Glavni meni

Centriranje tockova

Započeo SSZGO, 19 Mart, 2011, 16:47

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

SSZGO

Dakle, stavimo zadnji tocak i izmerimo jednako rastojanje pomocu crtica na zadnjoj viljusci

prednji tocak ubacimo u viljuske

i oni ce navodno biti u centru jedan sa drugim


ALI nije bas tako
posto meni je bezao motor udesno dok je na zadnjem, odlucio sam da testiram koliko tockovi ustvari stoje pravo

zadnji tocak se popne na stender i ubaci se u brzinu da se ne okrece zadnji tocak

oko njega sa zadnje strane se obmota kanap i zaveze u cvor, ali ostavite sa svake strane kanapa po 2-3 metra viska

cvor treba da bude na zadnoj strani zadnjeg tocka i to u sredini...


zatim sa svake strane motora povucite po jedan kraj kanapa i stavite krajeve oko pola metra-metar ispred prednjeg tocka
tu postavite neki predmet koji je nesto siri nego zadnji tocak, vezite kanap oko tog predmeta i povlacite ga od motora  dok se kanap ne zategne

prednji tocak odokativno postavite da stoji pravo

zatim premerite odstojanje od kanapa do gume na prednjem delu zadjeg tocka
pomerajte predmet koji napred drzi kanap dok rastojanje kanapa od gume na prednjem delu zadnjeg tocka ne bude jednako, time ste povukli paralalne niti od zadnjeg tocka prema prednjem

sad je vreme da se meri rastojanje kanapa sa obe strane prednjeg tocka
ako su tockovi ucentrirani, rastojanje je jednako sa obe strane

ukoliko recimo je zadnji tocak rascentriran 1mm, kod prednjeg tocka razlika u rastojanju moze biti drasticna

ja sam morao da podesim ugao zadnjeg tocka za skoro 2mm, a napred je razlika u rastojanju od kanapa bila 5 puta veca, 1 cm...

evo snimka koji demonstrira:

MOT: Prepare & Pass - Wheel alignment
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

bogdan

Ja koristim nivelir-letvu :D , obicna ravna letva od dva i po metra koja sa jedne strane ima prosirenje ( tanka letvica od 80-ak cm duzine ) koje je jednako polovini razlike debljina prednje i zadnje gume , komplikovano da se objasni a mnogo prosto kad se vidi  . Treba pomocnik koji drzi upravljac. Letva se osloni na prednji i zadni tocak sa jedne strane a onda bez pomeranja upravljaca prenese i na drugu stranu. Ako jednako lezi na obe strane , sve je ok , ako ne ,  radi se korekcija zadnjeg tocka a ako i to ne pomogne  ne valja geometrija.

SSZGO

moze i tako sa dve dugacke daske, mozes to i sam da odradis ako nekako pricvrstis/zavezes daske za zadnji tocak...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

dr32

4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

PeraM

Koristim dve Alu cevke tako shto ih ispred prednjeg tochka postavim na malu stolichicu  dok ih kroz zadnji tochak vezem pauk gumama, tek da stoje naslonjene na oba kraja zadnjeg tochka. Sve mozete uraditi sami. Dok se sve ne postavi, trchkate kao mish na zirafi ali je podeshavanje krajnje jednostavno i precizno.

paja021



   Problem ovoga ne mo¾e biti jednostran,odnosno,nije samo potrebno pomeriti zadnji toèak.Moguæe je da je kriva zadnja vilju¹ka,da je kriv ram,kriva prednja vilju¹ka ili su prednji ¹tapovi "usukani",uvrnuti u trouglovima,odnisno da nisu u paraleli gornji i donji trougao i osovina.Najèe¹æe se to de¹ava posle skidanja prednjih ¹tapova posle servisa i ne voðenja raèuna da se ¹tap postavi u polo¾aj pre skidanja(jer je veæ tokom eksploatacije do¹lo do blagih deformacija i krivljenja).Preporuka je da se pre izvlaèenja ¹tapova.blago,kirnerom napravi reper na ¹tapu i na trouglu i da se pri sklapanju reperi pogode.

vlada_dee

A kako vratiti trouglove u paralelni polozaj sa stapovima ako nisu obelezeni pre skidanja? Ja sam unakrsno, po malo, stezao srafove na trouglovima i odokativnom metodom mi se chini da se sve vratilo na svoje mesto, ali, da li je?