Glavni meni

Источна Србија, два дана, 1000 км

Započeo jura, 13 Oktobar, 2011, 21:26

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

jura

Коначно дође и тај дан, дуго смо планирали овакву вожњу мада се ни сада нису уклопиле све коцкице ипак нисмо хтели да одустанемо.  Другар је био кратак са временом а мени је мотор и даље био у сервису чекајући месец дана на фамозни ланац брегасте и плочице вентила a обоје смо били још краћи са финансијама. Временске прилике су биле и можда последње идеалне за ову годину и нисмо смели да их пропустимо. Пут почиње у нашем родном месту Пландишту (Општина Пландиште, Јужни Банат, суседне општине Вршац, Алибунар, Сечањ)  у коме ја и даље живим док је другар у форми викендаша  због посла и обавеза у Београду долази само периодично. Све је почело помало траљаво и на брзину због других обавеза и посла али је одлучност да се успе ипак доминирала. Планирани пут је првобитно замишљен да траје до Зајечара и назад али је по доласку на циљ ипак продужен и изгледао је отприлике овако :

http://i298.photobucket.com/albums/mm261/majstorovic/auto_mapa_SRB_velika2.jpg

Пландиште,   Вршац,   Банатска Паланка, Скела до Рама, Рам, Сребрно језеро, Белико Градиште, Голубац, Ђердапска клисура, Доњи Милановац, Кладово, Неготин, Зајечар и даље  Књажевац, Ниш, Нишка бања, Прокупље па до Ђавоље Вароши и назад Блаце, поред језера Ћелије, Крушевац, Параћин, Ћуприја, Јагодина, Баточина, Велика Плана, Смедеревска Паланка, Младеновац, преко Авале за Београд, Панчево, Алибунар, Пландиште.
Почело је раном зором како то и доликује уз обилан доручак :) и брзом припермом у којој се увек нешто заборави, као што сам ја заборавио списак потенцијалних преноћишта у Зајечару за који се касније испоставило да нам није ни потребан. Неке од слика које ћу приказати су са неких ранијих путовања тако да вас друге временске прилике и периоди дана на њима не збуне.



Негде на изласку из Вршца.


Брзо стижемо на скелу где на информационој табли пише да скела има поласке на свака два сата и почиње у 8,10,12 . .  Гледам на сат и схватам да смо закаснили 15 минута на први полазак. Разгледам околину која ми је већ позната од раније и са друге стране терасе локалног ресторана видим нешто што подсећа на камион паркиран на води :) Контам да је то у ствари скела чије је пристаниште измештено 50 м даље. Брзо трчим на другу страну и видим скелеџију који полако подиже рампу, молим га да сачека и успевамо да се укрцамо. Срећа па се Српска традиција по питању тачности и даље поштује :)












Иначе ако се добро сећам  неких података, Дунав је на овом месту на коме смо ми прешли ( Ушће Дунав-Тисе у Дунав) нај шири на целом својем току.

Прилаз Раму на другој обали Дунава.





Крећемо полако са путем, осим Сребрног језера које сам и раније посећивао





Једна од лепших успутних станица је и Голубац.





Стари каменолом .



Настављамо даље пут и полако откривамо лепоте наше земље и ђердапске клисуре.











Успутне станице су нам град Голубац, Лепенски вир, Ђердап . . .





Глава цара Децибела, највећа скулптура Европе ако не грешим.











Феноменални британски пар који на бицикловима путује дуж тока Дунава, који на нашу опаску да су стварно храбри кажу да си како би они пре рекли "Луди".





Брзо стижемо до Ђердапа, где пропада наш покушај да погледамо мало и изнутра због кашњења на последњу групу за тај дан. После тога се нижу градови Кладово, Неготин, Зајечар у којима се нисмо задржавали због густог распореда.



По доласку у Зајечар одлучујемо да не губимо време већ да одмах обиђемо Гамзиград или Феликс Ромулијану.













Првобитна крајња тачка нашег кратког путовања у којој одлучујемо да наставимо ипак даље до Ниша и да сутрадан обиђемо Ђавољу варош.
Излазимо из Зајечара и на брзину сликамо пејзаж који је мало заклоњен жбуњем и растињем.



Кад гле чуда, ко каже да у Србији нема пирамида :)



Мало одмарамо своје утрнуле задњице и крећемо јер мрак брзо пада а до Ниша имамо око 100 км.



Стижемо у Ниш и на слепо трагамо за преноћиштем у ликалној бањи. Налазимо га брзо и то по веома приступачној цени ( 800 дин. по  особи ) која се од планираних 2500 – 3000 дефинитивно повољно одразила по наш ентузијазам на крају овог дугог дана.





Јурто брзо свиће и полако крећемо даље раном зором.



Последње припреме.



Мало слике града Ниша који се мени лично допао ( први пут у том граду ).









Прво фруштук па онда на пут.







Слика је много више као и занимљивих успутних дестинација али као што рекох због два дана на располагању пут се свео у главном на континуирану вожњу. Брзо стижемо и до Ђавоље Вароши.































После два сата паузе и разгледања ове природне лепоте крећемо даље. Пут нас води поред предивног језера Ћелије.



До куће стајемо једино код пријатеља у Ћуприји и правимо већу паузу после тога само кратке паузе у недођијама на свекох 50 км због добро познате утрнутости задњице :). Километар сат на повратку каже скоро 1000 км а календар два дана.
За наше прво путовање могу да кажем да је било одлично и да сам барем ја извукао неке поуке за следећи пут.
Никада више као сувозач и на једном мотору :)
За следећу годину у плану је Западна Србија и ако буде среће и пара тура преко Карпата кроз Румунију.









goranvojska


UFF

Odlicno predstavljanje :)

Mozda ste u nisu onaj burek jeli kod pit-a a da niste ni znali ;)

jura

Citat: UFF poslato 13 Oktobar, 2011, 21:42
Odlicno predstavljanje :)

Mozda ste u nisu onaj burek jeli kod pit-a a da niste ni znali ;)


Могуће, пекара се налази на тругу али заборавих њено име.

stojkudin

Kada gledamo sa visine izgleda fluidno, mada je nasa mozdana psiha toliko apstraktna, tako da je suludo govoriti o simptomima njene monotone dijalektike....

dr32

Bas lepo, fin kraj za kruzenje motorom. Bravo za pricu i slike.
4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

goranzr68

Divna tura obisao sam je letos i napravio istu kilometrazu s tom razlikom sto sam  isao prko Bora i crnog vrha pa preko  petrovca i zdrrela  nazad i bio sam odusevljen ima se sta videti. svaka cast i na slikama