Glavni meni

novi tehnicki pregled za vozila....ili jebandjelje po uredbi

Započeo ЯЭВОЛУТИОН, 22 Jul, 2018, 22:06

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Lazic

Citat: Hattrick poslato 04 Avgust, 2018, 15:28
Prica o ET felni zaista izgleda ozbiljna i argumentovana na prvi pogled, ali je hrpa bullshita za bilo koga ko ozbiljnije poznaje materiju.
Niko fizicki ne moze da montira felne sa drasticnom ET razlikom, a da "ne zna sta je ET broj", kao sto ne moze sebi da obuje drasticno vece ili manje patike, a da ne oseti da jedna landara jer je prevelika, a drugu ne moze ni da obuje jer je premala, pa taman i da ne zna da postoje brojevi za patike.

Ako stavi felnu sa premalim ET felne ce toliko strcati, da ce gazni sloj gume da izlazi van krila, i krilo ce je iseci do konaca u manje od 1.000km. Ako je ET preveliki, nece moci ni da zasrafi felnu, jer ce ista kaciti o zastitne limove kocionog diska, amortizer, trouglove, i uporne spone. Tako da nema govora o tome, znao, ne znao sta je ET, fizicki nije moguce staviti felne sa ET drasticno razlicitim od fabrickih, a gde je razlika dovoljno velika da kompromituje stabilnost auta.
U svakom slucaju ne vise nego sto je stabilnost kompromitovana, kada vozis 80kmh, i moras da napravis nagli manevar promene pravca kako bi izbegao nesaniranu rupu-krater na putu.

Kada sam gore pomenuo da su coveka odbili zbog dizajna felni, mislio sam zaista na dizajn felni. Lik je skinuo sa Citroena originalne aluminijumske felne, i montirao aluminijumske felne istih dimenzija, visine, sirine, ET, samo sa modela sa boljim paketom opreme, i koje imaju razlicitit dizajn. Lik na tehnickom mu je odbio auto, jer je negde na internetu nasao da te felne "nisu original" za taj auto, i nije dalje uopste hteo da razgovara. "Nije Original" i kraj. A to je velika razlika u pristupu od prazne price o ET i kompromitovanoj stabilnosti.
Htedoh reæi Petru da nije ba¹ toliko ozbiljno...

http://www.driverstechnology.co.uk/wheel-offset.htm

Hatrièe, Srbija ti klièe... :D :D :D

Hattrick

Jebiga razumem ja donekle i botovanje, 'leba mora da se zaradi, ali nemojmo preterivati.  [andjeo]

Lazic


petar357

Citat: Hattrick poslato 04 Avgust, 2018, 15:28
Prica o ET felni zaista izgleda ozbiljna i argumentovana na prvi pogled, ali je hrpa bullshita za bilo koga ko ozbiljnije poznaje materiju.
Niko fizicki ne moze da montira felne sa drasticnom ET razlikom, a da "ne zna sta je ET broj", kao sto ne moze sebi da obuje drasticno vece ili manje patike, a da ne oseti da jedna landara jer je prevelika, a drugu ne moze ni da obuje jer je premala, pa taman i da ne zna da postoje brojevi za patike.

Ako stavi felnu sa premalim ET felne ce toliko strcati, da ce gazni sloj gume da izlazi van krila, i krilo ce je iseci do konaca u manje od 1.000km. Ako je ET preveliki, nece moci ni da zasrafi felnu, jer ce ista kaciti o zastitne limove kocionog diska, amortizer, trouglove, i uporne spone. Tako da nema govora o tome, znao, ne znao sta je ET, fizicki nije moguce staviti felne sa ET drasticno razlicitim od fabrickih, a gde je razlika dovoljno velika da kompromituje stabilnost auta.
U svakom slucaju ne vise nego sto je stabilnost kompromitovana, kada vozis 80kmh, i moras da napravis nagli manevar promene pravca kako bi izbegao nesaniranu rupu-krater na putu.

U postu br.75 covek je stavio tablicu sa svog BMWa iz koje se vidi da auto trpi gume siroke 195 mm, kao i one siroke 255 mm.
Znaci spolja rubovi i unutra ogibljenje to podnosi. Razlika je 60.
To znaci , sto se tice spoljnih rubova na taj auto moguce je staviti felnu 15' sa gumom 195 i sa ET brojem manjim za 30 i da mehanicki ne kaci rub kao sto ne kaci ni felna 18' sa gumom 255 i krilo je ne sece.
To govori da je moguce montirati drasticno razlicit ET broj.

ET broj za 30 manji se smatra drasticno razlicim od fabrickog i ozbiljno narusava stabilnost vozila. Narocito kada se ima u vidu da se sabira i odstupanje tocka od prvobitne vertikalne ose i sa druge strane vozila, tako da bi u ovom primeru ukupno ET odstupanje bilo 60, a da guma ne kaci rub.


Hattrick

Kapiras li ti da je covek montirao felnu iste marke vozila, sa istog modela (i razlicitog paketa opreme), istih dimenzija, iste visine, iste sirine, istog ET, i da je bio odbijen od strane priucenog tupadzije recima, "nije original".
Video covek na autodati ili internetu da na tom modelu, taj paket opreme, ide felna odredjenog dizajna, video felnu drugog dizajna, i nije uopste ulazio ni u kakve price o dimenzijama, ili bilo cega drugog, samo je rekao "ne moze, nije original, stavi original felne, pa dodji ako hoces tehnicki". Covek prsao, ne zna sta da radi, dal da tuzi, dal da mu razbije glavu, ili sta drugo. O tome ti pricam, a ne o tupljenju sa ET. Pa vidis da je i ovome na koga se pozivas rekao "ne gledamo drugu kolonu dimenzija", iako su zvanicno homologirane za taj auto. A zasto ne zna ni sam, nema odgovora.
Budi realan jednom u zivotu, trenutno je potpuni haos sa jebenim tehnickim pregledima, i svako radi onako kako misli da treba, i odbijaju i za opravdano, i za neopravdano.

ЯЭВОЛУТИОН

to je sve preseravanje....o bezbednosti.....ako se striktno pridrzavas ogranicenja skoro pa da ti ne trebaju kocnice i vesanje....jedino da izbegnes rupu na putu koja tu nesme biti ili pesako koji sa slusalicama u usima i telefonom u ruci kucka poruku dok prelazi ulicu sto takodje sme biti....saobracane nesrece izazaiva
-prekoracenje brzine
-oduzimanje prava prvenstva
-polukruzno okretanje bez gledanja
-prolazak kroz crveno i narandzasto svetlo
-pretrcavanje kolovoza gde ne sme
dodajte jos nesto ako se setite

neispravne kocnice ce zustaviti vozilo ako ide 30(pod neispravnim ne mislim na nema kocnice)...vesanje nece biti nebezbedno na 50, a ni gume nemaju uticaja pri toj brzini...ili neko hoce da opovrgne ono sto su amerikanci utvrdili pre dvadeset i kusur godina i ukinuli tehnicke preglede.
a pricu o et-u felne i njegovom uticaju na stabilnost moze da smisli samo retard koji u zivotu nije montirao rezervni tocak na auto.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

stilgar

Ma sve je to skretanje paznje i nerviranje naroda,  sistematski, sa jednim ciljem, pretstojecim referendumom o kosovu. Poskupljenje benzina, dupla godisnja registracija za starija vozila, tehnicki pregled koji 90 posto ljudi ne moze da prodje bez nerviranja, su uvertira za sudbonosno pitanje "da li priznati kosovo da bi usli u EU" Ovako iznervirani i sludjeni gradjani, mogu samo da kazu "boli me qrac za kosovo". Doduse verujem da ce do kraja godine biti jos bisera koji ce se dotaci zdravstva, skolstva, grejanja...

Kanarinac

Polako, tek su poceli, jos malo da zamute pa ce onda referendum :)

Da mi strucnjak na tehnickom kaze da ne moze felna jer nije original, ne bi me mrzelo da je skinem i puknem ga felnom. Vec sam cuo svasta na ovu temu od drugara koji rade u agencijama, fazon krenuce u totalnu osvetu :D

petar357

#88
Citat: Hattrick poslato 04 Avgust, 2018, 18:27
Kapiras li ti da je covek montirao felnu iste marke vozila, sa istog modela (i razlicitog paketa opreme), istih dimenzija, iste visine, iste sirine, istog ET, i da je bio odbijen od strane priucenog tupadzije recima, "nije original".
Video covek na autodati ili internetu da na tom modelu, taj paket opreme, ide felna odredjenog dizajna, video felnu drugog dizajna, i nije uopste ulazio ni u kakve price o dimenzijama, ili bilo cega drugog, samo je rekao "ne moze, nije original, stavi original felne, pa dodji ako hoces tehnicki". Covek prsao, ne zna sta da radi, dal da tuzi, dal da mu razbije glavu, ili sta drugo. O tome ti pricam, a ne o tupljenju sa ET. Pa vidis da je i ovome na koga se pozivas rekao "ne gledamo drugu kolonu dimenzija", iako su zvanicno homologirane za taj auto. A zasto ne zna ni sam, nema odgovora.
Budi realan jednom u zivotu, trenutno je potpuni haos sa jebenim tehnickim pregledima, i svako radi onako kako misli da treba, i odbijaju i za opravdano, i za neopravdano.

To sto ti pricas o dizajnu istih felni i neopravdanom vracanju sa tehnicklg niko ni ne spori, naravno da si u pravu.
Moj post je bio u vezi tvoje konstatacije da ne mozes i da hoces staviti drasticno pomerenu felnu po vertikalnoj ravni na auto. Moze i te kako.

Boban_m

Zanimljivo. Kako osno distancirani tockovi (siri trag) smanjuju stabilnost auta? Naravno, pod uslovom da ne kace luk blatobrana.

petar357

Citat: ЯЭВОЛУТИОН poslato 04 Avgust, 2018, 20:41

...ili neko hoce da opovrgne ono sto su amerikanci utvrdili pre dvadeset i kusur godina i ukinuli tehnicke preglede.
a pricu o et-u felne i njegovom uticaju na stabilnost moze da smisli samo retard koji u zivotu nije montirao rezervni tocak na auto.

Tacno, ameri su ukinuli tehnicki pregled i odlucili da nije bitna potvrda nego stvarno stanje ispravnosti, ali su odgovornost za tehnicku ispravnost prebacili na vlasnike vozila. I sada vlasnici u strahu od tuzbi sa ogromnim odstetama u slucaju nezgode za koju bi se mozda moglo dokazati da je uzrokovana tehnickom neispravnoscu, idu sami na tehnicke kontrole i po vise puta godisnje...

A na svakom tankom rezervnom tocku koji nije kao i ostalne felne stoji drasticno ogranicenje brzine upravo iz razloga poremecene upravljivosti.



petar357

Citat: Boban_m poslato 04 Avgust, 2018, 22:50
Zanimljivo. Kako osno distancirani tockovi (siri trag) smanjuju stabilnost auta? Naravno, pod uslovom da ne kace luk blatobrana.

Probaj pa ces da vidis...
Kada naidjes na uzduznu neravninu, kao na primer kolotrage na autobuskim stanicama, auto samo klizne i do metar u stranu.
Takodje kod skretanja u gradskim raskrsnicama oseti se kao seckanje.
Kao dosta mladji se licno uverio dok jos nisam imao ni pojma o tome.


Boban_m

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 22:59
Tacno, ameri su ukinuli tehnicki pregled i odlucili da nije bitna potvrda nego stvarno stanje ispravnosti, ali su odgovornost za tehnicku ispravnost prebacili na vlasnike vozila. I sada vlasnici u strahu od tuzbi sa ogromnim odstetama u slucaju nezgode za koju bi se mozda moglo dokazati da je uzrokovana tehnickom neispravnoscu, idu sami na tehnicke kontrole i po vise puta godisnje...

A na svakom tankom rezervnom tocku koji nije kao i ostalne felne stoji drasticno ogranicenje brzine upravo iz razloga poremecene upravljivosti.
Ne bas. Zato sluze osiguranja, da pokriju stetu. Tu ima citava paleta, vise novca-bolja pokrivenost. I osiguranja ponekad slikaju automobile, cisto da imaju uvid u stanje vozila na dan osiguranja, mada i to je vise izuzetak nego pravilo. I tada niko nikog ne zeza za druge felne, kuku ili korpu. Ne provjeravaju svjetla, kocnice, itd...



Mali rezervni tocak je manji i po obimu i po debljini i logicno je da ima limite.

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 23:05
Citat: Boban_m poslato 04 Avgust, 2018, 22:50
Zanimljivo. Kako osno distancirani tockovi (siri trag) smanjuju stabilnost auta? Naravno, pod uslovom da ne kace luk blatobrana.

Probaj pa ces da vidis...
Kada naidjes na uzduznu neravninu, kao na primer kolotrage na autobuskim stanicama, auto samo klizne i do metar u stranu.
Takodje kod skretanja u gradskim raskrsnicama oseti se kao seckanje.
Kao dosta mladji se licno uverio dok jos nisam imao ni pojma o tome.
To veze s pamecu nema Petre. Ne postoji uzrocno-posledicna veza sa stanovistva fizike.

Hattrick

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 22:44
Moj post je bio u vezi tvoje konstatacije da ne moges i da hoces staviti drasticno pomerenu felnu po vertikalnoj ravni na auto. Moze i te kako.

Mislis da moze ?
Pa u teoriji moze sve, ali u praksi je malo drugacije. :)

Uzmi metar u ruku, i premeri na nekom ozbiljnijem automobilu od recimo preko 2.000ccm i 150ks, kolika je distanca u horizontali izmedju ruba krila i ruba felne, i sa unutrasnje strane kolika je distanca izmedju ruba felne i tela amortizera.
Kada ocitas te vrednosti, hajde obrazlozi nam ovde koliko ces moci pri istoj dimenziji felne (visini i sirini), da pomeris ET u minus ili plus a da ne nista kaci, pri maksimalnom opterecenju amortizera, bez izvlacenja rubova krila.
Hajde pa nam javi.  [clapp]

Lazic

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 17:43

U postu br.75 covek je stavio tablicu sa svog BMWa iz koje se vidi da auto trpi gume siroke 195 mm, kao i one siroke 255 mm.
Znaci spolja rubovi i unutra ogibljenje to podnosi. Razlika je 60.
To znaci , sto se tice spoljnih rubova na taj auto moguce je staviti felnu 15' sa gumom 195 i sa ET brojem manjim za 30 i da mehanicki ne kaci rub kao sto ne kaci ni felna 18' sa gumom 255 i krilo je ne sece.
To govori da je moguce montirati drasticno razlicit ET broj.

ET broj za 30 manji se smatra drasticno razlicim od fabrickog i ozbiljno narusava stabilnost vozila. Narocito kada se ima u vidu da se sabira i odstupanje tocka od prvobitne vertikalne ose i sa druge strane vozila, tako da bi u ovom primeru ukupno ET odstupanje bilo 60, a da guma ne kaci rub.



"U postu br.75 covek je stavio tablicu sa svog BMWa iz koje se vidi da auto trpi gume siroke 195 mm, kao i one siroke 255 mm."

Ne kapiram dalju prièu ako je BMW rekao da mogu gume od 195-255...


@Boban:
Primetio sam da je taj efekat na uzdu¾nim kolotrazima izra¾eniji sa ¹irim gumama nego sa u¾im, ali auto sklizne levo desno 5-10cm i to samo ako ne dr¾i¹ volan... Ne znam kakve je to gume i na ¹ta Petar montirao pa mu auto be¾ao po metar... :o ;D

petar357

Citat: Hattrick poslato 04 Avgust, 2018, 23:09
Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 22:44
Moj post je bio u vezi tvoje konstatacije da ne moges i da hoces staviti drasticno pomerenu felnu po vertikalnoj ravni na auto. Moze i te kako.

Mislis da moze ?
Pa u teoriji moze sve, ali u praksi je malo drugacije. :)

Uzmi metar u ruku, i premeri na nekom ozbiljnijem automobilu od recimo preko 2.000ccm i 150ks, kolika je distanca u horizontali izmedju ruba krila i ruba felne, i sa unutrasnje strane kolika je distanca izmedju ruba felne i tela amortizera.
Kada ocitas te vrednosti, hajde obrazlozi nam ovde koliko ces moci pri istoj dimenziji felne (visini i sirini), da pomeris ET u minus ili plus a da ne nista kaci, pri maksimalnom opterecenju amortizera, bez izvlacenja rubova krila.
Hajde pa nam javi.  [clapp]

Pa jesi li  video plocicu sto je covek slikao na svom autu?
Moze sirina gume i 195 i 255.
Znaci, razlika je 60 na istom autu. Za toliko mozes da pomeras tu gumu od 195 ka spolja ili unutra +30 i -30 na ET broju.

Lazic


petar357

Citat: Laziæ poslato 04 Avgust, 2018, 23:13
Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 17:43

U postu br.75 covek je stavio tablicu sa svog BMWa iz koje se vidi da auto trpi gume siroke 195 mm, kao i one siroke 255 mm.
Znaci spolja rubovi i unutra ogibljenje to podnosi. Razlika je 60.
To znaci , sto se tice spoljnih rubova na taj auto moguce je staviti felnu 15' sa gumom 195 i sa ET brojem manjim za 30 i da mehanicki ne kaci rub kao sto ne kaci ni felna 18' sa gumom 255 i krilo je ne sece.
To govori da je moguce montirati drasticno razlicit ET broj.

ET broj za 30 manji se smatra drasticno razlicim od fabrickog i ozbiljno narusava stabilnost vozila. Narocito kada se ima u vidu da se sabira i odstupanje tocka od prvobitne vertikalne ose i sa druge strane vozila, tako da bi u ovom primeru ukupno ET odstupanje bilo 60, a da guma ne kaci rub.



"U postu br.75 covek je stavio tablicu sa svog BMWa iz koje se vidi da auto trpi gume siroke 195 mm, kao i one siroke 255 mm."

Ne kapiram dalju prièu ako je BMW rekao da mogu gume od 195-255...


Dalja prica koju ne kapiras je u tome da moze 195 sa npr. ET42. Ali ne moze 195 sa ET12. A fizicki staje pod krilo.
Ako je guma 255 onda stvarno nema mnogo prostora za odstupanje. Sa 195 ima i previse.

ЯЭВОЛУТИОН

siri trag i sire gume imaju pozitivno dejstvo na ponasanje automobila sto se tice upravljivosti i po pravcu i po krivinama...trpe lezajevi tockova i trpe amortizeri, letva volana i spone....i trpe budale koje misle da trkaci nemaju pojma ....jedino zasta su uske gume dobre su led i sneg i glib....tu je mnogo bitnije opterecenje po kvadratnom santimetru i velicina krampona ili spajkova...ali sta znaju bmw i porsche...kad sns zna bolje.
samo na dva dana u godini nemas uticaj...na juce i na sutra...probaj danas   064 117 36 11

Boban_m

Citat: Laziæ poslato 04 Avgust, 2018, 23:13
@Boban:
Primetio sam da je taj efekat na uzdu¾nim kolotrazima izra¾eniji sa ¹irim gumama nego sa u¾im, ali auto sklizne levo desno 5-10cm i to samo ako ne dr¾i¹ volan... Ne znam kakve je to gume i na ¹ta Petar montirao pa mu auto be¾ao po metar... :o ;D
Trebalo bi da je obrnuto jer sire gume teze upadaju u uzduzne brazde. Ono sto Petar govori se odnosi na razlokane zadnje osovine i/ili jako lose amortizere, i tu sirina gume ne mijenja stvar jer problem nije u tome.