Glavni meni

Koruska 2011. - Lust Am Leben

Započeo bagzi_obr, 05 Septembar, 2011, 12:23

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

bagzi_obr

U osnovnoj skoli i gimnaziji retko kad sam se proslavio na pismenom iz srpskog. Nisam nesto telentovan za pisanje ali cu se potruditi da vam prenesem svoje utiske sa ovog putovanja.

Krajem maja 2011. razmisljao sam o destinaciji koju bi posetio a da se putovanje uklopi u 8 - 10 dana. Nisam bio raspolozen da putujem od mesta do mesta nego sam se odlucio da to bude jedan smestaj odakle  se mogu obici zanimljive destinacije. Razmisaljo sam o Rumuniji i procitao dosta putopisa iz iste.
Medjutim nesto mi nije dalo mira pa sam guglajuci po interentu se nagugalo na sledeci sajt http://motorrad.kaernten.at/en.aspx Malo po malo pregledajuci sajt i puteve i predele kojima se prolazi nije mi trebalo mnogo da da se odlucim za Korusku.
Sledilo je trazenje smestaja na povoljnom mestu da se vecina ruta u duzini do 300km mogu izvoziti a da se vidi sto vise ako je moguce. U planiranju ruta mi je pomogla karta koju sam narucio putem sajta i dobio je na kucnu adresu. Pored tog
sajta puno mi je pomogao i katalog sa sajta http://www.kaerntencard.at/carinthia-holiday/destinations-carinthia/destinations.php?navanchor=2110008 koji je takodje stigao na kucnu adresu bez ikakvih troskova.



Smestaj sam nasao preko sajta www.booking.com  

Posto sam sve detaljno isplanirao i rute uneo u navigaciju jos pocetkom jula ostalo je samo da dodje dan za pokret. U medjuvremenu sam odlucio da jedan dan provedem i u Ljubljani.




bagzi_obr

DAN I 20.08.2011.

Preskocicu putovanje kroz BIH 19.08. i autoput od Kozarske Dubice do Ljubljane i pocecu putopis od posete Lubljani.

U Ljubljanu (hotel Center) stigli smo u podne te vrele subote. Imao sam dogovor sa TomomB da se cujemo kad signem u Ljubljanu i odemo negde na pice. TomoB me je nazvao negde oko 13 i rekao da dodjem do Ljubljanske pijace gde je on sa Moklom na picu. Vrlo brzo smo se raspakovali istusirali i otisli do pijace. Instrukcije kako doci do pijace nam je dao TomoB. Kretajuci kroz Ljubljanu prema pijaci uocli smo da je Ljubljana miran grad bez mnogo saobracaja, nasta je verovatno uticalo i to sto je subota popodne, prilicno uredan i cist grad.











bagzi_obr

Setajuci pored pijace i prateci uputstva koja smo dobili da trazimo dva parkirana mopeda onako sumnjivi sto znatizeljnim pogledom trazimo nesto a nismo sigurni tacno sta najsumnjiviji smo bili Tomi koji nas je primetio. Tomu nisam poznavao licno. Preko foruma smo razmenili nekoliko poruka prethodnih meseci. Ubrzo sedamo u drustvo sa Tomom i Moklom i provodimo sat i nesto sa njima u izuzetno prijatnom razgovoru. Hvala im na svemu sto su nam savetovali a narocito na gostoprimstvu tog dana u Ljubljani.
Posle druzenja sa TomomB i Moklom idemo u obilazak centra Ljubljane i Ljubljanskog grada.









U Ljubljanskom gradu nailazimo na svadbu. Iz price sa Tomom i Moklom razumeli da se u tom delu Ljubljane odrzavaju vencanja i imali smo priliku da vidimo jednu.







bagzi_obr

Ljubljana je ostavila jako prijatan utisak na nas. Lepo uredjen centralni deo oko
Ljubljanice pun raznih ugosteljskih objekata iz kojih se cuje graja gostiju a ne glasna muzika. Nocni zivot je baziran u tom delu Ljubljane na nekoliko ugostiteljskih objekata a sto se tice klubova nismo posetili ni jedan mada nam je jedan bio u neposrednoj blizini hotela.



Posebna draz su mostovi preko Ljubljanice kojih ima nekoliko na razdaljini od oko kilometra.












bagzi_obr

Ljubljana







DAN II 21.08.

Ustali smo nesto pre 7 ujutro i prosetali jos malo Ljubljanom.





U parku Tivoli nailazimo na izlozbu fotografija Dragoljuba Zamurovica "Pejzazi Srbije". http://www.artzamur.com/











bagzi_obr

Setnja Ljubljanom i jutarnja kafa na Presernovom trgu.







Ljubljanski mali pijac







bagzi_obr

Kazu ako se ne slikate na Zmajskom mostu kao da niste bili u Ljubljani.
Evo mi bili :)













Po nama Ljubljana sredjena, uredjena, bez mnogo buke i saobracaja lepa za ziveti u njoj.

bagzi_obr

U 9:30 krecemo dalje. Prva danasnja destinacija koju cemo posetiti je usce dve Save, Save Dolinke i Save Bohinjke nedaleko od Radovljice. Izbegavajuci autoput usput srecemo i bubijadu.







Navigacija me vodi prema koordinati koju sam uneo i parkiram se 100m metara od usca.



Posto je Obrenovac na Savi posebno mi je bilo zanimljivo da posetim mesto gde nastaje Sava. Ovde je Sava jos uvek planinska reka koja se moze pregaziti za razliku od Obrenovca gde je siroka oko kilometar na nekim delovima i dosta dublja pa je jedna od opcija preplivavanje :).







bagzi_obr

Jelena odmara dok ja uvezbavam moje fotografsko umece.













bagzi_obr

Nastavljamo dalje prema Trzicu.

   



Uskim brdskim putem preko Begunje na Gorenjskem i Hudi Grebena izbijamo na magistalu od Trzica prema Austriji.





Prolazimo tunel i nailazimo na tablu dobrodoslice





bagzi_obr

Nedugo zatim pravimo pauzu za dorucak i upoznajemo se sa prvim lepotama Koruske.





Detalji kao ova skulptura su sastavni deo cele Koruske. Naravno i motori su nezaobilazni deo. Ako bi hteli da se javite svakom bajkeru koji vam nailazi u susret vozili bi iskljucivo samo desnom rukom :)









Ferlach





bagzi_obr

Oko podne stizemo na prvu destinaciju u Koruskoj - Villacher Alpenstraße.
To je prvi od nekoliko puteva koje cemo proci sledecih dana.





16,5 km Villacher Alpenstraße iz Möltschach do Dobratsch i do Rosstratte (1732 m) ima ukupno 7 serpentina i 116 krivina. Rosstratte na kraju Villacher Alpenstraße pru¾a panoramski pogled na Julijske Alpe, Karawanken



Odlucili smo da do vrha ne pravimo pauze nego da u povratku stanemo na neke od vidikovaca.












bagzi_obr

Posle lepih panorama nastavljamo dalje preko Vilacha prema Spittalu i Karlsdorfu.












Oko 16h stizemo u Karlsdofer-hof gde se upoznajemo sa domacinima i smestamo se u sobu.
Posle kraceg odmora odlazimo u setnju do sledeceg sela da bi u jednom od
pansiona kupili nedeljnu KARNTEN CARD koja je ujedno ulaznica za mnogo destinacija koje cemo posetiti. U potpunosti se isplati uzeti KARNTEN CARD jer
3-4 pojedinacne ulaznice prelaze cifru od 34 EURA koliko je nedeljna kartica ze jednu osobu.









bagzi_obr

Karsdofer-hof je pansion sa restoranom. U neposrednoj blizini je Milstat jezero.
U pansionu su tih sedam dana pored nas boravili dve porodice iz Nemacke, Italijan sa devojkom, par iz Holandije, jos jedan par iz Nemacke, porodica iz Ceske i u prolazu jedno vece bajkeri iz Italije. Komunikacija izmedju nas uz veceru odvijala na prevodjenju sa nemackog na engleski, sa engleskog na talijanski. Zanimljivo iskustvo.






















Koru¹ka zauzima ju¾ni deo Austrije. Pokrajina se granièi:

    na severu - pokrajina Salcburg,
    na istoku - pokrajina ©tajerska,
    na jugu - Slovenija,
    na jugozapadu - Italija,
    na zapadu - pokrajina Tirol.

Sa povr¹inom od 9.535,97 km² Koru¹ka je po velièini peta pokrajina u dr¾avi.

Reljef: Koru¹ka je planinsko podruèje, u srcu Alpa. Sredi¹nji deo je u sklopu prostrane Klagenfurtske kotline, koja je mestimièno ispresecana pobre¾jima i brdima. Nadmorska visina je oko 350-600 metara. Ostali deo je izrazito planinski, sastavljen od niza planina u okviru Alpa. Na jugu se pru¾aju Karavanke, na istoku Korski Alpi, na severu Gurk Alpi, na zapadu Kra¹ki Alpi. Na krajnjem severozapadu nalaze Tauern Alpi, sa najvi¹im vrhom Austrije, Grosgloknerom (3.798 m).

Klima: Zbog znaèajne nadmorske visine i planinskog tla Koru¹ka ima o¹triju kontinentalnu klimu, koja samo u najvi¹im delovima prelazi u planinsku.

Vode: Sredi¹njim delom Koru¹ke protièe reka Drava, koji se danas smatra sastavnim delom pokrajinskog identiteta. Ona u pokrajini prima nekoliko pritoka; leve pritoke su Lizer, Gurk, Glan i Lavant, a desna je Gejl. Doline datih reka su glavne veze sredi¹njeg dela pokrajine sa okru¾enjem. Pored vodotoka, u Koru¹koj postoji i niz lednièkih jezera, od koji su poznata: Vorter, Mil¹tat, Osijah i Faker.

bagzi_obr

DAN II 22.08.

Za taj dan sam predvideo rutu od 320km.
Krenuli smo posle dorucka oko 8:45.

Ruta:
Malta-Hochalm-Strasse
Porsche automuseum Gmund
Nationalpark Nockberge Nockalmstrasse
Turracher Höhe - Zicara
Ferndorf
Zlan
Farchensee Landesstrasse
Hermagor
Weissensee - Zicara



Posle uskog seoskog puta izlazimo na siri put koji ide dolinom reke Lieser. Put odlican za voznju.









Brzo stizemo do Gmunda odakle nastavljamo prema Malti. Putevi puni brzih krivina sa ogranicenjem od 70-100km/h. Prosto mame da se vozi brzo.













bagzi_obr

Malta Hochalmstraße je put kroz dolinu vodopada duzine 14,5 km. Vodi do 1933m nadmorske visine i najvise betonske brane u Austriji - Kölnbreinsperre.   













Negde na pola uspona zaustavlja nas semafor koji regulise saobracaj na jednom delu puta kojim vodi uzi put kroz nekoliko tunela kojim ne mogu da se bezbedno mimoidju dva vozila.



Ovih 14 minuta je trajalo ne duze od 5 minuta. Napravila se poprilicno duga kolona automobila sa kamp kucicama ispred semafora.



bagzi_obr

Na kraju uspona se nalazi brana i restoran.









Ljudi se sami nude da vas fotografisu.








bagzi_obr

Spustamo se istim putem nazad prema Gmundu i Porsche muzeju.







U Gmündu u Koru¹koj, 18. maja 1982, diler antikviteta  Helmut Pfeifhofer otvorio je prvi privatni muzej Porsche automobila u Evropi. Misli se da je jedan Gmündner nije  dobio ideju za izgradnju takvog muzeja bez razloga. Pospan grad Gmünd u Koru¹koj, najju¾nijoj austrijskoj saveznoj pokrajini od 1944, bio je mesto gde je Porsche bio u moguænosti da opstane, nakon preseljenja iz Stuttgarta, sa svojim timom i masinama zbog ratnih previranja do ozdravljenja.

U poèetku, proizvodnja poljoprivrednih masina, vitla, pribora za traktore, kolica, itd. Godine 1947, Cisitalia - Race napravljen sa moguæno¹æu izbora èetiri tocaka i kompresorom. U martu 1948 pravi se prvi automobil s nazivom Porsche, Porsche 356,  u Gmündu. Dvadeset kilometara severno od Gmünda poèinje jedan od najstrmijih prelaza u Europi: Katschberg padine su do 32%. Idealna staza za testiranje Porschea.