Glavni meni

Istorija Yamahe

Započeo Gašpar, 21 Oktobar, 2010, 19:03

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Gašpar

 Yamaha kao brend u svetu postoji veæ vi¹e od 100 godina. Primarna delatnost bila joj je proizvodnja muzièkih instrumenata - malih orgulja, pijanina i klavira. Otuda i Yamahin za¹titni logo koji predstavlja tri ukr¹tene zvuène vilju¹ke, po kojima je ovaj japanski proizvoðaè bio izuzetno poznat.Nippon Gakki Co, koja je kasnije prekr¹tena u Yamaha, osnovao je 1890. godine Torakusu Yamaha.



Kao ¹to smo do sada i pisali, uglavnom svi japanski proizvoðaèi motocikala, svoju proizvodnju su zapoèeli nakon Drugog svetskog rata, kada je zavladala potra¾nja za jeftinim prevoznim sredstvom. Tako je prvi model Yamahe, nazvan YA-1, s proizvodnih traka si¹ao 1955. godine. Za razliku od drugih proizvoðaèa, koji su u poèetku proizvodili male motocikle, zapremine do 50 kubika, prvi Yamahin model bio je kopija DKW-a s svotaktnim motorom od 123ccm i snagom od 5.6ks. Ove karakteristike, sa sobom su vukle i visoku cenu. YA-1 je ko¹tao 138000 jena, a poreðenja radi, meseèna plata jednog fakultetski obrazovanog mu¹karca, u to vreme je iznosila svega 11.00 jena.

Naslednik ovog motocikla bio je model YC-1, koji je bio za nijansu bolji zahvaljujuæi motoru zapremine 174ccm i snagom od 10,3 ks. Ovaj model se odlikovao izuzetnim izgledom, ali mu je i cena u odnosu na prvi model, skoèila na 145000 jena. Veæ 1958. godine , tr¾i¹tu je predstavljen model YD1, koji je pokretao prvi Yamahin dvocilindrièni motor zapremine od 247ccm i snagom koja je iznosila 14,7 ks. Ovaj model je prvi koji se prodavao i van granica Japana, taènije u Americi. Godinu dana nakon premijere, tr¾iètu je predstavljena i sportska verzija ovog modela. Nosio je oznaku YDS-1, i imao je èitavih 20ks.

Prvi Yamahin mopedi, predstavljeni su 1960. godine i nosili su oznaku MF-1 i SC-1. MF-1 predstavljao je model za ¹iroke narodne mase. Odlikovao se jednostavno¹æu, niskom cenom i ekonomièno¹æu. Drugi model, SC-1 bio je maxi skuter, s motorom od 173ccm i dvobrzinskim menjaèem. Narednih godina, Yamaha nije razvijala nove modele, veæ je poveæavala izvoz, pa je 1965. godine proizvela 244.000 motocikala, od èega je polovina napustila Japan.

Model YG-1, koji se odlikovao pouzdano¹æu i i dobrim performansama, u prodaji se pojavio 1963. godine. A dve godine kasnije, predstavljen je i model U5 Mate, direktni konkurent Hondi CUB. Na ovom motociklu, prvi put je predstavljen sistem za automatsko pravljenje me¹avine. Iste godine predstavljen je i omiljeni motocikl, meðu tada¹njim sportski nastrojenim vozaèima - AT-90. Zahvaljujuæi motoru koji je imao visoki broj obrtaja, razvijao je dobre performanse, a pritom se i veoma retko kvario.

Prvi Yamahin proizvodni pogon van granica Japana, otvoren je 1966. godine u Sijamu, kada je predstavljen i prvi model iz supersport klase. Reè je o modelu YDS-3 koji je razvijao 26 konjskih snaga, a potpuna novost na ovom modelu bilo je pode¹avanje zadnjeg ogibljenja. Prvi Yamahin enduro, DT-1, u proizvodnji se na¹ao 1968. godine, imao je 246ccm i najveæi hod prednje vilju¹ke, meðu svim japanskim motorima. Samo godinu dana kasnije, Yamha je izgradila i svoju trkaèku stazu.

Prvi motor velike zapremine, pokretan èetvorotaktnim paralelnim tvin motorom od 653ccm i snagom od 53ks, predstavljen je 1970. godine i nosio je oznaku XS1. Dve godine kasnije, predstavljen je jo¹ jedan èetvorotaktni model koji je nosio oznaku TX750. Iste godine, u Yamahi je odluèeno da se dvotaktni motore proizvode samo u manjoj zapremini, do 400ccm, pa je tako predstavljen model DT360. Yamaha se s proizvodnjom od preko milion primeraka, 1973. godine ubacila u trku za najveæeg svetskog proizvoðaèa motocikala, u kojoj je vodila Honda, s tada neverovatnih 1836000 primeraka. Te godine u proizvodnju su u¹la tri nova model - LB50, mali sportski motor, TY250J, ulièna verzija trkaèkog modela TY250 i TX500, èetvorotaktni DOHC motor s 4 ventila, koji je imao poprilièno veliku snagu, od 48ks.

Kros model, TT500, pojavio se 1975. godine, a godinu dana kasnije predstavljena je i ulièna verzija pod nazivom XT500, kao i prve Yamahe s tri cilindra - GX750, koji se odlikovao kardanskim prenosom. Prvi Yamahin motor izuzetno velike zapremine, XS1100, predstavljen je 1977. godine i razvijao je 95ks. Do kraja 70ih, Yamaha je izbacila jo¹ par modela, meðu kojima i takmièarski TZ750, koji se tada nije mogao uskladiti s propisima o uliènim motociklima, zbog prevelike buke koju je pravio.

1980. godine predstavljeni su modeli RZ250 s 35ks, zatim jednocilindrièni enduro XT250, kao i zaèetnik XJ klase - XJ400.  Sledeæe godine se pojavila i pobolj¹ana verzija, koja je nosila oznaku XJ400D i odlikovala se izduvom 4-u-4, a ujedno je i predstavljen XJ750. Jo¹ jedan novitet za tu godinu, bio je XV750Special, izuetno lep mtocikl, s V-tvinom od 748ccm i kardanskim prenosom. Zahvaljujuæi ovim osobinama, veoma je popularan bio u Americi i Evropi. Dve godine kasnije, razvijen je skuter s oznakom T50 TownMate, koji je prema podacima tro¹io neverovatnih 0.625l benzina na 100km. Iste godine, predstavljeni su i modeli XJ650 Turbo i XJ750D koji su bili opremljeni kompletnim okolopima.

Yamahin odgovor na Gold Wing, predstavljen je 1983. godine i nosio je oznaku XVZ1200D Venture Royale. Intresantna novina koja se pojavila na ovom modelu, bilo je ogibljenje podesivo uz pomoæ putnog raèunara. Godinu dana nakon toga, predstavljeno je nekoliko i te kako znaèajnih modela. Enduro model DT200, koji je predstavljao uliènu verziju modela YZ, koji je iz svojih 195ccm izvaèio 30ks, a bio je opremljen i prednjom disk koènicom.Zatim model FZR400R, koji je takoðe bio ulièna varijanta modela FZR40, kao i RZV500 koji je bio prvi dvotaktni V4 motocikl. Iste godine predstavljen je i FJ1100. 1985. godine predstavljeni su modeli XT225 Serow, zatim TZR250 i FZ250 Phaser, koji su bili veoma popularni meðu kupcima. Iste godine predstavljen je i FZ750, prvi motor èiji je agregat bio opremljen s 5 ventila po cilindru. Do kraja 80ih godina, predstavljeni su jo¹ i modeli YSR50, zatim FZR750R s EXUP ventilom.

Poèetkom 90ih, predstavljeni su TDR250, FJ1200 i GTS1000. Zatim FZR, s motorom od 600 i 1000 kubika. Predstavljen je i enduro model TDM850. XJ600Diversion predstavljen je 1992. godine, kao i prvi Virago, XV750. Najznaèajniji model 1993. godine bio je YZF7500, motor koji je bio dosta napredniji od FZR modela koji su polako zastarivali. Narednih godina, uglavnom su proizvedeni isti modeli s varijacijama u zapremini koje su bile èeste. Od novih modela, tu su bili XVZ1300RoyalStar, skuter Majesty 250 i sportski model YZF1000R Thunderace.

Dva sportska modela koji se i danas bore za prevlast u toj klasi, YZF-R1 i YZF-R6, predstavljeni su 1998. i 1999. godine.

joka

Izostavljen je model znaèajan za ovaj brend-v-max [thumb_up]

DebeliZmaj

a Xj 600 51j ? aa a a ?
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

joka

Yamaha ima isuvi¹e modela da bi svi stali u istoriju stvarala¹tva [neampojma] ?

DebeliZmaj

Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

joka

A istorija nije ni va¾na, bitno je da ma¹ine pale i cepaju! [clapp]

DebeliZmaj

iz koje je ovo godine ?:)
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

joka

Snimljeno na moto susretu u Mu¾lji, MK Road Flyers kraj Zrenjanina, Muvao sam se tuda al vlasnika nisam na¹ao, na bajku nije bilo oznaka, al je restauriran 100%. Nisam ga sretao ni u gradu, ni na drugim susretima. :(