Glavni meni

Popularizacija WSBK sampionata!

Započeo Gašpar, 09 Maj, 2011, 00:20

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Gašpar

Ne znam iz kog razloga, ali World Superbike sampionat je i te kako zapostavljen na nasim prostorima, a mislim da to ne zasluzuje. Zbog toga sam resio da napravim ovu temu radi popularizacije istog, naradicu se, ali svidece vam se  ;)
Za izvor cu koristiit wikipediu i zvanicni WSBK sajt, dopunjeno mojim znanjem iz ove oblasti.

Superbike prvenstvo je osnovano 1989. godine. Sezona se ove godine sastoji od 13 trkackih vikenda, u kojima se voze po 2 dve trke, sto ce ukupno znaciti 26 trka u sezoni. Osnovna razlika izmedju SBK i MotoGP sampionata je u motociklima. Zlatno pravilo WSBK sampionata je da motocikli moraju biti u serijskoj proizvodnji (Neki proizvodjaci su pravili minimalne serije nekih modela samo kako bi mogli da ucestvuju s njima u WSBK seriji, ali o tom potom). Zanimljiv je i podatak da se od 13 trkackih vikenda, cak 12 vozi na stazama Evrope.

Na samom pocetku ovog sampionata, rednim cetvorkama bila je dozvoljena kubikaza od 750 kubika dok su V-twin agregati mogli biti zapremine do 1000 ccm. U pocetku je pobedjivala Honda sa modelom RC30, ali je Ducati uvideo svoju prednost i modelom od 1000 kubika je dominirao dugi niz godina.



Od 1993 do 1999. Ducati i Carl Fogaty su dominirali. U ovom periodu, Fogaty je 4 puta uzeo naslov sampiona, dok je 2 puta bio vicesampion. 1995 i 1996 ga je na mestu sampiona zamenio Troy Corser, takodje na Ducatiu.
Svesna prednosti V-twin masina, Honda je razvila svoj motocikl VTR1000 RC51, i trud se naravno isplatio. Kolin Edwards je 2000. godine osvojio titulu na Hondi. Troy Bayliss je vec naredne 2001. godine Ducatiu vratio naslov prvaka.


Gašpar

2002. godine Colin Edwards je uzeo svoju drugu WSBK sampionsku titulu u verovatno najzanimljivijoj sezoni. Troy Bayliss je sezonu zapoceo pobedivsi na prvih 6 trka, a do prve trke u Laguna Seci je imao 14 pobeda i vodstvo od cak 58 poena u generalnom plasmanu. Druga trka u Laguna Seci predstavlja Edwardsov povratak. Pobedio je na ovoj i jos narednih 9 trka i uz Baylissova dva pada u Assenu, osvojio je sampionsku titulu na poslednoj trci sezone u Imoli. Poslednja trka predstavljala je borbu tocak u tocak u kojoj je pobedu poneo Edwards, dok je u konkurenciji konstruktora pobedio Ducati.

WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 1/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 2/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 3/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 4/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 5/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 6/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 7/8
WSBK 2002 Imola Race 2 FULL RACE Part 8/8

Gašpar

#2
2003. godina je godina promena. FIM (Internacionalna Motociklisticka Federacija) uvodi novo pravilo - svi motocikli mogu biti zapremine do 1000ccm. Kako je ove godine u MotoGP-u promenjeno pravilo i uvedene su cetvorotaktne masine, japanski proizvodjaci su "zaboravili" na WSBK i fokusirali su se na MotoGP.
Tokom ove sezone jedina zanimljivost je bio motocikl Carla Fogarty-a, takozvani Foggy Petronas FP1, trocilindricni motocikl zapremine od 900ccm.


Zbog vec pomenutog "bojkota" japanskih proizvodjaca, ove sezone su dominirali Ducatijevi vozaci, pa je medju publikom sampionat dobio pogrdno ime - "Ducati cup". Ove sezone je jedan od dva motocikla fabrickog Ducati tima pobedjivao na cak 20 od 24 trke, a sampionsku titulu je uzeo Neil Hodgson na, pogadjate, fabrickom Ducatiu 999.





Gašpar

Svesni da ce sampionat propasti ako se nesto ne ucini, organizatori WSBK-a uvode nova pravila u sezoni 2004. Najznacajnija promena ove sezone je ta da svi timovi moraju da voze na Pireli gumama. Odluka o odabiru Pirelia za ekskluzivnog distributera guma bila je kotroverzna. Smatrano je da su Pireli pneumatisi niza klasa u odnosu na Dunlop i Michelin, koje su vodeci timovi do tada koristili. Kao rezultat ove odluke MSMA (Asocijacija proizvodjaca sportskih motocikala - Aprilia, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha) doneli su odluku da nece ucestvovati na trkama tokom sezone 2004, ali je kasnije odluka promenjena i Ducati je odlucio da ipak ucestvuje.

Nekoliko privatnika odlucilo je da u ovom sampionatu vozi japanske motocikle. Ten Kate Honda sa Chrisom Vermuelenom za volanom nizala je pobede i bio je u direktnoj borbi za titulu koju je na kraju uzeo James Toseland na Ducatiu 999.


Gašpar

Poneseni uspehom Ten Kate Honde, japanski proizvodjaci odlucju da se 2005. godine vrate u sampionat preko evropskih uvoznika. Titulu u ovoj sezoni osvojio se Troy Corser na Suzukiju GSXR1000 K5, a ovo je ujedno bila i prav Suzukijeva sampionska titula u ovom sampionatu.



Gašpar

2006. godine u sampionat se vraca australijanac Troy Bayliss koji je tri godine proveo u MotoGP sampionatu bez prevelikog uspeha. Kombinacija Bayliss-Ducati pokazala se odlicno i oni su trijumfovali na cak 12 trka. Hondin James Toseland i Yamahin Noriyuki Haga borili su se za drugo mesto u sampionatu. Iz ovog duela "pobedu" je izvukao britanski vozac. Branilac titule iz 2005. Troy Corser sezonu je zavrsio na cetvrtom mestu. Ova sezona predstavlja "come back" WSBK-a.





Gašpar

Kako je 2007 godine u MotoGP sampionatu zapremina smanjena na 800ccm, WSBK je posao "najjaci" roadracing moto sampionat. Iako je Ducati za 2007. godinu izbacio model 1098, Troy Bayliss je zeleo da titulu odbrani na modelu 999, pa je s toga proizvedena ogranicena serija od 150 motocikala modela 999s specijalno pripremljenih za trke, opremljeni samo neophodnom opremom koja je potrebna kako bi motocikl prosao tehnicki pregled i ujedno homologaciju. Najveci rival Troya Baylissa, Max Biaggi vozio je Suzuki, James Toseland Hondu i Noriyuki Haga Yamahu. Nekako, ova sezona je dovela do mrtvila u MotoGP-u a u WSBK-u je bilo i te kako "vatre" paP je ovaj sampionat proglasen najzanimljivijim u 2007. godini.
Prvenstvo je osvojio James Toseland koji je sa svojih 415 poena bio svega 2 poena ispred Noriyuki Hage. Na trecem mestu zavrsio je Max Biaggi sa 397 poena.



zemunboy


Gašpar

Nakon predstavljanja Ducatia 1098. 2008. godine WSBK pravila su "morala" biti izmenjena, pa je novom odlukom dozvoljeno da V-twin motocikli mogu imati zapreminu do 1200 ccm, dok linijske cetvorke ostaju na granici od 1000ccm. Ducati je zahtev za ovu promenu argumentovao time da je ulaganje u 999, kako bi bio konkurentan japanskoj cetvorci, preskupo. Zvanicnici Ducatija su pripretili da ce se povuci iz sampionata ako se promena ne usvoji. Sa druge strane, Francis Batta, sef Alstare Suzuki tima je rekao da ce se njegov tim povuci iz sampionata ako se PONOVO ucine promene koje idu na ruku Ducatiu.
Na kraju je FIM doneo kompromis. Kubikaza za V-twinove je povecana na 1200ccm, ali je minimalna tezina ovih motocikala bila 6kg veca od rednih masina do 1000 kubika. Takodje su bili opremljeni i "air restrictorom" od 50mm. FIM je zadrzao pravo da izmeni pravila u toku sezone ukoliko se ova promena pokaze drasticnom.
Ove sezone takodje je povecan i broj motocikala za homologaciju, sa dosadasnjih 150 na 1000 motocikala. A od 2010. godine ova brojka se popela na 3000 "jedinica".
Troy Bayliss je izdominirao ovom sezonom na svom Ducatiu 1098, a sezonu i karijeru je zavrsio duplom pobedom na poslednjoj trci u Portugalu.



Gašpar


zemunboy

aha sorry, prebrzo sam citao text  ;D

sad vidim da si mislio na Tosselanda :)

inace GREAT WORK DUDE!!!!!

PS: dodao bih samo da je HRC dosao do titule 2000 godine jer je ulozio boga oca u Edwardsa i VTR-a... Prvi put smo gledali jedan fabricki motor, jednu Castrol Hondu  [zev]

Gašpar

2009. godine Yamaha gubi svog prvog vozaca Noriyuki Hagu koji prelazi u Ducati. Kako bi ostala konkurentna, Yamaha angarzuje trostrukog sampiona AMA superbike sampionata Ben Spies-a koji je trebao da se ozbiljno suprotstavi Hagi.
Ben Spies je u svojoj prvoj sezoni osvojio 14 pobeda(17 podijuma) dok je Haga osvojio 19 podijuma uz samo 8 pobeda, sto je Bena dovelo do prvog mesta.
2009. godina predstavlja i sezonu u kojoj ulaze dva nova konstuktora - BMW i Aprilia. Aprilia je zavrsila na 4 mestu u konacnom plasmanu sa Max Biaggiem dok je BMW sa Troy Corserom zavrsio na slabasnom 13. mestu.




Gašpar

Citat: zemunboy poslato 09 Maj, 2011, 01:25
inace GREAT WORK DUDE!!!!!

PS: dodao bih samo da je HRC dosao do titule 2000 godine jer je ulozio boga oca u Edwardsa i VTR-a... Prvi put smo gledali jedan fabricki motor, jednu Castrol Hondu  [zev]

Tenk ju  ;D ;D ;D

Gašpar

Sezonu 2010 i 2011, kao i o svim vozacima Superbike-a pisacu sutra, a danas jos o tome koji su sve motori vozeni u WSBK.

Ducati 851


Ducati 888


Ducati 916


Ducati 996


Ducati 998


Ducati 999


Ducati 1098


Ducati 1198

zemunboy


Gašpar

BMW S1000RR


Honda VFR750R RC30


Honda RVF750 RC45


Honda VTR1000 RC51 SP1


Honda CBR1000RR (Svi modeli)


Gašpar

Citat: zemunboy poslato 09 Maj, 2011, 01:43
A mozda je lepse i ovako  [cheers]
[balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi] [balavi]

Tvoja slika ili sa neta?

Inace hocu da okacim slike svih motora kako su izgledali na ulici, ne sa staze  :D

Gašpar

Yamaha FZR750R


Yamaha YZF750R


Yamaha YZF R7


Yamaha YZF R1






zemunboy

Ma jok moja... trazim po netu da ti malo pomognem :)

Levo VTR1000 HRC oznaka RC51
Desno RVF750 znani cesce kao RC45
U sredini neka kanta CBR1000   :P:P:P

Gašpar

Kawasaki GPX750R


Kawasaki ZXR750


Kawasaki ZX7RR


Kawasaki ZX10R