća sa više učesnika, motociklisti je oduzeto pravo prvenstva.
7.   Problem prepoznavanja motoriste na putu je veoma kritičan faktor. Nesreća je ocigledna jer vozaci ne primete motociklistu ili ga primete prekasno da bi mogli da spreče nesreću.
8.   Namerno izazivanje saobraćajne nesreće da bi se oborio motociklista je izuzetno retka, ali ne najčešći slučaj kada motociklista drži levu stranu i biva oboren od strane vozača koji ne vidi motociklistu i naglo skreće ulevo.
10.   Raskrsnice su mesto gde se najčešće dešavaju nesreće, vozači (uključujući i motoriste) često jedni drugima oduzimaju pravo prvenstva i ne poštuju saobraćajnu signalizaciju.
11.    Vremenske prilike ne utiču na 98% saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju motociklisti.
12.   Najviše saobraćanih nesreća u koima učestvuju motociklisti se dešava na kratkim relacijama, do prodavnice, drugara, djevojke i vrlo često su blizu lokacije odakle se kreće.
13.   U 50% slučajeva saobraćajnih nesreća motociklista je „nevidljiv“ za učesnike u saobraćaju zbog nekog objekta ili vozila koje ga „krije“.
14.   Svesnost da je motociklista u saobraćaju je veoma bitan faktor u prevenciji nesreća. Na taj faktor se utiče stalno uključenim svijetlima danju u gradu ili još bolje fluoriscentnim prslucima noću.
15.   U 62% saobraćajnih nesreća nakon kolizije je došlo do prolivanja goriva iz motocikla.
16.   Prosečna brzina pri kolizijama je 50kmh, a samo u 1 slučaju od 1000 brzina je 150kmh. (Ovo je diskutabilno jer je 2010 umnogome različita od 1981 po broju vozila koja mogu da idu brže od statistike)
17.   Tipična saobraćajna nesreća u kojoj je učestvovao motociklista se desila u 45 stepeni vidnog polja motocikliste bez detalja u perifernom vidu.
18.   Prepoznavanje motocikliste je najvažnija stvar za izbegavanje frontalnih udara na motor i vozača.
20.   Kritične godine su od 16 do 24 i te godine su najprisutnije u statistikama saobraćajnih nezgoda gde su učestvovali motociklisti. Motociklisti od 30 do 50 godina nisu krizna grupa. 96% motociklista u nesrećama su muškarci.
25.   Većina motociklista učesnika saobraćajnih nesreća ima manje od 3 godine iskustva u vožnji i vozi motor koji su kupili pre manje d 5 mjeseci. Kros motori su maltene neprisutni u statistikama saobraćajnih nesreća.
26.   Gubitak pažnje kod vozača motocikla je presudni faktor u saobraćajnim nesrećama.
27.   Skoro pola sabraćajnih nesreća sa fatalnim ishodom kao faktor ima alkohol kod nekog od učesnika nesreće.
28.   Motociklisti pokazuju velike probleme u izbjegavanju objekata prilikom nesreća, countersteering se ne koristi a najčešće se dešavaju prejaka kočenja ili zanošenja.
29.   Tipična saobraćajna nesreća ostavlja 2 sekunde motociklisti da reaguje i izbegne nesreću.
30.   Retko se dešavaju nesreće gde je kriv motociklista koji vozi saputnika.
31.   Čuvajte se vozača koji imaju preko 65 godina.
33.   Boja motora nije presudni faktor kod saobraćajnih nesreća jer je glavna površina koja ima uticaj frontalni deo gde se nalazi najmanje boje.
34.   Motori sa velikim vizirima i dodatnim osvetljenjem su manje prisutni u saobraćajnim nesrećama, ovo povezujemo sa iskusnijim vozačima koji prilagođavaju vozila svojim potrebama.
35.   Modifikacije motora u trkačke varijante su prisutnije u saobraćajnim nesrećama od ostalih motora.
36.   U 98% saobraćajnih nesreća gdje učestvuje, motociklista je povrijeđen. U 45% slučajeva, povrede ne spadaju u „lake“.
38.   Većina povreda je na rukama i nogama, posebno zglobovima.
39.   Kreš barovi ne smanjuju rizik od povreda.
40.   Upotreba čizama, jakni i rukavica smanjuje rizik od lakših povreda.
41.   U 13% nesreća vozaču stradaju muda ili prepone.
42.   Težina povrede raste brzinom kretanja, veličinom motocikla i količinom popijenog alkohola.
43.   U 73% vozač motocikla nije imao zaštitu očiju te se uticaj vjetra i smanjena vidljivost smatra odlučujućim faktorom u tim situacijama.
44.   Smatra se da oko 50% motociklista nosi kacigu ali dve trećine nesreća se dešava motociklistima bez nje.
45.   Kacigu najčešće ne nose neiskusni, neobučeni, mladi vozači  ili vozači na kratkim relacijama i po toplom vremenu.
46.   Najveći broj smrtnih povreda se dešava na grudima i glavi.
47.   Upotreba zaštitne kacige je bitan faktor u smanjivajnu povreda glave.
48.   Ne postoji faktor ograničenog vidnog polja, zvuka ili gubitka pažnje zbog nošenja zaštitne kacige.
49.   Oni koji nose kacige imaju niži nivo povreda od drugih učesnika u nesrećama.
50.   Full Face kacige značajno smanjuju povrede lica.
51.   Ne postoji sumnja da će kaciga povrediti vrat prilikom nesreće, a u onim slučajevima kada je došlo do povrede vrata kaciga je bila odlučujući faktor preživljavanja motocikliste.
52.   66% motociklista u saobraćajnim nesrećama ne nosi kacigu, 53% odgovara da nije mislilo da im se nesreća može desiti a 23% kaže da im je kaciga neudobna ili im je neprijatno da je nose.

Mislite o tome.

serbduck
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
HONDA CBR 1000 F
 Facebook: Poseti
Lokacija: Beograd
Poruke: 1422
Kvalitet: +408 (28%)
Zahvalnice: 25

Odgovor #1 - 06 Decembar, 2010, 10:49 Ocena: 0
Ignoriši



                 clapp



Baba Kurana pojede metar drva ... i ne trazi vode!
vudu
Voajer


Van mreže Van mreže
 Motor:
BMW R 1100 RT
MK VALJEVO

Lokacija: Ptuj,Valjevo
Poruke: 50
Kvalitet: +27 (54%)
Zahvalnice: 0

Odgovor #2 - 06 Decembar, 2010, 14:17 Ocena: 0
Ignoriši

  clapp

 Iz ličnog iskustva mogu da potvrdim dobar deo ovog istraživanja,a da nemah kacigu sada bih ovo pisao iz "večnih lovišta"  palac gore

VALJEVSKA  PODVALA
Gašpar
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
 Facebook: Poseti
Jedan je Japan

Lokacija: Vrsac/Beograd
Poruke: 15083
Kvalitet: +3653 (24%)
Zahvalnice: 365

WWW
Odgovor #3 - 06 Decembar, 2010, 14:39 Ocena: 0
Ignoriši

Odlicna tema
 clapp clapp

Ivan1979
Oficijelni Deflorator
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
GSX 750 F
Lokacija: Banovci
Poruke: 3115
Kvalitet: +1064 (34%)
Zahvalnice: 51

Odgovor #4 - 06 Decembar, 2010, 15:24 Ocena: 0
Ignoriši

Mislimo mislimo  palac gore    bar ja mislim svaki put kad okrenem kljuc . A i da ne mislim dovoljana mi je ona jeza sto mi se svaki put spusti niz kicmu  uzdravlje
Dzambo
Pozer
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
BMW R1150RT
Lokacija: Zemun
Poruke: 760
Kvalitet: +170 (22%)
Zahvalnice: 5

Odgovor #5 - 09 Decembar, 2010, 11:11 Ocena: 0
Ignoriši

Odlicna stvar. Ja cu izdvojiti ono sto je po meni, pored kacige i opreme, najbitnija stvar.

28.   Motociklisti pokazuju velike probleme u izbjegavanju objekata prilikom nesreća, countersteering se ne koristi a najčešće se dešavaju prejaka kočenja ili zanošenja.
mali_zmaj
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
Keeway Cruiser 250,Kawasaki Kle 500,Bmw K75,Kawasaki Zephyr 750,Honda Cbf 1000 GT
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 5672
Kvalitet: +1534 (27%)
Zahvalnice: 66

Odgovor #6 - 10 Decembar, 2010, 11:54 Ocena: 0
Ignoriši

Tacno sve!! šta ti je nauka!!

jin-jang
WOLVERINE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
Poruke: 3004
Kvalitet: +492 (16%)
Zahvalnice: 32

Odgovor #7 - 11 Decembar, 2010, 00:48 Ocena: 0
Ignoriši



       Sto rece mali zmaj ,,, sve je tacno ali meni zapade ovo za oko,,,,

26.   Gubitak pažnje kod vozača motocikla je presudni faktor u saobraćajnim nesrećama.

 Jbg,, cinjenica je da je nasa kultura u saobracaju jako losa i da je paznja presudan faktor kod ucesnika na dva tocka,,  moras paziti i na sebe i na druge ugesnike,,  to mi izgleda kao vojna vezba sa bojevom municijom,,,  stalno nekakve eskivaze i cimanja,,
dzimika
Gospodin BILO
Moto Manijak
*******

Van mreže Van mreže
Poruke: 11171
Kvalitet: +1894 (16%)
Zahvalnice: 123

Odgovor #8 - 11 Decembar, 2010, 10:24 Ocena: 0
Ignoriši

trebalo bi pojuriti po netu jer pretpostavljam da ima negde i novijih studija, ali verujem da je i dalje 90% ove studije slicno, tj da su brojke ostale priblizno iste
Lazić
GayLord
Mod
Mega Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 44023
Kvalitet: +8149 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #9 - 11 Decembar, 2010, 15:38 Ocena: 0

26.   Gubitak pažnje kod vozača motocikla je presudni faktor u saobraćajnim nesrećama.
Jbg, cinjenica je da je nasa kultura u saobracaju jako losa i da je paznja presudan faktor kod ucesnika na dva tocka, moras paziti i na sebe i na druge ugesnike, to mi izgleda kao vojna vezba sa bojevom municijom...  stalno nekakve eskivaze i cimanja,,


Meni je najveci problem u voznji sto sam previse opusten, nekada davno mi je instruktor na drugom casu rekao, da kada sednem za volan, kao da sam popio apaurin... Cheesy U kolima to i nije toliki problem, al` na motoru je dovoljan trenutak nepaznje i odeeee...

A svaki dan kad se malo vise vozim motorom po gradu, osecam se kao da sam na vezbi sa bojevom municijom...

UFF
***********
Administrator
Mega Moto Manijak
**********

Van mreže Van mreže
 Motor:
Honda CB600F Hornet '03
Yamaha FZ6 Fazer '04
Suzuki DL650V-Strom '05
Honda CBR600F4i '06
Yamaha MT-03 '07
KTM 690SM '08
Yamaha YZF-R1 '08
Honda CB1000RA '09
Honda CRF250L '13

Lokacija: Belgrade
Poruke: 43181
Kvalitet: +11798 (27%)
Zahvalnice: 1013

Odgovor #10 - 11 Decembar, 2010, 17:48 Ocena: 0

Meni je najveci problem u voznji sto sam previse opusten, nekada davno mi je instruktor na drugom casu rekao, da kada sednem za volan, kao da sam popio apaurin... Cheesy U kolima to i nije toliki problem, al` na motoru je dovoljan trenutak nepaznje i odeeee...

Sve dok ti zena/cimerka/devoja to isto ne kaze dok nju "vozis" OK si  namigujem
Lazić
GayLord
Mod
Mega Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 44023
Kvalitet: +8149 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #11 - 11 Decembar, 2010, 18:29 Ocena: 0

 palac gore...

BANE BROTHERHOOD
BRANG THE LOVE CHOKE
Vikend bajker
*****

Van mreže Van mreže
 Motor:
A STO BI JA VOLEEEEOOOOO DA IMAM MOTOOOOOR!!!
 Facebook: Poseti
LET THERE BE BROTHERHOOD

Lokacija: ZEMUN
Poruke: 3293
Kvalitet: +728 (22%)
Zahvalnice: 38

Odgovor #12 - 14 Decembar, 2010, 18:57 Ocena: 0
Ignoriši

 Shocked

PAIN IS TEMPORARY GLORY IS FOREVER!!!
MIGE
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
 Motor:
X9 500ccm
 Facebook: Poseti
Lokacija: beograd ,banovo brdo
Poruke: 6658
Kvalitet: +1413 (21%)
Zahvalnice: 126

Odgovor #13 - 14 Decembar, 2010, 19:03 Ocena: 0
Ignoriši

 Shocked Shocked Shocked

Panta Zemunac
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
Super Tenere 750
Lokacija: Munze Konza
Poruke: 1788
Kvalitet: +71 (3%)
Zahvalnice: 14

Odgovor #14 - 14 Decembar, 2010, 22:41 Ocena: 0
Ignoriši

Ne, samo to ne...pa to mu cimerka stalno i govori, zato je i počeo da vozi (mtrvake)!! rofl
Lazić
GayLord
Mod
Mega Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 44023
Kvalitet: +8149 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #15 - 16 Decembar, 2010, 00:15 Ocena: 0

 palac gore rofl rofl rofl

Plazma Keks
BABA SERA
Iskusni bajker
******

Van mreže Van mreže
Poruke: 8640
Kvalitet: +357 (4%)
Zahvalnice: 55

Odgovor #16 - 24 Januar, 2011, 00:10 Ocena: 0
Ignoriši

Sve je apsolutno tacno... Joj kad vidim one u sorcevima, papucama, bez majice i kacige, najezim se skroz... Ako nosis sorc, bar nosi i stitnike, a ne da posle nosis ogromne oziljke. jednom nisam nosio kacigu, ali na biciklu i moglo je da se zavrsi fatalno, zato nikad necu sesti na motor bez kacige...
« Poslednja izmena: 24 Januar, 2011, 03:31 Lazic »
Lazić
GayLord
Mod
Mega Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 44023
Kvalitet: +8149 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #17 - 24 Januar, 2011, 02:23 Ocena: 0

Neki vole da voze u tangama...

Dzigi Boy
Iskusni pozer
****

Van mreže Van mreže
 Motor:
Skela DR Suzuki
I SMRT JE LEPA AKO ZNAS DA UZIVAS U NJOJ!!!!!

Lokacija: 8,679964 zapadno od Marsa
Poruke: 2023
Kvalitet: +250 (12%)
Zahvalnice: 9

Odgovor #18 - 24 Januar, 2011, 03:20 Ocena: 0
Ignoriši

   
41.   U 13% nesreća vozaču stradaju muda ili prepone.




Iz iskustva kazem da je ovo najgore.......Sad(((((((((((((((((((((
Lazić
GayLord
Mod
Mega Moto Manijak
***

Van mreže Van mreže
 Motor:
"Is this how time normally passes...? Really slowly...? In the right order...? If It`s one thing I cant stand, it`s an unpunctual alien attack..."  The Doctor... Motor: KLE500 Tardis edition...
 Facebook: Poseti
Osposobiti nesposobne, da bi onesposobili sposobne

Lokacija: Mlečni put, sunčev sistem, Zemlja, Beograd, Zvezdara...
Poruke: 44023
Kvalitet: +8149 (18%)
Zahvalnice: 359

Odgovor #19 - 24 Januar, 2011, 03:30 Ocena: 0

pazi u 13%... Slucajne li koincidencije...

Stranice: [1] 2 3 4 ... 6
Štampaj
Moto Manijaci  |  Motori  |  Smrtni slučajevi (Urednik: Lazić)  |  Tema: Statistika uzroka najcescih saobracajnih nesreca motociklista