Glavni meni

novi tehnicki pregled za vozila....ili jebandjelje po uredbi

Započeo ЯЭВОЛУТИОН, 22 Jul, 2018, 22:06

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Dukags

Ka¾e mi roðakkoji sada radi u Grèkoj, a radio je i nA Malti i èesto bio na Siciliji.., u svim mediteranskim zemljama od soli ovakve rðe su skoro pa sasvim normalna stvar na svakom drugom treæem autu, a niko od toga ne pravi dramu i tehnièki se prolazi ako je koèioni i sistem za upravljanje ispravan. Da ne spominjemo neke druge zemlje gde se auto registruje od kuæe ali eto mi smo ba¹ za Nemaèke standarde sa platama neke Afrièke zabaèevine. Samo realno ¹to da nas i ne drkaju jer dok je ovaca biæe i vune za ¹i¹anje.

Slaninar

#61
Meni je svinjarija glavna ¹to nisu barem pet godina ranije izdali uputstva kakvi æe biti kriterijumi.
I vozaèima i tehnièkim to dati.
Pa da dobije¹ info da li ti auto prolazi po “novom” i da ima¹ vremena isplanirati ¹ta æe¹.
Druga stvar je ¹to su prepla¹eni tehnièki pa cimaju i za stvari koje nemaju veze.
Treæa stvar je ¹to i dalje mo¾e da se provuèe, samo za nijansu komplikovanije.
Inaèe sam u naèelu za to da kola sa neispravnim svetlima, staklima, koènicama, amortima, sponama i trulom limarijom ne mogu da se voze.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen


dzimika

Citat: Slaninar poslato 03 Avgust, 2018, 10:01
Meni je svinjarija glavna ¹to nisu barem pet godina ranije izdali uputstva kakvi æe biti kriterijumi.
I vozaèima i tehnièkim to dati.
Pa da dobije¹ info da li ti auto prolazi po “novom” i da ima¹ vremena isplanirati ¹ta æe¹.
Druga stvar je ¹to su prepla¹eni tehnièki pa cimaju i za stvari koje nemaju veze.
Treæa stvar je ¹to i dalje mo¾e da se provuèe, samo za nijansu komplikovanije.
Inaèe sam u naèelu za to da kola sa neispravnim svetlima, staklima, koènicama, amortima, sponama i trulom limarijom ne mogu da se voze.


Slazem se, u hrvatskoj su dali dal 2 ili 3 godine za privikavanje, upozoravali ljude i sve ostalo

Tehnicki neispravan auto nema sta da trazi na putu, a za to da li ima felne 17 umesto 15 ne bi trebalo uopste da ima veze sa bilo cim
Isto tako i na motoru skidanje dodatne opreme da bi se uradio tehnicki, to je potpuni debilizam jer ti sa tom dodatnom opremom vozis po putu a ne bez nje

Slaninar

Citat: dzimika poslato 03 Avgust, 2018, 18:52
Citat: Slaninar poslato 03 Avgust, 2018, 10:01
Meni je svinjarija glavna ¹to nisu barem pet godina ranije izdali uputstva kakvi æe biti kriterijumi.
I vozaèima i tehnièkim to dati.
Pa da dobije¹ info da li ti auto prolazi po “novom” i da ima¹ vremena isplanirati ¹ta æe¹.
Druga stvar je ¹to su prepla¹eni tehnièki pa cimaju i za stvari koje nemaju veze.
Treæa stvar je ¹to i dalje mo¾e da se provuèe, samo za nijansu komplikovanije.
Inaèe sam u naèelu za to da kola sa neispravnim svetlima, staklima, koènicama, amortima, sponama i trulom limarijom ne mogu da se voze.


Slazem se, u hrvatskoj su dali dal 2 ili 3 godine za privikavanje, upozoravali ljude i sve ostalo

Tehnicki neispravan auto nema sta da trazi na putu, a za to da li ima felne 17 umesto 15 ne bi trebalo uopste da ima veze sa bilo cim
Isto tako i na motoru skidanje dodatne opreme da bi se uradio tehnicki, to je potpuni debilizam jer ti sa tom dodatnom opremom vozis po putu a ne bez nje

Za felne - zavisi. Nisu isti udari na amorte sa gumama vi¹eg i ni¾eg profila. Trebalo bi svakako da postoji tabela prihvatljivih izmena. Svakako bi to trebalo neko objektivan i struèan da propi¹e. ©ta i u kolikom rasponu mo¾e, a ¹ta ne mo¾e.

Za dodatnu opremu - Nemci su dosta strogi - sve mora biti atestirano, homologizovano i sl. Na stranu tehnièki, zaustaviæe te na ulici i proveriti. Tako da i ako skine¹ za tehnièki, posle mo¾e¹ da nadere¹. I to mi isto ima smisla - samo, ka¾em, da je objektivno, da va¾i za sve podjednako i da su ljudima na vreme rekli da mogu planirati, ne ovako preko noæi.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

bobangsxr

Ja danas pitao za felne I rekli su mi da gledaju ¹ta pi¹e na autu (obièno pi¹e na stubu ili poklopcu rezervoara) ako nema na autu onda gledaju autodata i sta tamo pi¹e to prolazi

Hohštapler

kako meri kocenje na motoru?
Mom motoru kada oduzmes inerciju (250kg +/-) i stavis ga na valjke, a ti valjci vrte i tocak od skutera ili RRa i pitaj mamine mame (ista sila) kako dobijes realnu sliku kako on koèi?
Izmeri kocionu silu, ali sila zaustavlja ¹ta? Skuter od 120kg? Motor od 250kg?
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Hattrick


petar357

Citat: Hoh¹tapler poslato 03 Avgust, 2018, 22:16
kako meri kocenje na motoru?
Mom motoru kada oduzmes inerciju (250kg +/-) i stavis ga na valjke, a ti valjci vrte i tocak od skutera ili RRa i pitaj mamine mame (ista sila) kako dobijes realnu sliku kako on koèi?
Izmeri kocionu silu, ali sila zaustavlja ¹ta? Skuter od 120kg? Motor od 250kg?

A do sada ti nije bilo cudno kako isti valjci mere kocenje i Yuga i npr. Mercedesa S klase?
I ta sila koju izmere zaustavlja sta? I Yugo od 800 kg. i Mercedes V12 od 2500 kg.
Inace nigde po svetu ne postoje razliciti valjci za lake i teske motore kao ni razliciti valjci za male i velike automobile.


Lazic

Citat: Slaninar poslato 03 Avgust, 2018, 21:12

Za felne - zavisi. Nisu isti udari na amorte sa gumama vi¹eg i ni¾eg profila. Trebalo bi svakako da postoji tabela prihvatljivih izmena. Svakako bi to trebalo neko objektivan i struèan da propi¹e. ©ta i u kolikom rasponu mo¾e, a ¹ta ne mo¾e.

To i dalje nema veze sa bezbedno¹æu nego sa kilometra¾om do zamene amortizera, spona kugli, upornih spona, itd...

petar357

Citat: Laziæ poslato 04 Avgust, 2018, 03:12
Citat: Slaninar poslato 03 Avgust, 2018, 21:12

Za felne - zavisi. Nisu isti udari na amorte sa gumama vi¹eg i ni¾eg profila. Trebalo bi svakako da postoji tabela prihvatljivih izmena. Svakako bi to trebalo neko objektivan i struèan da propi¹e. ©ta i u kolikom rasponu mo¾e, a ¹ta ne mo¾e.

To i dalje nema veze sa bezbedno¹æu nego sa kilometra¾om do zamene amortizera, spona kugli, upornih spona, itd...

Naprotiv, ima vrlo velike veze sa bezbednoscu.
Za svaki model proizvodjac odredjuje nekoliko dimenzija felni i guma, razlicitog precnika, sirine i ET broja.

Odstupanje od toga dovodi do promene "geometrije" automobila i njegove nestabilnosti.
Posebno je opasno kada se montiraju felne sa velikim odstupanjem u ET broju, za koji mnogi ne znaju ni da postoji, sto osetno narusava upravljivost auta, narocito prilikom prolaska kroz krivinu ili nailaska na uzduzne neravnine na putu.


Slaninar

Eto, Petar objasnio.  :)

Dok god su spoljni preènik i ¹irina gume u nekim granicama od projektovanog, nema znaèajnog uticaja na ciklistiku.

©to se veka amortizera tièe - nije problem ako oslabe, ali ako dobijaju dosta jaèih udara nego za ¹ta su projektovani, mo¾e se desiti da ne¹to ode usled zamora materijala - relativno naglo i brzo, pa da se desi problem.

Mada, ka¾em, to treba objektivni i struèni ljudi da procene - pa da propis bude u nekim granicama zdravog razuma - ne voze se ti automobili na trkama, ni blizu maksimalne brzine koju mogu razviti (barem ako se po¹tuju propisi, je li), a i ne moramo biti veæi katolici od pape, ¹to se ka¾e - neka bude manje strogo nego u ¹vabiji, samo da se zaista sprovodi i da va¾i za sve. I nikako ovako, praktièno preko noæi.

O izduvnim gasovima nemam lepih reèi - to je po meni samo otimanje para. Eventualno da se zabrani vo¾nja po BG, mo¾da jo¹ par veæih gradova, ako auto ne zadovoljava neki tako standard, ali golf 2 dizel je ukupno gledav¹i ekolo¹kiji od najnovijeg euro 2294 auta, zato ¹to se napravi jedan na 30 godina - ogromno zagaðenje bude pri samom pravljenju auta, obradi metala i sl. Moguæe da gre¹im, po ovom pitanju nisam ni blizu dovoljno struèan, ali meni to tako izgleda - planirano zastarevanje:
"sad veæ mora¹ kupiti novi auto!"
- Zbog èega?!
"Èek' da smisl... a, da, evo - EURO standard zagaðenja, ne zadovoljava novi... koji menjamo svakih 5 godina, na koliko oèekujemo da najmanje menja¹ auto za novi, eto, sve po propisu, ekolo¹ki..."
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

petar357

Citat: Slaninar poslato 04 Avgust, 2018, 09:37


Dok god su spoljni preènik i ¹irina gume u nekim granicama od projektovanog, nema znaèajnog uticaja na ciklistiku.



Mogu i precnik i sirina tocka da budu u fabrickim merama ali ako je veliko odstupanje u ET broju vozilu ce biti narusena upravljivost.
Laicki receno, ako je tocak zbog neodgovarajuce felne previse "unutra" ili previse "napolju" u odnosu na projektovani polozaj, vozilo postaje manje stabilno.


Slaninar

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 10:30
Citat: Slaninar poslato 04 Avgust, 2018, 09:37


Dok god su spoljni preènik i ¹irina gume u nekim granicama od projektovanog, nema znaèajnog uticaja na ciklistiku.



Mogu i precnik i sirina tocka da budu u fabrickim merama ali ako je veliko odstupanje u ET broju vozilu ce biti narusena upravljivost.
Laicki receno, ako je tocak zbog neodgovarajuce felne previse "unutra" ili previse "napolju" u odnosu na projektovani polozaj, vozilo postaje manje stabilno.



Da, i to je bitno, a i sam profil gume utièe na upravljivost - "vi¹e" gume su mek¹e, ali se vi¹e uvijaju - prvo je bolje za lo¹ asfalt, drugo je bolje za dr¾anje pravca u krivini na iole pristojnom asfaltu...  Ako æemo da cepidlaèimo i preènik i masa felne su bitni, èak i kada spoljni obim, ¹irina i unutra-spolja polo¾aj, jer i to utièe na "neogibljenu, rotirajuæu (ZOMG!) masu", pa nije sve jedno.

Dakle sve to - i ¹irina, "visina" gume, ukupan obim, polo¾aj unutra-napolje u odnosu na vozilo...  Samo treba odrediti meru u kojoj je to bitno za "civilna" vozila, sigurno nije isto kao kad vozi¹ na granici, na trkama. Verujem da postoji relativno ¹irok dijapazon bezbednog i prihvatljivog za ogranièenja do 130 na pravcu i najvi¹e 80 na magistralnom putu.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

petar357

Citat: Hoh¹tapler poslato 03 Avgust, 2018, 22:16
kako meri kocenje na motoru?
Mom motoru kada oduzmes inerciju (250kg +/-) i stavis ga na valjke, a ti valjci vrte i tocak od skutera ili RRa i pitaj mamine mame (ista sila) kako dobijes realnu sliku kako on koèi?
Izmeri kocionu silu, ali sila zaustavlja ¹ta? Skuter od 120kg? Motor od 250kg?

Kada se na valjcima izmeri kociona sila, onda se "ne pita mamina mama za realnu sliku kocenja" nego se racuna kocni koeficijent. Kociona sila se i meri da bi mogao da se izracuna kocni koeficijent.
A to je kolicnik zbira sila kocenja na svim tockovima i ukupne tezine vozila (iz saobrajne ili iz baze podataka) uvecane za tezinu vozaca, sto je u stvari i finalni rezultat provere kocnica na tehnickom pregledu.




coolermaster

Juce odem do tehnickog, nako, da vidim kako izgleda, momci stoje napolju, prazan, niata se ne radi...
Pitanje, za tehnicki, sta prolazi, sta ne? Nema kuke, nema folija, nema ksenona, nema razbijenih farova stopaljki, sajbe, itd... Moze neko malo ulubljenje, ali nikalo nesto udareno, lose itd, auto da bude cist it...
Dore, rejo to je sve ok, a felne gume?
Imao sam utisak da ce reci, pa ako je sve uredno i dobro necemo mi gledati... Kaze ima nalepnica ajde da vidimo
Dodjemo da auta, kaze on pa ove felne nisu sa ovog auta... Ja reko jesu skinute sa istog ovakvog, ali sa boljom opremom... Onda ne ovaj auto to ne moze... Vidi se da su neke velike felne.. Ajd da vidimo nalepnicu... Gleda nalepnicu, kaze vidis u ovoj levoj koloni pise dimebzija, ne moze preko 17 coli, a moras ima ti u stvari 195 65 15...ja reko, pa pogledaj malo bolje, imas u desnoj koloni jos spisak guma i ove gume su tu, vidis 225 40 18 i 255 35 18...kaze on, da ima, ali se gleda samo leva kolona... Pa dobro, reko, za koji kurac sluzi onda ova desna kolona, napisali eto tako... Naravno cutanje, posto ne zna tacan odgovor..

nista gore do sporog interneta

Hohštapler

Citat: petar357 poslato 04 Avgust, 2018, 10:46
Citat: Hoh¹tapler poslato 03 Avgust, 2018, 22:16
kako meri kocenje na motoru?
Mom motoru kada oduzmes inerciju (250kg +/-) i stavis ga na valjke, a ti valjci vrte i tocak od skutera ili RRa i pitaj mamine mame (ista sila) kako dobijes realnu sliku kako on koèi?
Izmeri kocionu silu, ali sila zaustavlja ¹ta? Skuter od 120kg? Motor od 250kg?

Kada se na valjcima izmeri kociona sila, onda se "ne pita mamina mama za realnu sliku kocenja" nego se racuna kocni koeficijent. Kociona sila se i meri da bi mogao da se izracuna kocni koeficijent.
A to je kolicnik zbira sila kocenja na svim tockovima i ukupne tezine vozila (iz saobrajne ili iz baze podataka) uvecane za tezinu vozaca, sto je u stvari i finalni rezultat provere kocnica na tehnickom pregledu.





Zadovoljan sam odgovorom. To sam pitao.
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

pittatore

Naravucenije, da bi izbegli te subjektivne procene sluzbenog lica naci nekog poznanika na tehnickom.

®or¾

Jbg, Petar dade ozbiljan odgovor,koji je apsolutno ispravan,sa gledi¹ta na¹ih jebenih propisa i popi minus.Nije mi ba¹ naj jasnije da ukoliko se sa nekim ne sla¾emo,po pitanju op¹tih budala¹tina,tipa politika,da moramo da iska¾emo netrpeljivost i kada je èovek 100%  u pravu

Hattrick

Prica o ET felni zaista izgleda ozbiljna i argumentovana na prvi pogled, ali je hrpa bullshita za bilo koga ko ozbiljnije poznaje materiju.
Niko fizicki ne moze da montira felne sa drasticnom ET razlikom, a da "ne zna sta je ET broj", kao sto ne moze sebi da obuje drasticno vece ili manje patike, a da ne oseti da jedna landara jer je prevelika, a drugu ne moze ni da obuje jer je premala, pa taman i da ne zna da postoje brojevi za patike.

Ako stavi felnu sa premalim ET felne ce toliko strcati, da ce gazni sloj gume da izlazi van krila, i krilo ce je iseci do konaca u manje od 1.000km. Ako je ET preveliki, nece moci ni da zasrafi felnu, jer ce ista kaciti o zastitne limove kocionog diska, amortizer, trouglove, i uporne spone. Tako da nema govora o tome, znao, ne znao sta je ET, fizicki nije moguce staviti felne sa ET drasticno razlicitim od fabrickih, a gde je razlika dovoljno velika da kompromituje stabilnost auta.
U svakom slucaju ne vise nego sto je stabilnost kompromitovana, kada vozis 80kmh, i moras da napravis nagli manevar promene pravca kako bi izbegao nesaniranu rupu-krater na putu.

Kada sam gore pomenuo da su coveka odbili zbog dizajna felni, mislio sam zaista na dizajn felni. Lik je skinuo sa Citroena originalne aluminijumske felne, i montirao aluminijumske felne istih dimenzija, visine, sirine, ET, samo sa modela sa boljim paketom opreme, i koje imaju razlicitit dizajn. Lik na tehnickom mu je odbio auto, jer je negde na internetu nasao da te felne "nisu original" za taj auto, i nije dalje uopste hteo da razgovara. "Nije Original" i kraj. A to je velika razlika u pristupu od prazne price o ET i kompromitovanoj stabilnosti.