Glavni meni

6 vs 4 klipna kljesta

Započeo SSZGO, 15 Septembar, 2011, 07:18

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

primetio sam da stari yzf 750 r je imao kljesta sa 6 klipova

dok noviji modeli r6/r1 imaju 4 klipa u prednjim celjustima

a tek najnoviji modeli r1 ponovo imaju 6 klipova

pa me interesuje

koliko je broj klipova bitan sto se tice jacine kocenja

i da li stara 6toklipna kljesta koce isto bolje ili losije od novijih 4-klipnih ?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Kengur

Moje poredjenje...

Burazer vozi yzf 750... Recimo njegov motor je osetno bolje kocio nego moja R6... Nekako taj prvi zahvat mu je jaci nego na R6... E sad, da su u pitanju iste plocice bilo bi merodavno... Ovako, ne znam....

ЯЭВОЛУТИОН

Digitalmi...lepo je sve sto vi znate, ali mehanika je posebna nauka.
Dakle po zakonima hidraulike, pritisak se ravnomerno prrenosi u sistemu..pritisak se obracunava kao sila po kvadratnom mm...a sila kocenja zavisi od pritiska na kocione plocice, i zavisi direktno od frikcionih osobina dva materijala koja su u dodiru. E sad , matematiki to izgleda tako, u praksi...hmmm...ima jos mnogo elemenata koji uticu na to, temparatura diska, vremenski uslovi.....kraja nema...a  najvise utice stanje elemenata sistema...
Sve u svemu 6 klipna bi trebala da koce bolje i manje da se greju...pitanje je samo da li to ima smisla....R1 se i sa 4 klipnim propinje na prednji...ali da 6 klipna lepse izgledaju to je istina..
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

easy

ako se vratimo na matematiku, u principu je isti kurac da li ima 4 ili 6 klipova ako je zbirna povrsina kojom klipovi zahvataju disk ista kada je x = video sam klip jednom u zivotu , zar ne ?

Kengur

Matematika mi nije jaca strana... :)
Ovo je moj ''osecaj''  koji sam stekao na datom primeru... Nista vise.

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: easy poslato 15 Septembar, 2011, 12:37
ako se vratimo na matematiku, u principu je isti kurac da li ima 4 ili 6 klipova ako je zbirna povrsina kojom klipovi zahvataju disk ista kada je x = video sam klip jednom u zivotu , zar ne ?
Jeste, ali kako je cilj da kljesta budu sto laksa, a kociona sila pomerena sto vise kao obodu tocka, onda se deslo do kompromisnog resenja, 3 manja klipa iste povrsine kao 2 veca, pritiskaju frikcionu povrsinu mnogo blize obodu tocka, te bi kociona sila trebala biti veca
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Bori¹a

Da, kod ovih sa 2 klipa klip je mnogo veci nego kod ovih sa 3...
Mislim samo da izgleda lepse kad ima 3 klipa...

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: Borisa Motorisa poslato 15 Septembar, 2011, 19:54
Da, kod ovih sa 2 klipa klip je mnogo veci nego kod ovih sa 3...
Mislim samo da izgleda lepse kad ima 3 klipa...
lose mislis
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Bori¹a

Ukusi su razliciti, i o njima ne treba raspravljati :)

UFF

Citat: revolution poslato 15 Septembar, 2011, 19:27
Citat: easy poslato 15 Septembar, 2011, 12:37
ako se vratimo na matematiku, u principu je isti kurac da li ima 4 ili 6 klipova ako je zbirna povrsina kojom klipovi zahvataju disk ista kada je x = video sam klip jednom u zivotu , zar ne ?
Jeste, ali kako je cilj da kljesta budu sto laksa, a kociona sila pomerena sto vise kao obodu tocka, onda se deslo do kompromisnog resenja, 3 manja klipa iste povrsine kao 2 veca, pritiskaju frikcionu povrsinu mnogo blize obodu tocka, te bi kociona sila trebala biti veca

Pa sto onda svi ne prave resenja kao buell?

Sta je on patentirao i zastitio disk obima felne?

zmiya

Ne valja,onda prejako koèi..a i preskup disk..

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: UFF poslato 15 Septembar, 2011, 22:21
Citat: revolution poslato 15 Septembar, 2011, 19:27
Citat: easy poslato 15 Septembar, 2011, 12:37
ako se vratimo na matematiku, u principu je isti kurac da li ima 4 ili 6 klipova ako je zbirna povrsina kojom klipovi zahvataju disk ista kada je x = video sam klip jednom u zivotu , zar ne ?
Jeste, ali kako je cilj da kljesta budu sto laksa, a kociona sila pomerena sto vise kao obodu tocka, onda se deslo do kompromisnog resenja, 3 manja klipa iste povrsine kao 2 veca, pritiskaju frikcionu povrsinu mnogo blize obodu tocka, te bi kociona sila trebala biti veca

Pa sto onda svi ne prave resenja kao buell?

Sta je on patentirao i zastitio disk obima felne?
Jeste patent , i moguce da je zasticen....ali je koriscen vec ranije...To resenje koje je Buell primenio je odlicno, ali svaki udarac u felnu moze da pokrivi disk.....a japanci su racionalan narod...za razliku od amerikanaca.
U pitanju je cista statika i dinamika...nema filosofije i kompjuterskih nauka,
1. pritisak se ravnomerno siri po celom sistemu
2. Meri se kao Kg po Cm2
3. frikcija zavisi od materijala koji se medjusobno dodiruju i pritiska koji na njih deluje, kao i promena usled temparature
4. Krak sile kocenja je u direktnoj sprezi sa srednjim precnikom kocionog traga na frikcionim povrsinama
5. ne postavljat eglupa pitanja jer na njih mogu dati samo ovakve odgovore
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

zmiya

I ¹to je disk ravniji,to slabije koèi,jer je manja povr¹ina nalezanja..

Plazma Keks

to je citava jebena nauka... skoro komplikovano za sve pare. precnik i hod klipa, precnik creva, precink i hod klipa u rucici kocnice, precnik i debljina diska.... i sve to utice jedno na drugo i svim tim se dobija finije, jace ili slabije kocenje...

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: Plazma Keks poslato 15 Septembar, 2011, 23:44
to je citava jebena nauka... skoro komplikovano za sve pare. precnik i hod klipa, precnik creva, precink i hod klipa u rucici kocnice, precnik i debljina diska.... i sve to utice jedno na drugo i svim tim se dobija finije, jace ili slabije kocenje...
Na IZ planeti 4.....medjutim na ostalim motorima debljina creva nema ama bas nikakav uticaj na silu kocenja, kao ni hod klipa u rucici , kao i debljina diskam kao i hod klipa na kocionim kljestima.....
p.s.
posle cu ja da budem nadrkani majstor, nemoj bre da siris dezinformacije
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

nano

Inace, kocnice su odlicne al ne sa yzf kocionim cilindrom, posto "hvata" pred kraj hoda poluge, podeseno na keca, resenje je kocioni od R1 il jos bolje od RSV (fabricki brembo, ako ista znaci)

Plazma Keks

hah.. ja nisam mislio da sirim dezinformacije, gledao sam reportazu porscheovog trkackog tima, i objasnili su koliko su mogli.. tako da, zasto im ne bih verovao, i nisam napisao to da bih sirio dezinformacije. ne sporim da li si ti majstor ili ne, ali ne znam sta se drndas, ne mozes sve da naucis, svaki dan ces cuti nesto novo i stalno nesto mozes da naucis sto nisi znao ranije.


drugo planeta ima dobos kocnice preko sajle, i ne znam sta se tu rugas mom motoru? prosto nema svrhe, svi su nekada pocinjali sa krsevima.

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: nano poslato 15 Septembar, 2011, 23:52
Inace, kocnice su odlicne al ne sa yzf kocionim cilindrom, posto "hvata" pred kraj hoda poluge, podeseno na keca, resenje je kocioni od R1 il jos bolje od RSV (fabricki brembo, ako ista znaci)
Fabrika je to obrazlozila time da kocnica hvata prejako za normalne uslove eksploatacije....na SP u je drugacija pumpa, zapeavo ista pumpa ali drugaciji klip i totalno je drugi osecaj
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

zmiya

Djubre jedno,vredja¹ tudje motore a nema¹ svoj da ga mi izvredjamo.. [prebicute]

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: Plazma Keks poslato 16 Septembar, 2011, 00:02
hah.. ja nisam mislio da sirim dezinformacije, gledao sam reportazu porscheovog trkackog tima, i objasnili su koliko su mogli.. tako da, zasto im ne bih verovao, i nisam napisao to da bih sirio dezinformacije. ne sporim da li si ti majstor ili ne, ali ne znam sta se drndas, ne mozes sve da naucis, svaki dan ces cuti nesto novo i stalno nesto mozes da naucis sto nisi znao ranije.


drugo planeta ima dobos kocnice preko sajle, i ne znam sta se tu rugas mom motoru? prosto nema svrhe, svi su nekada pocinjali sa krsevima.
Jel ti dobos simplex ili duplex
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11