Glavni meni

Kurs bezbedne voznje

Započeo vazlan, 15 Jul, 2019, 21:46

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

mali_zmaj

Naravno onog momenta kad sjedne¹ na motor si donji,¹ansa da do¾ivi¹ duboku starost se rapidno smanjuje!! Ali ako imamo ¹ansu da kroz neki vid obuke,treninga,¹kole te godine poveæamo...,super!!

E paz sad,ja bih volio da se ovaj vid treninga uvede pod obavezno,kao recimo u Sloveniji..,da auto ¹kole imaju obuèene ljude,opremu da se to proðe..,da sve bude zakonski podr¾ano i od dr¾ave,èak i novèano!! Ljudi garantujem vam poginulih motociklista bi bilo manje!!
Al vi i ja ¾ivimo u banana dr¾avi,tako da ako to do¾ivimo,bit æe premija!!
E sad i ja i 99% prosjeènih motorista vozi br¾e od dopu¹tenog,i malo rizièno,i to je ta dra¾ zapravo... Vjetar u kosi (koje nemam),malo adrenalina,pa kad obiðe¹ ¹leper za par sekundi,obori¹ motor do fuzastera..,itd,itd.. Ali zbog gomile budala po cesti,koji nas sjebu,pa i dosta nas kojima motor slu¾i za kurèenje po cesti,pa ginu,pa nas zbog statistike murija prca,i da nam uzmu lovu naravno...,itd,itd... Zato je ovo sve nekad op¹ta zajebancija!!  Kao dokaz slijedeæi tekst...

Eto jeo sam govna tim reèima...

Uzet æe mi dozvolu na mjesec dana,divljao sam na èitavih 66km/h.. Stavili nedeljom radar pored ¹kole.. ©aljem sliku u prilogu!!  Od sad tange na tablici!!! Dokurèilo mi!! Od radara nema spasa bez obzira na trening!!


poslato sa rupovke uz pomoæ kurble
jin-jang

megaidiot

jesi siguran da si ti vozio motor? ovaj mi deluje kao neki drugi

Glava Dole

Citavih 66 :o Robijao bi ti meni bar 5god [zena] [prebicute] [bejzbolka]

mali_zmaj

Jesam ja sam!! ©ta pet!? Sedam minimum!! 😁

poslato sa rupovke uz pomoæ kurble
jin-jang

vazlan

Rekao sam sebi nekoliko puta da vise necu citati postove na ovu temu ali stalno me nesto vuce,svakodnevno,da ipak procitam novosti.Kada sam postavio temu mislio sam da ce se to zavrsiti sa dva-tri posta i kraj.Cinimi se do kraja,a izgleda da cu se nacitati,cu nakupiti i koju zvezdicu ispod nicka napredovati mozda i vise od "titule"voajera mozda cete me sresti negde na putu i prepoznati i reci "ha,eno ga onaj sto je organizovao kurs bezbedne voznje.Drz ga nedaj da pobegne daj da ga dodirnemo da vidimo da li je on covek.Ma ne,ne dirajte ga mozda cemo i mi onda pozeleti da dodjemo na neki trening.Pi,sotono pu,pu,pu.Pusti ga samo neka prodje".
To je scenario broj 1.
A mozda se nikada ne sretnemo.Svet je ponekad velik a nekada i mali.Scenario broj 2.

dzimika


sremac

scenario broj 3, slatko se isprièati s nekim i otiæi na pivo uz koju opasku o stormu ili motoru kolege.

Treba da shvati¹ da ovo nije lièno protiv tebe, no generalna razmena mi¹ljenja. Prièati manijaku o bezbednosti je kao da ode¹ u kafanu i prièa¹ alkoholièaru,o ¹tetnosti alkohola.
budala na leru, mudonja u kontra smeru

mali_zmaj

😂

poslato sa rupovke uz pomoæ kurble
jin-jang

UFF

da menjam temu u: "kurs bezbednog sexa bez kondoma" ?

eclipse4

Citat: Slaninar poslato 16 Jul, 2019, 10:45
Nije fora da odmah zna¹ cenu unapred, mora¹ se pomuèiti. Utvrðivanje cene kursa u tri laka koraka (hvala kom¹inici Vangi na pomoæi):



sto bi jedan majstor rekao (kad mi popravio apriliju sr50)  klip je oko 1800 dinara do 2000 al to ti je tu oko 20e gore dole nikad nije izlaqzilo vise od 2500 dinara.


Citat: vazlan poslato 05 Avgust, 2019, 22:11
Rekao sam sebi nekoliko puta da vise necu citati postove na ovu temu ali stalno me nesto vuce,svakodnevno,da ipak procitam novosti.Kada sam postavio temu mislio sam da ce se to zavrsiti sa dva-tri posta i kraj.Cinimi se do kraja,a izgleda da cu se nacitati,cu nakupiti i koju zvezdicu ispod nicka napredovati mozda i vise od "titule"voajera mozda cete me sresti negde na putu i prepoznati i reci "ha,eno ga onaj sto je organizovao kurs bezbedne voznje.Drz ga nedaj da pobegne daj da ga dodirnemo da vidimo da li je on covek.Ma ne,ne dirajte ga mozda cemo i mi onda pozeleti da dodjemo na neki trening.Pi,sotono pu,pu,pu.Pusti ga samo neka prodje".
To je scenario broj 1.
A mozda se nikada ne sretnemo.Svet je ponekad velik a nekada i mali.Scenario broj 2.






Glava Dole

Citat: sremac poslato 05 Avgust, 2019, 22:29
...Prièati manijaku o bezbednosti je kao da ode¹ u kafanu i prièa¹ alkoholièaru,o ¹tetnosti alkohola.

Amin :D

Kostić

Citat: Joe kickass poslato 04 Avgust, 2019, 22:34
Citat: Kostiæ poslato 04 Avgust, 2019, 13:05
то што си научио на наваку за навак и чувај а кад изађеш из навака заборави на то
Meni je navak pomogao da budem sigurniji na putu. Dodu¹e oseæaj se gubi. Zavisi da li je poèetak sezone, da li sam pauzirao, promenio motor, itd. Treba vremena dok se uðe u ¹tos, a navak mo¾e to vreme da skrati.
Verujem i da tebi ne poma¾e, i to je ok, verovatno ima¹ neku drugu ¹emu za uhodavanje.

мени помаже само срећа а не знам чему би ти момци тамо мене научили можда да кад паднем сломим ногу тамо где лакше зарасте ил не знам ал ја кад паднем обичајно не поломим ништа па ми обука није неопходна ово о сезони ај да прескочим о паузама ја их имам сваки дан мотор кад мењам хм мотор кад мењам шта мотор кад мењаш глуп сам дај појасни

ал добро нисам ја против тога да се ви из информ ере тако учите смета ми што господа много једу говна око опреме и тих прича да не смем го да возим и глупости типа мотор је опасан

опасан

шта опасан

мотор?

другови комунисти и остала родбино човек је опасан а не гвожђе (осим ако није стара пушка са олизаним затезачем ју ју ју)







мали змаје где си слико ове крокодиле да не идем тамо наморе



ивице нем појма она риба знаш која шта се правиш

Kostić

Citat: devil 2000 poslato 04 Avgust, 2019, 23:51
Kolege bajkeri,
kao pocetnik odlucio sam da pohadjam ovu obuku kao neka vrsta mini treninga pre nego sto krenem na neka duza putovanja.
Posto mi je ovo tek druga sezona (prva na vecem motoru) i pre toga nisam vozio nikakav skuter ili slicno (a imam 37god),
hteo sam da prodjem ovaj kurs jer u auto skoli nisam nista naucio osim:
menjanja brzina, radjenja osmice, naglog kocenja i saobracajnih pravila koje znam jer 15god vozim auto bez ikakvih nezgoda do sada.



Evo mog iskustva:

1.Pravilno sedenje na motoru.
Ja sam od pocetka sedeo na motoru u nepravilnom polozaju i zbog toga nisam nikada mogao da ostvarim pravilnu ravnotezu na istom nego sam se osecao kao da sam suvozac na sopstenom motoru,
tj da on mene vozi a ne ja njega.

2.Kako da kocim.
Svaki put kada sam pitao kako da kocim dobijao sam razlitice savete.
Neki su preferirali prednju kocnicu, neki zadnju, a na youtube sam dobijao svakakve oprecne informacije.
Ovde sam dobio tacnu analizu/iskustvo kako se ponasa svaka kocnica ponaosob sto mi je bilo jako korisno.

3.Zaleganje u krivinama kao i obicno polukruzno skretanje iz mesta.
Ovo mi je bez masivnog koristenja nogu bila nepoznanica.
Sada znam kako da to radim bez nesigurnosti i pomaganja nogu i izgledanja kao pocetnik.
I ne samo to nego su mi sa motorom koji ima pomocne tockice pomogli da shvatim koliko u stvari moze motor da zalegne a da pritom ne izgubi ravnotezu i padne.
Sto ja nikada ne bih hteo da testiram na sopstvenom motoru.
Takodje, shvatio sam koliko je kontraupravljanje i sama fizika ponasanja motora protivna zdravom razumu.
Ja se nikada sam ne bih usudio da tako vozim.

4.Takodje su mi pokazali da je motor veoma stabilna masina i da se moze voziti i kociti bez koriscenja ruku na volanu.
Sto je meni predstavljalo veliki strah jer sam mislio da cim sklonim ruke sa kormana da cu izgubiti ravnotezu i pasti.
Cak su i sami instruktori izvodili neke akrobacije koje sam video samo kod kaskadera na youtube.

5.Bilo je tu jos mnogo lekcija iz stvarnog zivota.
Jedna od najvaznijih lekcija je bila kako da izbegnemo veliku prepreku u realnom zivotu i koliko stvarno imamo sekundi da reagujemo na neku iznenadnu situaciju.
Iako se ova vezba radila na poligonu,
ona je simulirala realne situacije tipa koliko imamo sekundi od uocavanja prepreke do stvarnog reagovanja na nepredvidjene situacije.
I moram da kazem da ja nisam mogao sa svojim pocetnickim znanjem da prodjem ovaj test na trazenoj brzini od "samo 50km/h",
sto je neka minimalna brzina u gradu, a znamo da niko ne vozi tako sporo.
Tek su dvojica od nas 11 uspeli iz 10-tog puta da prodju ovaj test izbegavanja, a oni voze 15+godina motore.
Postoje i napredni kursevi koje organizuje ova grupa za policiju i oni idu na mnogo vece brzine.

Bonus u svemu tome je da sam upoznao kolege motorase i da sam razmenio iskustva sa njima.
Mozda se razviju i neka dugorocna moto prijateljstva od ovog druzenja.

Sve u svemu, ono sto bi trebale auto skole da nas nauce, to smo dobili kroz ovaj kurs.
Verovatno bih sve ovo stekao kroz mnogo godina ucenja,
ili da sam kao tinejdzer krenuo sa skuterom pa posle 10+ godina voznje bih pokupio sva ova znanja.
Ali opet ne bih mogao da se zakunem da bih sve ovo znao da uradim.
Tako da umesto da izmisljam toplu vodu i da ucim na sopstvenim greskama,
sa ovim kursom sam ubrzao svoj napredak u voznji i oslobodio se nekih pocetnickih strahova.

Kao sto je vazlan napisao, ovde su se uci kako se pravilno vozi.
a pohadjali su ga likovi koji imaju po 30+ godina voznje iza sebe i velikog iskustva pa su imali ozbiljnih problema da prodju sve testove,
a neki od njih su pali sa motorom.

Ova organizacija ima jos nekoliko naprednih kurseva.
Ovo sto smo imali je pocetnicki.
Oni obucavaju sve policajce na balkanu, kao i granicare, i naravno nas civile.
Ovo su iskusni bajkeri koji imaju godine iskustva iza sebe i odlucili su da podele svoje dugogodisnje iskustvo kroz ove kurseve.
Neko od vas je napisao da treba da nucim driftovanje kao odlicnu osnovu za ucenje ponasanja motora, a bas ova organizacija ima kurs za offroad.

I na kraju moram da zakljucim.
Da iako sam naucio kako da svoj motor zalegnem bez bojazni za 45% u krivini,
ipak necu glumiti Rosija i slepo verovati ovim vestinama,
nego cu se pridrzavati zakonskih ogranicenja i polako podizati svoje vestine voznje kroz godine koje slede.

Hvala na dosadasnjim savetima kolege bajkeri.




ја кда сам био клинац мени ћале веже санке за фићу и лупа ме о дрвеће по кошу да ојачам после ми купио бајс боље да није двапут недељно ургентни онда сам из чиста мира ничим изазван сео на четрнају и изубијо се ко татар бифтек после сам још мало порасо и полудео

него нек си ти нама жив здрав и безбедан и не јури го по улицама

El Jefe

И оно што је бата Коле заборавио да каже, а они папци немају појма. Чувај се вина и жена.
Друштво за заштиту од животиња

Kostić

#234
све је зајебанција у реду нисмо бјб ал једна ставр је ту јако озбиљна а нико о томе не размишља

ти људи нису лиценцирани законом прописани инструктори немају права да уче људе ничему код нас не постоји школа за мотоцикл јер није била потребна уназад сто година

не дај боже да неко прође тај курс и погине

убедили сте некога да је прошао курс он је сигуран у себе има опрему нешто се омакне у животу савије се о бандеру и шта онда

да сам ја закон за овакве пара формације бих прописао озбиљне затворске казне јер то није легално ал ајд сам србија милош велики оно ово свети сава нећемо да радимо у фабрици бла бла

ја се не бих усудио да дам савет камоли да некоме узмем паре и да му покажем како да падне а да се не изломи ако није морање јер немам ни законска ни Морална права на тако нешто нит је могуће ишта објаснити јер је свака реакција као отисак прста и не постоји шема за безбедност


постоји само Срећа у животу

Lazic

Kostiæu, godinama su me deca vabila da ih provozam na sankama, nisam smeo... ;D

UFF

sta prica bre ovaj kosta?
pa ne garantuju ti oni da neces da padnes jebote
samo kazu da hoce da te nauce kako da smanjis sanse da se to desi
u stvari da uzmu pare, jbg mora od necega da se zivi
a ako pored toga sto si uzeo pare radeci nesto sto ti je zanimljivo uspes da ubedis sebe i druge da si im pomogao onda jos imas odlican osecaj kako si dobar covek
svi srecni i zadovoljni na kraju, pare su svakako morali na nesto da potrose pa sto da ih ne potrose na tebe kao instruktora? :D

Kostić

ахам па кад заврне по авали тамо где има укрштање путева са 150 да му буде лакше кад се забоде у ауто него фали ту и гимнастичка сала да се мало и то вежба


а паре нек потроше на КУРВЕ ПИЧКЕ И АЛКОХОЛ

El Jefe

Па ја већ годинама безбедно падам.
Друштво за заштиту од животиња

Lazic

#239
I ja... ;D Trebalo bi da napi¹em knjigu o bezbednom padanju... Od 2007-me do 2018-te 12 puta, uvek smo magare i ja ostali u voznom stanju, samo jednom nam je usput malo curkala voda/krv...