Glavni meni

Koje ulje koristite?

Započeo UFF, 05 Decembar, 2010, 15:30

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

BOKYBOY

...i ja cu ovo da probam sledeci put... [thumb_up]



eclipse4

Citat: UFF poslato 30 Mart, 2015, 20:34


uzeo sam jer sam ja dosao do takvog zakljucka nekom svojom matematikom....

brate daj obrazac za izracunavanje ;)


Glava Dole

Ja sam probao castrol sa TZRkom(2t) i smrdeli su izduvni gasovi nenormalno, neki komentarisali da smrdi gore od apenca a koga god povezem odeca se usmrdi bas dosta...dok sa motulom toga nije bilo....probao ga i u 4t u speedu i motor je losije vukao, menjac glavio posle nedelju dana, iz pete sam npr do prve izmedju svake morao da pustam kvacilo dok sam sa motulom 5100 mogao da isaltam od pete do prve sa pritisnutim kvacilom u mestu....da li sam ubadao fals ili sta ne znam ali sto se mene tice castrol nikad vise :D

Sad treba zameniti u FZRu podhitno pa se razmisljam izmedju motula 5100 i bardhala, njega nisam probao jos ni u jednom motoru pa mozda uzmem i njega, videcu kad budem kupovao....

sasa ns 1

ja sipam samo motul i  to zato sto ga donosim iz nemacke i kupujem ga povoljno.pa ga i prodajem .Inace preko u radnjama je ulje skuplje nego ovde oko 10-15 odsto a do pre koju godinu je bila skoro ista cena.Imam dosta likova koji su soferi pa kupuju od mene  bas iz tog razloga-ovde trziste odumire  pa cene idu dole .A benzin za mog versisa 43000 km je samo jednom sipan na brodarevu  kad sam iso u crnu goru a sve ostalo je  uglavnom madjarska i hrvatska

Hattrick

Citat: sasa ns 1 poslato 31 Mart, 2015, 01:41
ja sipam samo motul i  to zato sto ga donosim iz nemacke i kupujem ga povoljno.pa ga i prodajem .Inace preko u radnjama je ulje skuplje nego ovde oko 10-15 odsto a do pre koju godinu je bila skoro ista cena.Imam dosta likova koji su soferi pa kupuju od mene  bas iz tog razloga-ovde trziste odumire  pa cene idu dole .A benzin za mog versisa 43000 km je samo jednom sipan na brodarevu  kad sam iso u crnu goru a sve ostalo je  uglavnom madjarska i hrvatska

Da li je po tvom misljenju 300V koji prodaje MASS, apsolutno identican onom koji kupujes u Nemackoj ?

Gvozden

Sipam sve sem motula iz srbije....
jbg zivim blizu BVS a vidjam kamion jedne firme....
Bolje i Castrol iz pazove nego motul iz Velikog...
da ne bude zabune, sipao sam ja i castrol rs iz trsta, mineralni...ali ovo sad sto se radi....
kao dizajner i ex stampar , etikete su im do 00, da je bar ulje...

Slaninar

Citat: Hattrick poslato 31 Mart, 2015, 02:39
Citat: sasa ns 1 poslato 31 Mart, 2015, 01:41
ja sipam samo motul i  to zato sto ga donosim iz nemacke i kupujem ga povoljno.pa ga i prodajem .Inace preko u radnjama je ulje skuplje nego ovde oko 10-15 odsto a do pre koju godinu je bila skoro ista cena.Imam dosta likova koji su soferi pa kupuju od mene  bas iz tog razloga-ovde trziste odumire  pa cene idu dole .A benzin za mog versisa 43000 km je samo jednom sipan na brodarevu  kad sam iso u crnu goru a sve ostalo je  uglavnom madjarska i hrvatska

Da li je po tvom misljenju 300V koji prodaje MASS, apsolutno identican onom koji kupujes u Nemackoj ?

Ja sam motul 7100 uporeðivao fla¹ice i samo ulje posle 6000: jednom kupio u Nemaèkoj, jednom ovde, kod Jevreja u Massu. Ne naðoh razliku: ni u pona¹anju menjaèa, motora, boji, gustini, u fla¹ama i etiketama pogotovo - sve je izlgedalo identièno... sem ¹to sam u Massu, sa popustom, platio pola cene koja se plaæa u Nemaèkoj.

Naravno, prava, objektivna analiza i poreðenje ne mogu bez laboratorije.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

UFF


Hattrick

Citat: Slaninar poslato 31 Mart, 2015, 08:29
Ja sam motul 7100 uporeðivao fla¹ice i samo ulje posle 6000: jednom kupio u Nemaèkoj, jednom ovde, kod Jevreja u Massu. Ne naðoh razliku: ni u pona¹anju menjaèa, motora, boji, gustini, u fla¹ama i etiketama pogotovo - sve je izlgedalo identièno... sem ¹to sam u Massu, sa popustom, platio pola cene koja se plaæa u Nemaèkoj.

Naravno, prava, objektivna analiza i poreðenje ne mogu bez laboratorije.

Pa to pitam, jer sam ja takodje uzimao 300v i u Francuskoj i ovde direktno u Mass-u, i nisam primetio neke razlike, a dosta se prica o falsevima, pa rek'o mozda je neko licno imao neprijatna iskustva.

bigbad86

Pa razlika se primeti tek posle 50 000km. Mozete sipati i Optima Long life i vrv nece imati osetne razlike.

sasa ns 1

ja nevidim nikakvu razliku ali sam cuo od likova  koji su licno imali prolema da bude iz istog pakovanja -kartona ulja 5100 u dve boje-neverovatno i da nekima pali lampicu .Majstori pre 5-10 godina kad se samo  motul  sipao,majstori su cutali na te probleme jer  su svi trazili motul pa ako ti on preporuci nesto drugo u manjku je jer ti odes negde drugde pa kupis motul.Na 300 v je bilo vise slucajeva oko lampica nego na 5100 ali to je sve tako malo  da ja neverujem ni u promilima,ali primer jednog drugara ,kreno da mu pali lampice on ispusti ulje i sipa isti taj motul kupljen u veleprodaji masa samo bio u prethodnoj zameni i sacuvao staro ulje i on prestane da pali lampicu ,kupi novo od mene i opet nista od  paljenja lampice ,ja nemam objasnjenje za ovakve stvari ,treba pitati inzinjere i tehnologe

Hohštapler

Kako je meni objasnio jedan in¾enjer ma¹instva:
razlika izmeðu sintetike i minerala (polu sint) je i u tome ¹to je sintetika manje viskozna (otpor pri kretanju, toku fluida).
Pumpa gura, ali je ulje previ¹e "retko". A gradacija "ista" npr. 10
I stariji agregati kad su konstruisani oni su imali veæe tolerancije, manje su bili "precizni". Zato i imaju veæe gubitke, vrte manje obrataja itd.
I sad npr. luft u le¾aju (recimo radilice) u starijem tipu agregataje napravljen za ulje koji ima moguænost stvaranja filma odreðene debljine, klipnjaèa kad ga natuèe od gore lako istisne teènije ulje, spoji metal na metal, nema podmazivanja.
Sintetika NIJE predviðena za takav tip agregata. Raèunalo se da je viskoznost ulja veæa i da æe ulje moæi da obrazuje laminarni sloj, da omoguæi podmazivanje, da neæe biti istisnuto.

Va¾i i obrnuto. Noviji tip agregata koji je predviðen za sintetièko ulje upravo zbog te male tolerancije neæe moæi da obrazuje laminarni sloj, njemu treba ne¹to "tanje".
Ne¹to ¹to lak¹e i br¾e teèe.

Poreðenje specifikacija ELF ulja na istim temperaturama i istim tehnolo¹kim metodima (njih sam sad na¹ao na sajtu), gore je sintetika, dole polusintetika:



Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

sasa ns 1

sve mi je jasno ,ali mi nije jasno zasto pali lampicu na jedno ulje a na drugo potpuno isto  cak i istog proizvodjaca ne,da li je ulje degradiralo -recimo pregreva se jer sto veca temperatura manji pritisak,ili se ni ne pregreva nego je izgubilo neke osobine  pa to radi na normalnj radnoj temperaturi

Slaninar

Citat: Andrej_Hotstepper poslato 01 April, 2015, 17:02
Kako je meni objasnio jedan in¾enjer ma¹instva:
razlika izmeðu sintetike i minerala (polu sint) je i u tome ¹to je sintetika manje viskozna (otpor pri kretanju, toku fluida).
Pumpa gura, ali je ulje previ¹e "retko". A gradacija "ista" npr. 10

Gradacija se dodeli ako viskoznost ulja zadovoljava odreðeni opseg. Mo¾e biti na samom dnu tog opsega, onda je malo reðe - tako da nije svaki 10 isti. Ali, sintetika se pravi tako ¹to se gusta baza aditivima napravi da bude reða na ni¾oj temperaturi (zato se takvo ulje menja u jesen, jer kako se "razbija" postaje sve gu¹æe pri hladnom startu, dok je na radnoj temperaturi postojanije), a mineral se pravi tako ¹to se aditivima poveæava viskoznost pri radnoj temperaturi ("razbijanjem" postaje sve manje viskozno, pa ga je zato bolje menjati u proleæe, a zimi voziti sa razbijenim). To ako se menja jednom godi¹nje.

Citat: Andrej_Hotstepper poslato 01 April, 2015, 17:02
I stariji agregati kad su konstruisani oni su imali veæe tolerancije, manje su bili "precizni". Zato i imaju veæe gubitke, vrte manje obrataja itd.
I sad npr. luft u le¾aju (recimo radilice) u starijem tipu agregataje napravljen za ulje koji ima moguænost stvaranja filma odreðene debljine, klipnjaèa kad ga natuèe od gore lako istisne teènije ulje, spoji metal na metal, nema podmazivanja.
Sintetika NIJE predviðena za takav tip agregata. Raèunalo se da je viskoznost ulja veæa i da æe ulje moæi da obrazuje laminarni sloj, da omoguæi podmazivanje, da neæe biti istisnuto.

Sintetika pravi film koji je otporniji, jer je jednoobraznije. Bolje teèe, bolje podmazuje, bolje hladi. Ako ti je 10w40 previ¹e teèno, uzme¹ 20w60 sintetiku. Takva sintetika æe uvek biti viskoznija od 10w40 minerala - kako topla, tako i hladna.

Citat: Andrej_Hotstepper poslato 01 April, 2015, 17:02

Va¾i i obrnuto. Noviji tip agregata koji je predviðen za sintetièko ulje upravo zbog te male tolerancije neæe moæi da obrazuje laminarni sloj, njemu treba ne¹to "tanje".
Ne¹to ¹to lak¹e i br¾e teèe.

Poreðenje specifikacija ELF ulja na istim temperaturama i istim tehnolo¹kim metodima (njih sam sad na¹ao na sajtu), gore je sintetika, dole polusintetika:




montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

ЯЭВОЛУТИОН

Sintetika je ulje kao i svako drugo, samo je specijalnim postupkom dobijen ujednacen molekul.....zato je stabilnije
Polusintetika je uglavnom otpad od sintetike
Mineralno je vec tesko i naci...
po milioniti put.....gusto ulje ce praviti problem kad je hladno pri startu...tesko vrti....i jako ce sporo poceti da meze sve delove agregata
retko ulje sporije pravi film na lezajevima ali brze stize do njih....nijedan motor nije crkao jer je lose ulje vec zato sto ga nema....nemoguce je da na agragatu na kojem je sve kako treba od gustine ulja zavisi , da li pali ili ne pali lampicu.....pre ce biti od zazora za uljnoj pumpi i gubitaka u pritisku....ne razmisljate previse i sipajte gradaciju koju proizvodjac deklarise i sipajte najskuplje ulje za koje imate para.....mi ionako menjamo ulja na pola servisnog intervala sto se ne radi nigde u svetu.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

UFF

evo sta kaze user manual:
i posto ja moj motor ni ne palim kad je ispod 5 stepeni (na minus 10 mi ni ne pada na pamet) onda sipam 15w50 jer se ionako koristi samo kad je toplo napolju

http://i.imgur.com/orWdujN.png

Slaninar

Citat: UFF poslato 03 April, 2015, 22:19
i posto ja moj motor ni ne palim kad je ispod 5 stepeni (na minus 10 mi ni ne pada na pamet) onda sipam 15w50 jer se ionako koristi samo kad je toplo napolju

10w40 zaklapa dovoljan temperaturni opseg (do 45 napolju). Bude teènije kad je hladno, pa br¾e podma¾e pri hladnom startu. Treba uzeti najreðe ulje koje zadovoljava standard. Svakako, za veæinu novijih, vodeno hlaðenih motora, sve gu¹æe od 10w40 nije bolje.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

bigbad86


goranvojska