Glavni meni

Koje ulje koristite?

Započeo UFF, 05 Decembar, 2010, 15:30

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Slaninar

Citat: eclipse4 poslato 08 Maj, 2016, 21:04
i koja je razlika izmedju 10w40 i 10w50?

10w40 naspram 10w50:
10w50 je za oko 40% gu¹æe na 100 stepeni celzijusa, a zbog iste donje oznake, trebalo bi da je manja razlika pri 10-20 stepeni celzijusa (mada æe i tu uglavnom biti malo gu¹æe zbog vi¹e gornje oznake).

Uz to, ¹to je veæa razlika izmeðu donje i gornje oznake, to ulje kraæe zadr¾ava fabrièku gustinu. Full sintetika je tu manje osetljiva, pa æe 10w40 u full sintetici ostati du¾e u toj gustini. Kod polusintetike je 15w40 puno stabilnije od 10w40. Kod mineralnog ista prièa, ako se i naðe u varijanti 10w40.  10w50 je te¾e naæi da nije full sintetika i jedino tada æe ostati te gustine stabilno i dugo.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

sasa ns 1

#1641
negde sam svojevremeno cito da razlika  izmdju istog ulja 10-40mi 10-50 nije samo u gustini nego da je ovo drugo uvek kvalittnije,a sto se tice potrosnje  i malo grubljih zvukova  da je to uvek odraz pohabanog agregata a  ne loseg ulja i da je ustvari poenta u takozvanom long life principu -velik molekul -sluzi kao podloska pa onda manje lupa i klizi a ta ulja su uvek LOSIJA od takzvanih normalnih a  ne bolja ,ali su bolja za takav tip agregata-vazdusare ili kad se vodenjara priblizi vazdusari  po pohabanosti.Pogledaj test od pre 7-8 godina u moto pulsu sa redakcijskim motorom xtx  koji je imao kvar menjaca na oko 20000 km a unjemu je bila INA 4t jer im je ona bila sponzor.Kad su promenuli menjac i u jamahi sipali  300v,pocelo je da klizi kvacilo.Srbin odma kaze ina je bolje jer ne klizi kvacilo ,verovatno i hrvat, ali jamaha uzme  i promeni i kvacilo vrati to isto ulja koje je istocila,  vise se nista ne cuje ni ne klizi.Znaci ovi sto imaju takve sindrome treba da shvate da je neko odredjeno ulje bolje za njihov agregat a ne uopste govoreci ,a upravo je obrnuto.Mislim da bi im bilo jasno  da su kupili motor u salonu  pa se licno uveravali kroz sta im prolazi agregat.Negde je i stalker napisao da se moramo malo navici na lupkanje i da je ono cak pozeljno i da je znak da ulje bolje stiti,sto mi nije jasno ali ja verujem coveku.Moje iskustvo se zasniva na potrosnji i paljenju lampice.Mislim da mnogi znaju da ja donosim iz nemacke motula vec 10 godina i da ga dosta  narocito novosadjanja vozi na njega a da na isto ulje koje su kupili u srbiji imali problem sa pljenjem lampice kad su uzeli od mene svi simptomi su prestali.To se meri u promilima ali je indikativno.Mislim da je poenta u tome sto mi je covek koji je vlasnik bo¹ovog uvoznika i distributera js pre 15 godina na moje prigovore o kvalitetu rekao ,,sta ja hocu ,hocu srpske cene a nemacki kvalitet,i to postoji ali se to zove SEDMA KLASA,znaci bo¹ ima neke proizvode do sedme klase,,samo mi nije jasno kako to prroizvode klasiraju do sedme klase.To na prvi pogled zvuci lose ,verovatno losije nego da im  je sve u prvoj klasi,ali nemci makar to klasiraju pa kupi sta ti odgovara,a  recimo modrica hc power koju sam pre 20 godina koristio nekoliko puta u autu i bio zadovoljan,ostao sokiran prilikom jedne zamene.Naime ulje je malo curilo malo ispadalo u komadima iz kantice.Ulje je parafiniziralo  na 20 stepeni pa sam od onda presao samo na skupe brendove,ali izglda ni to nije garncija -pogledaj bo¹.Ja sam to tako resio sto zbog posla cesto idem preko pa tamo sve kupujem sto mi treba u zivotu-dosta zamorno ,ali kad se jednom budem sreo sa nekim sa ovog foruma dacu mu da pomirise benzin u mom versisu-mol euro 5 ,pa nek onda mirise svoj euro 4 iz srbije .Razlika je u mirisu kao nitro i ujlani razredjivac.To to je euro 5 nema veze jer i kad je bio nizeg kvaliteta tako je mirisao nekako cist miris

eclipse4

Citat: Slaninar poslato 09 Maj, 2016, 07:47
Citat: eclipse4 poslato 08 Maj, 2016, 21:04
i koja je razlika izmedju 10w40 i 10w50?

10w40 naspram 10w50:
10w50 je za oko 40% gu¹æe na 100 stepeni celzijusa, a zbog iste donje oznake, trebalo bi da je manja razlika pri 10-20 stepeni celzijusa (mada æe i tu uglavnom biti malo gu¹æe zbog vi¹e gornje oznake).

Uz to, ¹to je veæa razlika izmeðu donje i gornje oznake, to ulje kraæe zadr¾ava fabrièku gustinu. Full sintetika je tu manje osetljiva, pa æe 10w40 u full sintetici ostati du¾e u toj gustini. Kod polusintetike je 15w40 puno stabilnije od 10w40. Kod mineralnog ista prièa, ako se i naðe u varijanti 10w40.  10w50 je te¾e naæi da nije full sintetika i jedino tada æe ostati te gustine stabilno i dugo.

pa evo meni fabrika propisuje 10w40 a ja stavio 10w50 ful sintetika.....mislim da to uopste i nema neke bitne veze,mozda je cak i bolje kad se leti vozi na velikim vrucinama po saobracaju stani/podji/stani/podji

Citat: Darko poslato 08 Maj, 2016, 21:38
U "temperaturi".... Hahahahahah
Ako vozis po Novom Sadu meces 10-50 , vruce je , a tamo kod tebe u Negotinu blizu Dunav , pa pirka vetar , tu meces 10-40 ... ;)
Citat: ðunta poslato 08 Maj, 2016, 22:05
Citat: eclipse4 poslato 08 Maj, 2016, 21:04
i koja je razlika izmedju 10w40 i 10w50?

Pumpljivost pri hladnom startu je jednaka, (smatrano), dok pedesetica podnosi topliji ambijent za vi¹e od 10°C bez tanjenja.

vi ste vec odgovorili ali ja nisam video...zakljucak je isti... :)

DebeliZmaj

vozim mator motor na izdisaju maltene ...
kad uzmem nesto novije bice bolje ulje
realno sa mi je bacanje para sve bolje
od nekog elf ili motul 3000
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Slaninar

Citat: eclipse4 poslato 09 Maj, 2016, 12:58
pa evo meni fabrika propisuje 10w40 a ja stavio 10w50 ful sintetika.....mislim da to uopste i nema neke bitne veze,mozda je cak i bolje kad se leti vozi na velikim vrucinama po saobracaju stani/podji/stani/podji

Ja kad se popnem na bunevu i gledam ka Titelu, mislim da je Zemlja ravna ploèa i da me la¾u!  :)

©alim se malo. Tvoj motor je vodeno hlaðen. Kolika je temperatura ulja na 40 leti i na 10 stepeni u jesen?  Trebalo bi da je uvek oko 90, zato i postoji sistem hlaðenja motora. Leti æe vodena pumpa malo vi¹e da radi, ali temperaturni opseg u kojem ulje radi se ne menja ne¹to drastièno.

10w50 dok je novo ima dosta veæu gustinu na 100 stepeni celzijusa, te æe sporije teæi - veæi otpor unutar samog motora (manja snaga, veæa potro¹nja goriva), i slabije podmazivanje.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

eclipse4

i sad mi motor vise nece ici tako brzo a postoji sansa da ce i nesto da se polomi unutra zbog otpora ali ce zato sa 10w40 kad ulje stigne skroz pred kraj i napraviti se na vodu da ide bar duplo brze a delovi ce se podmladjivati jer vise nema otpora....    :)

a bre nauku ce napravimo od ulja :)

dok ima sta da podmazuje dobro je :)

eclipse4

Evo kako izgleda ulje koje bacam iz motora.....uoravo menjam ulje.
Kao i da nema razlike izmedju novog i mog iskoriscenog ulja









Hurricane

...da se nisi zajebao oko intervala zamene, tj zaboravio da si ga veæ zamenio pre neki dan?

DebeliZmaj

vidi na vodi dal se razliva ...
to jest dal je vec popio vodu itd..
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

eclipse4

#1649
Citat: hurricane poslato 09 Maj, 2016, 16:53
...da se nisi zajebao oko intervala zamene, tj zaboravio da si ga veæ zamenio pre neki dan?

Eh...nisam,nisam  ulje je od prosle godine,evo zavrsih menjazu sada.zato mi ga i zao da ga bacim stavicu ga u auto heheh




DebeliZmaj

ono kroz gazu pa svilenu carapu
procedish vidish dal ima nekog
krsha loma ?
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

eclipse4

ki destilat cist :)

nego uffe aj zarotiraj ovu sliku molim te.

//edit: neka ja cu :)

Slaninar

Citat: eclipse4 poslato 09 Maj, 2016, 15:59
i sad mi motor vise nece ici tako brzo a postoji sansa da ce i nesto da se polomi unutra zbog otpora

Neæe se ni¹ta polomiti, ali æe podmazivanje biti lo¹ije, ne bolje. Manja snaga motora. Plus ne¹to malo veæa potro¹nja goriva. Po¹to je polusintetika u pitanju, sa veæim rasponom gradacije (od 10 do 50), relativno brzo æe se razbiti na ne¹to sliènije 10w40, ali æe¹ do tad imati nepotrebno gu¹æe ulje.

Citat: eclipse4 poslato 09 Maj, 2016, 15:59
ali ce zato sa 10w40 kad ulje stigne skroz pred kraj i napraviti se na vodu da ide bar duplo brze a delovi ce se podmladjivati jer vise nema otpora....    :)

Ako menja¹ u predviðenom intervalu, 10w40 se neæe razibiti da bude voda. Èak, zbog manjeg raspona u viskozitetu (10 do 40) biæe prilièno postojano èak i u polusintetika varijanti. Full sintetika se neæe razvodnjiti ni posle 10 hiljada km na tvom motoru.

Citat: eclipse4 poslato 09 Maj, 2016, 15:59
a bre nauku ce napravimo od ulja :)

dok ima sta da podmazuje dobro je :)

Ti si taj koji pravi nauku - sipa¹ gu¹æe od onog ¹to je fabrika propisala. :)   
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

DebeliZmaj

ovo ako tamo negde gore cita sichiro honda ...
umire od smeha uz - ludi Srbi ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

sasa ns 1

nesto nije u redu sa tim istocenim uljem,zasto je tolko svetlo,ko da je vozio 5 km.Gde su nesagoreli ostaci,razmi metali,opiljci,cadj i ostala sranja ako nisu u ulju.Moraju biti u agregatu sto znaci da to ulje uopste nema deterdzentna svojstva.Ja sam posle prvog servisa na 1000km ispustio pola litre ulja jer mi je cule sipao vise-uobicajena pojava ,ceka da propisa semering a on nije u garanciji posto je gumeni deo.Vozio sam ga desetak kilometara a a motor je imao 1000 km  ulje je 300v pa je bilo crno .Sacuvao sam ga u flasici i kad je secovalo malo se ocistilo ali nije bilo ovolko svetlo.

DebeliZmaj

ostali u filteru ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Hurricane

Citat: sasa ns 1 poslato 09 Maj, 2016, 20:52
nesto nije u redu sa tim istocenim uljem,zasto je tolko svetlo,ko da je vozio 5 km.Gde su nesagoreli ostaci,razmi metali,opiljci,cadj i ostala sranja ako nisu u ulju.Moraju biti u agregatu sto znaci da to ulje uopste nema deterdzentna svojstva.Ja sam posle prvog servisa na 1000km ispustio pola litre ulja jer mi je cule sipao vise-uobicajena pojava ,ceka da propisa semering a on nije u garanciji posto je gumeni deo.Vozio sam ga desetak kilometara a a motor je imao 1000 km  ulje je 300v pa je bilo crno .Sacuvao sam ga u flasici i kad je secovalo malo se ocistilo ali nije bilo ovolko svetlo.

...ti kupi Hondu ondaK, mozda te to jebe.. :P

Glava Dole

Ni meni nije jasno kako je tako providno... moj bardal evo kakav je bio kad je propisao dihtung na pola servisnog intervala i ne planiram jos da ga menjam...


Ili on preterano malo vozi ili ulje ima losa "ispiracka" svojstva :D

eclipse4

Citat

Neæe se ni¹ta polomiti, ali æe podmazivanje biti lo¹ije, ne bolje. Manja snaga motora. Plus ne¹to malo veæa potro¹nja goriva. Po¹to je polusintetika u pitanju, sa veæim rasponom gradacije (od 10 do 50), relativno brzo æe se razbiti na ne¹to sliènije 10w40, ali æe¹ do tad imati nepotrebno gu¹æe ulje.

koja crna polusintetika???


eclipse4

Citat: sasa ns 1 poslato 09 Maj, 2016, 20:52
nesto nije u redu sa tim istocenim uljem,zasto je tolko svetlo,ko da je vozio 5 km.Gde su nesagoreli ostaci,razmi metali,opiljci,cadj i ostala sranja ako nisu u ulju.Moraju biti u agregatu sto znaci da to ulje uopste nema deterdzentna svojstva.Ja sam posle prvog servisa na 1000km ispustio pola litre ulja jer mi je cule sipao vise-uobicajena pojava ,ceka da propisa semering a on nije u garanciji posto je gumeni deo.Vozio sam ga desetak kilometara a a motor je imao 1000 km  ulje je 300v pa je bilo crno .Sacuvao sam ga u flasici i kad je secovalo malo se ocistilo ali nije bilo ovolko svetlo.

pa cist motor unutra,sto bi ulje bilo prljavo.....zajebavm se :)