Glavni meni

Kupio bih motor, ali to nije ba¹ tako lako kao ¹to se na prvi pogled èini...

Započeo Nika, 25 Avgust, 2018, 17:41

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Nika

I ne mislim samo na pare...

Da se odma' razumemo - para nema. Da ne bude posle "Vidi ga ovaj... ©ta nas je ovaj zavlaèio i tro¹io nam vreme... K'o da nismo imali ¹ta pametnije da radimo..."

Mo¾da vi jeste - ja nisam. Leto je, slobodno vreme iskrslo... Pozajmljeno - da ne ka¾em "ukradeno" (¹tekovao sam se od mojih da uvatim par minuta ti¹ine i posvetim se - sebi i svojim zadovoljstvima...)

Veæ neko vreme me drma kriza - vozio bih ne¹to na 2 toèka, a para nema... No, mislim se ja - da ne gubim vreme - ¹ta ako mi je preminuo pra-deda koji je pre 80 godina oti¹ao u Ameriku i kome se gubi svaki trag, i pozovu me njegovi advokati... (Ne kvar'te mi prièu - pustite sad detalje i sitnice o godinama itd... Trebalo im vremena da me naðu - eto)

Dakle - treba se biti spreman u svakom trenutku.

I tako - poèeo ja da gledam. Od neèega treba da se poène - pa re¹ih da poènem od poèetka.

Vrsta motora. Sporcki, kruzer, krosss... Hm, hm, hm... Da vidimo...

Nika

I odmah da vam ka¾em - nemoj neko da mi je ofovao temu - ili æu biti primoran da ga...

... ignori¹em i nastavim da pi¹em.

A mo¾da mu i udarim off na off i pokvarim mu koncepciju...  ;D


Nika

Video sam i to - krajnje zanimljivo - ja bi' to ter'o.

Meðutim - po¹to se uzdam u pra-dedu iz Amerike, a ne u dedu koji je radio u Prahovu - ciljam malo vi¹LJe...  [joint]


Nika

Citat: jevta poslato 25 Avgust, 2018, 18:24
http://www.motomanijaci.com/index.php/topic,23454.0.html
;D

Citat: Nika poslato 25 Avgust, 2018, 17:41
...
Da se odma' razumemo - para nema. Da ne bude posle "Vidi ga ovaj... ©ta nas je ovaj zavlaèio i tro¹io nam vreme... K'o da nismo imali ¹ta pametnije da radimo..."

Mo¾da vi jeste - ja nisam. Leto je, slobodno vreme iskrslo... Pozajmljeno - da ne ka¾em "ukradeno" (¹tekovao sam se od mojih da uvatim par minuta ti¹ine i posvetim se - sebi i svojim zadovoljstvima...)
...

Upozoren si. DvaPut. ;)

... A ti ako 'oæe¹ da da¹ Fazera na recku - ¹alji PP - dok èekamo pismo iz amerike, da imam èime s' vremena na vrjeme da obradujem du¹u...  ;D

Nika

Sportski - vozio. Imao.

Lepo i¹li, lepo se drali, lepo le¾ali... U¾ivali i oko i du¹a.

Lepe uspomene - hvala Bogu pa ih imam, a ne majka crnu maramu i slike u albumu da pokazuje gostima sa suzom u oèima...

Da se ne la¾emo - vozio bih ja i danas sportaka. I vozim, kad mi se uka¾e prilika, samo ne ba¹ k'o nekad ¹to sam terao - i pri tom ne mislim da sam bio jedan od najboljih, veæ da sam - ne jednom - sreæom izvukao ¾ivu glavu. Ne¹to se i nauèilo s' godinama, hvala Bogu...

Danas - pomuèio bih se da odaberem R-a za treæi ili èetvrti motocikl u mojoj gara¾i. Koju dodu¹e nemam - ali nemam ni motor pa me to ne spreèava da planiram...


iil

pitanje je tad...

Meni 2  (iil 1 ;) ) najlep¹a motora ikada. Bio bih na muci pri odabiru. Mada, dok do te muke doðe - ko zna ¹ta æe jo¹ lepo da izaðe... :)

Nika

Kruzer / èoper.
U svojim mladalaèkim trenucima ludila, sva¹ta sam vozio, a tek ¹ta sam sve po¾eleo, ali kruzera - nikad.

U stvari - la¾em.

Èim sam ugledao Jamahu V-Maks - svidela mi se na prvi pogled, i to je bio jedan jedini motor toga tipa koji mi se svideo.

Ne toliko da bi mi bila jedini motor, ali, recimo da se onaj moj pra-deda ba¹ toliko potrudio za ¾ivora da ne moram da brinem o ergeli, prostoru i velièini iste - svakako bi V-max na¹ao svoje mesto.
Sad - da li dobro oèuvani 1200 - koji mi se èini mi se malo vi¹e sviða - na slikama. Mislim da je hromirani usis i deo oko karburatora presudio...



ili ganc nov 1800




- to su veæ slatke muke o kojima bih brinuo kad doðe vreme. Nemam sad vremena.

(Èitajuæi ovu temu, èovek bi mogao da pomisli da mi je Jamaha omiljeni proizvoðaè. Nije ba¹ tako, mada mi je draga, moram priznati...)

Nika

Naked.

Kad sam bio mlad - èudio sam se ljudima koji su vozili nejkede. Nekako nisam uspevao da naðem logiku u kupovini motora bez oklopa, sa (najèe¹æe) okruglim golim farom, bez ikakve maske (ili sa nekim minimalnim pleksiglasom iznad fara) - kada mo¾e¹ da vozi¹ slièno to, sa oklopom, lep¹e, br¾e...

Kako me sti¾u godine, shvatio sam da je lepota u oku posmatraèa, a ne u objektu koji se gleda.  [blahblah] I, verovali ili ne, korigovanju svog stava dosta poma¾e kad (pogotovo u ovim godinama) provozate koji krug uspravljenog polo¾aja, upravljajuæi pristojno ¹irokim kormanom, bez pritiska na ruke, bez bola u leðima... Pogotovo ako se uglavnom vozite kroz grad. Sad - za grad bi mi k'o budali ¹amar leg'o jedan CB (samo bih mu odmah skinuo onaj fabrièki èunak)



ili Bandit



èiju bih verziju gotovo pre uzeo sa poluoklopom (iako mi je 1200+ kuba lep¹i - mnogo bi mi bilo za grad) - ali opet ne kao prvi motor...

Nika

Turer.

Ima oklop, ima snagu, brz je, ali...



Ovo iznad mi je recimo ba¹ lepo da vidim. Mada ne znam koliko para bih trebao da imam i prostora u gara¾i, i vremena da ga kupim i po nekad provozam... Eventualno bi Jamaha FJR 1300 mogla da uðe u obzir. U stvari - bri¹i to. Kawasaki Z1000 SX.



Èak, da je H2 turer zaista imao ovakvu prednju masku



bojim se da bih poklek'o... Ovako mi je bzvz... :  [zvizdi]



Mada - ne¹to tu fali. Ili neèega ima previ¹e. Kilograma, ¹ta li.

Sviða mi se ideja, ima tu lepih primeraka... Samo... Da je motor malo lak¹i, da je polo¾aj (jo¹) malo uspravniji, da mo¾e i po makadamu da se vozi...

Èekaj - pa meni onda ne treba turer...

Nika

Avanturistièki.

Adventure - dobra ideja, dobar trip.

Jo¹ bolja reklama...

Definitivno mi se sviða ovakva vrsta prevoza.
Taèno mogu sebe da vidim kako se vozim po bespuæima Srbije, ma ¹ta Srbije - Evrope... Ma - celoga sveta - pra¹ina Sahare se di¾e za mnom, bespuæa Nepala ne mogu da me zadr¾e, tropske ¹ume Ju¾ne Amerike su prava mora, ali nisu nepremostive - kramponi kopaju uporno i guraju mene i vernoga ata malo po malo sve bli¾e cilju, samo ¹to cilj nije odredi¹te - cilj je avantura sama po sebi, i kad veæ jednom stignem na odredi¹te - cilj je veæ pro¹ao...

A at, moj verni drug? Koga da izaberem, da budem spreman, jer - dodu¹e, jo¹ koverta ne sti¾e iz Amerike, po¹tar jo¹ nije zazvonio (a njemu APeNac zavr¹ava posao - opaska pisca), ali ¹ta ako stigne sutra, ili ne daj Bo¾e - za 5 minuta?

Da li æe Ducati Multistrada sa svojih 1200ccm biti dovoljna?



Ne? Ne. Èekaj... Vidi - sva sreæa pa je Dukati shvatio da im je motor slaba¹an, i za 2018-tu godinu je izbacio model sa 1262 kubna centimetra... 64 cm3 nije malo... "There's no replacement for displacement" - ka¾u babe...

Ipak - KTM ima skoro pa Tomosa BT50 vi¹e pod rezervoarom, i kad malo bolje razmislim - mislim da bi Super Adventure (ali samo R - nikako obièna verzija) sa svojih 1301 kubika u nekom bespuæu mogao da prevagne - ja'l sam pretekao, ja li nisam...



Èekaj - nema ih u crvenoj boji? ©teta.

Ni¹ta onda - dajte jednu Hondu CRF1000 Afriku tvin za poneti...





©alu na stranu (;) ) - da mogu da priu¹tim vi¹e motora - Afrika bi sigurno bila drugi. Ili prvi. Ali da imam jo¹ jedan. ©ta hoæete - moj je pradeda u pitanju - ja mogu da biram. Ko se ljuti - ...

Ne stvarno - sviða mi se taj adv fazon.

Nika

Ili dual sport - ja ne pravim tu neku veliku razliku.

Mogare koji mo¾e da se natovari opremom za vi¹ednevno jahanje, koje mo¾e na autoputu da pretekne ¹leper - bez da mu vetar duva u leða i da se odgurujem rukama o stranice prikolice... Naravno - 6 brzina, da ne ogluvim dok stignem u prirodu...

Pa zar ba¹ toliko mnogo tra¾im? zar je to toliko te¹ko?

Izgleda da jeste.

Prosto me èudi - kako se niko ne seti da napravi motor od 400-500 kubika, koji æe biti relativno lak, da mo¾e da stigne na zacrtani cilj a da mu ne menjam ulje 4x usput (i da ne moram da nosim rezervni klip u prtljagu...).

Bilo je tu nekih stidljivih poku¹aja, nije da nije -
Suzana sa svojim DR-Zom je bila dosta blizu - "samo" 400 kubika bi i zavr¹ilo posao, ali taj menjaè je zbog brzine manje mnogima kvario raèunicu...



WR450F malo bli¾i ili malo dalji cilju - zavisi da li ste veæi fan kubika¾e ili reðeg servisnog intervala (na stranu ozbiljnije ogibljenje i celokupno ozbiljniji motor za OFF)...



Sa druge strane klackalice, CRF250L je ba¹ prijao oku - ko se ne razume ba¹ mnogo u motore - mogao bi komotno da ga pome¹a sa npr CRF450X... Mislim - stvarno... POgledajte samo tu sliku - pa samo da se èovek malo potrudi - osvojio bi Redbul Romanijakse uz malo ve¾be...



... Mo¾da, da nije par sitnica. Slaba¹an motor. Nije da ne mo¾e da se ode oko sveta (rade to ljudi - i ¾ene su ljudi), ali brate, dok ti Multistrada lupa èe¾nju sa svojih 150 konja, ovo je stvarno... Malo.

Zamisli - priðe ti neko i pita "a koliko mo¾e da razvije? A koliko ima konja?". ©ta da ka¾e¹ èoveku? Da se pravi¹ da nisi èuo?
Sa iste strane - ogbljenje je - bez pode¹avanja. Pi¹u ljudi, i snimaju se na jutjubovima, da je za iole ozbiljniji - zahtevniji off - to jo¹ veæi problem...
Ali ruku na srce - stvarno jeste jeftin. Nov, a polovan - eeee...

Prosto da se èovek zapita - kako je moguæe da je toliko jeftin, ili oni koji nisu ba¹ ukalupljeni - kako je moguæe da su onda drugi toliko skupi...

Da se razumemo - meni bi i CRF250L zavr¹avao posao. Èak sam jednu i gledao, mada mi je prodavac delovao kao prevarant. Dodu¹e - ne vidim ga vi¹e na oglasu - ili ga je prodao, ili su ga panduri definitivno skembali...

Sve je to mene, iskreno reèeno, frustriralo.  Pored toga ¹to nemam para.
Nervirao sam se - ¹ta da imam para - nervirao bih se ¹to nemam ¹ta da kupim. Kakvo je trenutno stanje - i bolje je ¹to nemam kintu. Manje se nerviram...

viper

"Doðe vreme kada pamet zaæuti, budala progovori , a fukara se obogati!"
(Ivo Andriæ)

Nika

I tako, nezadovoljstvo raje raste...

Mr¹tim se i ja, onako, u gomili...

Tako su svi hrabriji...

Izgleda da su avanturisti i dual sportisti toliko glasno gunðali da je nekome u Hondinom R&D odeljenju bilo suvi¹e neprijatno da (i dalje) ignori¹e i - posle par poteza èetkicom i par proraèuna - zvezda je roðena!  Dame i gospodo - CRF450L!



Sve ono ¹to ste ¾eleli od dual sport motora - dobiæete u jeftinoj, lakoj a jakoj, sa dugim servisnim intervalima - Hondi CRF450L!

...

Nika

Citat: viper poslato 25 Avgust, 2018, 20:15
Bice ovo jedna od najduzih tema o kupovini motora :)

Jedna? Hje, hje... Samo da moji ne otkriju ¹tek...  ;)

Nika

...
Pa dobro sad - nije ba¹ jeftina... U stvari - nije uop¹te jeftina. Opasno je blizu narand¾astim suparnicima... Ali èekaj - cena je samo jedan faktor. Ima tu jo¹...

Eto, do sada je Honda nudila samo CRF250L, sada æe ova mlaða a jaèa da da vetar u leða potencijalnim kupcima... Istinu za volju - ne verujem ba¹ da æe biti najjaèa u klasi...
U stvari - èule su se neke glasine da æe biti samo malo sna¾nija od starije sestre - ¹to je meni ba¹ te¹ko da poverujem.
Ipak, iako se jo¹ uvek ni¹ta ne zna, a ova ciljana bajkerska grupa je (sve) vi¹e kao grupa baba koje sede na klupici u sokaku i komentari¹u ¹ta se desilo u susednoj èar¹iji - op¹ti konsenzus na internetu svih struènjaka koji vole da vloguju je da æe imati 40-50 konja. Odlièno! U stvari - nije ba¹ odlièno ali nije ni lo¹e.
Sad stvarno - zaprepastio sam se koliko snimaka izbaci jutjub kada ukucate pretragu CRF450L - da bi se - naravno - ispostvilo da ljudi iznose svoje mi¹ljenje i æaskaju o tom motoru dok voze svoje stare... A kako drugaèije, kada tek u septembru 2018 izlazi dugo oèekivana Honda CRF450L - model 2019.
Mogli su brate i da zaokru¾e - lep¹e zvuèi - model 2020 - a da ga izbace pred leto,, pre par meseci, pa da imam ¹ta da gledam preko leta - kako se drugi voze dok èekam po¹tara...

A ¹to se tièe servisnih intrvala, to je, znate, malo èudna prièa, i nije ba¹ tako jednostavno objasniti, pa je mo¾da bolje da to ostavimo za neku drugu priliku ili temu...
Znam ja da i vi kao i ja smatrate da bi dual sport trebao da ima (bar) par 'iljada kilometara servisni interval, ako ne ba¹ standardnih 5000. Ili k'o starija sestra 12500km. Jbg - tako ti je to i u ¾ivotu - gleda¹ - svaja kuva, sprema, ne kenja - pa ¹to nisi onda o¾enio svaju, stariju, "puniju", ne ba¹ tako lepu kao tvoja draga? Ne¹to drugo ti je bilo dra¾e? Pa onda æuti i jedi buækuri¹ i gledaj svoju lepu ¾enu. Sad - dokle æe biti lepa...)

Ajde sad kad smo veæ u¹li u èa¹u - hoæu reæi - prièu - da ka¾emo i to. ©u¹ka se da æe servisni interval na CRF450L biti 1000 km.

I sad se ja pitam - ko je ovde lud? Usija¹e se ¾ice - tope se modemi - dugo oèekivani dual sport napokon sti¾e, ogromna rupa æe napokon biti popunjena, vi¹egodi¹njoj nepravdi je do¹ao kraj, dual-sporta¹i definitivno mogu prestati da ¹trajkuju glaðu...

Mo¹a.

Volim ja Hondu (mogao bih da ka¾em da mi je omiljeni proizvoðaè - mo¹a - nije Jamaha  :P ) - ali nisam bre blesav.

Pa ne èitam ja Informer i ne gledam Pink...

Neko bi mo¾da prokomentarisao (e ako je iko do ovde izdr¾ao sa èitanjem, znaèi ba¹ ima zgubidana koji ne znaju ¹ta bi s svojim slobodnim vremenom...) - ¹ta tebe briga, tebi je pra-deda ostavio bogatstvo, a ja æu èisto iz kurtoazije da odgovorim èoveku:

A ¹ta ako nije umr'o (zabele¾eno je da su ljudi ¾iveli i po 120 godina. Prièa se da je jedan kinez navodno ¾iveo 250 god.)?
©ta ako ima tunjave advokate?
©ta ako je moj po¹tar na odmoru a smotana zamena proma¹i zgradu ili zaturi pismo?

Sva¹ta ne¹to mo¾e da krene po zlu...

©ta ako ne budem mogao sebi da priu¹tim 4x4 propratno vozilo za podr¹ku koje æe iæi pored mene i nositi ulje za zamenu i, ne daj Bo¾e, rezervni klip?

Pusti ti mog pradedu na miru, da mi vidimo o èemu se ovde radi:
Citat: Nika poslato 25 Avgust, 2018, 20:16
...
Sve ono ¹to ste ¾eleli od dual sport motora - dobiæete u jeftinoj, lakoj a jakoj, sa dugim servisnim intervalima - Hondi CRF450L!
...


viper

Citat: Nika poslato 25 Avgust, 2018, 20:17
Citat: viper poslato 25 Avgust, 2018, 20:15
Bice ovo jedna od najduzih tema o kupovini motora :)

Jedna? Hje, hje... Samo da moji ne otkriju ¹tek...  ;)
Si video sad ¹ta si uradio 😂

Послато са MI MAX уз помоћ Тапатока
"Doðe vreme kada pamet zaæuti, budala progovori , a fukara se obogati!"
(Ivo Andriæ)

srbac