Glavni meni

FOTOGRAFIJA , kako i kako ne! Trikovi i predlozi u fotkanju

Započeo Atirudra, 27 Mart, 2011, 10:01

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Atirudra

Sestre i braco fotografi! S srecom u srcu pun pozitive otvaram temu za ljubitelje fotografije ! Mnogo nas ima male i malo vece foto aparate digitalce ili s refleksnim ogledalima. Ova tema tu sluzi onima koji uz uzivanje u pravljenju fotografija zele malo i nauciti o pravljenju fotografija , mozda i u umetnickom smeru , mozda malo ka profesionalnom smeru , ili zbog najjednostavnijeg razloga da napravimo fotke koje ce pruzati radost sve vise ljudi zbog vece kvalitetet , sadrzaja , i nacina sklapanja objekta fotografije! Ovde mozete ubaciti PRIMERKE fotografije , na kojima se vidi recimo losija  nepovoljna KOMPOZICIJA i dobra kompozicija , nepovoljni smerovi , orijentacija , exspozicija , brzina okidanja , nacin drzanja foto aparata, slikanje noci i danju , u jarkom svetlu na snegu , plazi , na planini , u tami i polu tami , i u razno raznim uslovima voznje na zadnjem tocku 0- drzeci jednom rukom volan s drugom foto aparat na tronozcu sobjektivima od 20 cm  [yahoo], da malo sam pretero , al mislim da ste me svatili , i eto srdacan pozdrav i POZIV svima koji zele podeliti neko svoje znanje onima koji su zedni na to!!! Puno pozdrava ! Bajkeri (ca)ma cilog Sveta!  [dancing] Jozef- Rudra s Ati predznakom
-------------- -_- ---------------

Atirudra

1.
Prvo mislim najjednostavnije pravilo , pri fotkanju trebamo paziti da je horizont horizontalan . Da li smo na jezeru ili u gradu ili bilo gde linija horizonta mora biti okomita na stranicu fotografije , cim je malo nakrivljeno znaci da fotka tj sadrzaj curi iz fotografije. NA ovom primeru se vidi IAKO na fotki postoji nagib nadole , da su ljudi krivi i da je horizont kriv. Na nekim foto aparatima ima finkcija u "displey" - da se pojavi mreza na ekranu pa se poklapanjem mreze s realnim horizontom u prirodi izbegava kosa fotografija, a ako nema mreze -te funkcije mozemo sravniti gornji donji deo displeya na aparatu pre nego sto okinemo objekat !
-------------- -_- ---------------

Atirudra

2.
KOMPOZICIJA
Je grubo receno struktura objekata na fotografiji u odnosu jedne na drugu i u odnosu na ivicu frame fotografije.
Pravila su da objekat -na sta dajemo glavnu paznju fokus : da bude u levu stranu( trecinu ) fotografije , naravno moze biti i na desnoj strani ako je objekat (covek s licem , motor -vozilo , cvece ) okrenuto prema sredini fotografije tj na levo!!
Ako je objekat fotke s leve strane i naravnogleda na desno kao u primeru prikaceno ovde letac bajker, znaci da ZADI bajkera treba da je MANJE prostora neg ISPRED bajkera. Kolicina nije bitna , kako vi zelite !
- vazno je da se objekat ne sece lomi , delovi tela coveka , delovi objekta, da je objekat celokupan ,
Na primeru original , objekat je otprilike u centru sto je OK , generalno, al je iz umetnickog pogleda na svet fotografisanaj dosadno, tako da osim ako nije simetricna zgrada u pitanju se izbegava. Ako nije zelja da se pravi umetnicka fotka sasvim uredu. Objekat fotke pod rd. brojem 1, zadnjica r.br 2, i kraj fotke 3.

[attachment deleted by admin]
-------------- -_- ---------------

Atirudra

KOMPOZICIJE gde se objekat nalazi na desnoj strani (rede primenjivana struktura jer nismo arapi , tj nacin citanja s leve na desno , pa se i objekti postavljaju uglavnom tako - ali izuzetak ako je objekat okrenut na levo i na desnoj strani ko na slikama je OK i ovako). Zadi malo prostora a napred vise , objekat okrenut prema centru tj na levo!

[attachment deleted by admin]
-------------- -_- ---------------

Atirudra

Idealno je : ako se snima s tronozca ( Budalo ko ce cimati tri kila sa sobom stalno kao prvo , drugo ko ima para za bacanje, trece dok ja izvadim tronozac - ode motor i devojka  [rofl] ) tada se izbegava trzaj pri okidanju kod fotkanja, drugo kada je malo svetla ili veoma tamno , i blenda se otvara duze nego inace , fotka ostaje jasna , nije zamucena , maglovita.
- kada sunce sija otpozadi nas u objekat a NE sa strane objekta premam nama!!! Ako je podne sunce gore je ok al NIJE bas po ukusu za umetnicke fotke. Za Umetnicko fotografisanje NAJBOLJE svetlo rano ujutro i kasno po podne , zbog 1.Sunca, 2. senki na objektu i senki koje padaju zbog objekta.
-postoje sistemi strukture -kompozicije tro trecinskog namestanja objekta u uglovima znaci NE tacno u SREDINU fotografije nego malo nize ili malo vise od centralne linije bilo da gledamo s dole na gore ili s leve na desnu stranu.  Pri okidanju aparata drzati s dve ruke (kad nema j..g tronozca  [yahoo] ) ili prisloniti necemu -drvo , debeli jaran od vise od 150 kila,... itd.
Boje su zivahnije senke su povoljnije ako se fotka ujutro i po podne predvece.
-spec efekti kad je burn out u pitanju ili MAGLA . Prelamanje svetla u neznim pozadinama oblaci i magla dim itd stvaraju zesci malo efekat na objekte koji naziru

[attachment deleted by admin]
-------------- -_- ---------------

monsterbnt

Fino kolega finoo.  ;D ;D ;D ;D Nemam sta da dodam za sada. Aj da vidimo sta ljude zanima pa cu vrlo rado pokusati da objasnim pojedine fotografske tehnike. Ne volim da govorim ljudima sta i kako bi ja slikao jer smatram da svako treba svoju kreativnost da razvija, a i svako moze istu stvar videti na drugi nacin. Samo moram da naglasim da sam apsolutni protivnik fotosopa i da ga tolerisem samo u granicama mracne komore. Tj. ono sto moz da se uradi na filmu i papiru to je dozvoljeno u fotosopu, sve ostalo je neka druga umetnost i gubi vezu sa fotografijom. (Da tu spada i HDR!!!)
Smrt SVIMA!!!!

SSZGO

napisite nesto o kombinavoanju vise slika da se dobije fokus jednak na svim delovima slike... na koji nacin se to radi?

isto kao HDR samo ne za svetlinu nego za fokus
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

monsterbnt

Citat: SSZGO poslato 27 Mart, 2011, 12:04
napisite nesto o kombinavoanju vise slika da se dobije fokus jednak na svim delovima slike... na koji nacin se to radi?

isto kao HDR samo ne za svetlinu nego za fokus
Ne kombinuje se to u fotosopu.
Aj ja cu sad to da probam da objasnim kao da pricam potpunim laicima a vi koji znate nemojte mi zameriti.

Tehnicki, u fotografiji su bitna 2 elementa. Ekspozicija (vreme osvetljavanja filma-cipa) i otvor blende (relativni odnos izmedju zarisne duzine objektiva i velicine otvora koji propusta svetlo). Apsolutno su vezani jedan za drugi i smanjivanjem jednog povecavamo drugi. Efekat za koji ti pitas se inace zove dubinska ostrina i postize se ''zavrtanjem'' blende tj. smanjivanjem otvora na objektivu kroz koji prolazi svetlo. Sto je veca blenda to je veca dubinska ostrina tj. veci deo fotografije po dubini je ostar.
Najbolje da pokazem primerom al me mrzi da sad to radim tj. slikam pa evo jednog prostog crteza koji to objasnjava.



Ali prilikom zatvranja blende treba OBAVEZNO obratiti paznju i na ekspoziciju. Prevelikim zatvaranjem blende moze se dovesti do preduge ekspozicije, a preduga ekspozicija iz ruke ce dovesti do neostrih slika.
Smrt SVIMA!!!!

svetac

evo i ja da se upisem u skolu fotografije! ko zna moze zatrebati! moje znanje je stalo negde u spajzu dok sam razvijao sa kolegom crno bele fotke i aparat smena 8 i kasnije zenith 12x......!

Atirudra

Da da da znaci postoji program kojim se sklapaju fotografije kod kojih ostrina pocinje od objekta blize fotografu , pa cm dalje pa cm dalje i tako sve do beskonacnosti i onda se dobija spec efekat da je SVE na slici ostro ko KATANA recimo travka i buba MARA na njoj i planina Mont everst u debeloj pozadini nesto kao na ovoj stranici , gde pokazuju rad softa!
http://www.imgfsr.com/ifsr_ifs1.html
-------------- -_- ---------------

monsterbnt

#10
Paaaaa.....moze i tako ali to zahteva da se napravi vise snimaka koji su apsolutno identicni samo sa razlicitom tackom fokusa. Mora da se radi s stativa i sa daljinskim okidanjem aparata kako bi se izbeglo i najmanje pomeranje. Ako slike koje uvuces u filter nisu tako uradjene onda ce se desiti ista stvar kao da se aparat mrdao prilikom duge ekspozicije.
Smrt SVIMA!!!!

Atirudra

Citat: monsterbnt poslato 27 Mart, 2011, 12:51
Paaaaa.....moze i tako ali to zahteva da se napravi vise snimaka koji su apsolutno identicni samo sa razlicitom tackom fokusa. Mora da se radi s stativa i sa daljinskim okidanjem aparata kako bi se izbeglo i najmanje pomeranje. Ako slike koje uvuces u folter nisu tako uradjene onda ce se desiti ista stvar kao da se aparat mrdao prilikom duge ekspozicije.
absolutno tako thumbs UPP
-------------- -_- ---------------

Vlajko

Kakve su ti misli takav ti je i ¾ivot...

Svest je trag – Znanje je pomagalo – Ljubav je odgovor

perlx