Glavni meni

Koje ulje koristite?

Započeo UFF, 05 Decembar, 2010, 15:30

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

rboban

Ja uglavnom vozim MOTUL, sarao sam povremeno, ali uvek se vracao... A filter, menjam svaki put, mirnija mi glava tako!
Ulje sam menjao i na 2000, neki put na 5000 a neki put i prekoracio dosta... Zavis sta sam kad vozio, i kako, i gde sam vozio....
Znate svi da nisu svi kilometri isti...
Ride It Like You Stole It

Flavius Valerius Aurelius

Citat: srbac poslato 17 Jul, 2015, 19:11

Ajde neka se javi neko ko je 4 puta kupio jedno te isto ulje i vozio..
Ja nisam.. Svi mi trtljamo kao imamo neko iskustvo...  :violina:

Ja nisam 4 puta, jedno te isto ulje, ali ovo sam bar uzeo poslednjih... 7-8 puta i dalje se drzim njega. Castrol ActEvo Xtra. Menjam ga na maksimalno 2.000km. Nece da skodi ranije. Ostao mi neki stek sitetika, ali se drzim ovog. (mozda sujeverje?)
Ako odem na stazu (a nisam odavno) menjam odmah ulje posle toga, makar to bilo i samo za krug/dva.
Samo Bog zna koliko ulja sam probao i tacno je, negde je bucniji motor, negde tisi. Znam samo da Motul 300 i Lucas treba izbegavati jer je meni ispadao iz brzine non-stop. Za mene Castrol ili BelRay. Mekano kvacilo k'o komsikina sisa.

Hohštapler

Citat: Flavius Valerius Aurelius poslato 18 Jul, 2015, 08:59

Znam samo da Motul 300 i Lucas treba izbegavati jer je meni ispadao iz brzine non-stop.

Ja oseæaj tvrdog menjaèa imam na Motulu imao na Hondi i sad na Suzukiju...
Al nije ulje - kakav je menjaè....
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

doktor

Citat: srbac poslato 17 Jul, 2015, 19:11
Ajde neka se javi neko ko je 4 puta kupio jedno te isto ulje i vozio..
Ja nisam.. Svi mi trtljamo kao imamo neko iskustvo...  :violina:

Dok sam vozio Stroma, prva 2 puta sam sipao Motul 5100 (po sistemu sta ce ti sintetika) i svaki naredni put sam sipao Motul 300V 15w-50...kupio ga sa 5400km, prodao sa 58000km, ulje menjao na 5000km i normalno svaki put i filter.
Za razliku od gomile drugara koji su menjali razna ulja (na istim motorima), moj motor na kraju skoro da nije trosio ni gram ulja. Za svu ovu kilometrazu, desilo se jedno 2-3 puta da sam dolio po vrlo malo ulja, mozda 200-300ml.
Bikers work is never done!

Slaninar

I dalje bi za taj motor bilo bolje Motul 7100, ali  trpe motori i lo¹a ulja, samo kad se redovno menja. :)  300v je predviðeno da se vozi na stazi i menja posle vremenski kraæih perioda - nema toliko inhibitora rðe u sebi, kao ulja koja nisu za stazu.  7100 je isto full sintetika i ja sam isto mi¹ljenja da full sintetika najbolje èuva motor od habanja. Za relativno malu razliku u ceni.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Che

Koliko krace za 300v?
Imam drugara koji menja na 12K u XXu i
motor ne trosi ni gram a ima preko 150K km.

Hohštapler

Citat: Che poslato 18 Jul, 2015, 22:15
Koliko krace za 300v?
Imam drugara koji menja na 12K u XXu i
motor ne trosi ni gram a ima preko 150K km.


Jbg... Honda..
To ova Slaninarova klavijatura nema trika da bi izdr¾ala.
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Che

Slazem se nego mi simpa Slaninica sto savtuje Darka
a on je sa tim motorom presao 55K.  [kralj]

Hohštapler

A inaèe,  kolega Masni je u pravu, 300v je trkaèko ulje, nije za uliènu exploataciju upravo zbog toga ¹to je napisao. Zato i postoji 7100.
I mom CB u manualu pisalo da je servisni interval 12000km,  al sam opet radio na 5000km. Ona balkanska seljaèina u meni ne veruje nikome ; )
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Glava Dole

Ja realno necu morati ni da menjam vise ulje, sad je brlja u njemu, al s obzirom da trosi oko pola litra na 1000km taman cu za 5000 da dolijem kao da sam ponovo promenio hahha samo dolivaj i teraj :D

Slaninar

Citat: Che poslato 18 Jul, 2015, 22:15
Koliko krace za 300v?
Imam drugara koji menja na 12K u XXu i
motor ne trosi ni gram a ima preko 150K km.


Ulje nema inhibitora rðe. Kad motor stoji preko zime, 300v je najgore ulje da bude u njemu. Ako se motor dosta vozi, mo¾e da bude i celu sezonu (vremenski), ali preko zime je to najmanje dobro ulje. Najgore je kad nema ulja, ili kad nije odgovarajuæe specifikacije. Ko hoæe najbolje ulje za uliènu vo¾nju i upotrebu, 7100 je bolje od 300v (za tu namenu). Za vo¾nju na stazi je druga prièa, ali onda 300v menja¹ na mesec dana opu¹teno i cepa¹. :)

Ne znam koliko sam dobro objasnio. Mislim da nema potrebe da plaæa¹ skuplje ulje (koje jeste odlièno), ako za manje para ima¹ bolju stvar za tu namenu. Isto kao ¹to ne bih 300v stavljao na lanac, kad ima SAE90 menjaèko koje je za tu namenu bolje, a jeftinije.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Mik

Citat: UFF poslato 17 Jul, 2015, 01:05
Citat: Dukags poslato 16 Jul, 2015, 14:37
Po¹to izgleda idu neka te¾a vremena, aj stvarno budi drug pa napi¹i za¹to je bolje svaki drugi put menjati filter, da znamo?

pa napisao bi on da zna
ovako cuo je od nekog kome veruje pa to samo prenosi dalje kao cinjenicu :D

Ima tu neke nauke, al' tesko da cemo do toga da dodjemo. Npr. u servisnoj knjizi za VW Corado (a isto i za Passat lubenicar  :)) iz '90-te pise da, ako se kojim slucajem menja klimatska zona pa postoji potreba za promenom ulja (viskozitet), dakle da se filter ne menja u prvih 7000km (na novom autu). E sad, to je blok od celicnog liva sa sta znam kojom kosuljicom, mi imamo aluminijumske sa nikasilom (ili necim slicnim). Koja li je "filozofija" VW-a? Da nagadjamo? Ne volim da imam "misljenje", to je za politicare (a usput im sto majki ...), volim da imam znanje! U ovom slucaju ga stvarno nemam, ali ono sto bi imalo smisla je da fine cestice koje ce filter propustiti sluze za razradu cilindara (kosuljica i karika). Sa nikasilom se to desi na 30km (tako sam procitao).

Po Suzukijevom uputstvu se filter menja prvi put posle 1000km, zatim svaki treci servis - posle svakih 18000. Ja ga menjam uvek sa zamenom ulja, to bude nekad na manje od 2000km. Da li gresim  [neampojma]

Darko

pa naravno da gresis...

sa svakom tom zamenom , kao da si presao jos 5000 km....

jos sam ovo rekao i necu vise da se javljam u ovoj temi sto se tice ove tematike ....

poenta moje slike i posta je bila nesto drugo a ovi naucnici okrenuse skroz u drugom pravcu ... pre nekog vremena sam prokomentarisao kako postroje proizvodjaci motora i automobila koji propisuju zamenu filtera ulja na svaku drugu zamenu ulja .. onda se neko (u stvari dosta njih) javilo i reklo da gresm ... ja u medjuvremenu  iskopam service manual koji upravo kaze to sto sam i ja rekao , znaci originalni service manual i zakacim sliku ...ali ne - ni to nije dovoljno .... krece Srbin dalje ....nemaju pojima ti Japanci , Ceda iz garaze preko puta zna bolje ... naravno , umesto da se kaze "aha , ok , eto ,saznali smo nesto novo"   , ne  , neverne tome i dalje ne vereuju i mene !?!?  pitaju da im objasnim zasto je to tako ... umesto da se pitaju zasto misle da to ne moze da bude tako ...

ne vredi ...  odustajem ...

u stavri , boli ma kita ko ce kad da menja filtere  hahahhah

UFF

znaci ako menjam filter i ulje posle svake agresivnije voznje ja cu za sezonu da predjem 100.000km? :D

Darko

Citat: UFF poslato 21 Jul, 2015, 11:55
znaci ako menjam filter i ulje posle svake agresivnije voznje ja cu za sezonu da predjem 100.000km? :D

Citat: Darko poslato 21 Jul, 2015, 10:28
poenta moje slike i posta je bila nesto drugo a ovi naucnici okrenuse skroz u drugom pravcu ... pre nekog vremena sam prokomentarisao kako postroje proizvodjaci motora i automobila koji propisuju zamenu filtera ulja na svaku drugu zamenu ulja .. onda se neko (u stvari dosta njih) javilo i reklo da gresm ... ja u medjuvremenu  iskopam service manual koji upravo kaze to sto sam i ja rekao , znaci originalni service manual i zakacim sliku ...ali ne - ni to nije dovoljno .... krece Srbin dalje ....nemaju pojima ti Japanci , Ceda iz garaze preko puta zna bolje ... naravno , umesto da se kaze "aha , ok , eto ,saznali smo nesto novo"   , ne  , neverne tome i dalje ne vereuju i mene !?!?  pitaju da im objasnim zasto je to tako ... umesto da se pitaju zasto misle da to ne moze da bude tako ...

ne vredi ...  odustajem ...

u stavri , boli ma kita ko ce kad da menja filtere  hahahhah





uh , lose si izracunao ... aj napregni se jos malo , mozda i dobijes tacan rezultat

( uff agresivni ...  hi hi hi )

rboban

Ride It Like You Stole It

Dukags

Vidi Darko, zaista nema mesta za ljutnju i malicioznost jer iskreno i nas isto tako zabole tuki kako æe¹ ti menjati filter ali je bar kolegijalno ako na forumu napi¹em da imam saznanje da se redovnom brzinom od Beograda do Novog Sada mo¾e stiæi za 12 minuta ne oèekujem da ni¹ta ne pitate i verujete mi na reè, da vas ne smatram budalama jer vam je neki Èeda iz gara¾e rekao drugaèije pa svi vozite du¾e, a najbla¾e reèeno nerazumno je da se ljutim ako se zainteresujete za moje saznanje i pitate me za¹to i kako za 12 minuta??  

Darko

pa vidi Dukags , uopste se ne ljutim , niti bilo sta ....

opasno mi ide na kurac kad neko pokusava da mi nametne svoje misljenje i onda ubedjuje da je to najispravnije i najbolje .... E PA BATO - NIJE ...

dal je moguce da me niko ne razume ?!?

evo , zadnji put cu pokusati najplasticnije da objasnim i definitivno je kraj

1. ja sam rekao da postoje proizvodjaci auta i motora koji propisuju da se filter ulja menja na svaku drugu zamenu ulja ...
2. krece buna kako to ne postoji i nije preporucljivo
3. postavljam sliku iz service manuala s kojom DOKAZUJEM svoje reci

umesto da tu bude kraj - ne !  rasprava se nastavlja , pa zasto , pa kazi nam , pa ovo , pa ono ? krecu ironicni komentari , matematicari ... krecu oni sto uporedjuju sa prljavim carapam kada operes noge ... krecu oni sto kazu kako ne valja da se obuce prljav ves posle kupanja ... krecu oni iz bolnice koji kazu kako je to kao da si zemnio krv a srce ostavio staro i svasta nesto jos......ma bre , pojima nemam zasto je tako - tako je  ? aj vi meni recita zasto ne ?

pa sve i da ja menjam filter ulja na svaku zamenu - necu da dozvolim IZ SVOG PRINCIPA  da mi neko nametne misljenje i svoj stav da to tako treba i da je tako najbolje ...

e pa bato - nije .


tako da ... ja sam tip koji ce najmanje da se naljuti zbog nekog pisanja po forumu i zbog neta . ali necu da dozvolim da mi neko namece svoj stav kao najbolji ...

perlx

Ако ти је једини доказ за тврдњу исечак из упутства онда немој да тврдиш да је прераном заменом "kao da si presao jos 5000 km". Ако имаш конкретан доказ за ову и сличне тврдње онда га изнеси, као што си више пута упитан да урадиш. У колико доказ немаш онда се држи својих речи и не намећи другима своје мишљење поткрепљујући га измишљеним "чињеницама".
Са индустријске стране ствар је веома једноставна, класични потрошачки филтери задржавају дуже своју моћ филтрирања него што је подмазујућа моћ уља, стога замена филтера није нужна са сваком заменом уља. Ма колико звучало невероватно произвођачима је интересу да не излажу потрошаче непотребним трошковима.

Mil@n

Citat: perlx poslato 21 Jul, 2015, 14:25
Са индустријске стране ствар је веома једноставна, класични потрошачки филтери задржавају дуже своју моћ филтрирања него што је подмазујућа моћ уља, стога замена филтера није нужна са сваком заменом уља. Ма колико звучало невероватно произвођачима је интересу да не излажу потрошаче непотребним трошковима.
Mislim da na ovo treba dodati da proizvodjaci motora na ovaj nacin podsvesno sugerisu da je motociklu potrebno manje odrzavanja ako se ne menja filter svaki put.
A Darko je verovatno mislio da  zbog ¹tete od suvog starta da je bolje izbeæi menjanje filtera svaki put.