Glavni meni

Koje ulje koristite?

Započeo UFF, 05 Decembar, 2010, 15:30

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Slaninar

Samo hladno ceðeno, maslinovo.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

sasa ns 1

ali temperaturu ulja odredjuje i nacin voznje ,kreni stani ,brzi autoput,a i brzi usponi ,a spori da ne govorim tako da je za mesovitu voznju magistralnim putem verovatno najbolje 10-40  a cim se jave neki extremi a da nije na hladnije mislim da je 15-50 bolje ,a i ako je masina starija jos pre

UFF

ja vozim 90% u gradu, semafori, guzve i picke materine
kad vozim nocu ne jebem semafore 2% samo gledam na bezbednost i gas ali dosta vozim i u terminu izmedju 13 do 15h i na svakom semaforu mi se pali ventilator, tad je napolju 35+ a u masini ko zna... nisam siguran da je onih 100+ sto pokazuje bas precizno
to je ujedno i razlog sto sipam 15w50 umesto 10w40
evo za neke sezona traje vec vise od mesec dana a ja ga jos ni upalio nisam nit nameravam u skorije vreme
i onda se javi slaninar da mi objasni kako sam pogresio i da je 10w40 bolje

Slaninar

Citat: UFF poslato 05 April, 2015, 03:03
ja vozim 90% u gradu, semafori, guzve i picke materine
kad vozim nocu ne jebem semafore 2% samo gledam na bezbednost i gas ali dosta vozim i u terminu izmedju 13 do 15h i na svakom semaforu mi se pali ventilator, tad je napolju 35+ a u masini ko zna... nisam siguran da je onih 100+ sto pokazuje bas precizno
to je ujedno i razlog sto sipam 15w50 umesto 10w40
evo za neke sezona traje vec vise od mesec dana a ja ga jos ni upalio nisam nit nameravam u skorije vreme
i onda se javi slaninar da mi objasni kako sam pogresio i da je 10w40 bolje

U pravu si.

Moja logika je sledeæa: najbolje je najreðe koje ima dovoljnu gustinu (po fabrièkim specifikacijama). Temperatura vodeno hlaðenog motora je ujednaèena. Ventilator se upali, ali to ne znaèi da je motor pregrejan. Hlaðenje odr¾ava motor u odreðenom temperaturnom opsegu. Osim ako ga tera¹ po uzbrdicama, optereæenog, u prvoj - onda je sigurno bolje gu¹æe ulje.

Reðe ulje bolje ¹titi pri hladnom startu - br¾e broteèe svuda kuda treba.

Jedino ¹to sam zaboravio kako izgleda vo¾nja po BG leti: u prvoj, na pola kvaèila, mo¾da na uzbrdici, a asfalt i sve gori oko tebe. Tako da je 15w50 verovatno najbolji izbor za takvu sredinu.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Balsa Wrx

Citat: Slaninar poslato 04 April, 2015, 22:15
Samo hladno ceðeno, maslinovo.

Djevicansko grozdjano ulje odlicno,preporucujem :D :D
- Motori ne ispu¹taju ulje, oni obilje¾avaju teritoriju.

Hattrick

Za gradske uslove voznje, pogotovo leti (kada se, jelte, mahom i voze motori) samo 15w50.

blackmamba

Sta bi se desilo ako se sipa 20W50 ??

UFF

nista :)

u moj bivsi ktm fabricki islo 20w60

Slaninar

Citat: blackmamba poslato 10 April, 2015, 23:00
Sta bi se desilo ako se sipa 20W50 ??

Malo slabije podmazivanje pri hladnom startu. ©to je prva cifra veæa, to je ulje gu¹æe na "sobnoj" temperaturi. Uz to, 20w50 bi trebalo da se mo¾e naæi u varijanti mineralnog, dok 15w50 ima samo u polu i full sint. varijanti.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Radanovic

Ajd' jedno glupo pitanje  :) ... ako mi se upali lampica od ulja na nekih npr. 30km od kuæe ... dal' odmah da stajem, il' da ga teram do kuæe uz pomisao ''Neæe mu ni¹ta biti''.

Hattrick

Citat: Radanovic poslato 10 April, 2015, 23:27
Ajd' jedno glupo pitanje  :) ... ako mi se upali lampica od ulja na nekih npr. 30km od kuæe ... dal' odmah da stajem, il' da ga teram do kuæe uz pomisao ''Neæe mu ni¹ta biti''.

Stajes istog momenta.

Bori¹a

Citat: Radanovic poslato 10 April, 2015, 23:27
Ajd' jedno glupo pitanje  :) ... ako mi se upali lampica od ulja na nekih npr. 30km od kuæe ... dal' odmah da stajem, il' da ga teram do kuæe uz pomisao ''Neæe mu ni¹ta biti''.


meni se upali svaki put kad dajem kontakt [ludak]
znaci umreo... :( :( :( :(

jevta

Ne nego ni ne kreces od kuce

Bori¹a


Glava Dole

Citat: Radanovic poslato 10 April, 2015, 23:27
Ajd' jedno glupo pitanje  :) ... ako mi se upali lampica od ulja na nekih npr. 30km od kuæe ... dal' odmah da stajem, il' da ga teram do kuæe uz pomisao ''Neæe mu ni¹ta biti''.


Ako davac meri pritisak onda staj odmah a ako meri nivo(kao kod mene) proveris da li negde curi i pogledas nivo i ako je oko minimuma(a vrv jeste) mozes da nastavis da vozis do kuce, ako e dosta ispod naravno stajes opet

blackmamba

Citat: UFF poslato 10 April, 2015, 23:06
nista :)

u moj bivsi ktm fabricki islo 20w60

meni ovo stoji u manual-u,sto ce reci da cak i trebam sipati 20w50 jer ga ne vozim ispod nule.



a onaj bardahl definitivno moram prosipati.

Slaninar

Citat: blackmamba poslato 11 April, 2015, 02:14
Citat: UFF poslato 10 April, 2015, 23:06
nista :)

u moj bivsi ktm fabricki islo 20w60

meni ovo stoji u manual-u,sto ce reci da cak i trebam sipati 20w50 jer ga ne vozim ispod nule.



a onaj bardahl definitivno moram prosipati.

10w40 æe bolje podmazivati pri hladnom startu, a ako ne vozi¹ na 50 stepeni, biæe dovoljno gusto i kad se motor zagreje. Vodeno hlaðeni motori obièno, èak i pri gradskoj vo¾nji, budu u granicama normalne temperature - ukljuèi se ventilator da hladi kad nema prirodno dovoljno strujanja vazduha i to je to. Ako ne vozi¹ po Beogradskom ¹picu, sipa¹ 10w40. Najreðe ulje koje zadovoljava specifikacije spram uslova u kojima vozi¹.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

UFF

Zasto onda u ovom slucaju fabrika kaze 10w60 kad je vodeno hladjen?
Cemu 60 kad nismo u pustinji? :D
I isprobao sam sve i samo motorex ktm racing 20w60 ne trosi ni kap, sve ostalo sto sipas cak i 300v sjebe posle 3000km i do 5000k potrosi pola ukupne zapremine


http://i.imgur.com/XBQmmR1.png

http://s28.postimg.org/3s2b3btr1/Image2272.jpg

Slaninar

Citat: UFF poslato 11 April, 2015, 10:49
Zasto onda u ovom slucaju fabrika kaze 10w60 kad je vodeno hladjen?

Fabrika za svaki motor propisuje ulje spram uslova vo¾nje. Ako za temperaturni raspon od 15 do 40 stepeni fabrika ka¾e 10w40, onda to sipa¹. Ako ka¾e 10w60 za isti taj raspon, onda sipa¹ to. Barem ako vozi¹ kod nas. Ako pi¹e 20w50 za 15 do 50, a 10w40 za 10 do 40, onda je za uslove letnje vo¾nje po Srbiji bolje reðe ulje. Generalno, najreðe koje je dovoljno gusto da se postigne potreban pritisak ulja.

Isto tako, 10w60 (full sintetika èim ima toliki raspon) je svakako bolje pri hladnom startu od 20w60.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

davidoff

#1259
Ja sam vec skoro mesec dana u potrazi za uljem za motor, i evo rezultata:

Pre odredjenog vremena (Novembar mesec 2014.) sam zvao Centar S i pitao za ulje za moj motor konkretno Motorex Boxser 4T 15w50 kazu nemaju trenutno bice poruceno posle Nove godine i bice spremno za prodaju pre ili u vreme sajma, OK odgovara, MEDJUTIM zovem pre 10-ak dana opet kazu nemaju ga u toj gradaciji samo u 10w40 (od prosle godine) i nemaju pojma kada ce da ga nabavljaju tj. da li ce uopste da ga nabavljaju ove sezone!?! Zastupnik Castrola nema mineralni Castor u istoj gradaciji i kaze nece ga ni uvoziti! Drugim recima zivimo u zemlji u kojoj ne mozes da se oslonis da ces dve sezone za redom moci da sipas isto ulje (osima ako nije Bardahl ili Motul)!

U BMW-u su prestali da prodaju rebrendiran Castrol mineral nazalost jos prosle sezone i presli na sintetiku istog prozvodjaca koju bih ja izbegao da sipam a jedino su oni uvek i u svakom trenutku imali na stanju ulje bez obzira da li je Januar,Mart ili Decembar mesec, jedino od sintetike sto bih probao je gore pomenuti Motorex zato se i nerviram!  [ljutko]

Znam da ce neko reci zasto ne porucis iz npr. Louis-a, Pola, itd. ili ti neko ne donese iz inostranstva....nazalost tako ce na kraju i biti ali nije to ideja, ideja je da mozes uvek da kupis ulje kod nas tj. da znas da ga uvek ima na stanju i da ne moras da gomilas ulje za dve sezone unapred kao da zivis u Somaliji!  [ljutko]
We won't forget you Marco....