Glavni meni

Koje ulje koristite?

Započeo UFF, 05 Decembar, 2010, 15:30

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

bigbad86


eclipse4


Glava Dole

Ovaj prvi test gledao jos odavno.... ja kazem, prezadovoljan sam sa bardalom i nema potrebe da ga menjam... neuporedivo manje trosi od recimo motula... pisao sam jos kad sam kupio motor ako se neko seca da je srkao po pola litra na 1000km(gumice su lose, ima ulja na ventilima kad se skinu karburatori) a sa bardalom evo preko 3000km vec i da mi prvo nije puko sraf na bloku a posle probio dihtung poklopca ventila i pola iscurelo ne bih morao ni da dokupljujem ovaj litar... mada evo tu je skoro cela flasa, tek sam pre neki dan dolio 400g jer je pocela da se pali lampica a samo u cacku sam presao 2000km i samo jednom dolio a pre sam dolivao po pola litra nakon manje od 1000km... menjac mekan, sve extra... kad dodje vreme za zamenu kupicu 4l i sipacu isto i u speeda...

BOKYBOY

#1623
Da se nadovezem na pricu oko Bardala...
ja sam takodje prezadovoljan,motor ga ne potrosi ni malo od zamene do zamene na 5k
iako kazu da Tandzara voli da srkne...treci put sipam XTC C-60 15/50
u prosloj sam vozio Motul 5100 15/50 i trosila je pola litra na 1k km,
sipao Bardal XTM Sint 20/50 i drasticno smanjio potrosnju ulja,
u ZZR-u sipao 300V po nagovoru majstora i pokajao se,menjac bio kao Kalashnjikov,
istocio sam ga posle 2k i bio je crn i redak kao voda
sipao Bardal i drugi motor skroz,mirniji i tisi rad agregata,
menjac Klak...kao u sir,
od tada samo njega u svaki motor [thumb_up]

Glava Dole

Citat: BOKYBOY poslato 08 Maj, 2016, 05:31
Da se nadovezem na pricu oko Bardala...
ja sam takodje prezadovoljan,motor ga ne potrosi ni malo od zamene do zamene na 5k
iako kazu da Tandzara voli da srkne...treci put sipam XTC C-60 15/50
u prosloj sam vozio Motul 5100 15/50 i trosila je pola litra na 1k km,
sipao Bardal XTM Sint 20/50 i drasticno smanjio potrosnju ulja,
u ZZR-u sipao 300V po nagovoru majstora i pokajao se,menjac bio kao Kalashnjikov,
istocio sam ga posle 2k i bio je crn i redak kao voda
sipao Bardal i drugi motor skroz,mirniji i tisi rad agregata,
menjac Klak...kao u sir,
od tada samo njega u svaki motor [thumb_up]

Eto, definitivno se znaci ne tripujem... i ja sam sipao bas to, c60 15w-50 a motul mi trosio ko nezdrav...

BOKYBOY

Cuo sam reci hvale i za Silkolene Comp4 (polusint) i hteo da ga probam ali ga Djunta nije imao trenutno na lageru a meni bilo vreme za servis pa nisam uspeo da ga sipam sada ali se nadam da cu sledeci put pa cu preneti utiske :D

Slaninar

Citat: Milos96 poslato 08 Maj, 2016, 05:49
Citat: BOKYBOY poslato 08 Maj, 2016, 05:31
Da se nadovezem na pricu oko Bardala...
ja sam takodje prezadovoljan,motor ga ne potrosi ni malo od zamene do zamene na 5k
iako kazu da Tandzara voli da srkne...treci put sipam XTC C-60 15/50
u prosloj sam vozio Motul 5100 15/50 i trosila je pola litra na 1k km,
sipao Bardal XTM Sint 20/50 i drasticno smanjio potrosnju ulja,
u ZZR-u sipao 300V po nagovoru majstora i pokajao se,menjac bio kao Kalashnjikov,
istocio sam ga posle 2k i bio je crn i redak kao voda
sipao Bardal i drugi motor skroz,mirniji i tisi rad agregata,
menjac Klak...kao u sir,
od tada samo njega u svaki motor [thumb_up]

Eto, definitivno se znaci ne tripujem... i ja sam sipao bas to, c60 15w-50 a motul mi trosio ko nezdrav...

Ako se ulje manje tro¹i (u motoru koji je pohaban i tro¹i ulje), to ne znaèi obavezno da je samo ulje bolje.

Uz to, to sam veæ 100 puta pisao, Motul ima 100 razlièitih vrsta i gustina ulja.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

ðunta

Citat: Grof poslato 05 Maj, 2016, 10:18
Ðunta cenim ja tvoje znanje i ekspertizu.... ali ne prièamo o nuklearnim podmornicama u uslovima treæeg svetskog rata.... Prièamo o uljima u motorima sa pitajbogakoliko kilometara starim po 15 godina upitnog dosada¹njeg odr¾avanja koji prelaze po 3000-5000km godi¹nje. Ne prièamo o upotrebi na stazi pri punom gasu pola sata, ne prièamo o vo¾nji pun gas na 15000 obrtaja od Subotice do Leskovca....
Seæam se kako si Transalpa kog bi sreæan i zadovoljan proseèan korisnik doterao da bude bolji od fabrièkog.... ali nismo svi takvi ... neki se zadovoljavamo i proseènijim....
Ja recimo za svoj naèin upotrebe motora i kilometra¾u koju prelazim ne vidim potrebu za "namunjenim" uljima i gumama.

Koristio sam Silkolene komp 4 (mislim) polusintetiku 10w40 i radilo je ok, mada ni sa jednim uljem nisam bio nezadovoljan.... uvek je menjaè isto radio, kvaèilo takodje a i potro¹nja istog je uvek zavisila od naèina upotrebe motora....

Da li æe motor pre cræi ako sipam procycle nego silkolene ili motul?... Mo¾da i hoæe a mo¾da i neæe... u svakom sluèaju velike su ¹anse da motor neæe cræi na mojim rukama... a i ako crkne za to postoje re¹enja... ako crkne kod èetvrtog vlasnika sa 90000km na satu i 25 godina, usudiæu se reæi da mu je i bilo vreme, a i tr¾i¹na vrednost motora od 25 godina sa 90000km je koliko?... 500e? pa ¹ta ljudi oèekuju za te pare da traje veèno? [nono] ... pa naravno da ne... ako si kupio motor sa 25 godina i 90000km i tro¹i ti ulje dolivaj i teraj dok ne umre, kada umre parèaj i prodaj ¹ta mo¾e¹ i teraj dalje....

Retko ko æe se upustiti da od motora koji ima 25 godina pravi nov.... moj lièni stav je da je to (sem u cilju pravljenja kolekcionarskog primerka) puko gubljenje vremena i para....

Ja sam svoj motor star ravno 21 godinu napravio novim, u nekim segmentima i boljim od fabrièkog, zato ¹to smatram da mi drugi motor neæe trebati a imun sam na potro¹aèki mentalitet i stalno posezanje za onim NOVO, iza èega stoji pad kvaliteta, skraæivanje upotrebne vrednosti,...upakovano u lep celofan, a takav imam stav, referi¹em se prema boljim uvek pa kolko dovatim. Postoje tehnièki normativi koji pokrivaju relativno ¹iroku upotrebu uz obaveznu rezervu, nikako se bar u tehnici ne rukovodi minimalnim optereæenjima. Pohaban, polvan sklop æe jo¹ br¾e propasti sa lo¹im mazivom, al ga ni ekstra dobro i skupo neæe vaskrsnuti i naravno da tu treba imati razumnu meru, nit koristiti ulje od 300 kinti kao ni ono od 15€.


Citat: Ho¹tapler poslato 05 Maj, 2016, 10:38
Menjam ulje na 5000km.
100km = 5-5.5 L goriva
50 x 5.5L = 275 L goriva
275 x 130 dinara = 35.750,00 din
Da ga jebe¹ ako æu da u¹tedim na tih 200-300 dinara razlike u ceni po litru. Nije mi ¾ao da platim, muka mi od pomisli da ne znam ¹ta sam sipao u motor. Ako je ono ¹to pi¹e na etiketi, onda ok.  samo jebe ¹to u Srbiji ne znam ¹ta kupim.
Jbg, takav smo narod. [facepalm]

Ovo je glavni problem, ako mleko za bebe mo¾e da bude lo¹e, sva prièo o bilo èem ostalom po pitanju kvaliteta je bezpredmetna. 


Citat: Slaninar poslato 05 Maj, 2016, 10:39
@Ðunta: pitao sam za ovaj konkretan tip ulja, zanima me da li neko zna nekog ko je to sipao, ili zna kakva je to firma i ulje. Pretpostavljam da je najverovatnije lo¹e zbog cene, ali ne mora da znaèi. Zadovoljava dosta stroge standarde (ako nije fal¹ etiketa).

@Count: Full sintetièko ulje stvara manju frikciju unutar motora tako da ¹tedi i par procenata goriva. Tako da, na period zamene od 6 do 10 hiljada km razlika u ceni praktièno i ne postoji. Ipak, glavni razlog za¹to sipam (proverenu) ful sintetiku je ¹to time elimini¹em jedan od faktora koji mogu da zezaju. ©ta god da se desi sigurno nije do ulja.

Uz to, habanje motora pri hladnom startu je ubedljivo najveæe. Ako upali¹ motor da vozi¹ 200 km u cugu, u prvih 5 minuta desi se 90% habanja motora (ako ba¹ ne zavræe¹ u èerveno). Full sintetika najbolje ¹titi pri tim hladnim startovima.



Opet, tvoj pristup je isto racionalan i ima smisla. Èak cenim da bi za proseènog bajkera sasvim OK bilo da sipa mineral, mo¾da èak i NIS-ov. Za par sezona i do 20 hiljada km verovatno neæe ni¹ta da se desi, a posle se uglavnom menja motor...

Nekada je bilo svega nekoliko destilerija ulja, danas ih ima u Evropi ne zna im se broj kao ni koliko ima uljara, nièu ko peèurke posle ki¹e. U su¹tini su ulja proizvoðaèa koji imaju sopstvenu proizvodnju od baznog do finalnog ulja bolja i konstantno standardizovanog kvaliteta. Danas svako mo¾e namiksati ulje, dati referentan uzorak na testiranje za dobijanje potrebnih sertifikata, a u praksi je ko zna ¹ta. Sledeæe je obaveza ume¹avanja recikliranog ulja pa marke koje imaju veliku paletu maziva, Fuchs ima oko 11.000 proizvoda u bran¹i, mogu zahtevna ulja da prave èistim i kvalitetnijim a reckli¾u da pohranjuju u raznorazne manje zahtevne proizvode ala kolomaz.

Hladan start je problem, ulje se iscedi i pojedini sklopovi malte ne legnu jedan na drugi na suvo i budu van radnog polo¾aja. Naj bolja i jo¹ uvek ne prevaziðena za¹tita su ZDDP aditivi kojih ima sve manje, naroèito u auto uljima, dok ih u ovima za motore ima jo¹ uvek u mahom dobroj kolièini. Kod nekih konstrukcija razvoda je ZDDP ne zamenljiv ni dan danas. Noviji agregati imaju i manje zazore pa je isceðivanje manje, kod reðih gradacija je to veæe i br¾e nego kod gu¹æih. Na vi¹im obrtajima i pogotovu temperaturama, gu¹æe ulje ostvaruje stabilniji film i bolje neutrali¹u udarce, tako da se mora tra¾iti kompromis. Pumpljivija ulja br¾e opstruje do svih potrebnih mesta, al to ne znaèi da se mo¾e odma po gasu veæ naprotiv. Mineralnih i ps ulja nema u retkim gradacijama. 





"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

Citat: UFF poslato 05 Maj, 2016, 10:39
nesto sad razmisljam koliko sam motora promenio za kratko vreme koji sam qrac uopste i menjao ulje a kamoli sto sam sipao uvek full sintetiku kad ionako nece crci uskoro a ako se i tim postupcima nekako osteti agrgat koga briga kad kod mene nece dugo ostati a kupac to ne moze videti, stvarno sam magarac, pogotovo kad su motori bili novijeg godista

Citat: eclipse4 poslato 05 Maj, 2016, 10:55
kad bi svako menjao ulje za drugoga svi bi bili ljudi......barem mi bajkeri  ;)

Da, mnogo ima ovakvog pona¹anja, voziæu sezonu, dve i ba¹ me briga.


Citat: eclipse4 poslato 05 Maj, 2016, 10:57
Citat: eclipse4 poslato 05 Maj, 2016, 10:36
Stiglo i moje ulje....narucih od havarisanog




Jos nisam nasao vreme da ga "dolijem"...vozio se jedno 5 puta od pocetka godi.e do sada sa proslogodisnjim uljem,jebi ga sta da radim,neka mi bog oprosti

;D

Mislio sam danas da namestim ali od sad imam utisak da mi se spava i da necu ni danas to uraditi.

dodao tj pitao bih nesto,jel ko od vas prilikom menjanja ulja,sipa neku tecnost koja "navodno" prociscava motor od svega i svacega?
ako da,zanima me nesto po preporuci
i opet ako da,sta ste primetili?ima neki kurac od toga ili je samo bacanje para?

Ispiranje agregata raznoraznim hemijama je uvek rizièno i radi se samo kad se predpostavlja da je nu¾no i sa spremno¹æu na posledice koje mogu da se dese. Bardal ima dobro sredstvo za tu namenu. Da ne preprièavam, ( molim bez zameranja zbog linkovanja):

http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/88425-zamena-ulja-u-agregatu/
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

#1629
Citat: BOKYBOY poslato 08 Maj, 2016, 06:28
Cuo sam reci hvale i za Silkolene Comp4 (polusint) i hteo da ga probam ali ga Djunta nije imao trenutno na lageru a meni bilo vreme za servis pa nisam uspeo da ga sipam sada ali se nadam da cu sledeci put pa cu preneti utiske :D

"Ne menjaj konja koji dobija", hvala na povrenju al zaista nema potreba da menja¹ izbor zarad èiste radoznalosti, al naravno da si dobrodo¹o kao i svi. I ne brinem, biæe pljuvanja.

Ne imanje potro¹nje i èistoæa ulja nisu znak kvaliteta. Ulje mora na sebe da primi ili uvuèe sve nus produkte i samim tim mora da promeni boju, karakteristièno za dizel agregate recimo. Umerena potro¹nja je blagotvorna jer uljna isparenja kupe fine prljav¹tine, mahom produkte sagorevanje koji i naj vi¹e prljaju, cunder ili ti pepeo. Naravno, neka ulja su zbog lo¹ijeg kvaliteta i sama podlo¾na izgaranju i uveæanom tro¹enju. I 20% od nasute kolièine nije stra¹no ako se potro¹i u predviðenom intervalu zamene.  
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

Citat: El Jefe poslato 05 Maj, 2016, 11:25
Не знам чему фрка око уља, Силколен 10-50 синтетика је 10.Е у Новом Саду. Толико је и Ипон. Једино нема Ликви Молија, цена му је добацила 2000. дин па се продаја не исплати.

Silkolene u 10W50 je PRO 4 PLUS, top ulje trkaæeg ranga, oficijelna vena sa PDV-om je 1.783,20 Din, prodaje se u maloprodajama ni¾e, al ba¹ za 1.200 te¹ko, pre æe biti da se radi isto o punoj sintetici PRO 4, bez plus, takoðe sa estrom u gradaciji 15W50 koje se mo¾e kupiti opet ni¾e od pune cene, ispod 9€.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

BOKYBOY

edit: Ja ne smatram potrosnju ulja do 200ml od zamene do zamene,ne to sam mislio...
Hvala Djunta i ovde,ipak cu da probam taj Comp4    ;)

Slaninar

@Ðunta.

Sve se sla¾em ¹to si rekao, s tim ¹to za vodeno hlaðene motore ne vidim svrhu stavljanja gu¹æeg ulja ako fabrika ka¾e npr. 10w40 za temperature do 40 stepeni, na¹i ljudi uglavnom zbog straha od "tro¹enja ulja", kao i razbijanja istog sipaju polusintetiku 15w50, dok mislim da je bolje re¹enje ful sintetika 10w40 (ka¾em, ako fabrika to savetuje za na¹u klimu).
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Darko

pa to je prica .. Planira se da se ide na Navak ( doduse jednom u 3 god ) pa se mece 300v , mecu se i trkacke gume i jos kojekakve prepravke se rade ... Fabrika uglavnom ne zna koja suvtemperature po Jevropi...

Srbin , jebo mu mamu , pogleda manual ( citaj uputstvo ) da vidi gde se zajebo ;)

ðunta

Citat: BOKYBOY poslato 08 Maj, 2016, 14:41
edit: Ja ne smatram potrosnju ulja do 200ml od zamene do zamene,ne to sam mislio...
Hvala Djunta i ovde,ipak cu da probam taj Comp4    ;)

Ima bukvalista koji bi 0. Comp 4 je PS sa estrom koji je kao trenutno naj bolji aditiv mahom rezervisan za sintetiku, odlièno ulje koje pokriva gotovo sve agregate ukljuèujuæi i BMW bokser vazdu¹njak, stabilno je na temperaturu i ima ga u svim gradacijama, 10-30; 10-40; 15-50 i 20-50, poskupelo je ove sezone dvocifernim postotkom voljom proizvoðaèa i zbog pada Dinara, naj vi¹e i naj tra¾enije 15W50.


Citat: Slaninar poslato 08 Maj, 2016, 15:31
@Ðunta.

Sve se sla¾em ¹to si rekao, s tim ¹to za vodeno hlaðene motore ne vidim svrhu stavljanja gu¹æeg ulja ako fabrika ka¾e npr. 10w40 za temperature do 40 stepeni, na¹i ljudi uglavnom zbog straha od "tro¹enja ulja", kao i razbijanja istog sipaju polusintetiku 15w50, dok mislim da je bolje re¹enje ful sintetika 10w40 (ka¾em, ako fabrika to savetuje za na¹u klimu).

Fabrièka preporuka je primarna ali treba gledati pod preporuku shodno klimatskom podneblju. Recimo, za BOKYBOY-evu makinu Fuchs preporuèuje 3 gradacije, 10W30, 10W40 i èak 20W50, kod nekih agregata ima samo jednu itd. Naravno, za vodenjak ne treba ugu¹æivati izbor ulja olako i preko fabrièke preporuke jer je sklop in¾enjreski projktovan za neki viskozitet. Dodu¹e, kad se radi o veæ potro¹enom agregatu nije lo¹e sipati ne¹to vi¹u gradaciju. Gu¹æe ulje istog tipa se samo ne¹to vremenski kasnije otanji, mislim na minuta¾u a ne na kilometra¾u kroz interval zamene. Ulje se razbija prevsahodno usled temperature, zato ih ja razvrstavam i vodim raèuna kad se od mene tra¾i lièna preporuka, i zbog pojave penu¹anja ¹to je odlika baziènog kvaliteta, ako je lo¹e, razbiæe se i ¹ezdesetica. Ako se neko vozi kratkim vo¾njicama i ima prekomernu potro¹nju, samo je zabluda sa sipanjem gu¹æeg ulja, il postojeæe ulje nije adekvatno, kvalitetno il je sklop pohaban. Lièno sam naklonjen gu¹æem ulju, vozim i mineralno, volim prigu¹eniji prizvuk agregata, ali se pridr¾avam fabrièke preporuke. Sterotip je da se sintetika po pravilu tro¹i vi¹e, imam niz kupaca koji voze po vruæini sintetiku Pro 4 u razlièitim gradacijama bez naznake o potro¹nji, a takoðe mi je referenca BMW GS na kome se voze sva tri bazna ulja ukljuèujuæi i èetvto, Pro 4 Plus, 15-20W50, svima ujednaèena potro¹nja pri fabrièkom intervalu od 10K.   

Citat: Darko poslato 08 Maj, 2016, 15:49
pa to je prica .. Planira se da se ide na Navak ( doduse jednom u 3 god ) pa se mece 300v , mecu se i trkacke gume i jos kojekakve prepravke se rade ... Fabrika uglavnom ne zna koja suvtemperature po Jevropi...

Srbin , jebo mu mamu , pogleda manual ( citaj uputstvo ) da vidi gde se zajebo ;)

Ma jok, èim vidi da pi¹e manual, odma vièe "znam, znam" i baci ga istog èasa.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

Slaninar

Citat: ðunta poslato 08 Maj, 2016, 19:33
Fabrièka preporuka je primarna ali treba gledati pod preporuku shodno klimatskom podneblju.

To sam i rekao. Za na¹e leto gledam preporuèenu "te¾inu" za temperature do 40 stepeni.

Citat: ðunta poslato 08 Maj, 2016, 19:33
Recimo, za BOKYBOY-evu makinu Fuchs preporuèuje 3 gradacije, 10W30, 10W40 i èak 20W50, kod nekih agregata ima samo jednu itd. Naravno, za vodenjak ne treba ugu¹æivati izbor ulja olako i preko fabrièke preporuke jer je sklop in¾enjreski projktovan za neki viskozitet. Dodu¹e, kad se radi o veæ potro¹enom agregatu nije lo¹e sipati ne¹to vi¹u gradaciju. Gu¹æe ulje istog tipa se samo ne¹to vremenski kasnije otanji, mislim na minuta¾u a ne na kilometra¾u kroz interval zamene. Ulje se razbija prevsahodno usled temperature, zato ih ja razvrstavam i vodim raèuna kad se od mene tra¾i lièna preporuka, i zbog pojave penu¹anja ¹to je odlika baziènog kvaliteta, ako je lo¹e, razbiæe se i ¹ezdesetica. Ako se neko vozi kratkim vo¾njicama i ima prekomernu potro¹nju, samo je zabluda sa sipanjem gu¹æeg ulja, il postojeæe ulje nije adekvatno, kvalitetno il je sklop pohaban. Lièno sam naklonjen gu¹æem ulju, vozim i mineralno, volim prigu¹eniji prizvuk agregata, ali se pridr¾avam fabrièke preporuke. Sterotip je da se sintetika po pravilu tro¹i vi¹e, imam niz kupaca koji voze po vruæini sintetiku Pro 4 u razlièitim gradacijama bez naznake o potro¹nji, a takoðe mi je referenca BMW GS na kome se voze sva tri bazna ulja ukljuèujuæi i èetvto, Pro 4 Plus, 15-20W50, svima ujednaèena potro¹nja pri fabrièkom intervalu od 10K.   

+1  Sve se sla¾em.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

eclipse4

 i koja je razlika izmedju 10w40 i 10w50?

Darko

U "temperaturi".... Hahahahahah
Ako vozis po Novom Sadu meces 10-50 , vruce je , a tamo kod tebe u Negotinu blizu Dunav , pa pirka vetar , tu meces 10-40 ... ;)

DebeliZmaj

sipali neko malo redje ulje, presli motorom 30km da se properu kanali ...
majko mila sta je isplivalo kad smo ispustili to ulje i turili 20w50 ( zamena za 20w40 ... )
motul valjda 3000 onaj i novi filter ... ali gremlini ...

Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

ðunta

Citat: eclipse4 poslato 08 Maj, 2016, 21:04
i koja je razlika izmedju 10w40 i 10w50?

Pumpljivost pri hladnom startu je jednaka, (smatrano), dok pedesetica podnosi topliji ambijent za vi¹e od 10°C bez tanjenja.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"