Glavni meni

Лизинг

Započeo vitez_koja, 23 Maj, 2011, 10:05

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

vitez_koja

Интересује ме које су предности и мане куповине на лизинг?
Верујем да је неко имао искуства са овим начином куповине, па ако би био расположен да ми објасни.

Виђам по огласима доста аутомобила за које пише да су са лизинга, да је потребно још ххх година и ххх новца да се тај аутомобил преузме при куповини.
Сад ме интересује који су главни разлози да се неко, у једном тренутку одлучи, а после одустане од даљег плаћања рата за аутомобил.

Да ли је лизинг боља или лошија опција од кредита?
Зашто је боља, или зашто је лошија варијанта?

Узео сам један пример куповине аутомобила. Цена је нпр. 10000еур. У датој табели има доста стваки које ми нису јасне, било би лепо и то да се анализира.





Gašpar

Ne bih znao nista oko ovih "strucnih" termina, ali znam da je prijatelj uzeo auto na lizing u francima, i kada je doslo do ovog cirkusa sa skokom i padom evra, covek se ubio placajuci.

Sve u svemu, jos uvek je kes najbolje resenje...

castor

Kod kredita si ti odmah vlasnik vozila, a kod lizinga je lizing kuæa, sve do trenutka dok ne otplati¹ i posljednju ratu lizinga. Onda se vr¹i prenos i ti postaje¹ vlasnik.

Ja znam da postoje dve vrste lizinga kod nas - operativni i jo¹ neki, ali da me jebe¹ ne mogu da se sjetim ovog drugog niti bilo èega vezanog detaljnije za bilo koji...
It's the ride that matters, not the bike…

UFF

mislim da to svi znamo
nama treba neki profesionalac da nam objasni detalje ;)
i jos neko sa losim iskustvom da nam kaze zasto je odustao od auta kad ga je do pola isplatio...

po meni ti sto odustanu ili ostanu bez para ili ih imaju previse pa te rate koje daju racunaju kao rentu i misle da su ga amortizovali vise nego sto su ga odplatili pa ga vrate i kupe nov :)

Bori¹a

Ima operativni i finansijski lizing. Kod operativnog su registracije iz mesta gde je lizing kuca, a kod finansijskog u tvom mestu. Samo to znam :)

pit

      Kod operativnog lizinga ustvari uzimas auto u zakup od banke i to ti ide u trosak i smanjujes dobit firme.Ja sam uzeo Punta kod Hipo lizinga...osnovma cena je bila 9200 u Dinamik paketu na tri godine ....vracam ukupno 10 800.Zmaci 1600 evra mi je ful kasko ikamata sto i nie losa kombiacija.Ostalo mi je jos 2 rate .E sad negde na pola sam bio u dilemi da ga ''otkacim'' jer je ostalo jos 18 rata i otkup od 1500 evra a i nekoliko zaostalih rata zbog inata bivse zene.E tad je dug bio oko 6000 evra i bio sam u dilemi da ga vratim lizing kuci.Razlog je bio taj sto je automobili u medjuvremenu pojeftinilil i recimo Dacia  u fulu je bio  7500 evra ...ali cerki se nije svidjao i tako ostade punto.
            E to je recimo jedna od situacija zasto ljudi vracaju auta.
            Da ne pominjemo jake firme koje izvoze za par godina po 100000 km i jednostavno im se ne isplati da placaju jos 3 godine auto koji ce na kraju postati krsa sa 300 000 -400 000 km.

UFF

Na te sto ubijaju kilometrazu sam i mislio
Moj drgar vratio bmw zato sto je se selio iz drzave..

Bori¹a

A jos je pametnije uzeti auto koji je neko pre tebe uzeo, nije imao da plati i ti preuzmes.

Ima jeftnih a dobrih da se nadje, ili one koje kupujes za kes od lizing kuce. Moj deda se raspitivao o tome.

vitez_koja

Citat: pit poslato 23 Maj, 2011, 16:47
      Kod operativnog lizinga ustvari uzimas auto u zakup od banke i to ti ide u trosak i smanjujes dobit firme.Ja sam uzeo Punta kod Hipo lizinga...osnovma cena je bila 9200 u Dinamik paketu na tri godine ....vracam ukupno 10 800.Zmaci 1600 evra mi je ful kasko ikamata sto i nie losa kombiacija.Ostalo mi je jos 2 rate .E sad negde na pola sam bio u dilemi da ga ''otkacim'' jer je ostalo jos 18 rata i otkup od 1500 evra a i nekoliko zaostalih rata zbog inata bivse zene.E tad je dug bio oko 6000 evra i bio sam u dilemi da ga vratim lizing kuci.Razlog je bio taj sto je automobili u medjuvremenu pojeftinilil i recimo Dacia  u fulu je bio  7500 evra ...ali cerki se nije svidjao i tako ostade punto.
             E to je recimo jedna od situacija zasto ljudi vracaju auta.
             Da ne pominjemo jake firme koje izvoze za par godina po 100000 km i jednostavno im se ne isplati da placaju jos 3 godine auto koji ce na kraju postati krsa sa 300 000 -400 000 km.

Значи 1600 враћаш више а у то је урачунат и каско?
На колико рата/година си узео ауто?

pit

Citat: vitez_koja poslato 23 Maj, 2011, 19:06
Citat: pit poslato 23 Maj, 2011, 16:47
      Kod operativnog lizinga ustvari uzimas auto u zakup od banke i to ti ide u trosak i smanjujes dobit firme.Ja sam uzeo Punta kod Hipo lizinga...osnovma cena je bila 9200 u Dinamik paketu na tri godine ....vracam ukupno 10 800.Zmaci 1600 evra mi je ful kasko ikamata sto i nie losa kombiacija.Ostalo mi je jos 2 rate .E sad negde na pola sam bio u dilemi da ga ''otkacim'' jer je ostalo jos 18 rata i otkup od 1500 evra a i nekoliko zaostalih rata zbog inata bivse zene.E tad je dug bio oko 6000 evra i bio sam u dilemi da ga vratim lizing kuci.Razlog je bio taj sto je automobili u medjuvremenu pojeftinilil i recimo Dacia  u fulu je bio  7500 evra ...ali cerki se nije svidjao i tako ostade punto.
             E to je recimo jedna od situacija zasto ljudi vracaju auta.
             Da ne pominjemo jake firme koje izvoze za par godina po 100000 km i jednostavno im se ne isplati da placaju jos 3 godine auto koji ce na kraju postati krsa sa 300 000 -400 000 km.

Значи 1600 враћаш више а у то је урачунат и каско?
На колико рата/година си узео ауто?


                         Napisao sam gore ...na 3 godine ,znaci 36 rata,i naravno plus obrada kredita koju nisam pomenuo oko 150 evra .

Kanarinac

Ja do sad nisam video ni jedan auto koji je vracen sa lizinga a da je jeftin tj povoljan. Kad se sracuna sve, auto star godinu dana koji je vracen izadje mooozda 1500 evra manje nego shto koshta nov npr

dzimika

ja sam se dobro raspitivao oko raznih lizinga
kao sto borko rece postoje dve vrste lizinga, operativni i finansijski lizing, bolja opcija je operativni
opet tu imaju dve vrste, sa ostatkom vrednosti i bez ostatka na neki nacin su isti ali malo razliciti
dobra stvar operativnog lizinga je sto ne opterecuje kreditni biro i moze ga preuzeti 3. lice da placa dalje ako zeli a ljudima se mozda smanjila plata pa ne mogu da nastave da otplacuju pa zato i ima toliko po oglasima
jos jedna dobra stvar operativnog lizinga je sto su kamate dosta manje od kredita cak duplo manje pa je samim tim dosta isplativiji ali losa strana je sto je registracija mozda malo veca jer auto ide na pravno lice, tj banku sto je slucaj samo ako vozilo kupuje fizicko lice
opet donekle losa strana je sto u zavisnosti od lizing kuce imate ili nemate ogranicenje kilometraze sto opet zavisi od vrste operativnog lizinga, tj ako je recimo sa ostatkom vrednosti onda banka zeli da se obezbedi da se sa automobilom nece preci previse km da bi mogli lakse da ga prodaju u slucaju da ostane u njihovom vlasnistvu.

ono sto firme preko rade, kupe 20 automobila na operativni lizing recimo na 3god, placaju rate i posle 3 godine ta vozila vrate i opet uzmu nova, novac koji su dali kao ucesce se prebacuje na ta nova vozila (jer da su vratili vozila samo oni bi novac za ucesce dobili nazad) i tako svake 3 godine obnavljaju vozni park i imaju minimalna ulaganja u odrzavanje jer su vozila najcesce u tom periodu pod garancijom i tada im je najjeftinije kasko (iako svi misle da je skupo za novo vozilo ali ko prati video bi da je za starija vozila kasko mnogo skuplje nego za novo vozilo)

u svakom slucaju treba dobro sracunati kad se preuzima lizing jer ljudi obicno misle da treba da dobiju nazad sav novac koji su dali ali ne racunaju da je vrednost vozila dosta manja nego novog pa se ponekad vise isplati uzeti nov auto nego taj da se preuzme

vitez_koja

Сутра ћу отићи до неке банке да се распитам за детаље.
Ипак ће ми требати више информација да решим ову дилему.
Хвала на свима на одвојеном времену да ми одговоре.
Ако још неко буде расположен да подели искуство са лизингом, нека пише, тема ће остати отворена.

prpa_zr

#13
Mislim da su u postovima gore pokrili manje vi¹e sve ostalo tako da neæu da ¹irim prièu ali ima jedan veoma bitan detalj..
Kod finansijskog lizinga po otplati poslednje rate (po pravilu) postaje¹ vlasnik predmeta lizinga (vozila) a dok ne otplati¹ to vozilo je vlasni¹tvo lizing kuæe koja ga je kupila od dilera i dala tebi na lizing.
Kod operativnog lizinga (kod nas jo¹ uvek nedovoljno definisan) po otplati poslednje rate (po pravilu) NE POSTAJE© VLASNIK vozila veæ ima¹ pravo preèe kupovine kod dilera kome se vozilo vraæa.. E sad to je u teoriji, u praksi se kod nas ceo taj krug zatvara papirolo¹ki na poèetku otplate i jedina nepoznata ostaje poslednja rata lizinga tj otkupna cena.
U svetu je operativni lizing popularniji kod firmi ba¹ zato ¹to nema promene vlasnika ¹to automatski znaèi da nema ni plaæanja PDV-a jer roba nije promenila vlasnika - plaæa se samo PDV na uslugu rente vozila.

Ono ¹to veæina ljudi zaboravi a to Kasko - svi mi dobro znamo da je Kasko obavezan kod lizinga ali u sluèaju ¹tete naplatu od osiguranja dobija vlasnik vozila a to je lizing kuæa a ne korisnik lizinga (rekli smo da on postaje vlasnik tek na kraju)..
U praksi obièno bude da se od naplate osiguranja plati popravka u ovla¹æenom servisu i to je ok ali ¹ta u sluèaju TOTALNE ©TETE ???
Lizing kuæa naplati kasko, bude¹ sreæan ako od osiguranja dobije dovoljno para da zatvori ostatak duga po lizingu (da otplati do kraja) a ti ostane¹ bez vozila.. i ¹ta si do tada platio postane jedna veoma skupa vo¾nja..
video sam ovo u praksi mnogo puta..

I dalje sam mi¹ljenja da je lizing dobra opcija za firme jer se svaka renta i kamata knji¾e u tro¹ak a to umanjuje dobit na kraju godine samim tim i iznos poreza na dobit. Za fizièka lica mislim da se lizing jo¹ uvek ne isplati (fizièkim licima je dostupan samo finansijski lizing).

Kod dodatnih tro¹kova treba naroèito obratiti pa¾nju: visina registracije, kasko, redovno servisiranje u ovla¹æenom servisu


jerej

Ne daj Boze nikome...  :o :o

prpa_zr

Citat: jerej poslato 24 Maj, 2011, 14:46
Ne daj Boze nikome...  :o :o

Lizing je stvarno komplikovana rabota.. ja radim sa kreditima prethodne 4 godine i to jeste zahtevno i puno detalja ali lizing je zajebaniji..
dodu¹e, otvara mnoge druge moguænosti koje ne postoje kod kredita ili dozvoljenih minusa..

vitez_koja

Citat: prpa_zr poslato 24 Maj, 2011, 14:56
Citat: jerej poslato 24 Maj, 2011, 14:46
Ne daj Boze nikome...  :o :o

Lizing je stvarno komplikovana rabota.. ja radim sa kreditima prethodne 4 godine i to jeste zahtevno i puno detalja ali lizing je zajebaniji..
dodu¹e, otvara mnoge druge moguænosti koje ne postoje kod kredita ili dozvoljenih minusa..

На пример?
Дај неку информацију, можда некоме буде од користи.  8)

prpa_zr

Citat: vitez_koja poslato 24 Maj, 2011, 15:39
Citat: prpa_zr poslato 24 Maj, 2011, 14:56
Citat: jerej poslato 24 Maj, 2011, 14:46
Ne daj Boze nikome...  :o :o

Lizing je stvarno komplikovana rabota.. ja radim sa kreditima prethodne 4 godine i to jeste zahtevno i puno detalja ali lizing je zajebaniji..
dodu¹e, otvara mnoge druge moguænosti koje ne postoje kod kredita ili dozvoljenih minusa..

На пример?
Дај неку информацију, можда некоме буде од користи.  8)

pa ne bih da davim o tome, ispa¹æe da dr¾im predavanje forumu..
a i vi¹e je primereno privatnim firmama nego nama obiènim smrtnicima


dzimika

slobodno prpa napisi sve sto treba, sigurno mnoge interesuje a znam zasigurno da ima dosta privatnika ovde pa mozda nekome i treba tako nesto

prpa_zr


elem.. lizing funkcioni¹e po principu trougla:
diler
korisnik
lizing kuæa

tebi ne¹to treba ¹to ne mo¾e¹ da finansira¹ npr kamion.. a po¹to se bavi¹ uslugama nema¹ veliki kapital jer obrt stvara¹ èinjenjem usluge a ne prodajom robe.. i iz tog razloga te banka eskivira za kredit jer ti je racio kapitala (sopstveni kapital/ukupna pasiva) u bilansu stanja nedovoljno velik (zlobnici bi rekli: mali ti je !)
da ne bi plaæao drugom prevozinku usluge kao podizvoðaèu ti se odluèi¹ da kamion kupi neko umesto tebe.. e tu dolazi lizing kuæa..

MM lizing kupi kamion od MM dilera i tebi ga "izda" na kori¹æenje kao MM korisniku lizinga.. tu nije toliko bitan tvoj kapital koliko tvoja plate¾na moæ i likvidnost (sposobnost izmirenja dospelih obaveza iz postojeæih obrtnih sredstava) a racio likvidnosti je obrtna sredstva/kratkoroène obaveze..
znaèi bitno im je da mo¾e¹ da plaæa¹ ratu.. naravno neæe preuzeti ceo rizik na sebe nego æe ti tra¾iti uèe¹æe (ili te poslati  MM banku po mali kredit koji ti je dostupan pa njega da iskoristi¹ kao uèe¹æe) i tra¾iæe da njihova investicija bude uvek osigurana (Kasko) kako oni ne bi snosili tro¹kove eventualno nastale ¹tete..
Ti uzima¹ kamion i poèinje¹ da radi¹.. od prihoda od izvr¹enih usluga plaæa¹ ratu i sve je ok.. tro¹ak rate lizinga (kod operativnog) se u celosti knji¾i kao tro¹ak ¹to smanjuje oporezivu osnovicu na kraju godine tj porez na dobit (jer je dobit dodatno umanjena i za iznos rate dok bi kod kredita bila umanjena samo za iznos plaæene kamate).. Po otplati poslednje rate (otkupne cene) postaje¹ vlasnik..
Veæ sam napomenuo da kod operativnog lizinga ne postaje¹ vlasnik nakon otplate ( u teoriji)

Po pravilu nakon otplate poslednje rate tj isteka lizing ugovora- pomenuti kamion vraæa¹ MM lizingu a on ga vraæa MM dileru ( jer u ugovoru postoji tzv buy-back klauzula koja ga obavezuje da primi nazad vozilo) i on ga dalje prodaje a vrednost je unapred odreðena katalo¹ki, s' tim da prethodni korisnik MM ima pravo preèe kupovine tj mo¾e biti direktan kupac..
Nakon te kupovine roba je razmenila vlasnika i kupac plaæa i PDV.

Ovo je bila teorija.. Kod nas u praksi taj proces se odraðuje tako kao da je veæ pogoðena cena za otkup i podeljena na rate.. samo je poslednja rata nepoznata (otkupna cena) a i PDV je sadr¾an u ratama koje se plaæaju.. Ovo je glavno odstupanje koje postoji kod operativnog lizinga u na¹oj zemlji..

lizingom se mogu kupovati i polovni predmeti (vozila, ma¹ine, oprema i sl) ali do odreðene starosti.. mislim da starost sa ukupnim trajanjem lizinga ne mo¾e preæi 8 godina.

tips & tricks:
Kako nabaviti novac ako banke neæe da nam daju kredit.. imamo kapital ne treba nam ni¹ta od osnovnih sredstava ali nam nedostaje za obrt..
Primer: imamo super kamion godinu dana star.. vredi 40.000 €
sklapamo sa MM lizingom ugovor tzv: "sell and lease back" gde æemo na¹ kamion prodati lizing kuæi i uzeti ga nazad na lizing :)
u tom sluèaju mi postajemo i MM diler i MM kupac ¹to znaèi da imamo samo dve strane u procesu..
a ako ba¹ neæemo ni¹ta da ulo¾imo svog novca u posao tra¾imo da nam MM banka da mali kredit sa svrhom za uèe¹æe kod lizinga npr 20% a u ovom primeru 4000€
i na taj naèin smo na¹ kamion od 40.000€ unovèili za lizing od 36.000€ i kredit od 4000€ ¹to vraæamo na rate a 40.000€ sve¾ih para imamo na raspolaganju za obrt a na¹ kamion je i dalje kod nas.. samo malo drugaèije..
od ostvarene razlike u ceni kod obrta plaæamo rate lizinga i kredita (po moguænosti da nam ostane dovoljno za dalje poslovanje) a tro¹ak lizinga redovno knji¾imo i smanjujemo poresku osnovicu (kako smo ranije veæ napomenuli)

tako da lizing pru¾a moguænosti primenjive u praksi dodu¹e komplikuje ¾ivot ali nekad nema boljeg re¹enja..

izvinjavam se ako sam smorio malo du¾im postom
ako ima nekoga ko je radio u nekoj lizing kuæi neka me dopuni sa preciznijim informacijama