Glavni meni

Obrada diska brusilicom

Započeo ðunta, 14 Septembar, 2011, 09:18

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Havarisan

mogu ti dati broj telefona od jednog drugara koji je uraio to sto ti hoces i sad trazi da kupi druge diskove. razmisli samo malo. stavis disk na magnet... on nije nov i nikada, a mozda ni tada ne bi stajao idealno u odnosu na mesta gde se sfari na tocak. tako da ako obradis jednu stranu, a zatim drugu.. on je idealno svuda iste debljine. ali sta se desava kada se stavi na tocak.. ispadne da je kriv! razmisli malo o tome...

ðunta

Veæinom su lo¹a iskustva sa obradom koèionog materijala, a sve zbog povr¹nog pristupa majstora iz lokalnih gara¾a sa strugovima iz Metroa i slièno. Naobraðivao sam se i diskova i dobo¹a dosta i uvek su bili bolji nego glanc novi, a sve zahvaljujuæi dobrom izboru majstora. Sad, nisam poodavno ni¹ta radio tako da sm van tokova.

Konkretno moto disk mora da bude poduprt sa jedne strane ravnom ploèom a sa druge konusom i tad se bez okretanja urade obe strane. Ako se sumnja u ravnost, paralelnost srca diska, obele  se obe strane na horizontalnoj magnetnoj brusilici pa potom na obrtnu i tad bi rezultat bio kako treba. Naravno da sve zavisi od majstora i njegovom poimanju tolerancije, ako shvati da sve mora u 0, obradiæe kako treba pod pretpostavkom da ume i mo¾e. Na autu je moguæa obrada sa glavèinom al moto toèak verovatno nije tako da stoji rizik neèeg krivog na samom njemu. Re¹io sam da probam pa ¹ta bude.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

UFF


ðunta

Citat: UFF poslato 16 Septembar, 2011, 10:03
[watching]

javi rezultat

Naravno. Upravo sam imao razgovor sa  jednom radionicom iz doba automobilizma. Objasnili su mi da generalno je zaista problem obrada moto diska i oni su poku¹avali ali bez rezultata. Naime, postoji namenska ma¹ina sa dva tocila i paralelno istovremeno obraðuje disk da bi se potrle sile, al to naravno nema niko. Disk je od jako nezgodnog materijala i jednostavno se opire obradi.Vlada takoðe nije u moguænosti da uradi. Sad, ima radionica sa obrtnom brusilicom i prihvatom na tanjir i sa laganim napadom bi mogli verovatno da obrade. Poku¹aæu danas pa ¹ta bude.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

dzimika

ali opet dolazis do problema jer kad ga obradis disk ce biti tanji od minimuma tj posle ces samo postaviti temu u kupujem da trazis disk
disk kod tebe je mozda 5 ili 6mm nov, posto je polovan znaci da ima i jos manje a samim tim kad se obe strane obrade u zavisnosti koliki je taj zljeb dobices manju debljinu od propisane sigurno
da je prednja kocnica mozda bih i pokusao tako nesto jer nju i vise koristim ali opet veci je rizik jer ako se istanji previse disk samo cu sebi jos vise para izbiti iz dzepa, sada kad sam stavio nov disk napred samo sam odneo plocice na magnetnu bas tu u zelezniku da bi se poravnala kociona povrsina jer su bile prema starom disku oblikovane

opet tvoja iskustva sa diskovima su uglavnom od kola gde se ne oseti toliko da li baca za neku stotu ili ne pogotovo ako je zadnja kocnica nema sanse da se oseti, a ovo je motor gde se svaka stota koja baca oseti dobro
diskove na kolima bi se usudio u bilo kom trenutku da obradim ali na motoru bi pre uzeo polovan nego sto bi ga obradjivao

ubi me ako budes primetio ikakvu razliku u jacini kocenja posle obrade ako budes radio

UFF

dzimika covek je perfekcionista
ne obradjuje on to zbog jace sile kocenja koju kazes da nece ni primetiti vec sto primecuje risove na dodir i to mu smeta i nervira ga

da si video njegovog matorog transalpa koji ko da je sad iz radnje izasao bilo bi ti sve jasno

ðunta

Citat: dzimika poslato 16 Septembar, 2011, 10:31
ali opet dolazis do problema jer kad ga obradis disk ce biti tanji od minimuma tj posle ces samo postaviti temu u kupujem da trazis disk
disk kod tebe je mozda 5 ili 6mm nov, posto je polovan znaci da ima i jos manje a samim tim kad se obe strane obrade u zavisnosti koliki je taj zljeb dobices manju debljinu od propisane sigurno
da je prednja kocnica mozda bih i pokusao tako nesto jer nju i vise koristim ali opet veci je rizik jer ako se istanji previse disk samo cu sebi jos vise para izbiti iz dzepa, sada kad sam stavio nov disk napred samo sam odneo plocice na magnetnu bas tu u zelezniku da bi se poravnala kociona povrsina jer su bile prema starom disku oblikovane

opet tvoja iskustva sa diskovima su uglavnom od kola gde se ne oseti toliko da li baca za neku stotu ili ne pogotovo ako je zadnja kocnica nema sanse da se oseti, a ovo je motor gde se svaka stota koja baca oseti dobro
diskove na kolima bi se usudio u bilo kom trenutku da obradim ali na motoru bi pre uzeo polovan nego sto bi ga obradjivao

ubi me ako budes primetio ikakvu razliku u jacini kocenja posle obrade ako budes radio

I na autu se bacanje bilo dobo¹a ili diska i te kako oseti samo kad se ima èulo za to, a i odma vuèe u jednu stranu, blago al primetno.

Naravno da neæu da teram disk ispod mere, ili ne ba¹ mnogo. Ako je risovan, on je veæ istanjen, plus zato slabije koèi tako da ne¹to tanji a ravan æe biti ipak bolje. Razgovarao sam sa momkom koji je motord¾ija, strugar alatnièar, i pravio je diskove za motor i obraðivao, ka¾e da je toliko jak disk da i 1 mm neæe da pukne, al ja sigurno ne bi takav stavio. Ako je par desetih ispod mere u redu, veæ preko 0,5 mm ne pije vodu po mom kriterijumu. Obradiæu zadnji pa ako vidim na komparateru da ne mrda, onda i prenje, a ako ne, nov zadnji.

Citat: UFF poslato 16 Septembar, 2011, 10:34
dzimika covek je perfekcionista
ne obradjuje on to zbog jace sile kocenja koju kazes da nece ni primetiti vec sto primecuje risove na dodir i to mu smeta i nervira ga

da si video njegovog matorog transalpa koji ko da je sad iz radnje izasao bilo bi ti sve jasno

Ima¹ o¹tro oko Uffe, TA. Mislim da jako dobro oseæam i najmanju promenu na autu pa tako i sad na motoru. Nek i ne osetim stvarnu razliku u koèenju, al kad znam da je sve bezbedonosno cakum pakum imam mnogo bolje samopouzdanje i sugurnost u sve ¹to radim tokom vo¾nje ¹to je mo¾da slabost, al taki sam.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

Danas razgovarao sa vlasnikom, sinom nekada¹njeg, i nakon ¹ifrovanog imena njegovog oca mi je objasnio da su poku¹avali obradu moto diskova i ne ide, ka¾e da mora brusilicom. A i dalje izuzetno kvalitetno rade auto diskove, dobo¹e, glave, ventile, siceve...

Sledeæe, magnetna brusilica nije prihvatljiva jer da se elektomagnetna sila smanji na minimum, opet je isuvi¹e jaka tako da disk praktièno previ¹e privuèe prema ploèi tako da minusna zakrivljenja legnu na nju i nakon ravnanja i otpu¹tanja magneta se vrate u prvobitan polo¾aj, tako da se dobije ¹e¹irast oblik. I nije sigurno da bi i disk regovao na magnet jer je dosta legiran hromom itd. Zato ide na obrtnu brusilicu, postoji veæ prihvatna ploèa sa podelom rupa za ¹rafljenje, ona se zabeli i centrira u 0 pa potom se uvrne disk jednako ko na motoru i bez skidanja blagim napadom se obe strane obrade. Uradiæe mi i napasovati plivajuæe bolcne i jo¹ neke ðakonije koje ovo koèiono re¹enje ima. Poneo sam i 2 para original BMW ploèica, sve uredno, graviran znak i ¹ifra, serijski broj, kutija... Reko daj da vidimo jesu li ravne i mikrometrom sve 4 ploèice talasaju koje kud  3/10 tako da æe i one da proðu ispod magnetne ravnalice. Sve obeæava na dobar rezultat, sutra mi je gazda dozvolio da prisustvujem obradi, verujem u uspeh, no dok ne namontiram ne mogu biti siguran svakako.

Nego, rasklopio bi kle¹ta, potrebna mi je mast za klipove, svoju ATE pastu sam poklonio davno. Imali gde da se kupi il neko da da na poklon ko zrnce pirinèa, biæu veoma zahvalan.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

dzimika

imam ja tu mast, a inace ima da se kupi u LAV autu i kosta nesto malo

ðunta

Citat: dzimika poslato 17 Septembar, 2011, 01:04
imam ja tu mast, a inace ima da se kupi u LAV autu i kosta nesto malo

Hvala ti, uzimam, trebaæe nekom. Doðem ti piæe na splaviæu.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

dzimika

ma opusteno imas tamo jos svasta nesto i za motore pa taman da pogledas

ðunta

Citat: dzimika poslato 17 Septembar, 2011, 01:32
ma opusteno imas tamo jos svasta nesto i za motore pa taman da pogledas

Ko rano rani, tri diska uradi. Nema se para trenutno za moto potrep¹tine, samo nu¾no zlo, tj. popravke, al æu kibicnem. Odoh da brusim.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

Bru¹enje zavr¹eno, stajo sam 4 sata za ma¹inom. Obrada jednog diska je trajala èistih sat vremena. Obraðivana je jedna strana dok ne ostane neka mala senka, potom druga dok komparater ne poka¾e 0 a sve je jednobrazno, pa potom opet prva jer se pri obradi predhodne pojavi neko odstupanje, obrusi do jednakosti povr¹ine i potom ponovo provere obe strane komparaterom. ©ta da ka¾em, savr¹eno, majstoru sam govorio dosta, dobro je, ( a to ja retko ka¾em), ( i nad Manijakom ima Manijak ) Pre obrade je èovek blago na ravnom tocilu na stolu oèistio dosedne povr¹ine diska, napravio oslonu ploèu na futeru, nju prebrusio do 0 na komparateru, i suzio na manji preènik od unutra¹njeg venca diska i na taj naèin simulirao oslnjanje kao na motoru, konkretno u 5 taèki na u¹icama. Prednji diskovi su ukupno skinuti po 15/100 a zadnji 20/100. Jedan prednji je kao bio presavijen, imao je dve grbe i dve rupe, zadnji bio ¹esirast a drugi prednji standardno ¹arolik. Oba prednja su iznad donje mere a zadnji je ispod 2/10 od ugraviranog al je inaèe izvorno deblji nego ¹to je fabrièki podatak, tako da je i on iznad donje propisane mere. Ploièice su takoðe prebru¹ene u nekoliko prolaza, 2 su odmah iza¹le, pa potom treæa, i èetvrta nakon jo¹ dva skidanja. Obrada je savr¹eno uraðena al to ni¹ta ne znaèi dok se ne namontirta na toèak. Po¹to æu i kle¹ta da rasturam, potrajaæe. A ima jo¹ tu neke zaèkoljice sa plivjuæim ansamblom pa i to mora danas da se doteruje i usput da prekontrolam zadnje ploèice èim stignu tokom pre podneva.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

ðunta

"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

MIGE

Mile,respect  [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se]
javi kako se ponasa u voznji.a  [cheers] kad god budes mogao,mozemo se naci i  u semaforu,nije ti daleko od kuce  :D [hello]

DR Goran

Koliko je kostao rad i gde je uradjeno ? Hvala
Aaaa, pa to ne moze..neee mooze.. To ne pasuje... To je djunta sa sitnim nutom..

ðunta

Citat: MIGE poslato 19 Septembar, 2011, 09:03
Mile,respect  [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se] [klanjam_se]
javi kako se ponasa u voznji.a  [cheers] kad god budes mogao,mozemo se naci i  u semaforu,nije ti daleko od kuce  :D [hello]

Zovni, pre neko veèe bila svirka u Semaforu, bio "uljez", moj drugr moto mrzac, a ja nisam znao. Hvala za kompliment, jo¹ neki dan æe trajati sreðivanje koènica do kompletirnja i svakako raport sledi.

Citat: DR Goran poslato 19 Septembar, 2011, 09:08
Koliko je kostao rad i gde je uradjeno ? Hvala

Jo¹ nisam zavr¹io ni platio, danas ili sutra.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

MIGE


Zovni, pre neko veèe bila svirka u Semaforu, bio "uljez", moj drugr moto mrzac, a ja nisam znao. Hvala za kompliment, jo¹ neki dan æe trajati sreðivanje koènica do kompletirnja i svakako raport sledi.


[/quote]
naravno i onako sam duzan  [cheers] od prosle godine.

UFF

Cekamo rezultat
A majstoru pre placanja reci da si stavio sve na forum i da ako je uradio dobro a cena bude normalna da ce imati sigurno jos dosta musterija ;)