Glavni meni

Kako upaliti LC4 na kurblu

Započeo zodiac, 06 Novembar, 2010, 16:37

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

zodiac

Najveci bauk vezan za KTM je, pored frajlaufa, upravo kurbla. Medjutim, motor uopste nije tesko upaliti na kurblu, ukoliko se pridrzavate postupka koji cu sada opisati.

Pre kurblanja obavezno iskljuci sve potrosace. Ukoliko je far upaljen ili pritisnuta kocnica, nece biti dovoljno struje za kvalitetnu varnicu, i motor nece upaliti.

Hladan motor:

1. Povuci rucku dekompresora, i iskurblaj dva-tri kruga, da povuce svezu smesu, i vrati dekompresor.
2. Povuci rucku sauha, ako je napolju iznad 20 stepeni, dovoljno je do pola.
3. Opet kurblaj, dok ne dodjes do GMT-ja (ovo se lako odredjuje, to je tamo gde je 'tvrdo').
4. Povuci dekompresor, i spusti kurblu za jos jedan santimetar, tek da predje GMT, zatim je pusti da se vrati u startni polozaj.
5. Vrati dekompresor.
6. Ocepi kublu do kraja, i motor radi.

Vruc motor:

Sve isto, izuzev tacke 1. i 2.

VAZNO: NIKADA I NI POD KAKVIM USLOVIMA NE DODIRUJ RUCICU GASA DOK JE MOTOR UGASEN. Postoje najmanje dva razloga za to: cilindar i svecica ce biti zaliveni gorivom, i motor nece upaliti, i postoji ogroman rizik da ce kurbla da se vrati i polomi ti nogu.

Kako sacuvati frajlauf? Na modelima sa dekompresorom to nije nikakva umetnost, zapravo. Motor uvek treba gasiti na dekompresor, dok pri paljenju treba povuci rucku dekompresora, i otpustiti je posto zapocnes verglanje. Jos jedna vrlo vazna stvar je akumulator, on uvek mora da bude u top formi. Na LC4 motorima zabranjeno je verglanje duze od 5 sekundi, pauze izmedju verglanja moraju biti najmanje 20 sekundi. Eto, toliko od mene, nadam se da ce nekom biti od pomoci.
Prijatelj je zao drug

bokilic

nezove se dzaba Kurblaj Trideset Minuta  :P :P
brmmmm

zodiac

Kad ne znas kako, treba i vise ;D
Prijatelj je zao drug

bokilic

ma,,meni je xt prvi put zamolo polomio nogu,copao sam pet dana  :o :o :o
e a sad mogu kako oces,dobro treba minut dva da se naviknes,posle ide lako,mada,,,
dok smo imali mw r 60/2 dok nije crko ,moj pok otac ga je palio na prvu kurblu pipne malo tamo amo nadje neku tacku i rukom,puf puf, ja ceo dan skace na kurblu i nista... nikako da ga upalim,sreca pa je govno bcrklo posle dve tri ozbiljne voznjemislim malko brze pa smo pazarili cb 400n  ;D ;D ;D
inace xt,palis rukom kad naucis,dr,a, takodje, mozes i cvaju da prevaris kad se naucis, mada paljenje bez cizme je rizik... 8)
brmmmm

zodiac

Cvaju nema sta da varas, sve od 125 i 250 ccm pali i rukom, nema tu ozbiljne kompresije. Ja sam i CR 125 i 250MC palio rukom bez problema, iz prve. Ima na tjubu snimak lika koji rukom pali LC4, ali to zaista nemam nikakvu zelju da probam. Ako se ja pitam, bolje je ne biti invalid, nego biti :D
Prijatelj je zao drug

TT600

Kurblaj Trideset Minuta - pa to je to sto kazu - treba trideset minuta ovo sto je Zodiak napisao, procitati vise puta i zapamtiti, min. trideset minuta.
Pa ko je zaboravan i malo matoriji - sutra opet citanje, pamcenje pa na motor  [yahoo] [yahoo] [yahoo]

bokilic

Citat: zodiac poslato 06 Novembar, 2010, 18:16
Cvaju nema sta da varas, sve od 125 i 250 ccm pali i rukom, nema tu ozbiljne kompresije. Ja sam i CR 125 i 250MC palio rukom bez problema, iz prve. Ima na tjubu snimak lika koji rukom pali LC4, ali to zaista nemam nikakvu zelju da probam. Ako se ja pitam, bolje je ne biti invalid, nego biti :D
a 400cm,ili 500cvaju kad povrati kurblu.....jos kad je nesto neispravno,ko meni na rs250 kad odlepilo paljenje pa smo nesto privremeno nabudjili....joj veselja...

a na xt600 kooju kupih iz zajecara neko nabudzio paljenje to jest elektroniku neku,cinimi se od bt50 ili tako nesto joj veselja,iskocio mi zglob,stopalo nateklo...uh,zajeban i 4 takta,,
a sto mz zna da povrati kurblu...bude veselje na kvadrat,

nego  se veselje duplira kad to probas u papucama,jos ako su klizave od vode itd....
brmmmm

zodiac

Pa otkud znam, ja sam imao pokoji problem, dok nisam naucio da potezem kurblu vrhom patike. Tako je najbezbednije, samo pustis nogu da klizne, nema sanse da te dohvati. Na zalost, i ja sam svoju lekciju platio na belom KTM-u, posto je moj sin zavrtao gas u prazno bez mog znanja, a ja veseljak u starkama krenuo da zakurblam, i to sredinom stopala. Rezultat je naprsnuce kosti stopala, bolelo jedno dva meseca, sad samo kad se menja vreme ;)
Prijatelj je zao drug

zodiac

A, da, zamalo da zaboravim: ne preporucujem nikakvo kurblanje bez cizama. To kurcenje zna veoma skupo da kosta, narocito ako ne poznajete svoj motor u dovoljnoj meri. Ili kurblajte vrhovima prstiju, kao ja, ako je bas neophodno da to obavite u patikama. Oslanjati sredinu stopala na kurblu u patikama, papucama i slicnoj obuci je lutrija.
Prijatelj je zao drug

krsta63

Napomena:motor na bocnom stenderu.Uzjases,obe ruke na guvernalu,leva noga na nogostupu,desna na kurbli.Pri okidanju prebacujes tezinu na desnu nogu..Obuca naravno cizma,eventualno patika sa debelim,tvrdim djonom.Sa kupovinom motora resio si i stil obuce.Gazis sredinom stopala i ne popustas do kraja.Kad upoznas motor,znaces koliko treba da dodas  gas u toku potega.Kaluse na desnoj cevanici imam usled zamora,kada noga pocinje sama da bezi sa kurble.A imam ih dosta.Razliciti motori su mi se potpisivali po nozi,CZ 400,XL 500 razbusena na 570,TT...

zodiac

Ta napomena za KTM ne vazi. Motor mora na centralni stender, kurbla je sa leve strane motora. Sem ako nisi levak, onda je KTM idealan motor za tebe ;)
Prijatelj je zao drug

misa-pei

Zanima me, ima li KTM ikakav zamajac?

Recimo, Falkonac, jednocilindras, naravno sasvim drugacije koncepcije, po fabrickoj knjizici se pali tako sto se stisne dekompresor, zakurbla se /tu zamajac ima odlucujucu ulogu/, noga se izmakne i pusti se dekompresor. Ne trazi se GMT. Ja sam ga palio i bez dekompresora, naucio sam stos, nije me nijednom osinuo /jeste Ljilju, jedanput/, mada znam nekoliko ljudi kojima se to desilo.
Država je najveći neprijatelj naroda

krsta63

Mea culpa,upao sam ko indijanac ne citajuci naslov.

zodiac

Miso, moram priznati da te nisam najbolje razumeo. Ok, na Guzziju povuces dekompresor, iskurblas da povuce svezu smesu i onda? Pustis dekompresor pa opalis po kurbli i to je to? Ili otpustas dekompresor dok je kurbla jos u zamahu? Ne kapiram.
Prijatelj je zao drug

misa-pei

Da, posto je ogroman zamajac, dok se jos radilica vrti, pustis dekompresor i pali iz cuga. Prakticno, motor ni ne moze da povuce svezu smesu dok je dekompresor otvoren, jer to znaci /bar kod Falkonca i kod jos nekih motora, starijih/ da poluga u glavi drzi izduvni ventil otvorenim, dakle, nema podpritiska da bi se usisala sveza smesa. Ona ulece u trenutku kada je dekompresor pusten, ventili normalno rade, jedino sto zamajac daje radilici jos nekoliko okretaja, bez obzira na kompresiju.
Država je najveći neprijatelj naroda

zodiac

Odlicna fora, prvi put cujem za ovako nesto. Zamajac bi, u slucaju LC4, morao da ima bar 20kg da bi savladao kompresiju, i nastavio da vrti motor posto otpustis dekompresor. E, da moze tako kod KTM-a, svi bi ga vozili :D
Prijatelj je zao drug

markodjurovic

Kad je motor nastelovan kako treba , potrebno je samo ovo sto je zodiac opisao i nista vise (ne mislim samo na KTMa nego na sve kurblase). A motor bez kurble je onako njesra :)
Grand Duke of Shumadija and Western Pomoravlje

kissellii

Lepo uputstvo.
Probacu ovih dana pa ako mi odlomi nogu da mogu da se oporavim do proleca.
Ako radi onda mogu i da skinem alnaser, npr menjam alnaser i nogostupe suvozaca za tri kante benzina.
I jeste na levoj je, samo da ne padnemo i ja i motor ahahahaa

Tamanitu

Pod br. 1 je - dati kontakt...
A to ka¾em zbog toga ¹to *ako je ba¹ slab akku, neæe moæi ni na kurblu da upali*.
Vrlo korisna tema, hvala!

MotoManijak

Kontakt se daje samo ako imas kontakt bravu ;D