Glavni meni

Countersteering

Započeo UFF, 21 Oktobar, 2010, 21:07

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

UFF

Tu tehniku svi koristimo

Samo sto su neki toga svesni pa je jos i uvezbavaju

Eto tako sam ja pre neki dan vozio [motor] po praznom parkingu, gledajuci svoja posla kad odjednom se [uuups] ispred mene stvori neka guma koju sam jedva izbegao zahvaljuci countersteering-u  8)


Gašpar

Ne u ovolikoj meri, ali koristim ga svesno. Pre sam to radio nesvesno, a onda sam shvatio da je tako bolje ...

UFF

Citat: Gaspar poslato 21 Oktobar, 2010, 21:25
Ne u ovolikoj meri, ali koristim ga svesno. Pre sam to radio nesvesno, a onda sam shvatio da je tako bolje ...

Pa naravno da je bolje
zamisli sta bi u ovolikoj guzvi na parkingu moglo da mi se desi da to nisam vezbao?  ;D

Stevan

Ovo je vrh stvar, koristim ga kad god imam priliku. :D

RoaD GunneR

Ajde onda vi sto to koristite objasnite nama koji to nesvesno radimo koji su koraci i kako se izvode u ovoj tehnici.

Popsy

Bez da me pogre¹no shvate ljudi, svi kojima je countersteering nepoznat kao tehnika (a sigurno ga podsvesno koriste) bi trebali da skinu Twist the wrist II (ima i prevod na titlovi.net) i nek odgledaju... meni je dosta znaèilo...

Poenta je da na brzinama veæim od 30-40 na sat poèinju da deluju ¾iroskopske sile tako da motor ne funkcioni¹e vi¹e kao kad ga preparkiravate pa kad povuèete desnu ruèicu kormana ka sebi (tj. okrenete toèak u desno) motor ide u desno veæ suprotno od toga, treba "odgurnuti" desnu ruèicu od sebe (kao da okreæete toèak u levo) da bi ste i¹li desno, tj u¹li u nagib.

Najbolje je probati na ravnom putu sa dve trake bez saobraæaja i na brzini od npr 50 na sat, lagano "odgurivati" desnu ruèicu od sebe i videti na koju stranu ide motor isto i sa drugom stranom. Ovo gore na slici je extreme countersteering sa slajdom koje mogu da izvedu vrhunski vozaèi (ja sam jo¹ extremno daleko od toga i to mogu samo sluèajno da uradim kad mi prokliza zadnja na offu  :D :D :D )
Never underestimate the power of the dark side ... === ***

to crank

Ovo gore nije countersteering nego "izbacivanje zadnjeg toèka iz putanje prednjeg putem ¹altanja na ni¾e pri skretanju i pomaganjem (blago
do srednje -  bez blokiranja) zadnjom koènicom na eng. poznato kao "backing in
"". Countersteering se de¹ava na zapoèinjanju menjanja pravca.
  Super je Twist of the wrist ali mi je video koji sledi omiljeni "how to" na ovu temu. Da podcrtam da NE POSTOJI DRUGI NAÈIN DA SE VOZILO
SA JEDNIM TRAGOM (DVA TOÈKA) SKRENE SA PRAVCA! Svi to radimo, i deca od 3 godine ukoliko voze bicikl bez pomoænih toèkova.

Countersteering 101 v1.1


UFF

Eto road gunneru to crank ce sve da ti objasni  [watching]

to crank

Pa zar nije veæ sve jasno?  I ovo sa brzinama od preko x je razja¹njeno sa onim biciklom. Pri svakoj brzini
u koliko motor sam ide. Mislim bez guranja.  Jo¹ da dodam da nije ¾iroskopska sila ta zbog koje se ovo de¹a-
va nego inercija. Telo koje se kreæe te¾i da zadr¾i smer u kom se kreæe, te kad okrenete toèak u jednu stranu
telo (sve iznad kontaktne povr¹ine) bi da nastavi pravo ali po¹to se toèak upravo izmakao poèinje da pada
u suprotnu stranu za onoliko za koliko se toèak (kontaktna povr¹ina) izmakao.
Nastavak sutra!

to crank

Nastavak.
Kad je obaranje izazvano, sada se volan okreæe u onu stranu u koju skreæemo za toliko da odr¾i
ugao pod kojim skreæemo koji je uslovljen jo¹ i brzinom kojojom se kreæemo. To jest ako bi posle
inicijalnog countersteer-a nastavili da dr¾imo volan (sluèaj A)u onom polo¾aju u koji smo ga inicijalno
gurnuli, motor bi padao supprotnu stranu sve dok ne bi pao. Ukoliko bi ga vratili samo do centralnog
polo¾aja on bi i dalje padao samo sporije, t.j. luk koji bi opisivali bi bio veæi nego u sluèaju A.
  Pri ispravljanju motora iz nagiba na kraju krivine de¹ava se ista stvar. Okreæemo volan u suprotnom
smeru od ¾eljenog smera kretanja. Motor oboren, treba da ga ispravi¹, cimne¹ volan "u krivinu" da
bi "podvukao" kontaktnu povr¹inu "pod motor". Ovi navodnici su u stvari vi¹ak po¹to se taèno to i
de¹ava.

markodjurovic

Konacno neko ko kapira o cemu se radi
Grand Duke of Shumadija and Western Pomoravlje

Plazma Keks

Ja sam sam pokusavao to da radim, da pred levu krivinu volan malo cimnem u desno i prebacim se u levu stranu celim telom i oborio sam se u krivini, ali mi sada nije jasno to sto pricate za ispravljanje, kada sam se ispravljao samo sam vracao telo u centralni polozaj i eto me gore. stvarno ne kapiram u koju stranu volan da cimnem u tom trenutku....

SSZGO

mislim da ovde nema sta da se kapira... telo samo nadje najbolji polozaj posle nekog vremena voznje

ja ovo radim stalno ali nisam ni znao da je to countersteering...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Plazma Keks

aha, onda nema tu sta da se pita, samo teras i vozis! hehehehee

rboban

Ja stvarnO NE znam o cemu se tu radi, kakvo cimanje volana????
PROSVETLITE ME!!!
Ride It Like You Stole It

UFF


konjarnik

Vozac koji nikada nije cuo za countrsteerig i dalje zna da udji u desnu kao i u levu krivinu.Sigurno da niko nece u desnoj krivini namotati volan na desnu stranu,posto je to nemoguce jer bi ga motor trenutno katapultirao u nebo. Znaci svi mi ulaskom u desnu krivinu namotavamo volan u levu stranu ,za to nam ne treba vezba to vec svi nesvesno radimo(obrnuto u levu krivinu). Mislim da je to cela filozofija

Panta Zemunac

Zapravo mi nesvesno ne povlaèimo korman veè se od njega odupiremo, naslanjamo...pogotovo kod spu¹tenih heblova...na istu ruèicu u koju stranu i ¾elimo da obaramo!

U èemu je poenta kod 'obrnutog skretanja'...svi mi to radimo ali ako svesno poène¹ obraèati pa¾nju na to i pomalo se sa tim zeza¹ po krivinama...lak¹e èe¹ kontrolisaati bajk i u u¾im lukovima krojiti krivine...(u ostalom za sve je potrebna ve¾ba)...bez preteranog prebacivanja te¾ine tela.
I da vam ostane te¾i¹te u osi bajka, kao kada se voze veèi nejkedi ili putni enduro, gde nije ba¹ zgodno prebacivati se sa jedne na drugu stranu, dovoljno æe biti linearni pritisak (od sebe) na onu ruèicu u koju se stranu i skreæe!

sasafilipovic

Countersteering se ne mo¾e objasniti reèima... prièali su mi ljudi, pokazivali... ma totalno ludilo... Sve dok nisam odgledao TwistOfTheWrist (i to onu kompijutersku animaciju gde se sve taèno vidi). nemoguæe je tako brzo oboriti motor i ispraviti ga bez CS-a.
Sada kada bukvalno nateram ljude to da probaju, posle toga ne mogu da skinu osmeh sa lica po pola sata... kao da je u pitanju trik.

Counter steering

srbac

 Meni su smesni tipovi koji to rade sa automobilom, cesto to vidjam kada neko ispred mene upada u makaze, obilazi kamion, a auto mu dolazi u susret. Onda tip malo skrene u levo da bi poslle toga naglo u desno ispred kamiona kojeg je pretekao, sto je glupo i opasno, umesto da pridje kamionu sto blize da bi eventualno mogao da prodje onaj koji mu dolazi u susret. Ocigledno je to navika ljudima jos dok su vozili bicikle  [yahoo]