Glavni meni

Centriranje i pletenje toèkova u Novom Sadu

Započeo Slaninar, 28 Oktobar, 2018, 15:31

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Slaninar

Po¹to u NS & bli¾oj okolini nisam na¹ao nikog da radi "kr¹teno" centriranje toèkova sa ¾bicama, nauèio sam to sam raditi. Tako da sad znam koga preporuèiti za to.  :)

Ozbiljno, ako nekom treba, mo¾e nazvati, dogovoriti termiT, pa doneti toèkove na centriranje, ili komplet pletenje & centriranje. KoNJtakt telefon i adresa su na www.bikegremlin.com - èim se otvori sajt, ne mo¹' ga falit'!

Ova "objava" ide na motomanijake i apostoli forum - nigde drugde. Posla imam koliko god mogu postiæi, tako da, ono ¹to bi inaèe bilo normalno i kolegijalno - ¹irenje "reklame" na ostale forume (bjb mi prvi pada na pamet) - bolje ne. Ideja je da pomognem ovima s kojima barem svake prestupne popijem pivo & prijateljima im.

Cena?
To ljudi kod nas obièno prvo pitaju. 2.500 komada najstabilnije valute u poznatom univerzumu po toèku. Obrazlo¾enije (mislim da je OK i to reæi):
Ispod toga mi se apsolutno ne isplati raditi, a preko toga bih se oseæao kao da "derem". Ako se ispostavi da na toèku imam samo pola sata posla, "zadr¾avam pravo" da naplatim manje. Ako pojedem govno i posao se odu¾i na vi¹e sati/dana (zapekle ¾bice, te¹ko se nalaze nove i sl.) - to je moj problem, kontam da ljudi moraju unapred znati max. cenu, odvojiti te novce i da bi bilo pederski na to dodavati.
Cena je ista za pletenje sa centriranjem, kao i za "samo" centriranje. Za¹to? Zato ¹to moram svakako raditi pripremu ¾bica i nipli (èi¹æenje ako je potrebno i podmazivanje), kako bi se mogle zatezati bez uvijanja, o¹teæenja nipli i pucanja. Tako da kod upletenog toèka najèe¹æe moram svaku ¾bicu koju dote¾em/otpu¹tam prvo olabaviti, pogledati, podmazati, pa vratiti. Ako su stare ¾bice zapekle, to je muka ¾iva.
Ako toèak ne mogu (iz bilo kog razloga) uraditi kako treba - (kriva felna, neodgovarajuæa du¾ina ¾bica i sl.), neæu ga ni uzeti u rad, èak ni na insistiranje "klijenta". Ne ¾elim da mi iz radnje izaðe poluproizvod, ni po koju cenu.

Vreme?
Obièno 3 sata po toèku. Zavisi od stanja.

Krive felne?
Krive felne se ne mogu kvalitetno popraviti centriranjem. Centriranje popravlja osmicu felne koja je "90% prava". Ako ima veæe o¹teæenje, tenzija (zategnutost) ¾bica biæe previ¹e neujednaèena kako bi felna bila u pravcu, ¹to æe posle manje, ili veæe kilometra¾e dovesti do pucanja ¾bica. Tako da felnu treba prvo ispraviti. Ja za to nemam ni alata, ni dovoljno znanja da bih se usudio to raditi.

Pa ¹ta onda radi¹?!
Pletem i centriram. Tako da sve ¾bice sa iste strane toèka imaju meðusobno ¹to pribli¾nije jednaku tenziju, kao i dovoljno veliku (optimalnu) tenziju. Time se dobija toèak koji dugo ide bez pucanja ¾bica - sve nose teret zajedno, dele ga, a i nema labavih ¾bica koje usled "¾vakanja" prve pucaju.

Guma na felni?
Ako je potrebno pletenje, ili zamena ¾bica, potrebno je doneti toèak bez gume i bez trake za felnu (ako je tubeles), logièno. Demonta¾a guma je isto posao za koji nemam ni alata, ni dovoljno iskustva da obavljam sam - samo pletenje i centriranje. Ako se ni jedna ¾bica ne menja, onda je zahvat izvodljiv i sa gumom, uglavnom.

Nabavka ¾bica?
Muka ¾iva, barem u Srbiji. Nisam na¹ao neki "kanal" za nabavku kvalitetnih ¾bica kod nas, ili da barem stignu do nas po nekoj normalnoj ceni. Ono ¹to mogu da uradim je sledeæe:
- Da na veæ upletenom toèku, sa puknutim/o¹teæenim ¾bicama uzmem meru i ka¾em koje du¾ine i promeri treba da se uzmu (kod nekih toèkova zna da se razlikuje du¾ina ¾bica sa leve i desne strane glavèine).
- Ako imate samo felnu i glavèinu, bez ¾bica, mogu ih izmeriti pa proceniti koja du¾ina ¾bica je potrebna. Do sada sam davao taène prognoze (u¾e ¾bice se vi¹e iste¾u pri zatezanju, tako da nije samo prosta geometrija, ali nije ni nauka), ali ovde dajem sebi za pravo da napravim gre¹ku, na ¾alost. "Honest mistake" ¹to bi rekli Mad¾ari.
- Nakon toga ostaje da zajedno kopamo po oglasima i Netu u potrazi za ¾bicama. Ako neko ima neki dobar izvor, adresu, link, bilo bi lepo da to ovde postavi.
- Ako toèak ima istoriju pucanja ¾bica (tj. ako su vi¹e od dve ¾bice bile puknute i zamenjene u pro¹losti), to uglavnom znaèi da su ¾bice neodgovarajuæe, ili da su lo¹e zategnute. ©to pak znaèi da su i one trenutno "nepuknute" najverovatnije na pragu pucanja usled zamora materijala (bilo usled uvijanja - "¾vakanja", ili prevelike tenzije). Kada se na takvom toèku ne zamene sve ¾bice, vrlo èesto se desi da stare nastave pucati, jedna po jedna - dok god se sve ¾bice ne izmenjaju. Nekad su pukotine vidljive okom, nekad ne. U tim sluèajevima savetujem zamenu svih ¾bica, ali ne insistiram - samo ne mogu nièime garantovati da æe stare ¾bice dr¾ati vodu.

Brza po¹ta?
Na ¾alost, do daljnjeg nisam u moguænosti raditi sa kuririma - nemam svoj auto, plus radim samo popodne, tako da vijanje sa kuririma uzima previ¹e vremena i ¾ivaca. Kao ¹to sam rekao, ideja je da pomognem kolegama i za sada je ovo najvi¹e ¹to sam spreman izaæi u susret.

'El mogu da gledam?
Mo¾e svakako, èak bi bilo lepo poneti i kameru da se snimi i postavi tutorial klip za YouTube. Mislim da znanje treba ¹iriti, a da je, barem kod nas, "problem" u tome ¹to ljudi neæe da uèe i da se cimaju. Iskreno bih voleo da neko od vrhunskih majstora pogleda kako radim i skrene pa¾nju na eventualne nedostatke, propuste, ili (po)ka¾e kako mo¾e br¾e i lak¹e da se radi. Do sada sam nailazio uglavnom (èast izuzetcima) na tajnovitost, mistifikaciju i velièanje "svemirske nauke" - èak i kod biciklistièkih toèkova (¹to sam vi¹e uèio, sve mi je bivalo jasnije da mnogi, ne svi, time kriju svoje neznanje).
Kafa, rakija, pivo i kola su uglavnom "na stanju", kao i par stolica. S tim ¹to je zimi "ledara" u radionici, pa se treba toplo obuæi - i onda jo¹ barem jedan sloj preko toga jer bude veoma hladno kada se samo sedi u hladnom.

Garancija?
Do sada nisam imao reklamacija. Pristup poslu i metodologija su mi takvi da se moguænost pojave gre¹aka svede na najmanju moguæu meru. Ipak, teoretski je nemoguæe da bilo ko kada radi ba¹ nikada ne pogre¹i. U tom smislu:
- Bilo kakav problem (pucanje nove ¾bice, ili/i pojava osmice, a da felna nije pokrivljena/ulubljena od udarca) popravljam po principu ¹to pre, bez èekanja na prvi slobodan termin (makar radio i noæu), ili vraæam novac naplaæen za centriranje.
- Od eventualnog o¹teæenja felne, ili glavè'ne prilikom dotezanja ¾bica se ograðujem unapred - vodim raèuna da ne preteram sa tenzijom, uz dobru pripremu, tako da svaku deformaciju pripisujem nekvalitetnom delu (slabljenje materijala usled pregrevanja pri nekom prethodnom ispravljanju i slièno - nagledao sam se svakakvih delova). Verujem da ovo ne zvuèi prelepo - ali tako je. Trudim se da budem korektan prema svakome, ako vidim da sam ne¹to stvarno ja zasrao, dogovoriæemo se i verujem da niko neæe biti o¹teæen, ali ne mogu blanko, unapred dati garanciju nièime na ovaj deo, na ¾alost.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

Hohštapler

Ima¹ prvu mu¹teriju! Mene! Zovem te posle ;)
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Slaninar

montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

misa-pei

Odlièno. E, sad... Da li radi¹ i za motore ili samo za bajseve? Sve je to sa ¾bicama, ali razlièitim.
Država je najveći neprijatelj naroda

Hohštapler

Bajseve radi on vec dugo, sad ce i motore ;)
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Slaninar

Citat: misa-pei poslato 28 Oktobar, 2018, 15:56
Odlièno. E, sad... Da li radi¹ i za motore ili samo za bajseve? Sve je to sa ¾bicama, ali razlièitim.

Za motore je ovo. Za bajseve se (valjda) veæ zna. :)
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

dzimika

Zar nije Peter iz Temerina radio tockove za motore?

Slaninar

Citat: dzimika poslato 28 Oktobar, 2018, 17:20
Zar nije Peter iz Temerina radio tockove za motore?

Ko god zna dobrog, neka preporuèi u temi. Pogotovo dobra iskustva iz prve ruke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

bogdan

ja sam skapirao da se radi o motorima kad procitah     tockove doneti bez guma jer je demontaza posao za mene     ;D [rofl]  

®or¾ GTI

Covece nisam znao da si to ti na forumu www.bikegremlin.com , sajt i sve vezano za bajkove je vise nego korisno i lepo objasnjeno,inace peglam off i od nedavno road bike uzeh  za Ironman a , tako da cu ako ne motorm doci biciklom do tebe pozz

Slaninar

Hvala. Ja mislim da je najbolji takav na na¹em jeziku, a za jednu, najvi¹e dve (ovo zvuèi poznato :) ) godine biæe i meðu najboljima na svetu. Ne mogu br¾e postiæi da napravim sav materijal koji planiram.
2015. je krenuo i tad sam govorio da æe u roku od najvi¹e tri  godine biti sinonim za mehaniku bicikala u Srbiji. :)
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

®or¾ GTI

Mnogo korisnih saveta i predloga, ja sam na kruzu bike manager organizujem ture sa biciklama i sredjivanje i servisiranje, mnogo puta kad mi je zatrealo nesto ja na sajt, mozda cak i neka aplikacija za mob u buducnosti bi bila dobra opcija, evo ja mogu gps rute skoro iz celog sveta da dam kao doprinos.

misa-pei

Citat: dzimika poslato 28 Oktobar, 2018, 17:20
Zar nije Peter iz Temerina radio tockove za motore?

Jeste, samo ¹to je sad Peter iz Nemaèke :D :D :D
Država je najveći neprijatelj naroda

Lazic

E, zar Petar iz Nemaèke ne radi toèkove za motore...  [rofl]


Relja, plinska grejalica (one èe¹ke iz 80-ih kao satelitska antena) je oko valjda 3000, jednu arèim veæ 30 godina, za crvenu ima da se greje¹ mesec popodneva... :-*

Slaninar

Citat: zorzgti poslato 28 Oktobar, 2018, 21:16
Mnogo korisnih saveta i predloga, ja sam na kruzu bike manager organizujem ture sa biciklama i sredjivanje i servisiranje, mnogo puta kad mi je zatrealo nesto ja na sajt, mozda cak i neka aplikacija za mob u buducnosti bi bila dobra opcija, evo ja mogu gps rute skoro iz celog sveta da dam kao doprinos.

Sajt bi trebalo da je èitljiv sa mobilnog. To sam odradio najbolje ¹to sam znao/mogao. Ba¹ aplikacija kao takva za sad jo¹ uvek nije u planu za sam sadr¾aj sajta. Ne znam ¹ta bih pravio u samoj aplikaciji, ¹to nema na sajtu - ako ima¹ predlog "vièi".

Ono ¹to za sad planiram je aplikacija za on-line evidenciju uraðenih bajseva/toèkova.  Nadam se da æe u narednih godinu dana za¾iveti. Da stavim on-line bazu sa podacima o tome ¹ta je i kad raðeno na bajsu, kakvo je po mojoj proceni stanje posle servisa, ¹ta bi trebalo uskoro servisirati/menjati itd. Pa da svako mo¾e videti za svoj bajs, a aktiviranjem èek-boksa da taj podatak postavi javnim - tipa prodaje¹ bajs i kupac vidi nezavistan i objektivan "izve¹taj" stanja istog, sa istorijom servisa. S tim da tu sad ima gomila zajebancija, ¹to tehnièkih oko izvedbe i za¹tite, ¹to pravnih oko skupljanja i èuvanja podataka, pa moram da vuèem druge struènjake za rukav radi pomoæi.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

®or¾ GTI

Siper samo napred , sajt jeste citljiv sve super ,aplikacija oze da bude samo jasnija za odrzavanje sa vise fast key-va , i saveta za nesto na putu ako se desi pa kako da se brzo dijagnostikuje i resi, ali otom potom samo napred :)

rboban

Nekako imam utisak da bas znas sta radis..... puno srece u radu!!!
Ride It Like You Stole It

ЯЭВОЛУТИОН

ja za vrhinski kvalitet preporucujem ove
https://www.devonrimcompany.com/rolltru-premuim-stainless-spokes
imaju sve ili skoro sve
a ima i na aliexpressu
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

Znam da je bilo u Bg da se kupi ¾ica za motore...

dzimika

Pradavao onaj matori valjda na buvljaku koji je imao i unutrasnje gume 17 i 21, ali mislim da su tanke te nesto, a u BG djunta radi zicane tockove koliko znam