Glavni meni

Zimsko podmazivanje

Započeo to crank, 01 Novembar, 2010, 22:17

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

to crank

  Imam dva motora. Jedan vozim po ulici cele godine pa nema ¹ta da se sprema za zimu. Ovaj drugi
je samo za stazu te sedi na gajbi od pola Oktobra do pola Aprila. 6 meseci. Po¹to ga dr¾im u radio-
nici koja je u stanu i nalazi se pored trpezarije ne mogu da ga pallim i turiram.  Palo mi je na pamet
da napravim jedan elektropokretaè a la GP koji zavrti zadnji toèak i obavi podmazaivanje. ©trcnem i
malo ulja u cilindre da ne zarðaju do proleæa.
  Ako neko vidi problem u ovom planu nek javi po¹to ja ne vidim nikakav.

Gašpar

Izvodljivo je naravno, ali kako mislis da ti se ne upali motor ako to radis u brzini?

Dzambo

Ja ne vidim, samo nemoj i diskove da podmazes.. :D :D

GhostMile

Ja ne vidim zasto bi to uberhaupt radio?
Ubacis novo ulje, malo kapnes u cilindre i okrenes radilicu koji krug (+evt. pospricas WD40 po rizicnim mjestima protiv korozije) i to je to.


to crank

Citat: Gaspar poslato 01 Novembar, 2010, 22:23
Izvodljivo je naravno, ali kako mislis da ti se ne upali motor ako to radis u brzini?
Pa skinem kablove sa sveæica

Citat: GhostMile poslato 01 Novembar, 2010, 23:16
Ja ne vidim zasto bi to uberhaupt radio?
Ubacis novo ulje, malo kapnes u cilindre i okrenes radilicu koji krug (+evt. pospricas WD40 po rizicnim mjestima protiv korozije) i to je to.
Ovako æe verovatno i da bude. Ali... video sam neke elektromotore na otpadu...

GhostMile

Citat: to crank poslato 01 Novembar, 2010, 23:24
...
... Ali... video sam neke elektromotore na otpadu...

aa, tu smo znaci... ;D

BTW, neki zli jezici kazu da mu je najveca bol upravo ti prvi okretaji pri startanju nakon stajanja. A i zvuci logicno.

to crank

Pa da, svo ulje se slije u karter posle pola godine ne paljenja. Ja bih ga vadio na terasu da ga upallim ali to zahteva skidanje
i vraæanje OGROMNIH vrata. Ovo mi se javilo kad sam video te elektromotore kako sede u pra¹ini. Videæemo.

Lazic

#7
Zatvoris gorivo, ako imas slavinu, i verglas 10 sekundi, da digne ulje iz kartera... Ili skines kabl od bobine, ali onda ubacuje bez veze benzin u cilindre, sto opet nikako ne valja... Nece njemu da smeta tih par okretaja radilice na suvo, jer se sporo vrti, nego kad dugo nepaljen motor, zaturiras na `ladno... Znaci i`cedis gorivo, i na svakih 10-20 dana, malo verglas...

to crank

Nema slavine, skinem rezervoar.

Lazic

Podvezes crevo za gorivo... Zaboravih, mnogi motori hoce i posle duuugo stajanja da upale na pola kljuca, i to ih ubija dugorocno, zato volem da prvo malo vergla, pre nego sastavi... Cini mi se da moderni automobili, verovatno i motori, sa mp/common rail ubrizgavanjem uvek malo duze verglaju, cini mi se da je bas zbog postizanja pritiska ulja...

UFF

Leto ili zima, vozio ili ne ja startujem motor bar jednom u 10 dana da postigne radnu temp, ne vadim akumulator niti ista diram sa njega

to crank

Citat: UFF poslato 02 Novembar, 2010, 05:09
Leto ili zima, vozio ili ne ja startujem motor bar jednom u 10 dana da postigne radnu temp, ne vadim akumulator niti ista diram sa njega

Al ti rano ustaje¹!?!

Nisi pa¾ljivo poèitao uvod. Ovaj se ne vozi 6 meseci godi¹nje i stoji pored trpezarije. Nema ni¹ta od paljenja. Ovo verglanje bez goriva u brzini najpribli¾nije re¹enju, ali jeftini ti elektromotori na otpadu...

UFF

Ma ja rano lezem a ne ustajem  ;D

Citao sam nego jel mora da stoji u kuhinji?  :D

bokilic

cuo sam svasta do sad,kakvi elektro motori kakvi bakraci, tako ces samo da ga unistis jos gore,nista nediraj nece nista da mu fali,pogotovu ako stoji u toploj prostoriji bez vlage, jedino na prvo paljenje posle dugo vremena obrati paznju,znaci bez turaze prevelike itd..
brmmmm

GhostMile

Ulje se slije u karter i nakon par sati, a da ne pricamo o danima. To se svodi na to da ga redovno paleci maltretiras svakih 10 dana, umjesto jednom na proljece.

Dzambo

Ja bih stavio preko motora onu prekrivku koja "dise" i na mestu gde je rezervoar sakupljac vlage. Ako je unutrasnja prostorija koja ne vlazi, to bi trebalo da bude sasvim dovoljno.

UFF

Citat: GhostMile poslato 02 Novembar, 2010, 10:16
Ulje se slije u karter i nakon par sati, a da ne pricamo o danima. To se svodi na to da ga redovno paleci maltretiras svakih 10 dana, umjesto jednom na proljece.

Ma ja to zbog akumulatora jer ga ne vadim a motor stoji na hladnom

to crank

Citat: bokilic poslato 02 Novembar, 2010, 09:04
cuo sam svasta do sad,kakvi elektro motori kakvi bakraci, tako ces samo da ga unistis jos gore,nista nediraj nece nista da mu fali,pogotovu ako stoji u toploj prostoriji bez vlage, jedino na prvo paljenje posle dugo vremena obrati paznju,znaci bez turaze prevelike itd..

Ni da ne verglam bez benzina?

GhostMile

Citat: UFF poslato 02 Novembar, 2010, 14:01
Citat: GhostMile poslato 02 Novembar, 2010, 10:16
Ulje se slije u karter i nakon par sati, a da ne pricamo o danima. To se svodi na to da ga redovno paleci maltretiras svakih 10 dana, umjesto jednom na proljece.

Ma ja to zbog akumulatora jer ga ne vadim a motor stoji na hladnom

Uff (ne ti, nego onako), to je jos gore (ako stoji na hladnom).
Izvadi accu ili provuci / prokopaj neku zicu do parkinga pa ga prikaci tu i tamo na punjac. ;)

UFF

Ma ja ga tako celicim  ;D da ne bude pickica  :D

Nije bre to japanac to je KTM  [rofl]