Glavni meni

farbach

Započeo farbach, 24 Oktobar, 2010, 22:20

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Panta Zemunac

Citat: pit poslato 27 Decembar, 2010, 00:14
Citat: Panta Zemunac poslato 26 Decembar, 2010, 15:39
Pa, mislim da èe¹ biti...tj, sigurica da èe¹ biti origigi kao jedini upokojen koji na onom svetu vozi èoper!! [rofl]
Mada, pitanje je i koliko èe¹ na onom svetu morati da èeka¹ da doðe¹ na red!! [neampojma]

©alim se, naravno...(mo¾e biti i du¾e!)!! ;D

         He he ti imas prednost tamo gde mene saljes... koja glupost jbt ,a sto se tice mog eventualnog farbanja copera ne vidim sto tebe to brine i kad cu ja i dali stici na red,Kad ga kupim tad cu da razmilsjam o tome....ma kraju sve se radi za pare a meni pare nisu problem da platim ako mi se nesto svidja.Bez pogadjanja.
         P.S. nece valjda tebe da pita kome ce da farba motor.


Ooooo Piteeee...opet ta pisana reè!?!
Pa po¹alji mi pp ako nisi siguran ¹ta sam hteo reæi....Farbaè je autentièan lik Srema, dobro mazalo i kao takav je okupiran poslom, kao Srbija za vreme II sv.rata!
To, ima li on vremena ili ne za tvog, buduèeg èopera...pa to mora¹ sa njim, odakle ti ideja da ja znam, hoèe li on ili ne, mo¾e li ili ne!
Mi smo se samo na¹alili jer postoji legenda koja ka¾e da njegova dela mogu samo sveci gledati, jer se ljudi upokoje èekajuæi. Mi mo¾emo samo reæi da radi superi¹ka a ¹ta, kada i kako...mi se za to samo ¹alimo!! To se ¹alimo sa svima a ne samo sa tobom...Pa Zodiak se prvi ¹ali kako èeka na farbanje bajka par godina!!

To gde æu ja uskoro ali vaistinu, jebi ga, iz ove ko¾e se ne mo¾e...¹ta je tu je...ta ti ba¹ i nije bila  ali ne ljutim se, ne verujem da si namerno...

Da si ti meni ¾iv i zdrav jo¹ sto godina i da veæ ove kupi¹ èopera i da ti veæ na proleèe Farbaè ofarba i da ¹to kasnije ode¹ na ono mesto gde ja imam prednost!!

pit


Aj sad jbg ja tebe pogresno shvatam i ti mene isto valjda ce se skontamo jednog dana pre nego odemo na to mesto.

farbach

Pitu cu rado ofarbati motor. Kada, ne zavisi od mene. Ne farbam losim ljudima i evroatlantima. To su oni koji su ranije bili komunisti,  a sada su ovi. Imam jos malo pa 50 godina i pitanje je koliko cu motora jos ofarbati. Nema puno zetona i ne bih da ih tracim na olos.

pit



          Drago mi je da to cujem ,kada kupim copera zovem te i sve se dogovorimo i naravno najavicu se ja dosta unapred.
           

farbach

a di je plusic??? :o

pit



              Upss izvini odma cu.

Gavrolini

metnuo sam i ja jedan

Panta Zemunac

Slabo stojim sa colorom...bio sam u osnovnoj pretsednik razredne zajednice...'el se to raèuna u crvene ili plave [neampojma]  ???   [srce_puklo]

Ali ne kajem se i ðavo je pozitivan lik u paklu! [ljutko] [djavo]

DebeliZmaj

evo i ja da se pridruzim plusiranju ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

Braco

Marko , jel ovo jedna boja ili je efektovano sa airb.








farbach

Boja i to skupa. Kameleon, mislim da je oznaka Mars, i da je vise od 500 e litra. Nisam siguran, mogu proveriti. Uglavnom nije skuplja od 750 e, toliko kosta najskuplja.

Braco

Nista ne provjeravaj , cisto me znaimalo  posto nisam mogao da provalim...reci mi sta da radim za naljepnice za kroseve ove nase.Ima stamparija i neki mnogo skup mislim se zove ploter i kaze da moze da odstampa sta god pozelim samo da mu uradim prirpemu u tim nekim vektorima.Ja corel nisam dvaput kliknuo ,uglavnom u ps cackam.Jel ima negdje da se skine to   samo da mu kazem dimenzije(tipa monster energy  itd)

farbach

Vektor za sve nalepnice mogu da ti posaljem mailom. Problem je okvir u koji to treba da stane.
Na slici je kontura zadnjeg blatobrana i desno je kako to izgleda kada se popuni.
Zalepi providnu transfer foliju na blatobran. Iscrtaj flomasterom konture. Pazljivo odlepi da se puno ne isteze i skeniraj. Ako je vece od stakla skenera, skeniraj iz delova, a preko crteza nacrtaj neke iksove, da posle mozes lakse da uklopis delove. Deo koji je odgore stavi na 50% transparencu i nacentriraj ga. Iscrtaj outline liniju i to je sav posao. Ako ti moze sta pomoci imam konture za WR450, KX125 1998 i 2005, i YZF450F. Ne vredi bez Corela

Braco

Ma ovo je "bash" , a nama treba onako neko rjesenje tipa slova monster  i  one parnice  od tri kandze , pa bih ja to nesto samo iskatao sto je jednobojno  a  ove  sto moraju biti u koloru su mi problem.Kontam da negdje ima tih torrenta negdje ali neznam pod sta da trazim :) Ipak ce se to unistiti brzo.

farbach

ako se prelepi sa podnom folijom traje godinu. Ako ne 1-2 voznje, oko kolena, a ostalo malo duze. Podna je prozirna folija kojom se stite reklame koje se lepe po podu. Otporno na stikle i cokule.
http://www.brandsoftheworld.com/
ovde ima svakakvog blaga, moras se registrovati. Ne dave posle sa reklamama, slobodno ostavi podatke.

farbach


  Poku¹ajte da se setite kada ste poslednji put videli lepo ofarban motor. Pod tim mislimo da je u rangu fabrièkog ili bolji. Toliko retko, da je glavni argument u prodaji - prva farba. U ovoj èlanku  objasniæemo za¹to je dobro farbanje retkost, i kroz foto-prièu objasniti ceo postupak, korak po korak.


  Ovaj Suzuki je imao boèno klizanje ¹to je bila odlièna prilika da ga osve¾imo, ili kako se modernije ka¾e, personalizujemo. Zamislite da posle ponoæi na nekom moto skupu  tra¾ite svoj motor, potpuno prepoznatljiv - crveni R-1 na primer. Uvek ih ima oko pedesetak. Vlasnik je ¾eleo da CORONA look bude osnovna ideja, ali da bude unikatan. Cela ta prièa zvuèi poznato. Ima i ono, da bude atraktivan, ali  ne preterano ¹aren, mr¹av a debeo. Uz pomoæ legalnih softvera smo napravili skicu.




  Ideja je bila da izbegnemo klasièan postupak: boja-nalepnica-lak. Ovaj metod jeste br¾i, ali ima i svoje nedostatke. Samolepiva folija koju koriste proizvo|aèi motora nije istog kvaliteta kao ona koju mo¾emo naæi u na¹im prodavnicama. Retko koji firmopisac koristi foliju sa sedmo ili desetogodi¹njim rokom trajanja, jer je znatno skuplja, veæ se koristi najjeftinija Oracal . Ova nalepnica poèinje da se skuplja i podi¾e ivice  ispod laka. Drugi, veæi problem, na sreæu re¹iv kao i prvi, jeste da baza nije suva nakon 15-ak minuta kako izgleda na prvi pogled. Zato se mo¾e desiti da se ispod nalepnice pojave mehuruæi nakon lakiranja. Su¹enjem, baza osloba|a gas koji ostaje zarobljen ispod nalepnice. Prilikom lakiranja sa savremenim poliuretanskom lakovima dolazi do zagrevanja usled  hemijske reakcije izme|u laka i uèvr¹æivaèa . Osloboðeni gas se ¹iri  i, eto mehuriæa. Sve to se pojaèava ako se radi u komori. Re¹enje je koristiti najkvalitetniju, najskuplju foliju i  lepiti je sutradan. Druga varijanta koju æemo primeniti na Suzukiju je da se sve ¹are i logotipi ofarbaju. Postupak je znatno komplikovaniji i du¾i, ali je i rezultat proporcionalno bolji.
Po¹to smo u  pro¹lom èlanku zavarili oklope, ostalo je da skinemo ostatak nalepnica. Poma¾e ako se malo zagreju. Postoji jedna caka za skidanje lepka. Benzin ili alkohol ga direktno te¹ko skidaju, nitro opet skida i ono ¹to ne bi trebalo. Preko dela na kom ima lepka  stavite krpu natopljenu benzinom i ostavte tako 15-ak minuta. Leti mo¾ete staviti i komad alu-folije ili najlona preko, da spreèi isparavanje. Kada podignete krpu lepak æe biti potklobuèen i biæe dovoljna plastèna ¹pahla da ga oguli.  O¹teæenja su veæ sanirana i ostalo je da se cela povr¹ina oklopa pre¹mirgla sa P 220. Obièno ide P180, ali po¹to nanosi na motoru moraju buti tanji, zavr¹nu obradu æemo uraditi sa finijom ¹mirglom, da bi sa manje ¹pric gita zatvorili sve riseve. Pre  nano¹enja ¹pric gita, temeljno sve oprati i proveriti da se nije potkrala koja gre¹ka. Jo¹ jednom preæi sa plastik primerom ako smo probili pri ¹mirglanju. Izgovori tipa "nema veze posle æu" ne prolaze, jer posle je puno te¾e.
Nakon su¹enja, najbolje da prenoæi, crnim sprejom naneti taèkice koje æe nam pri ¹mirglanju vodenom ¹mirglom pokazivati dokle smo stigli. Crna boja ulazi u eventualna o¹teæenja, tako da ne mo¾e da se potkrade nijedna gre¹ka. Koristiti vodeni ¹mirgl P800.







  Priprema je gotova i prelazimo na farbanje. Podloga je ¾uta. U donjem delu je rasvetljena sa belom preko koje je dodata bela perla. Ovaj deo se radi polako sa reðom bojom da se bela i ¾uta lepo utope. Po¹to ¾urka tek poèinje, i ovaj deo æe dugo da se vrti po rukama preæi æu ga tanko jednokomponentnim bezbojnim lakom. U sluèaju gre¹ke moguæe je taj deo pre¹mirglati a da se ne osteti podloga. pogotovo ako nesto kapne na deo na prelazu dve boje.
Prelazimo na maskiranje. Koristim Oracal oramask sivu ¹ablon foliju. Trgovci je zovu siva, ali je poluprovidna, tako da mo¾e da se vidi ¹ta je ispod.





  Startnu zastavu je jednostavno nacrtati, usporava druga strana oklopa kada treba pogoditi simetriju. crnom bojom u koju sam stavio par kapi crvene perle sam uradio kvadratiæe. Taj posao se koristim airbrushom sa veæom diznom ili mini SATA sa diznom 0,8 .Ako je boja pregusta bolje æe pokrivati ali hoæe da se krza po ivicama kada se skine maska. Ako je previ¹e razredimo mo¾e da nagrize foliju i podlije ispod. Boje treba da je sto manje i ne smemo da kvasimo, nego lagano nekoliko puta zamaglimo. Crna ide do pola oklopa i nestaje u magli preko belo-zutog prelaza. Nakon toga idu reklame na donjem delu oklopa. To ide brzo.








  Pravila su ista kao za prethodno farbanje. Koristim airbrush . Sledeæi korak je postavljanje Corona ¹are koja ide preko rezervoara na oklop. Za pocetak koristim obicnu papirnu traku iseèenu na tanke ¹lajfne dok ne doðem do oblika koji se zove  -to je to-. Nekada  potraje. Za finalno maskiranje kopristim 3m fine line tape od 3 mm..
  Prelazimo na rezervoar. Papirom, ne novinskim, ostavlja crnu boju, sam za¹titio deo koji ne treba da se ofarba. Pored maske sam naneo 7-8 mm tirkizne boje. To æe biti outline kada doðe i plava. Ovako izgleda na kraju. Treba dodati senku ispod i pojaèati 3d efekat na plavoj. Isto se ponavlja na oklopu i repu. Felne su plave kao i ¹ara na oklopu. Donji deo sam maskirao izlepio GSXR-ove i obojio u belo. Ovaj deo je posebno dosadan jer treba vrhom skalpela skunuti oko 60 gsx-ova a da se ne ogrebe baza ispod.  Konaèan rezultat pokazuje da je bilo vredno truda.









Ostalo je jo¹ da se ispi¹u reklame. Mo¾e ruèno, ali je jednostavnije katerom. Pazite da ne proma¹ite oblik slova. Bolje da nema nista nego da je pogre¹no napisano. Odmah se prebacujete u klasu “amater” Lakiranje je zavr¹na i  najosetljivija faza farbanja. Ako tu proma¹imo sav prethodni trud je uzaludan. Izbor proizvoðaèa ostavljam vama. Najèe¹æe je to uslovljeno izborom lokalnog trgovca. Svaki æe vam reæi da je ba¹ njegov Standox, Max Mayer ili neki treæi najbolji, a da ni¹ta
drugo ne valja. Po mom iskustvu , male su razlike, Uvek je HS lak bolji od obiènog i to treba da vam je jedini vodiè pri kupovini, bez obzira ¹to je skuplji. 
Farbanje motoraJos jednom sve proveriti , retu¹irati ako treba, i oprati. Koristim fini (sivi) scotch brite i razredjeni teèni detrd¾ent.Naravno ne pritiskati da ne bi o¹tetili boju. Deterd¾ent dobro isprati vodom. Od nano¹enja zadnjeg sloja ponekad proðu i dani, a lak bi trebao da se nanese nakon 15 min. To je razlog ¹to lak poèinje da se ljuspa nakon godinu- dve. Proverite da li va¹ dobavljaè boje ima adhezioni aditiv. Po pravilu nema, pa prelazimo na plan B. Prvi sloj laka razrediti sa 50 % razredjivaèa. Nikako ne koristiti brzi herter u prvoj ruci da ima vremena da se ve¾e za prethodne slojeve. Nakon toga prelakirati standardnom tehnikom. Sutradan sve pe¹mirglati sa vodenim 800. Naravno ne pritiskati na rubovima, da ne bi probili. To radimo da bi nestali svi prelazi i da bi u sledeæem lakiranju dobili  glatku povr¹inu. To je i prilika da izmedju dva lakiranja retu¹iramo gre¹ke koje smo prevideli dok je sve bilo mat.. Jos dva sloja laka, su¹enje preko noæi i stigli smo skoro do kraja. Sada celu povrsinu pre¹mirglamo sa finim vodenim smirglom 2000 i pastama izvuèemo sjaj. Na taj naèin skidamo narand¾inu koru, po¹to svaki pi¹tolj ostavlja neki rukopis-teksturu. Rezltat koji smo dobili je idealno ravna povr¹ina, a sva slova i ¹are izgledaju kao da su duboko ispod laka.














  Poèetnicima se savetuje da ne gledaju celinu koja je prekomplikovana  (to se ne odnosi na ovaj motiv), vec iz èega se ta celina sastoji. To sam shvatio dok sam  gledao na¹eg poznatog slikara Dragana Martinoviæa kako radi. Znao sam da ne znam, ali posmatrajuæi iz dana u dan kako nastaje slika, bilo mi je jasno da bih svaku fazu ponaosob mogao uraditi ili bar nije bilo daleko od toga. Trebalo je samo iæi unazad, razlo¾iti motiv na elemente koji su uradljivi i onda ih ponovo slo¾iti.
Prvi korak je kontura. O¹trim skalpelom treba pa¾ljivo iseæi crte¾ tako da raseèemo foliju, ali ne i podlogu. Deo koji izvadimo saèuvati, jer æe nam trebati za kasnije
Kreæem odgore, prema dole. Kaciga je obojena u belo, dodata je senka i refleksija da se dobije 3d efekat. Deo koji uradim za¹titim i prelazim na naoèare. Sastoje se iz tri dela: staklo, okvir i spoljna kontura. To mu doðe kao neki kola¾, zato treba biti pa¾ljiv da se svi ti elementi utope tako da ne izgledaju kao nalepnice, nabacane jedna preko druge. Na slici se vidi maska postavljena za oèi i  (Stvor ima jedno oko vece od drugog, nije greska u crtezu) levi kai¹ kacige. Oèi treba da dobiju blentav izraz, malo zrikav. Jo¹ jedno upozorenje za poèetnike: bela i crna boja se ne koriste u slikarstvu. Belu treba cuvati za takozvane highligts, jer ako je vec belo kako mo¾e biti jos belje za refleksiju. Senka nikada nije crna, vec zatamnjeni ton postojeæe  boje. Tu poma¾e kompjuter. Kada uveæate deo slike u visokoj rezoluciji, videæete da se na nekim mestima nalaze boje koje nikako ne bi trebale biti tu. Ostaje da se dodaju ruke, noge i ostali udovi. Postupak je isti: svetlom i senkom gradimo 3D iluziju. Va¾no je ne preterati . Sa druge strane, ako previ¹e ubla¾imo, neæe biti efekta. Pravila su slièna i za vo¾nju na zadnjem toèku. Tek kada se skinu sve maske, vidimo ¹ta smo uradili. Za kraj ostaje peglanje sitnih detalja i Stvor mo¾e da se lakira. Boje koje koristim (metalik baze) nakon lakiranja postanu intenzivnije. Da biste znali kako æe slika izgledati ispod laka, poprskajte je vodom i dobiæete isti efekat

Standardni (veliki) pi¹tolj za farbanje nije od velike koristi. Mo¾e da se koristi samo za ¹pric gitovanje. Sve ostalo radim sa mini-satom. Od airbrush pi¹tolja koristim Iwatu micron za fine detalje i Omni 5000. Od specifiènog alata treba jo¹ samo skalpel sa okruglim telom, koji ma kakav da je nikada nije dovoljno o¹tar i ¹picast. Pi¹tolje slobodno perite posle upotrebe.

farbach


  Poèeæemo sa primerima kako plastiku ne treba popravljati. To nemojte èiniti lemilicom, silikonom, ¾icom pro¹niranom oko pukotine, nemojte upotrebljavati cijanofix, niti bilo koji brzi lepak, a, u veæini sluèajeva niti poliester. Naroèito plastiku ne popravljati gitom, pa makar bio i fiber. Ne dr¾i, a te¹ko ga je skinuti sa nepristupaènih mesta.
Jedini efikasan naèin popravljanja polupane plastike je varenje. Pre neko ¹to krenete i sa ovim poslom morate identifikovati vrstu plastike. Na pozadini plastiènog dela uglavnom se nalazi utisnut skraæeni naziv plastiènog jedinjenja. Neki italijanski proizvoðaèi  to ne rade, pa je potrebno uraditi testiranje. Prvi naèin je da se zapali komad plastike i elektrode za koju mislimo da je najpribli¾nija. Miris, boja i oblik plamena treba da se podudare. Drugi naèin je da se uradi test-var i da nakon hlaðenja proverimo da li dr¾i. Na primer, ABS plastika koja je na motorima najèe¹æa, mo¾e da se vari samo sa ABS elektrodom. Dobijemo je tako da deo starog oklopa oèistimo od boje i iseèemo na trake ¹irine 3-4 mm. Pre varenja treba proveriti da li je deo koji radimo deformisan. Na starijim modelima (ABS, PP) de¹avalo Kako popraviti plastikese da se plastika ulubi, kao limarija na autu.
  Noviji modeli se rade od slo¾enijih plastiènih sme¹a (PA6+PPE Yamaha i PA6+ABS+PPE Suzuki). Plastika je tanja i veoma elastièna, tako da dobija svojstva gume i lako dolazi do istezanja. Deformisani deo treba zagrejati aparatom za varenje sa kog smo skinuli diznu. Grejemo sa obe strane dok se plastika ne razmek¹a da mo¾emo da je oblikujemo rukama. Naravno ne bukvalno rukama, po¹to je plastika vrela, nego nekim alatom bez o¹trih ivica. Ispeglani deo treba poprskati hladnom
vodom da ostane u tom obliku.
  Prelazimo na varenje. Prvi korak je da pokupimo sve komadiæe plastike sa mesta pada. Naroèito su va¾ne krivine, usisnici i nosaèi. Tankom lemilicom æemo sastaviti puzzle u celinu. Ko je vario autogenim aparatom biæe mu lako  da vari i plastiku. Postupak je isti. Grejemo ravnomerno elektrodu i pukotinu. Razlika je ¹to aparatom radimo takozvano njihanje napred-nazad, oko 10 mm prema elektrodi, 10 mm nazad prema pukotini, i ¹to se na elektrodu vr¹i konstantan pritisak celom du¾inom vara. Ne menjati pritisak i brzinu vara. Pritisak bi trebao da bude 2,5 kg. Ako ne pritisnemo dovoljno, neæe se sjediniti podloga sa elektrodom. A ako previ¹e pritisnemo neki tanak deo, deformisaæemo ga. Kada imamo ispravnu elektrodu i dobro pripremljenu podlogu promenljive velièine su temperatura (za ABS 350, PP 300 stepeniI), pritisak (2,5 kg), i brzina. Fino ¹telovanje te tri velièine æemo uraditi tako da varimo isti komad plastike, neupotrebljiv, na razne naèine i kidamo var nakon hlaðenja. Kako popraviti plastikeDobar je postupak onaj gde var ne puca.
  Nekada nemamo sve delove, pa je potrebno improvizovati. Najbolje je kada ih imamo na nekom drugom oklopu. Treba pa¾ljivo iseæi i ukrojiti, pohvatati lemilicom i zavariti. Ako to nije moguæe, a èesto nije, jer svi padamo i lomimo na slièan naèin,moraæemo da skinemo gipsani kalup sa zdravog motora. Ne skida se cela forma, veæ samo fragment koji nam treba. Kao odvajaè koristimo kalijumov sapun.
  Ako ne znate ¹ta je to, pitajte baku da li ima kalafonijuma. Kada se gips osu¹i (promeni zvuk na kucanje) ofarbamo ga nekom dvokomponentnom bojom, bilo kojom. Ponovo ide odvajaè, ali ovaj put na bazi voska (mo¾e parket pasta), pa dva sloja poliestera. Dalje sledi seèenje, ukrajanje i lepljenje. Tu nastaju problemi po¹to lepimo poliester za termoplastiku. Razlièiti materijali koji se razlièito ¹ire na toploti. Poliester gotovo da nije elastièan... Deo na koji lepimo poliester æemo izbrazdati. Ako nemate vertikalnu brusilicu, mo¾e da poslu¾i i obièna sa tankim kamenom. Ukoliko to ne uradite, poliester æe se odlepiti pri prvom optereæenju. Ovaj postupak je izvodljiv na starijim modelima (ABS), do R1- R6 ere. Ove nove je te¹ko i zavariti.
Izgleda li vam sve ovo komplikovano? Pomislite koliko je komplikovano zaraditi 500 evra i dati ih za 500 grama plastike.



farbach

Makazama za lim isecite elektrodu. Vrh za¹iljite
Skinite boju oko pukotine.
Vertikalnom brusilicom napravite kanal u obliku latiniènog slova
V. Preðite 10 mm preko o¹teæenja

Elektrodu dr¾ati pod uglom 80 - 90 stepeni. Pritisak na podlogu iznosi oko 2,5 kg. Aparatom blago njihati po 10 mm napred-nazad

Na oklopu koji smo radili plastika se istanjila, pa je nije mogla da se zavari kao u prethodnom primeru. Mesto, koje je bilo istanjeno, je obraðeno. Od iste vrste plastike smo napravili èep i elektrode. To, ¹to iseèemo nije pravilan krug, pa reperi slu¾e za orijentaciju

  Èep je zavaren. Vlasnici novih Suzukija znaju kako se boja slabo dr¾i za plastiku, tako da nije potrebno guliti  staru boju oko o¹teæenja. Mlaz toplog vazduha je odvaja od plastike. Na veæini motora potrebno je prebrusiti oko 10 mm oko pukotine

  Po¹to je plastika mek materijal  na koristite ¹mirgl grublji od 120. Pre nano¹enja gita obavezno preæi sa plastik primerom. Kod starijih motocikala mogao je proæi i klasièan auto git. Sada su plastike  duplo tanje, pa i git mora biti elastièan. Najbolje je da ga
nema. To posti¾emo tako ¹to nakon bru¹enja tanjom elektrodom zatvorimo sve preostale rupice

  Ovako izgleda unutra¹nja strana nakon obrade. Gita gotovo da ne treba.

  NAPOMENA
Za rad je potreban: aparat za varenje, vertikalna brusilica (fortuna kako joj tepaju majstori), obièna brusilica i makaze za lim. Fen za skidanje stare boje ne mo¾e da poslu¾i, jer kada mu se stavi pisak od 3-5 mm, aparat se pregreje i pregori, a kod boljih modela izbaci bimetal. Najbolji su LEISTER ureðaji.

farbach


©eki

  Ti si moj idol  [klanjam_se]  [klanjam_se]  [klanjam_se]