Glavni meni

Zamena semeringa u viljuskama

Započeo Glava Dole, 30 April, 2020, 23:00

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

UFF


Glava Dole

Onda moze da se kirnuje... kad mi je kod radilice to uspelo sto ne bi i tu :D Dobro, riba ne moze ;D

Grejanje i hladjenje se najvise koriste kad se i jedna i druga strana nabijaju d ane bi lezaj trpio bocne pritiske, na to su osetljivi. Ovde nema potrebe, opicic po spoljnoj ivici, osovina ulazi lagano i to je to. Da grejem felnu... dok ugrejem toliku felnu ugrejao bi se i lezaj, postigao sam nista...

PECA BMW

Citat: Glava Dole poslato 07 Maj, 2020, 00:53
Onda moze da se kirnuje... kad mi je kod radilice to uspelo sto ne bi i tu :D Dobro, riba ne moze ;D

Grejanje i hladjenje se najvise koriste kad se i jedna i druga strana nabijaju d ane bi lezaj trpio bocne pritiske, na to su osetljivi. Ovde nema potrebe, opicic po spoljnoj ivici, osovina ulazi lagano i to je to. Da grejem felnu... dok ugrejem toliku felnu ugrejao bi se i lezaj, postigao sam nista...


Ako mislis da se celik i aluminijum greju isto snda stvarno nista .
Bolje biti malo lud , nego malo pametan !

PECA BMW

Citat: Taraba poslato 07 Maj, 2020, 00:48
Nije sporno da udje al se posle par zamena marinija izguli dovoljno da lezaj ne ulazi tesno koliko bi trebalo.
Svaka slicnost sa seksualnim organima je slucajna.

Bas tako !
Bolje biti malo lud , nego malo pametan !

Glava Dole

Znam koliko dobro prenosi a isto tako i odnosi toplotu. Za toliko imam percepciju, pusti mi te amer klipove koje si verovatno gledao. Dok zagrejes tolku felcugu koja odnosi na sve strane uveliko si zagrejao i lezaj... ili mozes felnu da grejes jako, spalis joj farbu a lezaj posipas tecnim azotom... to bi vec mozda i imalo efekta. Te vase varijante iskljucivo pri nabijanju mogu da pomognu. Da se felna ugreje a lezaj gurne u friz. Prilikom cupanja tesko.

PECA BMW

Citat: Glava Dole poslato 07 Maj, 2020, 03:00
Znam koliko dobro prenosi a isto tako i odnosi toplotu. Za toliko imam percepciju, pusti mi te amer klipove koje si verovatno gledao. Dok zagrejes tolku felcugu koja odnosi na sve strane uveliko si zagrejao i lezaj... ili mozes felnu da grejes jako, spalis joj farbu a lezaj posipas tecnim azotom... to bi vec mozda i imalo efekta. Te vase varijante iskljucivo pri nabijanju mogu da pomognu. Da se felna ugreje a lezaj gurne u friz. Prilikom cupanja tesko.

Mnisam ja iz te generacije sto se solovala na YT .

No jesi u pravu , cekic i srafciger i cepaj . To je jedini i pravi nacin . Ne radis u NASA-i niti popravljas spejs satl .
Bolje biti malo lud , nego malo pametan !

Ivicat

Citat: Glava Dole poslato 07 Maj, 2020, 00:53
Onda moze da se kirnuje...

Grejanje i hladjenje se najvise koriste kad se i jedna i druga strana nabijaju d ane bi lezaj trpio bocne pritiske...

1. Znaci proizvodjaci su glupi sto dimenzije lezista lezajeva dovode u fine tolerancije ili cak bruse. Umesto toga mogu da kirnerovanjem svedu citavu povrsinu oslanjanja lezaja na par %. [nono] nikada.

2. Prilikom montaze lezaja, nikada ne primenjujes silu na slobodan prsten lezaja, vec na onaj preko koga ostvarujes kontakt. Grejanje i hladjenje je ispravna metoda kako se ne bi ostetilo kako leziste lezaja tako i sam lezaj.

Nije spejs satl ali neko ko je proracunavao velicinu lezaja, uzeo je obzir: sile, broj obrtaja, temperaturu, uslove rada, nacin podmazivanja, tolerancije lezista, planirani radni vek,... I naravno stepen sigurnosti. Ali nije uzeo 5 za stepen sigurnosti. Ako ti neki faktor promenis (pogorsas), radni vek se skracuje. Posle kukate sto vam semeninzi i lezajevi kratko traju.

Gašpar

Èekiæ - Univerzalni Srpski Alat.

Ako ne mo¾e èekiæem, uzmi veæi èekiæ.

Lazic

Ovde niko ni¹ta ne èita... Lepo rekao Alja, kojih bre par zamena le¾ajeva, eno ga klepetalo 24 godine sa fabrièkim, par zamena ni on ni ja neæemo doèekati...

Taraba

Zavisi gde vozis i sta vozis.
KLE je pravljen po uzoru na tebe. Mislim da su te japanci tamo neke 85-6 oteli, probovali i zakljucili kakav motor tebi treba.
Ako ne vozis kroz vodu (ne kisu) duze traju.
Ako ne vozis po blatu i prasini - duze traju.
Ako ih ne krljas po kamenju - duze traju.

Ja sam na svakom motoru do sada menjao lezajeve jer su stari zvucali kao da imaju artritis.
The band is just fantastic that is really what i think. oh by the way which one's pink?

dzimika

ja sam menjao preventivno a ne zbog toga sto su bili losi toliko, ovi na dr su se tesko okretali, zadnje sam promenio pretprosle godine i razmisljao sam i ove ali posto necu voziti nesto puno a i nisam nesto puno vozio prethodne dve godine nema potrebe
ja garantujem da bi kod Lazica trebali da se promene samo sto je to ipak Lazic, dok ne crkne nista se ne proverava

Glava Dole

Citat: Ivicat poslato 07 Maj, 2020, 08:51
Citat: Glava Dole poslato 07 Maj, 2020, 00:53
Onda moze da se kirnuje...

Grejanje i hladjenje se najvise koriste kad se i jedna i druga strana nabijaju d ane bi lezaj trpio bocne pritiske...

2. Prilikom montaze lezaja, nikada ne primenjujes silu na slobodan prsten lezaja, vec na onaj preko koga ostvarujes kontakt. Grejanje i hladjenje je ispravna metoda kako se ne bi ostetilo kako leziste lezaja tako i sam lezaj.


Pa da, procitaj jos jednom sta sam napisao. Imas mesta gde se "presuje" i jedno i drugo, npr lezajevi na bloku motora. Tu je neophodno grejanje i hladjenje, naizmenicno. Npr ohladi se radilica a lezaj ugreje u ulju, pa sve zajedno ponovo ohladi a ugreju polutke da bi sam lezaj trpeo sto manji pritisak.
Ovde samo ako moze da upadne nema potrebe,  po spoljnom obodu i kuc kuc... jedino sto ce biti lakse prilikom nabijanja. Prilikom cupanja apsolutno nema svrhe jer ugrejes i lezaj. pa se siri i jedno i drugo.

Sto se kirnovanja tice sve i dalje ostaje u fabrickoj toleranciji i centru, jedino sto si ga na taj nacin fiksirao.

Dzimi, i ja menjam preventivno a ne bi me cudilo ni da su ovi fabricki :D

bogdan

takodje stradaju od pranja pod pritiskom , ovi doticni su vozeni i kada je bilo soli na putu   zato su tako oksidisali , zavarili se u felni , a sto se grejanja tice  aluminijum se vise siri od gvozdja , ono kad pretegnes svecicu na vruc motor i probas da je odsrafis na hladno     i ona pukne  , samo  glava dole   :D

Ivicat

Citat: Glava Dole poslato 07 Maj, 2020, 15:38
...Sto se kirnovanja tice sve i dalje ostaje u fabrickoj toleranciji i centru, jedino sto si ga na taj nacin fiksirao. ..
Kada dodje do toga da treba lezaj tako da fiksiras, znaci da nesto nije u redu. Kao razlog za to jedino mi pada na pamet da je leziste osteceno. Ako znas neki drugi razlog, podeli sa nama.

Sto se tice kirnerovanja, ne vidim kako taj fuseraj moze da zadrzi lezaj u osi u odnosu na kuciste.

Gašpar

Jedini veæi karabud¾ od kirnerovanja je stavljanje listiæa limenke [ludak]

milomir22

Po meni, koliko je nebezbedno imati lose kocnice toliko je nebezbedno imati los lezaj. Zasto, zato sto sam video kada je komsiji na autu zakucao tocak u krivini zbog loseg lezaja, momentalno je izgubio kontrolu na autu i zakucao rep u stenu. Sreca, on nije imao nikakve povrede, a i brzina nije bila naivna, malo smo se potrkali kao klinci kroz remontni zavod u kgu. On u ladi 1300, ja u jugu 1300.

Tako da, ako vam lezajevi drce, imaju lufta ili se greju, pamet u glavu i menjajte ih dok nisu zakucali pri 200 na sat. Naravno, to ne znaci da ih menjas dva puta godisnje preventivno.
"If you seek authenticity for authenticity's sake, you are no longer authentic."

-Jean Paul Sartr

bogdan

   Ostecenje kucista lezaja u motoru obicno bude kad lezaj blokira i okrene se u kucistu , rasiri ga i tu nema vise pravog leka  samo budz ,  (kirnovanje ga samo drzi da bude na mestu dok se montira  i to radi ) u glavcinama zbog velike tolerancije i preopterecenja

Glava Dole

Gotovo :D Prvo sam pokusavao brezonom. Onda da navarim ali nije hteo var da uhvati za lezaj pa to ti je, jedva malo a za brezon odlicno... tako da je to otpalo...

Odem do komsije vulkanizera, jedan srafciger i cekic, drugi, sekac, mini macolom na kraju popustilo govno... drugi naravno onda ko iz picke jer je pristupacno... poslovica "ako ne ide uzmi veci cekic" je def. tacna :)

Oprano break cleanerom, nafilovano tovatnom mascu sve(znam da su zatvoreni lezajevi ali ne moze da skodi, bar zbog semeringa i ako prodre voda unutra), novi podmazani upali ko dupe na nosu:



Onda balansiranje... posto ne radi, nema nastavak za moto tocak za balanserku poigrali se onom mehanickom metodom, ja se setio stednera i vezica :D





Kako se ponasa neizbalansiran tocak:

https://www.youtube.com/watch?v=vhGfQLkIEj8&feature=youtu.be#

Nije bio u strasnom debalansu, klackao u jednoj tacci, imao je vec dva tegica od ranije, kad smo jedan skinuli dobili smo idealu, cak mi drugi nisu ni bili potrebni... cimao sam tocak 10min napred nazad to je to :D

Vraceni semerinzi, sve dobro nafilovano tovatnom mascu:



Pinjon rastavio skroz, izvadio zupcanik, sve detaljno oprao, napunio i njega...



Sklopio, probao... to je to :D Kazaljka cajgera mirna, funkcionise sve.

Taraba

Tovatna mast ima nisku tacku topljenja pa se i ne preporucuje za tockove. Moze, al nije dugotrajna kao recimo litijumova, koja ide u lezajeve.
Tovatnom smo mazali cevi topova i puski u vojsci - za to je super :D
The band is just fantastic that is really what i think. oh by the way which one's pink?

Glava Dole

Pa ovo i jeste bas litijumova koju ja zovem tovatna :D