Glavni meni

Zimsko podmazivanje

Započeo to crank, 01 Novembar, 2010, 22:17

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

johann

to crank,

Meni nije jasno da ti postavi¹ takvo pitanje oko konzerviranja motora, s obzirom na tvoju prepisku s banetom iz BP na temu ogibljenja gde si bio na visini zadatka i svima pojasnio principe rada i naèin pode¹avanja ogibljenja.

Da se ja pitam ja ne bih motor palio, ja bih odvrnuo sveæice i sipao malo ulja u cilindar èisto da kompresioni prostor bude masan zbog korozije, a kad dodje momenat da ga budi¹ iz zimskog sna zaverglaj ga sa odvrnutim sveæicama da izbaci¹ ulje iz kompresionog prostora i da ulje iz kartera "okupa" motor po svim povr¹inama unutar njega. I onda ga  [motor]

jevta

Koliko motora toliko i naèina na koji prezime zimu.Veèita dilema kako spremiti motor za zimu.Ja æu u ovom tekstu poku¹ati da dam neke smernice poku¹avajuæi da to uradim objektivno ,a ne onako kako ja to radim.

Ko ima nameru da ostavlja motor du¾i period u stanju mirovanja trebao bi da uradi sledeæe.
1.Napuniti rezervoar odgovarajuæim gorivom.
2.Oprati detaljno ceo motor.
3.Naduvati gume.
4.Naæi neki bud¾ak kome se te¹ko prilazi.Ovo zbog toga da vas nebi motor mamio svaki put kad grane sunce.
5.Parkirati motor podiæi na centralnu nogaru ili na stender.Podiæi i prednji toèak da ne stoji na podlozi.
6.Podmazati lanac za one koji ga imaju koji ga nemaju proveriti kolièinu ulja u kardanu.
7.Skinuti akumulator i spremiti na suvo i toplo.
8.Zatvoriti auspuhe masnom krpom.
9. Zatvoriti usis vazduha masnom krpom.
10. Ako motor ima ,a ima odu¹ke vazduha iz rezervoara filtera vazduha i ma¹ine i njih zatvotuti masnom krpom.
11.Po moguæstvu naprskati ceo motor nekim sprejom za podmazimanje u tankom sloju da se spreèi rdjanje .
12.Pokriti motor i zaboraviti ga dok nedodju lep¹i dani.
Prièe o zamenama ulja i aditivima za gorivo su po meni besmislene neæe on stajati godinama nego par meseci maksimalno.Tako da taj deo nisam obradjivao.

Budjenje iz ovakvog sna.
Dosadjivati svima u okolini bar 10 dana kako bi se vozao.
Otkriti motor,povaditi sve masne krpe koje ste stavili,oprati ga da se dobro odmasti,podmazati lanac,proveriti pritiske u gumama, i gas.Oæe¹ q... ako nisi prethodno dopunio akumulator i lepo ga montirao.Motor pustiti pre vo¾nje par minuta da radi u mestu da se malo ugreje.
Pazite posle dugog perioda nevo¾enja gume su krute va¹ adrenalin je visoko i izgubili ste delom oseæaj za motor zato polako prvo vreme.

Ja lièno neradim sve ovo iz razloga ¹to mi je bud¾ak na oku pa motor nije stajao du¾e od 20 dana u komadu unazad godinama.Ja uradi sledeæe i to svaki put kad ga parkiram da stoji malo du¾e.
1.Napuniti rezervoar odgovarajuæim gorivom.
2.Oprerem motor detaljno kolko zima dozvoljava .(¹to je lo¹ije opran pre æu ga voziti opet)
3.Proverim pritiske u gumama
4.Podma¾em lanac
5.Parkiram motor  na centralnu nogaru podignem i prednji toèak da ne stoji na podlozi.
6.Pokriti motor i zaboraviti ga dok nedodju lep¹i dani.
budjenje iz ovakvog sna .Ja ga palim jednom nedeljno odradi malo pustim i na nogarama da vrti zadnji toèak ¹altanjem kroz sve brzine kad se ugreje na radnu temperaturu dolijem goriva ako treba i kad se ohladi pokrijem ponovo.
Znam da su mnogi protiv ovakvog paljenja pa æu probati da objasnim.Ovo paljenje slu¾i zato da bi grejao ulje koje zbog toga ¹to ma¹ina nije zatvorena absorbuje vlagu koju na ovaj naèin elimini¹em.
Ili jednostavno upalim pustim da radi tri minuta i teraj.


Trudite se da bud¾ak u kome dr¾ite motor bude suv manje æe zardjati.

to crank

Citat: johann poslato 04 Novembar, 2010, 23:22
to crank,

Meni nije jasno da ti postavi¹ takvo pitanje oko konzerviranja motora, s obzirom na tvoju prepisku s banetom iz BP na temu ogibljenja gde si bio na visini zadatka i svima pojasnio principe rada i naèin pode¹avanja ogibljenja.

Da se ja pitam ja ne bih motor palio, ja bih odvrnuo sveæice i sipao malo ulja u cilindar èisto da kompresioni prostor bude masan zbog korozije, a kad dodje momenat da ga budi¹ iz zimskog sna zaverglaj ga sa odvrnutim sveæicama da izbaci¹ ulje iz kompresionog prostora i da ulje iz kartera "okupa" motor po svim povr¹inama unutar njega. I onda ga  [motor]

Ma ja to i radim, ali sam na buvljaku, u onom selu ¹to ga je poplavio otrov iz fabrike aluminijuma, video nekoliko
divnih elektromotora za sme¹ne pare pa po¹to sam dokon rekoh da napravim thread-mil za motor.  Napraviæu
ne¹to drugo ali mi je ovo prvo palo na pamet.



Kengur

Meni motor ne moze da miruje tako... Zasto? Zato sto ga tokom cele zime nesto cackam i rasklapam, a i sad imam dosta sitnica da odradim preko zime...
Napunim rez, naduvam gume, lepo ga operem, podmazem, i palim ga bar jednom mesecno... Mada ga otkrivam svaki bozji dan da nesto cacnem...

Svi me smaraju zbog toga, jer cim nesto cackam, ja ga raklopim celog, poskidam sve plastike,kao nesto cackam, gledam slusam... ;D

Kengur

A da, akumulator mi je uvek u sobi... I prednja maska... :D