Glavni meni

novi tehnicki pregled za vozila....ili jebandjelje po uredbi

Započeo ЯЭВОЛУТИОН, 22 Jul, 2018, 22:06

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Hattrick

Petre, da ne ostanem nedorecen, ili da ne mislis da tendenciozno pisem. Sto se tice informacija o sirini gume koju si video na bmw stickeru, ne radi se o bukvalnoj sirini koju mozes da montiras bilo kako bilo gde, vec o takozvanom "staggered" sistemu koji imaju odredjene verzije, gde su napred uze gume, a nazad sire, i gde je dozvoljeno da se montiraju gume tih dimenzija, ali iskljucivo nazad, iskljucivo u ET koji fabrika propisuje, i iskljucivo sa uparenom fiksnom dimenzijom napred uglavom 30mm uzom. Zbog toga se informacija o njihovim dimenzijama nalazi u posebnoj koloni. Tako da tu felnu za staggered sirinu gume od 255 neces fizicki moci montirati napred, zbog ovih stvari koje sam ti obrazlozio iznad. A jos manje da na osnovu te teorijske informacije, dobijes utisak da ces moci da ides u ET -30/+30 na 195. Sa uparenom 30mm uzom gumom napred, ostaje ti 15mm ET u +/-, pre nego sto pocne da kaci, sto je zanemarivo. Uostalom odradi test koji sam ti rekao, pa ce ti se samo kasti. Mozes teorijski da montiras ET koji hoces, ali samo u Minus, i samo ako siris/seces rubove felni. Ali to nije tema posta, niti vracanja sa tehnickog imaju veze sa brigom vlasti o ET necijih felni, i njihovom incidencijom na stabilnost auta. Niti vecina njih zna sta je uopste ET ikako ga izmeriti. Kao sto rekoh gore sve je to bullshit. Budi mi pozdravljen, idem do grada.

petar357

Citat: Boban_m poslato 04 Avgust, 2018, 22:50
Zanimljivo. Kako osno distancirani tockovi (siri trag) smanjuju stabilnost auta? Naravno, pod uslovom da ne kace luk blatobrana.

Vrlo lako i logicno.
Razlika u zakretanju tockova u stranu kod osno blizih tockova je manja jer je i razlika u predjenom putu i radijusu pri odredjenom skretanju ili u krivini manja.

Kod osno udaljis tockove spoljni i unutrasnji tocak imaju vecu razliku u radijusu kojim se krecu u krivini tako da unutrasnji trazi jos vece zakretanje a spoljasnji manje od onoga koje je fabricki zadato upravljackom mehanizmu za projektovani ET broj. Zbog toga dolazi do "seckanja" prilikom skretanja jer unutrasnji tocak trazi vecu zakrivljenost u desno ako je desno skretanje a spoljasnji manju kada su tockovi osno razmaknuti vise od konstrukcijske mere.


Boban_m

Jesi li probao bar da zamislis to o cemu pricas? Unutrasnji tocak ima uvijek isti radijus, bez obzira na sirinu a spoljasnji radijus se mijenja u odnosu na sirinu traga. Ali to i dalje ne objasnjava smanjenu stabilnost. Po tvome bi onda bilo sto uzi trag to stabilnije vozilo.

Bojan

Citat: Boban_m poslato 04 Avgust, 2018, 23:33
Citat: Laziæ poslato 04 Avgust, 2018, 23:13
@Boban:
Primetio sam da je taj efekat na uzdu¾nim kolotrazima izra¾eniji sa ¹irim gumama nego sa u¾im, ali auto sklizne levo desno 5-10cm i to samo ako ne dr¾i¹ volan... Ne znam kakve je to gume i na ¹ta Petar montirao pa mu auto be¾ao po metar... :o ;D
Trebalo bi da je obrnuto jer sire gume teze upadaju u uzduzne brazde. Ono sto Petar govori se odnosi na razlokane zadnje osovine i/ili jako lose amortizere, i tu sirina gume ne mijenja stvar jer problem nije u tome.
@boban samo nemoj da trazis da ti objasnim zasto se tako desava ali ja sam imao problem sa bezanjam auta po kolotrazima posebno kad sam kocio od kako sam stavio presiroke gume. (jbg bile skoro besplatne) problem nisam imao kad vozim zimske koje su u fabrickoj meri

Boban_m

Ako je zimsko iskustvo onda je ok Bojane, uze gume imaju veci pritisak na podlogu po jedinici povrsine.

petar357

#105
Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 00:20
Jesi li probao bar da zamislis to o cemu pricas? Unutrasnji tocak ima uvijek isti radijus, bez obzira na sirinu a spoljasnji radijus se mijenja u odnosu na sirinu traga. Ali to i dalje ne objasnjava smanjenu stabilnost. Po tvome bi onda bilo sto uzi trag to stabilnije vozilo.

To bi bilo tako kada unutrasnji tocak ne bi bio pomern kolko i spoljasnji manjim ET brojem.

Auto se krece krivinom radijusa 15m, mereno od uduzne simetrale (sredine) vozila.
Sad prosiris medjuosno rastojanje za 5 cm po tocku. Da bi se auto kretao istom putanjom unutrasnji tocak ce se kretati putanjom radijusa manjim za 5cm. nego kada je tocak bio 5cm blize uzduznoj osi auta, a spoljasnji 5cm vecim radinjsom. A upravljacki mehanizam, posto na njemu nije intervenisano, ce ih drzati u nepromenjenom polozaju jednog u odnosu na drugi kao i pre sirenja njihovog osnog rastojanja.

Projektovana razlika kojom upravljacki mehanizam razlicito zakrece unutrasnji i spoljasnji tocak, direktno zavisi i od razmaka izmedju tockova. Taj razmak izmedju tockova definise razliku medju radijusima njihovog kretanja kroz krivinu. Veci razmak za 10 cm - veca i razlika tih radijusa za toliko i trazi vecu razliku u medjusobnoj zakrenutosti tockova u krivini.

I nije sto uzi trag - to srabilnije vozilo, nego sto blizi trag projektovanom razmaku tockova - to stabilnije vozilo.


misa-pei

Zaboravljate vrlo va¾an problem sa pre¹irokim gumama, a to je lak¹a pojava akvaplaninga. Ko ga nije do¾iveo, ne zna koliko je to neprijatno i opasno. Ne znam da li je gore kad se desi samo s jedne strane ili na svim toèkovima.
Država je najveći neprijatelj naroda

Boban_m

Citat: petar357 poslato 05 Avgust, 2018, 01:59
Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 00:20
Jesi li probao bar da zamislis to o cemu pricas? Unutrasnji tocak ima uvijek isti radijus, bez obzira na sirinu a spoljasnji radijus se mijenja u odnosu na sirinu traga. Ali to i dalje ne objasnjava smanjenu stabilnost. Po tvome bi onda bilo sto uzi trag to stabilnije vozilo.

To bi bilo tako kada unutrasnji tocak ne bi bio pomern kolko i spoljasnji manjim ET brojem.

Auto se krece krivinom radijusa 15m, mereno od uduzne simetrale (sredine) vozila.
Sad prosiris medjuosno rastojanje za 5 cm po tocku. Da bi se auto kretao istom putanjom unutrasnji tocak ce se kretati putanjom radijusa manjim za 5cm. nego kada je tocak bio 5cm blize uzduznoj osi auta, a spoljasnji 5cm vecim radinjsom. A upravljacki mehanizam, posto na njemu nije intervenisano, ce ih drzati u nepromenjenom polozaju jednog u odnosu na drugi kao i pre sirenja njihovog osnog rastojanja.

Projektovana razlika kojom upravljacki mehanizam razlicito zakrece unutrasnji i spoljasnji tocak, direktno zavisi i od razmaka izmedju tockova. Taj razmak izmedju tockova definise razliku medju radijusima njihovog kretanja kroz krivinu. Veci razmak za 10 cm - veca i razlika tih radijusa za toliko i trazi vecu razliku u medjusobnoj zakrenutosti tockova u krivini.

I nije sto uzi trag - to srabilnije vozilo, nego sto blizi trag projektovanom razmaku tockova - to stabilnije vozilo.
Pocecemo da smaramo ljude, ali moram da ti odgovorim jer tacno znam gdje grijesis. Vozilo ne skrece u odnosu na vozacevo dupe nego oko unutrasnjih tockova. Razmak izmedju tockova na istoj osovini moze biti 2 metra i 20 metara. U isti radijus krivine unutrasnji tocak ce praviti isti radijus, bez obzira na razmak izmedju tockova.

coolermaster

#108
Imam dva seta felni sad za bmw, oba original bmw, 225 45 17 zimske felne 8j et47, i ove 18 letnje, prednje 225 40 18 8j et47 i zadnje 255 35 18 8.5j et51. Felne su bmw sa m paketa, moja auto nije m paket,ali imam original sport ogibljenje, pa mu dodje na isto, samo branici fale... U toj desnoj koloni na slici su izdvojena dva seta felni i dimenzije guma bas za opciju kada auto ima 8j napred, i 8.5j pozadi... A cesto se vidja da ljudi ubace jos distancere da izbace felne napolje, ali koliko sam video u Nemackoj ne prodaju sire od 25mm, to bi na mom autu bilo npr debelo previse. Inace sam taj auto skoro kupio, i sedim u agenciji, predao papire da mi registruju i gledam Austrijski Typischen, i htedoh reci,daj da ga slikam, tamo sve pise, da mi se neko ne pravi pametan, kao da sam znao...
nista gore do sporog interneta

petar357

Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 02:21
Citat: petar357 poslato 05 Avgust, 2018, 01:59
Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 00:20
Jesi li probao bar da zamislis to o cemu pricas? Unutrasnji tocak ima uvijek isti radijus, bez obzira na sirinu a spoljasnji radijus se mijenja u odnosu na sirinu traga. Ali to i dalje ne objasnjava smanjenu stabilnost. Po tvome bi onda bilo sto uzi trag to stabilnije vozilo.

To bi bilo tako kada unutrasnji tocak ne bi bio pomern kolko i spoljasnji manjim ET brojem.

Auto se krece krivinom radijusa 15m, mereno od uduzne simetrale (sredine) vozila.
Sad prosiris medjuosno rastojanje za 5 cm po tocku. Da bi se auto kretao istom putanjom unutrasnji tocak ce se kretati putanjom radijusa manjim za 5cm. nego kada je tocak bio 5cm blize uzduznoj osi auta, a spoljasnji 5cm vecim radinjsom. A upravljacki mehanizam, posto na njemu nije intervenisano, ce ih drzati u nepromenjenom polozaju jednog u odnosu na drugi kao i pre sirenja njihovog osnog rastojanja.

Projektovana razlika kojom upravljacki mehanizam razlicito zakrece unutrasnji i spoljasnji tocak, direktno zavisi i od razmaka izmedju tockova. Taj razmak izmedju tockova definise razliku medju radijusima njihovog kretanja kroz krivinu. Veci razmak za 10 cm - veca i razlika tih radijusa za toliko i trazi vecu razliku u medjusobnoj zakrenutosti tockova u krivini.

I nije sto uzi trag - to srabilnije vozilo, nego sto blizi trag projektovanom razmaku tockova - to stabilnije vozilo.
Pocecemo da smaramo ljude, ali moram da ti odgovorim jer tacno znam gdje grijesis. Vozilo ne skrece u odnosu na vozacevo dupe nego oko unutrasnjih tockova. Razmak izmedju tockova na istoj osovini moze biti 2 metra i 20 metara. U isti radijus krivine unutrasnji tocak ce praviti isti radijus, bez obzira na razmak izmedju tockova.

Tacno, smaramo ljude vec naveliko...

Evo, samo jos ovo...
Imas pravilnu krivinu nepromenljivog radijusa na putu sirokom 6m podeljenom na tri trake svaka sirine 2m. Auto je sirok isto dva metra i krece se sredjom trakom. Spoljne ivice tockova su tacno do linije.
Sada prosiris rastojanje tockova i karoserija ostaje u okviru oznacene trake. Tockovi moraju da izidju van, za onoliko koliko su "izbaceni" napolje.

Znam i ja gde ti gresis. Dobro, moze i to tvoje - neka unutrasnji tocak pravi uvek isti radijus. Ako je rastojanje izmedju tockova povecano, spoljasnji tocak  se srazmerno tome mora kretati po radijusu povecanom za toliko  tj. trazi manju zakrivljenost u krivini, ali upravljacki mehanizam mu to ne omogucava jer nije tako podesen. To neminovno narusava stabilnost vozila.


mareskin


Su¹tina je u autima koja su u originalnom stanju sa ispravnim farovima, upravljanjem, koènicama i bez rðe na noseæim delovima koja se vraæaju sa tehnièkog.
Rešio sam da se malo trgnem iz ove monotonije... I trg'o sam se...
Od danas sedim na ladnom betonu

Bojan

Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 00:54
Ako je zimsko iskustvo onda je ok Bojane, uze gume imaju veci pritisak na podlogu po jedinici povrsine.
Kad si ti vidio zimu u Bgd?   [neampojma]  Mislio sam na zimske gume u periodu obaveznog postavljanja po suvom.

sremac

da li je ovo fabrièka felna , ¹ta ka¾e ¹kolovan kadar s tehnièkog pregleda ?



budala na leru, mudonja u kontra smeru

ЯЭВОЛУТИОН

ne pokusavaj da objasnis onima koji ne slusaju...sasvim je u redu po njihovom staviti distancijale na fabricku felnu ali nikako je ne smes zameniti nekom laksom i sirom....i nikako ne smes imati deflektore za vaduh na prozorima jer utice na stabilnost vozila....a nedaj boze da imas nesto na krovu...recimo thule nosac....ali zato je obavezno da imas taxi tablu ako si taksista....
i sto vise brane svoje stavove to se vise upetljavaju u klupko nelogicnosti i idiotluka koje pokusavaju da nametnu...
deflektori na krovovima kamiona su smisljeni da smanje otpor ali zaboga...fabrika ih ne ugradjuje ...morace da ih skidaju za tehnicki....
dodatni veci retrovizori im pomazu kad voze u nazad, ali fabrika ih nije ugradila pa ce ti da skidaju....
.....................
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Boban_m

Citat: petar357 poslato 05 Avgust, 2018, 08:43
Evo, samo jos ovo...
Imas pravilnu krivinu nepromenljivog radijusa na putu sirokom 6m podeljenom na tri trake svaka sirine 2m. Auto je sirok isto dva metra i krece se sredjom trakom. Spoljne ivice tockova su tacno do linije.
Sada prosiris rastojanje tockova i karoserija ostaje u okviru oznacene trake. Tockovi moraju da izidju van, za onoliko koliko su "izbaceni" napolje.

Znam i ja gde ti gresis. Dobro, moze i to tvoje - neka unutrasnji tocak pravi uvek isti radijus. Ako je rastojanje izmedju tockova povecano, spoljasnji tocak  se srazmerno tome mora kretati po radijusu povecanom za toliko  tj. trazi manju zakrivljenost u krivini, ali upravljacki mehanizam mu to ne omogucava jer nije tako podesen. To neminovno narusava stabilnost vozila.
Geometrija upravljackih tockova kod zakretanja nije problem, istu svar objasnjavamo sa razlicitih aspekata. Sporna je stabilnost jer ne kapiram sta mislis pod tim narusavanjem, auto ce se lakse prevrnuti ili proklizati ili sta vec?

Najkrace, stabilnost vozila zavisi od visine centra tezista i razmaka lijevog i desnog tocka. Sto je teziste nize i razmak izmedju tockova veci, auto je stabilniji. Sad ako neko na automobil ugradi tockove tako da prosiri razmak 2-4, cm, dakle ne govorimo o ekstremima nego o realnoj situaciji na tehnickom pregledu, stabilnost jedino moze biti narusena ako pukne neki deo koji drzi tocak.


ЯЭВОЛУТИОН

#115
Citat: Boban_m poslato 05 Avgust, 2018, 18:36
Geometrija upravljackih tockova kod zakretanja nije problem, istu svar objasnjavamo sa razlicitih aspekata. Sporna je stabilnost jer ne kapiram sta mislis pod tim narusavanjem, auto ce se lakse prevrnuti ili proklizati ili sta vec?

Najkrace, stabilnost vozila zavisi od visine centra tezista i razmaka lijevog i desnog tocka. Sto je teziste nize i razmak izmedju tockova veci, auto je stabilniji. Sad ako neko na automobil ugradi tockove tako da prosiri razmak 2-4, cm, dakle ne govorimo o ekstremima nego o realnoj situaciji na tehnickom pregledu, stabilnost jedino moze biti narusena ako pukne neki deo koji drzi tocak.
Ne citiraj budalu jer dajes legitimiten njegovom razmisljanju...koje naravno nema veze sa mozgom...ili i po narodski RAZUME SE KO MARICA U KRIV KURAC
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Lazic

#116
Shvatio sam o èemu je Petar prièao sa radijusima, i u pravu je na papiru, ali to bi imalo veze sa bezbedno¹æu samo ako bi po ceo dan ¹kripao kroz krivine velikim brzinama, u nekom trenutku bi mo¾da izleteo... Ako ti je trag prednjih toèkova pro¹iren besomuèno, a vozilo je sa pogonom na zadnjim... :D Diferencijal omoguæava da se toèkovi okreæu kroz krivinu razlièitim brzinama, ako je prednja vuèa i pre¹irok trag, malo æe se br¾e tro¹iti jedna guma i to ako po ceo dan ide¹ kroz samo leve ili desne krivine... :D

Petre, jeb'o te naèin razmi¹ljanja koji je doveo do toga da ti valja onaj proliv od vuèiæa(izvinjavam se prolivima), ali cela prièa ne da nema veze sa tehnièkim pregledima, nego ni najmanje... Inaèe, svi bud¾e neodgovarajuæe felne i onda driftuju po gradu i izazivaju udese i ubijaju malu decu u kolicima na trotoaru na promenadi u Sava maloj... Ajd bre vi¹e u pièku materinu... Ne ti nego glupost...




edit:
Nekad davno kad sam imao Omegu od 200+ konja sa trulim ko¹evima(hauba ih je dr¾ala uslovno na mestu), trag jednog toèka je be¾ao oko 0.4mm po metru... Tad sam izraèunao da mi taj toèak ode 5 metara van kola do Jagodine... Po¹to je bio za¹rafljen za auto, ta guma se faktièki vi¹e tro¹ila... Posle 25.000km nije moglo da se uoèi na gumi da se vi¹e tro¹ila zbog toga... A normalno vreme od Beograda do Ni¹a mi je bilo 75-80 minuta...

UFF

lazicu



ako jos jednom pomenes uranu omegu od koliko god kubika usracu se u gace


nemoj molim te, ne zelim da serem u gace  :(

Lazic

Nisam pominjao kubika¾u... :P


edit:
2961ccm... :P Menjaj gaæe... ;D

Kanarinac