Glavni meni

Crossplane motori u svakodnevnoj upotrebi

Započeo milomir22, 29 Decembar, 2021, 23:18

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

milomir22

Veæ dugo sam zaludjen ovim tipom motora (da se razumemo, radi se o èetvorotaktnom rednom èetvorocilindra¹u sa "nepravilnim" rasporedom paljenja cilindara), sad za trke ok, jasan je benefit, ali za svakodnevnu upotrebu da ili ne? Oèekujem da se i majstori koji bolje poznaju svu problematiku i kompleksnost ovih agregata, oglase. Manje vi¹e, u regularnom, serijskom motoru, samo yamaha koristi crossplane tehnologiju i to, koliko mi je poznato, samo u modelu yzf-R1.

Ko ne zna razliku, evo jedan video u kom lik ba¹ lepo obja¹njava u èemu je stvar, na zaista jednostavan i lako razumljiv naèin.

https://www.youtube.com/watch?v=uM-ycHS9uvw#

Glavni benefit je bolji oseæaj na gasu i bolja kontrola snage na ispucavanju iz krivine i eskiviranje highside-a.

©ta vi mislite o ovome?
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

El Jefe

Зар само на четвороцилиндрашу? Сама шема таквог распореда постоји већ годинама код различитог броја цилиндара и код различитих произвођача.
Друштво за заштиту од животиња

milomir22

"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

Glava Dole

Tehnologija je okej za ulicnu upotrebu. U sustini, fora je u tome da se dobija linearnije razvijanje snage. Znamo vec da su standardni cetvorocilindrasi tromi u niskim. Ovde je zbog rasporeda paljenja mnogo manja razlika izmedju opaljivanja cilindra tako da, ako ne gresim, trebalo bi da je poprilicno jaci u niskim tako da je za ulicnu ja mislim cak i pogodniji. Nemam iskustva, samo moja pretpostavka.

ninja66

Yamha MT10, Triumph Tiger 900 i novi 1200.

bogdan

Nadam se da cu da probam pa da pricamo , inace  pisao Revolucija o tome ranije , konjske snage prodaju motore  a obrtni momenat pobedjuje na trkama.

milomir22

Da, ali ne prave se crossplane agregati zbog boljeg obrtnog momenta (mada on svakako jeste veæi na crossplane-u), veæ zbog boljeg oseæaja na limitu trakcije zadnjeg toèka. Ja mislim da su za svakodnevnu uliènu upotrebu zahvalniji konvencionalni agregati, a za trke crossplane, ali nisam jo¹ imao prilike da probam big bang motore, na¾alost.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

DebeliZmaj

Citat: bogdan poslato 30 Decembar, 2021, 09:57
Nadam se da cu da probam pa da pricamo , inace  pisao Revolucija o tome ranije , konjske snage prodaju motore  a obrtni momenat pobedjuje na trkama.

vise puta pisao o tome .. al nema ga sad u ovoj temi ...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

bogdan

Jest da trolujem temu  al mene OVO lozi vec neko vreme , ako se pokaze upotrebljivim bice ozbiljna stvar , aktivna klipnjaca , nema balast-osovina ( a redni cetvorocilindras ) nema razvodnog mehanizma , nema turbine a snage kolko oces , ludilo
https://www.youtube.com/watch?v=8alrpieveDg&list=RDCMUCwosUnVH6AINmxtqkNJ3Fbg&start_radio=1&rv=8alrpieveDg&t=7#

Slaninar

Citat: milomir22 poslato 29 Decembar, 2021, 23:18
Veæ dugo sam zaludjen ovim tipom motora (da se razumemo, radi se o èetvorotaktnom rednom èetvorocilindra¹u sa "nepravilnim" rasporedom paljenja cilindara), sad za trke ok, jasan je benefit, ali za svakodnevnu upotrebu da ili ne? Oèekujem da se i majstori koji bolje poznaju svu problematiku i kompleksnost ovih agregata, oglase. Manje vi¹e, u regularnom, serijskom motoru, samo yamaha koristi crossplane tehnologiju i to, koliko mi je poznato, samo u modelu yzf-R1.

Ko ne zna razliku, evo jedan video u kom lik ba¹ lepo obja¹njava u èemu je stvar, na zaista jednostavan i lako razumljiv naèin.

https://www.youtube.com/watch?v=uM-ycHS9uvw#

Glavni benefit je bolji oseæaj na gasu i bolja kontrola snage na ispucavanju iz krivine i eskiviranje highside-a.

©ta vi mislite o ovome?

Izuzetno lepo uraðen video - èovek je sve objasnio i obrazlo¾io.
Nisam imao priliku porediti u¾ivo, a sa svojim znanjem, iskustvom, ve¹tinom i refleksima, najverovatnije da ne bih bio u stanju ni da iskoristim prednosti, ili uoèim razlike - kako je i objasnio u videu, primena je za vo¾nju na granici, za stazu.

Za vo¾nju na ulici, kontam da time dobija¹ agregat koji je nepotrebno komplikovaniji (i skuplji i dodatno ote¾an), sa jaèim vibracijama.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

bucko

Citao juce da  neki proizvodjaci automobila potpuno obustavljaju dalji ravoj sus motora i polako prelaze na elektriku

DebeliZmaj

mene cudi da nema hibridnh motocikala, ono imas benzinski agregat koji samo daje strujuza elektricni motor pogonski .. ili i napredi pozadi dva pogonska .hm...
Sloboda je pravo da se
ljudima kaze ono sto oni
ne zele da cuju.

George Orwell

milomir22

"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

milomir22

Citat: bucko poslato 31 Decembar, 2021, 15:50
Citao juce da  neki proizvodjaci automobila potpuno obustavljaju dalji ravoj sus motora i polako prelaze na elektriku

Sreæno im bilo...
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

El Jefe

Нови тоталитаризам биће еколошки. А то намећу богати они који никада нису имали проблем са превозом, грејањем, храном и водом
Друштво за заштиту од животиња

dr32

Sve ovo se èini je dobro ako hoæe¹ da da¹ 20k+€ i ide¹ na stazu. Ostalo tehnièki zanimljivo, komplikovano i skupo za odr¾avanje (omiljena, a glavna stavka proizvoðaèa).
4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy