Glavni meni

beciklovi

Započeo farbach, 26 Novembar, 2011, 17:19

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

monsterbnt

Citat: Slaninar poslato 03 Maj, 2016, 15:06
Ja najvolijem V-brejk, ali to ¹to Monster ka¾e... razumem. Hidraulièni disk ipak jaèe koèi, a i lak¹e se moduli¹e. Po tim d¾ombama treba koènice da mogu sa po jednim prstom da se moduli¹u lako, jer se ostalim jedva dr¾i¹ za korman. :)

Na normalnoj voznji nema potrebe da komplikujes sa diskovima. Al znam da na prethodnom bajku, disk 160mm i dvoklipa klesta nisu jednostavno vrsila posao. Na ovom su 203mm i cetvoroklipa i lepo koci na prst, pogotovo sto ima toliko opcija stelovanja kocnice da mozes da namestis kako god oces.
Meni je namesteno da mogu da kocim vrhom prsta. Probao kolega bajk.. Jos sam ga upozorio na kocnice... Lik naviko na klasicnu kocnicu, stego celom sakom i tako se slatko omlatio preko kormana da smo se nedelju dana smejali...
Smrt SVIMA!!!!

Slaninar

Praktièno sve sem agresivne DH vo¾nje mo¾e da se izvede sa V-brejkom bez problema. Ali za ekstremnu vo¾nju kako ka¾e¹, kapiram da ni svaki disk nije dovoljno dobar. Jo¹ ako ima puno blata/vode/snega, diskovi dolaze do izra¾aja.

Kolega vozi druma¹a, ali ima 15ak km do posla, pa se u¹lepa kamionu kad god mo¾e i tera 60ak km/h u zavetrini iza istog. Stavio je diskove jer po ki¹i oni jedini krenu koèiti odmah i predvidivo. Njemu je to od ¾ivotnog znaèaja. :)

Ja ih ba¹ ne volim i velikoj veæini ljudi su vi¹e moda, nego potreba, ali kad trebaju - trebaju.  :)
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

mkt

Citat: monsterbnt poslato 03 Maj, 2016, 18:28
Citat: Slaninar poslato 03 Maj, 2016, 15:06
Ja najvolijem V-brejk, ali to ¹to Monster ka¾e... razumem. Hidraulièni disk ipak jaèe koèi, a i lak¹e se moduli¹e. Po tim d¾ombama treba koènice da mogu sa po jednim prstom da se moduli¹u lako, jer se ostalim jedva dr¾i¹ za korman. :)

Na normalnoj voznji nema potrebe da komplikujes sa diskovima. Al znam da na prethodnom bajku, disk 160mm i dvoklipa klesta nisu jednostavno vrsila posao. Na ovom su 203mm i cetvoroklipa i lepo koci na prst, pogotovo sto ima toliko opcija stelovanja kocnice da mozes da namestis kako god oces.
Meni je namesteno da mogu da kocim vrhom prsta. Probao kolega bajk.. Jos sam ga upozorio na kocnice... Lik naviko na klasicnu kocnicu, stego celom sakom i tako se slatko omlatio preko kormana da smo se nedelju dana smejali...
haha ricpe biciklista

monsterbnt

Bas taj :D posle se vadio da su mi lose gume i sl....
Smrt SVIMA!!!!

bigbad86

Cenim da su diskovi neophodni i ako se vozi kroz neko blatiste, tad obicne kocnice zakazuju....

Andreja

Da ne napominjem da sam uspeo da potro¹im NOVE paknove na V-brake-u za jedno veèe vozeæi po ki¹i. Ne znam da li je to sluèaj sa svim paknovima ili ovim jeftinim koje sam stavio :D

Inaèe, nikad nisam voleo da vozim brzo... (pojaèati zvuk na kraju)

! No longer available

Ovde sam najbr¾e vozio u ¾ivotu (2009.) Od tad nisam ni poku¹avao, kapiram da mogu da naguram dosta vi¹e samo ¹to sad, za razliku od onda imam koji gram mozga vi¹e.

! No longer available

Al' toèak mi je bio feti¹ :D

! No longer available

Kapiram da sam ispamovao temu ovim linkovima, pojavljuju se sigurno bar treæi put :D
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

farbach

Stigao novi sumski bicikl. 64-bitni.








Mik

Citat: Slaninar poslato 03 Maj, 2016, 02:10
Citat: Mik poslato 03 Maj, 2016, 01:46

(Al kad ovako nesto nekom moram da napisem ...  [facepalm])

©ta, nisi popio lekove?  :P


Ne razumem, ima ne¹to sporno u tome ¹to sam napisao, ili se èudno ¹ali¹?

Ne salim se! Samo se pitam koliko to para treba za zabavu? Volim Lamborghini, ali maleni (i namerno ruzan) Lotus, sa 1/3 od takvih motora i upola manje kila izjebe sve Ferrarije, Lamborghinije, McLarene i kojesta - i to na stazi improvizovanoj na aerodromu! (A pokidao bi ih na ozbiljnim krivinama!)

Koliko para treba za zabavu? (Nemam nista protiv da neko svoje novce otrese u hobi, pa novci se u gob ne nose!)

(btw., prednji tocak se, u moje vreme, kocio nogom (patikom), al' najbolji feed-back za voznju na prednjem tocku!)

I hvala te me potseti, nisam popio lekove. Evo sutra cu.

Mik

Citat: monsterbnt poslato 03 Maj, 2016, 02:41
Pa ako se dobro secam, diskovi na biciklu su stariji od DH. Ne pricam o cross country bajkovima. Mnogo su laksi i generalno se sporije voze nizbrdo jer bi poceli da se odbijaju po losijem terenu. Downhill jedva zaustavi disk ispod 180mm a kamoli V-brake. Nazad sam morao da stavim neka simano klesta sa 2 klipa... Moze da blokira tocak na betonu... Recimo na suvoj tvrdoj zemlji kad krampon na gumi ima sta da uhvati ne moze da blokira iako imam 203mm diskove. Njima sam palio plocice vise puta a jednom je i ulje uspelo da prokljuca.... Prednji avid sa 4 klipa jako lepo zakoci.

A, u stvari, ne znam koji tvoj post da citiram pa evo ovaj.

Gde ti to vozis, i jel ima neke slike? Daj neke slike!  :) (Najozbiljnije!)

(Aj' kolko moze "pony" (u stvari je moj bio neki suboticki "mini cycle", stvar ista na tu temu, s tim da je imao neunistivu srednju glavu.) nizbrdo? Skoro pa da sam trazio "slobodan pad", koliko je to moglo da ide niz "Francusku" (ulicu)? Pa spust nekim starim divcibarskim putem za Petnicu - nizbrdo, brzo, zabavno pre svega :)! I iskliznem iz krivine, al' nema veze, deriste mari za povrede manje nego pitbul.  :))

De, neke slike, .. tako nesto  :)

Slaninar

Citat: Andreja poslato 03 Maj, 2016, 21:01
Da ne napominjem da sam uspeo da potro¹im NOVE paknove na V-brake-u za jedno veèe vozeæi po ki¹i. Ne znam da li je to sluèaj sa svim paknovima ili ovim jeftinim koje sam stavio :D


Dobre pakne se ne tro¹e tako brzo. Naravno, to va¾i pogotovo za nizbrdice (a odnosi se i na disk koènice), bolje je koèiti jaèe i kraæe, nego dr¾ati koènice blago stisnute da se odr¾ava brzina - tako se za èas pojedu pakne, pregreju koèione povr¹ine.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Slaninar

#1350
Citat: Mik poslato 04 Maj, 2016, 01:24
Ne salim se! Samo se pitam koliko to para treba za zabavu? Volim Lamborghini, ali maleni (i namerno ruzan) Lotus, sa 1/3 od takvih motora i upola manje kila izjebe sve Ferrarije, Lamborghinije, McLarene i kojesta - i to na stazi improvizovanoj na aerodromu! (A pokidao bi ih na ozbiljnim krivinama!)

Koliko para treba za zabavu? (Nemam nista protiv da neko svoje novce otrese u hobi, pa novci se u gob ne nose!)

(btw., prednji tocak se, u moje vreme, kocio nogom (patikom), al' najbolji feed-back za voznju na prednjem tocku!)

I hvala te me potseti, nisam popio lekove. Evo sutra cu.


Para za zabavu - sve vi¹e. Babin bajs sam vozio do pre par godina, kupljen 1948. Blatobrani bez taèke rðe. Ram isto. Sad vi¹e to ne mo¾e¹ da kupi¹ ni za velike pare. Opametili se proizvoðaèi: sve je skupo, a jo¹ i kratko traje.

Bajseva ima od 100 do koliko hoæe¹ evra. Polovni su dobri tu oko 300-400, dok su novi kvalitetni od nekih 800 evrova.


Pristojan disk brejk je (èeljust, disk i ruèica) oko 40 evra - mehanièki, oko 80 hidraulièni. V-brejk je oko 20 evra komplet. To su otprilike, iz glave ovako, cene po jednom toèku.


Meni je bajs osnovno i jedino prevozno sredstvo. Imam "zimski" (za sneg, koji leti vozi devojka) koji je stari MTB iz 1996. Dobio ga na poklon, ulo¾io nekih 200 evra u pet godina i radi OK. Sad tra¾i neko redovno odr¾avanje od 30ak evra godi¹nje - zavisi koliko se vozi, pada.

Drugi, glavni, bajs mi je ruèno sklopljen iz delova sa svih strana. Jako puno para ulo¾eno prve godine pri sklapanju (oko 800 evra), posle toga samo odr¾avanje - sajle, bu¾iri, zamena lanca i zupèanika kad se potro¹e... Tra¾i manje odr¾avanja od MTB-a, po¹to su kvalitetnije, a robusnije komponente na njemu.

Taj drugi je ipak hobi i luksuz, ali onaj MTB je najjeftinije ¹to mo¾e da se vozi ko vozi dosta, na ¾alost. Znaèi odmah skuplji, ili jeftin u lo¹em stanju, pa da se ulo¾i ne¹to novaca i truda. S tim ¹to neke stvari, kao sedlo, pedale i slièno traju godinama (pa èak i dobri toèkovi kad se jednom urade), tako da ih mo¾e¹ seliti s bajsa na bajs.  :)   

Meseèna za bus je oko 20 evra, bajs ¹tedi puno novaca i vremena (o fizièkom & mentalnom zdravlju da ne prièam).
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

farbach

Prosla godina na drumasu je kostala 670 e za 10000 km. Sumski delovi su jeftiniji, ali se vise trose. Recimo, sumski lanac ne moze da mi traje vise od 2500 km. Skupa zajebancija

bigbad86

Ja 10 godina teram iste gume i isti lanac. Stepenice, ivicnjaci, suma. Sad dal sam presao bas 10 000 za 10 godina ne verujem. Mozda 3 000. Al opet, samo sam jednom zamenio zadnje paknove i to zato sto su mi oba bandasa malo kriva pa u nekom delu kruga pipaju kocnicu. Bugarin rulz :P Skroz mi je ok da neko spuca tolke pare u takmicarski bajs, ali ako neko vozi iz ciste rekreacije, najbolje je da ima bajs koji je tezak zato sto ce vise da se pomuci, samim tim i brze da smrsa :)
Farbacu ako vozis sumu zasto nisi uzeo sa zadnjim amortom? Pretpostavljam da puno vozis stojeci. Takodje zasto ti je na bajsu za sumu sediste tako visoko? Razumem ja da se lakse mota pedala ali se i lakse preleti volan na kocenju nizbrdo. Meni je sediste skroz popopljeno u ram, najniza moguca pozicija i na njemu sedim samo kad sam nizbrdo ili kad pedalam asvalt na ravnom. Sve ostalo pedalam stojeci pa kad kocim spustim telo nize da bih mogao jace da kocim bez preletanja.

Slaninar

Citat: bigbad86 poslato 04 Maj, 2016, 20:01
Ja 10 godina teram iste gume i isti lanac. Stepenice, ivicnjaci, suma. Sad dal sam presao bas 10 000 za 10 godina ne verujem. Mozda 3 000. Al opet, samo sam jednom zamenio zadnje paknove i to zato sto su mi oba bandasa malo kriva pa u nekom delu kruga pipaju kocnicu. Bugarin rulz :P Skroz mi je ok da neko spuca tolke pare u takmicarski bajs, ali ako neko vozi iz ciste rekreacije, najbolje je da ima bajs koji je tezak zato sto ce vise da se pomuci, samim tim i brze da smrsa :)
Farbacu ako vozis sumu zasto nisi uzeo sa zadnjim amortom? Pretpostavljam da puno vozis stojeci. Takodje zasto ti je na bajsu za sumu sediste tako visoko? Razumem ja da se lakse mota pedala ali se i lakse preleti volan na kocenju nizbrdo. Meni je sediste skroz popopljeno u ram, najniza moguca pozicija i na njemu sedim samo kad sam nizbrdo ili kad pedalam asvalt na ravnom. Sve ostalo pedalam stojeci pa kad kocim spustim telo nize da bih mogao jace da kocim bez preletanja.

Ja ka¾em da sirotinja uvek plaæa skuplje. Postoji klasa opreme kod koje je odnos ulo¾eno - dobijeno najbolji. Na neki du¾i rok (ili ako se puno vozi na kraæi) to izaðe jeftinije. Kod novih bajseva je to negde izmeðu 500 i 1000 evra. Ko ima strpljenja i znanja mo¾e izvijati polovan bajs, ili nahvatati polovne delove povoljnije od toga, pa da izaðe oko 300 za bajs u solidnom stanju. To je neka klasa tipa Golf 2. Da je pouzdan i robustan, a ne previ¹e lak (i lep).

Tro¹kovi eksploatacije posle mogu da budu prilièno niski. Dobar lanac za bajs koji vozim je oko 10 evra i traje nekih 2000 km. Zupèanici su oko 10 evra, traju oko 5-8 hiljada km. Par guma je neke ni¾e klase je oko 15 evra, par skupih, kvalitetnih oko 80. To sve izaðe oko 50 evra po sezoni za nekih 5 do 8 hiljada km.

Naravno, ¹to je oprema novije generacije, to je skuplja, ali mo¾e sasvim lepo da se navoza i za male pare - nema jeftinijeg prevoznog sredstva!
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

penzos

Za beciklu delovi nikad nisu skupi! ®ena prestala da drobi, jer videla da gubi, jbg dvoica nas! Profi oprema je preskupa i traje kratko. Ali radi fenomenalno dok radi. Neka srednja klasa i gas! To i traje i nije preskupo. Jo¹ ako je model star par godina  [yahoo]
Prvo A pa onda, ¹to ka¾e na¹ vozaè u firmi, pet godina Juga da tera pa onda auto. by Lord Oblivion

bigbad86

Ja iskreno ne znam sta je to dobar lanac za bajs. Teras dok ne pukne? Bas bih voleo da znam stvarno koliko sam presao sa mojim bajsom ali cenim da ima bar 3000km. Nikada ga nisam menjao ali ga propisno podmazujem i perem od blata kad treba. Bajs uvek stoji napolju pod tremom i i dalje nema ni trunku rdje. Takodje ne saltam uzbrdo, to je vrlo bitno za duzi vek. Ako bas treba zaletim malo pa dok usporavam saltam bez opterecenja. I dalje sam pri uverenju da bajs ne sme da kosta izmedju 500-1000 evra jer za te pare ima nov motorcikl koji moze da predje bar 30 000km  a ima 100 puta vise pokretnih delova

Slaninar

Citat: bigbad86 poslato 04 Maj, 2016, 21:25
Ja iskreno ne znam sta je to dobar lanac za bajs. Teras dok ne pukne? Bas bih voleo da znam stvarno koliko sam presao sa mojim bajsom ali cenim da ima bar 3000km. Nikada ga nisam menjao ali ga propisno podmazujem i perem od blata kad treba. Bajs uvek stoji napolju pod tremom i i dalje nema ni trunku rdje. Takodje ne saltam uzbrdo, to je vrlo bitno za duzi vek. Ako bas treba zaletim malo pa dok usporavam saltam bez opterecenja. I dalje sam pri uverenju da bajs ne sme da kosta izmedju 500-1000 evra jer za te pare ima nov motorcikl koji moze da predje bar 30 000km  a ima 100 puta vise pokretnih delova

Ti si u uverenju da ti se ne daju te pare. Ali èinjenica je da toliko ko¹ta nov dobar. Mo¾e i bicikl takav da preðe i vi¹e od 30.000 km.

Motor tro¹i gorivo, skuplji su delovi, servis. Dobar bajs, ako se samo redovno podmazuje, tra¾i zamenu lanca i zupèanika kad se potro¹e.

Ima ovde dosta obja¹njeno (moj tekst):

http://www.bikegremlin.com/2015/12/09/kada-zameniti-lanac-na-biciklu/
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

farbach

Zbog starih povreda nemam vise zetona za padanje, pa nizbrdo ne divljam. Zato je sediste podignuto, tako mi je lakse uzbrdo. Za vozanje oko kuce dovoljan je bilo kakav bicikl, a za ozbiljno treniranje mora dobar, da ne kazem skup.


http://labs.strava.com/achievement-map/#3062131/ride/11/19.62605/45.00341

Ovo mi je minuli rad za godinu i malo jace. 111 KOM-ova. Kada se klikne na zastavicu pojavi se link ka rezultatu i pokaze koliko ljudi i koliko pokusaja osvajanje je bilo. To sam striklirao, ostaje jos da na 40 km. po ravnom i bez vetra, imam prosek 40 km/h. Sada sam na 38.7. Jos malo i vracam se na motore.

Mik

 [neampojma]! Stvarno  [neampojma]!
(A svideo mi se onaj Mclaren,  :))
(I volim moj "polar", skoro pa nema odrzavanja.)

monsterbnt

Ovo je jedan od jetinijih dh modela...

http://www.ciklocentar.com/index.php/bicikli/freeride-downhill/specialized-status-i-fsr-2013-detail

Demo 8 kosta 8500$... Full carbon preko 10k $...

Pa moj Scott Nitrous 10 polovan kosta oko 1000eu... samo prednja viljuska je 300 eu...

Ozbiljan bajk mora da kosta. Razlika izmedju specialized stompjumpera koji kosta oko 500 eu polovan i polara od 100 eu je nebo i zemlja... Kad bi seo na bajk kao sto je ovaj farbacev shvatio bi kako to moze sumanuto da ide u odnosu na polar...
Smrt SVIMA!!!!