Glavni meni

K&N FILTER

Započeo Andjelo, 07 April, 2011, 18:20

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

druze, jel znas ti KOJA JE MATEMATIKA potrebna da bi ti tacno namestio smesu?

a kreni od toga da sa rucno radjenim filterom NEMAS SANSE da znas ni otprilike kolika je propustljivost vazduha...

jedino mozes da meris sondom gasove u izduvu i da preko toga stlujes kolicinu goriva, sto ce verovatno vise da te kosta nego pravi filter osim ako nemas 'vezu' ili ne znas sam da odradis...

jos i rizik da sjebes masinu ako filter ne radi propisno...

u mojoj knjizi to je 'no-no' ;)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

mohikanac

Citat: angel poslato 07 April, 2011, 22:16
Citat: mohikanac poslato 07 April, 2011, 21:29
Mene vise brine jer na skoc brajtu ima sitnih zrnaca(koja ustvari i smirglaju) koja bi sigurno zavrsila u motoru.
na brajtu koliko ja znam brusenje je iskljucivo vlaknima  a zrnca jos nisam video  ................................a na skuteru je napravljeno vec nikih  1000km

Ima sitne abrazive na vlaknima,cime bi inace smirglao.

rboban

Stalo se sjebem, odgovorim na poslednje pitanje, a onda vidim da ima jos strana posle....... [veryangry]
Ride It Like You Stole It

Andjelo

Citat: SSZGO poslato 09 April, 2011, 10:27
druze, jel znas ti KOJA JE MATEMATIKA potrebna da bi ti tacno namestio smesu?

a kreni od toga da sa rucno radjenim filterom NEMAS SANSE da znas ni otprilike kolika je propustljivost vazduha...

jedino mozes da meris sondom gasove u izduvu i da preko toga stlujes kolicinu goriva, sto ce verovatno vise da te kosta nego pravi filter osim ako nemas 'vezu' ili ne znas sam da odradis...

jos i rizik da sjebes masinu ako filter ne radi propisno...

u mojoj knjizi to je 'no-no' ;)
razumem ja za stare masine koje imaju karburaciju ali za nove nema sa direktnim ubrizgavanjem  nikakvih problema i kad poradis nesto na izduvu i oko filtera posle nekih minut vremena kompjuter pokupi nove parametre za ubrizgavanje i smesu goriva  ,a power comander je samo fino podesavanje na motociklu i jedno 5-7 posto dobijes bolje perfomance za motor sto ga vise nacipujes i voznja agresivna tu masinu mozes da urnises za jednu sezonu ..........................

SSZGO

kompjuter sam da steluje smesu?


ja za tako nesto nikad nisam cuo, pa bi da cujem jos neko misljenje...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

bokilic

ja se sa tim nebi igrao.....ali svako je gospodar svoje zveri pa neka radi sa njom sta mu je volja...
brmmmm

djolevidak

Na filteru vazduha imas senzor tkz protokomer koji meri protok vazduha,podatke salje u cdi i zavisno od polozaja leptira gasa zagrejanosti motora on izracunava koliko treba goriva da da na brizgaljke,e sad na auspuhu imas lambda sondu koja meri kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima i na osnovu toga cdi zna koliko je smesa dobra... ima tu jos senzora i djavola koji uticu na to ali sustina je ovo ;)

Andjelo

koliko sam ucio u skoli i koliko sam procitao knjiga o sistemima  ubrizgavanja (posto sam po stuci auto mehanicar ) ,e sad ako postoji neka razlika  izmedju motora i automobila u ubrizgavanju onda se stvarno izvinjavam sto nisam upoznat sa sitemom ubrizgavanja  na motciklima ...........................................

rboban

U pravu ste se sto se tice o samopodesavanju smese kod ubrzigavanja, ali ona se vrsi samo u zadanom okviru mape, koja se uglavnom krece od cistog novog do zaprljanog filtera vazduha...... FABRICKOG!!!

Da nije tako niko ne bi bacao pare na remapiranje ili kupovinu COMMANDERA....  [neampojma]
Ride It Like You Stole It

SSZGO

pa to,
ne bi se pravio power commander da fabricki komp moze sam da steluje koliko treba
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

djolevidak

pa ja msm da fabrika nece da izvuce bas svu mogucu snagu iz motora.... da bi duze trajala masina... a i da bi kriva snage bila sto ravnija.. neko moje misljenje sad bem li ga :)

Andjelo

evo jedno strucno pitanje o osnovi mehanike  ...........................ja stvarno   [neampojma] cemu sluzi filter vazduha  ;)

djolevidak

Citat: angel poslato 10 April, 2011, 19:12
evo jedno strucno pitanje o osnovi mehanike  ...........................ja stvarno   [neampojma] cemu sluzi filter vazduha  ;)
da prociscava sve ne cistoce iz vazduha da ne ulaze u cilindre ...da se ne bi habali... ;) a i ti kao nzs za sta sluzi a znas princip ubrizgavanja :D keekekke

ЯЭВОЛУТИОН

Citat: angel poslato 10 April, 2011, 12:21
Citat: SSZGO poslato 09 April, 2011, 10:27
druze, jel znas ti KOJA JE MATEMATIKA potrebna da bi ti tacno namestio smesu?

a kreni od toga da sa rucno radjenim filterom NEMAS SANSE da znas ni otprilike kolika je propustljivost vazduha...

jedino mozes da meris sondom gasove u izduvu i da preko toga stlujes kolicinu goriva, sto ce verovatno vise da te kosta nego pravi filter osim ako nemas 'vezu' ili ne znas sam da odradis...

jos i rizik da sjebes masinu ako filter ne radi propisno...

u mojoj knjizi to je 'no-no' ;)
razumem ja za stare masine koje imaju karburaciju ali za nove nema sa direktnim ubrizgavanjem  nikakvih problema i kad poradis nesto na izduvu i oko filtera posle nekih minut vremena kompjuter pokupi nove parametre za ubrizgavanje i smesu goriva  ,a power comander je samo fino podesavanje na motociklu i jedno 5-7 posto dobijes bolje perfomance za motor sto ga vise nacipujes i voznja agresivna tu masinu mozes da urnises za jednu sezonu ..........................
Citat: angel poslato 10 April, 2011, 18:16
koliko sam ucio u skoli i koliko sam procitao knjiga o sistemima  ubrizgavanja (posto sam po stuci auto mehanicar ) ,e sad ako postoji neka razlika  izmedju motora i automobila u ubrizgavanju onda se stvarno izvinjavam sto nisam upoznat sa sitemom ubrizgavanja  na motciklima ...........................................
Da ti lepo batalis mehaniku...to sto si ucio u skoli i to sto si procitao, nema nikakvu funkciju ako ne shvatas kako sistem radi.
Senzor u filteru je IAP (inlet air pressure) i kompenzuje raylike u nadmorskoj visini. Senzor u agregatu je ETS (engine temparatur senzor) i odredjuje kolicinu goriva u zavisnosti od temparature motora. Senzor na sistemu indzeksna je TPS (throtle position sensor) daje ECU-u polozaj klapne gasa , a onaj na auspuhu je O2 senzor (popilarna lambda sonda) meri kolicinu nesagoelog kiseonika koji je indikator manjka goriva, na osnovu temparature gasova. Odnos ovih senzora daju ECU-u potrebne parametra za rad u normalnim uslovima...tako da ce vise propusni filter vazduha dati pad pritiska u kucistu filtera m, sto ce prozrokovati signal IAP kao da si na velikoj nadmorskoj visini, kada je neophodno , zbog manjka kiseonika, smanjiti i kolicinu goriva. To ce posle na O2 senzoru prouzrokovati pogresan signal, da ima manjka goriva, pa ce on traziti da se kolicina goriva poveca, sto ce onda, ne nuzno zablesaviti kompjuter...eto to bi bilo to.....zato se pri montazi visoko protocnog filtera radi novo mapiranje ECU-a, a pozeljno je i ukidanje O2 senzora (laznjak) ako neko zeli bolje performanse.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

SSZGO

#34
revolution, moze li malo objasnjenja

prvi senzor se nalazi odmah iza filtera vazduha

dakle, on meri pritisak u komori? sta bi se desilo ako komora ima negde probusenu jako malu rupicu, da li to moze znacajnije da utice na rezultate koje daje senzor?

PITANJE U VEZI PREDKOMORE - deo ispred K&N filtera
video sam modifikaciju na netu gde su ljudi isekli komad predkomore i tako omogucili daleko veci protok vazduha DO FILTERA.
da li veci priliv vazduha do filtera daje mogucnost da se povecanjem kolicine goriva dobiju bolje performanse?


TPS i oko njega - video sam na power commanderu mogucnost stelovanja goriva za svaki cilindar ponaosob, zasto postoji ta mogucnost i sta se moze postici razlicitim stelovanjem svakog cilindra?


i na kraju  o2 senzor - gde se nalazi? siguran sam da nemam nikakvu elektroniku na izduvnoj grani sem EXUPA... gde bi mogao da stoji

ima nesto sto se zove AIS - air induction system - da nije to zamena za 02 senzor?
posto sam video da ljudi to kompletno uklanjaju sa motora - i da li znas nesto o tome, uklone AIS i zacepe rupe za isti  - zasto?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

djolevidak

da ima taj senzor za razliku pritiska ili ima protokomer.... zar ne.. ??????????

SSZGO

sad sam gledao knjizicu

u kutiji filtera za vazduh je ustvari senzor za temperaturu vazduha...

senzor za pritisak vazduha nalazi se na jednom crevu koje ide iz kucista filtera vazduha.
interesuje me ako postoji rupa precnika 1mm na kucistu filtera vazduha, da li ce to da prevari senzor pritiska?

e sad, postoji jos jedan senzor za atmosferski pritisak, i on utice na smesu, a nalazi se u repu motora

na smesu uticu jos i temperatura vode u hladnjaku (i za to jedan senzor)
broj obrtaja, i to da li ubrzavamo ili usporavamo
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

rboban

Ovo ko da nije forum MOTO MANIJACI vec MOTO NAUCNICI!!!!
Jos malo ce da se razmatra protok fluida na molekularnom nivou u ubrizgavanju..... [rofl]
Ride It Like You Stole It

SSZGO

pa vidi, ovo su sve bitne stvari koje niko ne pita, po sistemu "sipaj i vozi a kako ide nije bitno"...

npr, tek nakon citanja ovoga o senzorima, ja sam se zapitao da li je sa mojim senzorom pritiska sve ok, sad sam gotovo siguran da on dobija losa ucitavanja jer mi je  komora iza filtera dekompresovana busenjem jedne rupe...
takodje crevo koje vodi do senzora pritiska sam uglavio tako da je malo prikljesteno, sto opet moze da prevari senzor...


i nije lose da ljudi NAUCE malo vise o tome kako radi sama masina...
ja sam danas naucio da kompjuter regulise smesu koristeci vise parametara...
do sada sam mislio da je smesa fiksna  [doh]

i gde se na ovom dijagramu ukljucuje power commander, valjda u prvi pravougaonik, on tu menja parametre?


evo slike:

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

ЯЭВОЛУТИОН

PC samo menja impuls koji dobija iz ECU jedinice, znaci koristi sve parametre koje napravi ECU, ali ih obradjuje na drugaciji nacin, i predaje injektorima i bobinama izmenjene. Svi parametri koji menjaju signal ECU a se mogu podeliti kako se vidi u gornjem diagramu, na bazne i kompezujuce. Jedni se mere sa posebno..tzv bazni , a druge , kompenzujuce, mere kao odnos otpora koje daju, tako da ovi drugi mnogo manje uticu na rad motora, ali su neophodni iz drugih razloga (ekologija, mirniji rad, potrosnja). dakle kompenzuju promene u okruzenju.
Ako poznajes mehaniku fluida, onda bi morao da znas da se pritisak i podpritisak prenose ravnomerno bez obzira na precnike, tako da to nema veze. Sto se tvojih rupa u filteru tice, ni to ne moze da ima veliki uticaj na rad motora, ali ima definitivno.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11