Glavni meni

Spu¹tanje KLE-a,kako,¹ta....?

Započeo mali_zmaj, 13 Novembar, 2010, 15:04

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

mali_zmaj

ma treba mi da spustim samo prednji dio stopala,gdje su prsti ,prednji dio stopala!! jedno 3cm,ne vjerujem da bih ga i mogao spustiti do te mjere da spustim cjelo stopalo!! zodiace ajd nam prenesi utisketih ljudi stu promjenili koske pa se pokajali.
jin-jang

Libero

Moram da te razoèaram, mali zmaju...

Bilo kakva akcija na zadnjem amortizeru ne menja visinu KLE-a, menja se samo tvrdoæa zadnjeg kraja. Fabrièko pode¹avanje je na 2. stepenu,  na skali od 1 do 5 koliko ih ima na amortizeru  i odgovarajuæe je (po manual-u) vozaèu od 75 kg. S obzirom na  mojih 95 kg i 57 kg moje supruge, KLE je bio premekan i sada je na 4. stepenu tvrdoæe ¹to mi potpuno odgovara u vo¾nji a visina se nije promenila ni mm. Za ovu vrstu promene ti ne treba ''specijalan kljuè'', dovoljan ti je i alat za zamenu filtera za ulje i malo volje. Promena se vr¹i bez problema i za nekoliko sekundi.Ali to ne re¹ava tvoj problem...
Ja lièno nemam problem sa visinom KLE-a jer sam visok 190 cm, ali kapiram tvoju potrebu jer meðu mojim drugarima imam dvojicu ''kratkih'', jedan na KLE-u, jedan na Freewind-u (pozz za Plamenog i Velju.. [thumb_up])

Jedini naèin da spusti¹ zadnji kraj je da stavi¹ du¾e koske i ni¹ta drugo. Taèka.

Za prednji kraj ima¹ 3 re¹enja:

1. Na vrhu ¹tapova (vila) ima¹ 2 ventila kojima se reguli¹e pritisak vazduha u ¹tapovima. Fabrièko pode¹enje je 0 bar-a. Poveæanjem pritiska vazduha u ¹tapovima dobija¹ na progresivnosti prednjih amortizera (kao da ima¹ neku vrstu ugraðenih progresivnih opruga) i bezbedno je po semeringe, po iskustvima korisnika, do 1.5 bar-a. Na tom pritisku, KLE ''ustane'' prednjim krajem za nekoliko cm(provereno na Plamenèevom KLE-u). Proveri pritisak u tvojim ¹tapovima, mo¾da se neko ''igrao''. Preporuka: budi jako pa¾ljiv kod provere pritiska, mora¹ biti siguran da je manometar taèan, i pritisak nakon provere mora¹ ostaviti identièan u oba ¹tapa, inaèe stvara¹ preduslov za belaj...(daleko bilo)

2. Ako nema¹ centralni ¹tender( a verovatno nema¹) digni KLE-a centralno pomoæu nekog priruènog sredstva (npr. ''¾aba'' za podizanje automobila ili hidraulièna dizalica). Otpusti ¹rafove u trouglovima prednje vilju¹ke i uvuci ¹tapove na gore za 1 - 2 cm (probaj ¹ta ti odgovara). Razliku u ciklistici sa tako malim pomeranjem neæe¹ osetiti, provereno( Velja)

3. Kombinacija prethodno navedenog.

Imao sam sreæu da ovog leta upoznam Nikolu Mrakovèiæa, na moto forumima poznatog pod nick-om Nikola_M. Svetski putnik na KLE-u sa preko 125.000 km na istom... [clapp] On je na svog KLE-a, po sopstvenom nacrtu ugradio za 30 mm kraæe dogbonse, èime je na repu dobio na visini oko 50 mm. Pretpostavljam da bi se obrnutim postupkom, tj. produ¾avanjem dogbonsa za 30mm dobilo isto toliko na sni¾avanju repa.

U potrazi za re¹enjem tvog problema, na¾alost nisam uspeo da naðem ni¹ta prihvatljivije od par linkova u najpopularnijim motoshopovima u Austriji i Nemaèkoj (zna¹ koji su). Cene za dogbonse su od 89.95 eura do 129.00 eura  [thumb_down]. Bilo koji  metaloglodaè ti mo¾e izraditi dogbonse od odgovarajuæeg materijala, a ja ti kao pomoæ, ako se upusti¹ u ovo, ¹aljem originalni nacrt Nikole_M (Nikola hvala i pozdrav!)

Nadam se da ti je problematika barem malo jasnija. Pozdrav!

[attachment deleted by admin]

zodiac

Mogao bih da se zakunem da sam svojevremeno u manualu od starog KLE-a procitao da je razlika izmedju polozaja 1 i 5 tacno 2 inca.
Prijatelj je zao drug

Libero


Da mo¾e tako, mnogo bi nam olak¹alo ¾ivot. Mogli bi pred svaku vo¾nju da menjamo set-up zavisno od potrebe.. Ovako, samo tvrdoæa, na¾alost.

UFF

Zodiac na motoru koji sad vozis su viljuske izasle 2 cm na gore i zadnji amortizen je skracen ili spusten pa ciklistici nista ne fali.
Kako ja znam da mu nece smetati? isto kao sto ti znas da hoce  ;D

Eto libero je napisao da je covek sa koskom i "promenjenom ciklistikom" obisao svet pa mu nista nije falilo-nece onda ni malom zmaju
Ne kazem da smo pametniji od fabrike ali i ta fabrika pravi greske pa posle ljudi sipaju gusce ulje u viljuske ili primenjuju ko zna sta da bi te greske ispravili i sebi tj svojim potrebama prilagodili motor

Evo despic i jos neki su napravili street fight, sekli brusilicom, budzili unutra drugo ogibljenje, druge felene i kocione sisteme pa ni njihovoj ciklistici nista ne fali - mozda samo treba da se naviknu na nju

zodiac

To cemo da vidimo da li nista ne fali kad vratim sve na fabricko stanje. Cinjenica je da se spustanjem zadnjeg kraja koskama citavo teziste motora pomera unazad, posledica ima dosta,  narocito kod enduro motora, ali posto 'nista ne fali', onda neka stavlja koske. Ja i dalje tvrdim da itekako fali, mada je Srbima tesko objasniti da oni u fabrici, projektanti i inzenjeri, ipak znaju ponesto, pa im se ne treba mesati u posao.
Prijatelj je zao drug

pedriic

Ja sam se dosta igrao sa ovim stvarima na mom Tengaiju. Napravio sam kod strugara 2-3 para tih 'kostiju' dok nisam na¹ao ono ¹to meni odgovara. Ciklistika se menja, verujte meni, ali ne toliko da se èovek ne mo¾e naviknuti na to posle par sedanja na motor.  ti neæe¹ imati nikakav problem sa ciklistikom po¹to mo¾e¹ da spusti¹ i prednji kraj isto onoliko koliko si spustio zadnji i da ima¹ isti odnos kao i pre spu¹tanja.

Kada se prave koske jedino va¾no je razmak izmeðu centara rupa na njoj, debljina materijala tamo gde prolazi ¹raf i da budu otprilike oblika da ne kaèe nigde kada radi amortizer ¹to æe se i onako potruditi svaki majstor koji iole dr¾i do sebe. Ja sam moje pocinkovao i nigde nisu krenule da rðaju evo veæ 3 godine. Mislim da sam proèitao da si napisao da su tvoje dugaæke 16,5 santimetara, to mi se èini malo mnogo po¹to su kod mene fabrièke 12,5 od rupe do rupe? Dodu¹e razlika u amortizerima je 2 santimetra pa se mo¾da tu pojavljuje razlika. Ja sam stavio 2 santimetra kraæu i to mi je podiglo zadnji kraj za oko 7 santimetara. Kada podigne¹ zadnji toèak sa zemlje opruga je potpuno opu¹tena i ne treba ti nikakav alat da bi skinuo amortizer.

Kod Kavasakija ventili na ¹tapovima vilji¹ke postoje samo da bi se povremeno ispustio pritisak koji se stvara radom vilju¹ke po¹to optereæuje semeringe. Ljudi pumpaju to i ja bih u sluèaju da se odluèim na pumpanje obavezno napravio razvod tako da se creva spajaju u jedno i da imaju samo jedan ventil ispod koga je isti pritisak. Kao ¹to ima Jamaha XT za koju ka¾u da je predviðeno da se pumpa vilju¹ka po uputstvu za upotrebu. Mnogo je bolje pre¾aliti 100 evara za progresivne opruge i ne misliti.

Mo¾e¹ da se javi¹ meni kad premeri¹ taèno kolike ti koske trebaju ustupiæu ti ih za 200 evra koliko su i mene ko¹tale, ako ti odgovaraju. Amortizer je isti osim ¹to tengaijev ima jedno pode¹avanje vi¹e, ali su ¹rafovi isti. I ne treba ti nikakav poseban materijal, obièno gvo¾ðe.

mali_zmaj

E hvala vam ljudi ovo su bas precizni odgovori,moram da razmislim mozda cak da probam sve varijante,a ako ne ide vracam na fabricko stanje,i nastavljam gdje sam stao!! Hvala Pedriicu ali imam ovdje svog strugara,pa cu da vidim da proðem jeftinije,kriza ¹ta ces!
jin-jang

pedriic

Citat: mali_zmaj poslato 20 Novembar, 2010, 15:15
E hvala vam ljudi ovo su bas precizni odgovori,moram da razmislim mozda cak da probam sve varijante,a ako ne ide vracam na fabricko stanje,i nastavljam gdje sam stao!! Hvala Pedriicu ali imam ovdje svog strugara,pa cu da vidim da proðem jeftinije,kriza ¹ta ces!

I ja bi prolazio jeftinije da nisam ovde :)