Glavni meni

Obrada diska brusilicom

Započeo ðunta, 14 Septembar, 2011, 09:18

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

ðunta

Zadnji disk mi ima nekoliko  brazdica, ko da je ne¹to upalo, ima punu debljinu pa reko da ga malko liznem pa da isteram jo¹ jedn novi set ploèica. Gde u Beogradu postoji magnetna brusilica, èujem da u ®elezniku ima dobra radionica sa ovom ma¹inom. I dal neko ima pozitivno iskustvo uop¹te sa obradom moto diska.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

UFF

Obradjivao sam ja neki lezaj na magnetnoj u sremcici
A sto to ne moze na strugu?
na nekom koji je baca da ne dobijes flis papira umesto diska na posle obrade :D

dzimika

ne moras diska na magnetnu tj i ne moze jer bi morao da obradjuje deo disk sa njom tj celu povrsinu diska, u zelezniku ima dobra radionica u avalskoj ulici blizu velike poste koja nema sta nema od strugarskih masina
ali diskovi se uglavnom obradjuju na strugarskoj masini a ne na magnetnoj, moja preporuka ti je da odes do srbe za to

Lazic

Citat: UFF poslato 14 Septembar, 2011, 09:26
na nekom koji je baca da ne dobijes flis papira umesto diska na posle obrade :D

jel ti dobro Uffe...? Nesto zaplices...

pit



           Ma kakva obrada diska ...to retko ko ume da nacentrira kako treba ...pa kad kocis ustvari ne kocis jer ti je disk rascentriran.Samo nov.

jevta

Ako je jedan ris ,a disk dosta debeo teraj tako bolje nego obrada.Zadnja je u pitanju samo æe nijansu lo¹ije koèiti ,a to æe biti neprimetno.

Havarisan


Tihi_ZR

Ne diraj, mozes da ga istanjis previse pa da imas problema. Imas na disku ugravirano koja je minimalna debljina dozvoljena, uzmi subler i pogledaj koliko jos moze da se potrosi. Meni su na svim motorima izbrazdani pa koce dobro.

svetac

ako i budes nekome nosio,neka prvo ubaci neki podeblji komad metala,njega poravna,pa tek onda stavi diska na njega i podupre suportom!

UFF

Ja sam obradjivao na bmw-u f650
bio u brazdama a imao dosta mesa i ja menjao plocice pa rekih hajde da ga sredim samo malo da skine...

kad sam dobio disk nazad bilo je  :o :o :o

plasio sam se da malo jace stisnem kocnicu da ne pukne koliko je tanak bio

Tihi_ZR

Citat: UFF poslato 14 Septembar, 2011, 22:53
Ja sam obradjivao na bmw-u f650
bio u brazdama a imao dosta mesa i ja menjao plocice pa rekih hajde da ga sredim samo malo da skine...

kad sam dobio disk nazad bilo je  :o :o :o

plasio sam se da malo jace stisnem kocnicu da ne pukne koliko je tanak bio
Bas sam na to i mislio. Cuo sam da je veca sansa da se izguzva nego da pukne ako se malo jace zakoci.

SSZGO

a sta bi mu brazde smetale nije mi jasno?

pa kad stavis novu plocicu ona ce da se prema disku oblikuje posle 2 dana...



ja to da obradjujem, iskljucivo bih koristio rucnu brusilicu... pecnes malo tamo gde ima viska, odokativno...
ja sam tako obradjivao glavu motora...
ili mozda rucnu busilicu, izbusis par rupa da se bolje ladi i bolje koci... a i olaksan je disk posle toga...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

ðunta

Hvala ljudi na savetima. Ne mo¹te Vi da budete veæi Manijak od mene, bar ne mnogo, ja sve ¹to radim mora da bude u dlaku, ne za dlaku.

Svaki metalac zna da ono ¹to je obraðeno u strugu i kad se skine i ponovo vrati te¹ko da æe no¾ da skine isto, tako da obiènim strugarskim obradama ovo malte ne nije  moguæe. Sledeæe, disk je tanak i veliki rizik je da se iskrivi obradom jer nema moguænost dobro oslonjenog prihvata. Obe strane diska moraju da se rade u istom prihvatu, znaèi bez skidanja za drugu stranu jer tad sigurno obrada neæe biti valjana, odnosno obe strane paralelne. Nisam metalac pa ne znam cake, al mislim da obièana obrada nije moguæa. D¾imika, èast Srbi, nisam ga pitao a ne¹to mi radi sad oko toèkova, zaboravih, mada mi je i on rekao da je brusilica bez premca. Mo¾da ima trikova sa izradom oslonca ko ¹to reèe Svetac al je pitanje isplativosti drndati se sa pohabanim diskom.

UFF, daj taj kontakt u Sremèici za brusilicu. Ako je Vlada, znam èoveka, mi smo sabraæa po drugoj strasti. A otiæi æu do ®eleznika, D¾imika, ti si ih veæ spominjao.

Obradu koènica, diskova i dobo¹a, je nekad bilo moguæe idealno uraditi u jednoj radionici kod Du¹anovaèke po¹te, Teèa, no ima vi¹e decenija kako nisam i¹ao kod njih, ne znam jel jo¹ postoje. Oni su imali namensku napravu za obradu. Disk se stezao u glavu tako ¹to je sa jedne strane tanjir a sa druge konus tako da se idealno nacentrira, plus se dodatnim ploèama maksimalno podupre cela povr¹ina diska koja se ne obraðuje. No¾ obe strane obradi bez skidanja diska i uvek koliko obrade jednu stranu, toliko i drugu, odnosno osa diska po vertikali ostaje nepromenjena u odnosu na levu i desnu ploèicu koèionih kle¹ta. Slièno su obraðivali i dobo¹e. Alat je mogao da primi i glavèinu zajedno sa dobo¹om ili diskom, tako da je obrada bila bolja nego kod fabrièki novog. Takoðe su paknove  doterivali na rund jednak obaðenom dobo¹u i tako sve doterano, oni su koèili ko sa diskovima. ( Mnogi od Vas se ne sreæu sa danas arhaik dobo¹ima). Redovno sam nove koènice pre ugradnje nosio kod njih na finu obradu.

Kod diska je rizièno tanjenje ispod mere zbog kasnijeg krivljenja usled zagrevanja.Kod auta nije problematièno ako se deformi¹e al kod motora mo¾e da pukne tako da svakako neæu preterivati, ako treba nov, nov.

Oba prednja diska su malte ne skroz glatka a sigurno je bilo promena vi¹e ploèica nego kod zadnjeg koji ima brazde. Sad, verovatno upadne pra¹ina i sitno kamenje pa ga o¹mirgla i hteo sam malo da ga liznem èisto da pospe¹im koèionu povr¹inu. Ako bi na¹o nekog proverenog, zabeleo bi i prednje po¹to moram da zamenim oba para ploèica a imam original BMW koje nisu ba¹ jeftine. Radio bi i kle¹ta pa ko velim da sve uradim do kraja.

Znam ko ima horizontalnu magnetnu brusilicu al je na njoj verovatno nije moguæe obraditi samo koèioni deo veæ bi se ceo disk otanjio, mislim i na nale¾uæe srce, a zbog plivajuæeg sistema to ne sme.

Sszgo, brazde, pa smetaju, ne samo ¹to smanjuju kontaktnu povr¹inu veæ se na tim mestima ploèica ula¹ti, nagori i krivi je tako da kasnije uop¹te ne nalegne kako treba. Istina koèi i to al nije do kraja kako treba. Ako se nema druge, voza se i tako. A obradu ruènom brusilicom, direktno na autu ili motoru, podigne se  da se slobodno vrti toèak, prinese brusilica koja zavrti disk i obraðuje slièno ko na strugu. I ovo ako se nema kud. A glavu, ¹mirgla pa na ravan prozor od auta, fiæin od vrata, pa se trlja dok ruke ne zabole, a videv¹i tebe, ima i da pretanji¹ je.



"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

SSZGO

#13
BTw ja sam se zezao za ovo rucno obradjivanje brusilicom :)


mada sad kad si spomenuo, pade mi na pamet, da u kucnoj varijanti bi moglo da se namontira, disk nekako na brusilicu, brusilica zavrti disk, pa se prinese smirgla...
hmm, mozda bi i bilo nesto od toga :)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

ðunta

Citat: SSZGO poslato 15 Septembar, 2011, 08:26
BTw ja sam se zezao za ovo rucno obradjivanje brusilicom :)


mada sad kad si spomenuo, pade mi na pamet, da u kucnoj varijanti bi moglo da se namontira, disk nekako na brusilicu, brusilica zavrti disk, pa se prinese smirgla...
hmm, mozda bi i bilo nesto od toga :)

Znam da si se zezo, al ja sam u zbilji to video upravo kako sam opisao. To je krpe¾ i improvizacija za ne daj Bo¾e. A za glavu, nisam se ¹alio, èesto tako obraðujem sitne komade a i imao sam ploèu od puknutog tocila za ma¹insku obradu, mo¾e da se malo poravna.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"

UFF

Iz sremcice jeste Vlada
Kad nesto treba da mi se obradi ja nosim ili kod njega ili na pevac kod Radosa tj njegovog caleta

dzimika

ja sam davnih dana obradjivao disk za auto kod jednog majstora koji radi kocnice u blizini ali opet to je disk za auto
iskreno ja tu nista ne bi dirao iz prostog razloga sto je to zadnji disk, da je prednji pa i da se zezam ali zadnju koristim samo kad me mrzi ruku da pomerim i pri malim brzinama i opet sila kojom delujem  je mizerna u odnosu na prednju kocnicu

svetac

Citat: ðunta poslato 15 Septembar, 2011, 08:14
jer nema moguænost dobro oslonjenog prihvata. Obe strane diska moraju da se rade u istom prihvatu, znaèi bez skidanja za drugu stranu jer tad sigurno obrada neæe biti valjana, odnosno obe strane paralelne.
pokusah ti to objasniti ako tvoj majstor nezna,pojasni mu! inace za paralelno se brinu levi desni nozevi za struganje!!! def nisi nasao normalnog majstora ili makar nekoga koji je voljan da se pozabavi malo ozbiljnije problemom!!  [doh]

ЯЭВОЛУТИОН

Ako nemas para za novi nemoj da tezis perfekciji....sjebaces i to malo diska sto imas.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

ðunta

Citat: svetac poslato 15 Septembar, 2011, 11:05
Citat: ðunta poslato 15 Septembar, 2011, 08:14
jer nema moguænost dobro oslonjenog prihvata. Obe strane diska moraju da se rade u istom prihvatu, znaèi bez skidanja za drugu stranu jer tad sigurno obrada neæe biti valjana, odnosno obe strane paralelne.
pokusah ti to objasniti ako tvoj majstor nezna,pojasni mu! inace za paralelno se brinu levi desni nozevi za struganje!!! def nisi nasao normalnog majstora ili makar nekoga koji je voljan da se pozabavi malo ozbiljnije problemom!!  [doh]

Ma skapiro sam te odma, no veæina strugara prihvata predmet obrade  u futer tako da ne mo¾e obostrano da radi jednim hvatanjem, jednostavno to ofrlje rade i neæe da se zezaju sa dodatnim name¹tanjem.

Citat: dzimika poslato 15 Septembar, 2011, 10:35
ja sam davnih dana obradjivao disk za auto kod jednog majstora koji radi kocnice u blizini ali opet to je disk za auto
iskreno ja tu nista ne bi dirao iz prostog razloga sto je to zadnji disk, da je prednji pa i da se zezam ali zadnju koristim samo kad me mrzi ruku da pomerim i pri malim brzinama i opet sila kojom delujem  je mizerna u odnosu na prednju kocnicu

Ja bome koèim s obe, zadnjom naravno znatno manje, al je koristim istovremeno sa prednjom. A i volim da sve radi kako treba.

Citat: UFF poslato 15 Septembar, 2011, 09:52
Iz sremcice jeste Vlada
Kad nesto treba da mi se obradi ja nosim ili kod njega ili na pevac kod Radosa tj njegovog caleta

Vlada sjajan tip, perfekcionista.

Citat: revolution poslato 15 Septembar, 2011, 21:34
Ako nemas para za novi nemoj da tezis perfekciji....sjebaces i to malo diska sto imas.

Pravilnom obradom neæu ako je majstor pravi i ne ode disk ispod mere mnogo.

Na putu sam da se snaðem, biæe reèi kad zavr¹im. Razmontiro sam oba toèka i sve sa njih, diskove, abs vence, a sve se uvræe sa Loktajtom, ne ide da vraæam iole grdno. Valja i nove plivajuæe bolcne da metem, te nove pritisne ¹ajbne, oæu i kle¹ta da pregledam, nove ploèice koje nisu ba¹ jeftine, pa sam re¹io da sve generalno pretresem. Uzeo sam polovnjak, a kod nas se sve bud¾i pa èovek ne mo¾e biti siguran u i¹ta. Lièno ni ne volim kad mi ne¹to nije u redu ma kako to moglo da proðe.


Na ovu temu, bio sam prisutan kod strugara kad su mu je vraæeni diskovi od d¾ipa, kao ne koèi. Metuo ponovo u strug i komparater na obe strane miran. Uzme ploèice koje tra¾io da mu donesu zbog reklamacije. Metuo ih na horizontalnu glodalicu a one skroz konusno oble tako da nije mogao 100% da ih poravna i zbog toga nije bilo koèenja jer ploèica svega nekoliko milimetara nalegala. Nikad mi ne bi palo na pamet da takve mogu nove ploèice da budu, al kod nas je moguæe sve lo¹e da se desi.

Na¹o sam brusilo pa æu sutra da krenem u akciju. Inaèe BMW ima lo¹e re¹en prihvat plivajuæeg diska pa æu i to sutra da dopeglam. Hvala na informacijama, pomogle.
"Ako ne budemo bolji, postaæemo gori"