Glavni meni

Èajna ADV

Započeo lord_oblivion, 27 Januar, 2018, 22:36

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

lord_oblivion

 :D

Poèetak storije poèinje pred kraj daleke 2015, nekoliko meseci nakon kupovine. Poèelo ne¹to stidljivo da kucka a po¹to ja ne volim nepoznate zvuke koji dopiru iz utrobe agregata, pred zimu je palo otvaranje. Tom prilikom je ustanovljeno da je prolupala klipnjaèa u donjoj pesnici. Motor nikad otvaran, vidi se iz helikoptera.
Znaèi, ili je neredovno menjano ulje pre mene ili je u nekom trenutku ostao bez dovoljno istog ili mu nije odgovaralo. U prilog tome su i blago izrisovani klip i cilindar, jedva kao samo matiralo, ni¹ta se ne oseæa pod noktom.
©ta god bilo, mene je saèekalo.

Izmolim jednog drugara koji radi skutere i ima sve potrebne alatke (tad nisam imao odgovarajuæi radapciger za skidanje magneta) da mi on to rasturi, ja donesem prinesem, sastavi i popijemo pivo.
Tako bilo, s njegove strane.

U meðuvremenu, po¹aljem radilicu sa sve klipnjaèom jednome u Novi Sad (ne ¾elim da ga imenujem) da mi njegov majstor ubaci klipnjaèu koju od njega kupim. Tu je ispao u startu nekorektan i naplatio mi veliku bolcnu posebno. Naravo, mnogo skuplje nego ¹to sam ja to sve iskopao na Aliju sledeæe godine  :)
Ali nema veze, svaka ¹kola se plaæa, pomislih ja u sebi i ove godine se zagrcnuh jer je ma¹ina proèukala opet  [neslusam]

©ta bi sad moglo da bude, kad je unutra sve u redu, prekontrolisali smo onomad. U meðuvremenu je poèela da huèi treæa brzina ali to im je inaèe glavna boljka. Od celog agregata K166FML, to prvo odlazi.

Moped sam kupio sa 6700km na satu. Zaista se ne seæam na kojoj kilometra¾i sam ga prvi put otvarao, recimo da je oko 10000.
Trenutno ima ne¹to vi¹e od 26500 jako te¹kih kilometara.Ka¾em - te¹kih jer ga nisam ne¹to posebno ¹tedeo ni u kom smislu osim ¹to ga nisam terao u visoke obrtaje. Dok nisam skratio fabrièki prenos sa 15/48 na 14/49  ;D

Elem, veæ neko vreme sam èekao prvu zgodnu priliku  [ninja] da ga ponovo otvorim i da sredim menjaè i promenim klip i karike. Ovo novo èukanje ne samo ¹to je ubrzalo proces, veæ me je i bacilo u oko 100 evra veæe tro¹kove od planiranih.
Ali nema veze, i dalje sam u okviru raèunice ulo¾eno-dobijeno, neki moji planovi...

Naravno, èekajuæi 'redovno' otvaranje agregata, nakupilo se tu jo¹ kojekakvih estetskih i raznih manje kritiènih funkcionalnih problema i problemèiæa. Oguljena farba na nekoliko mesta po ramu, po drugi put polomljena desna boèna plastika rezervoara, isèupan roll-bar i slièno  :D
Prvo paljenje motora posle zimskog sna, proletos se sreæno zavr¹ila struènim varenjem dna i kompletnim postupkom uklanjanja rðe hemijskim putem i zalivanjem unutra¹njosti rezervoara rezervoara dvokomponentnim epoksijem. Nesreæni kineski amortizeri nikako nisu hteli da ¹piluju kako je predviðeno i na kraju je ubaèen Marzocchi iz Cagive Mito 250 sa produ¾etkom.

Daklem, po¹to sam od 2015 do sad èak i ne¹to nauèio o delovima agregata, njihovom izgledu, dimenzijama i tolerancijama, kad smo izvadili radilicu odmah mi ne¹to nije delovalo kako treba. Konkretno, izgled velike bolcne, deo koji se vidi sa strane polutke radilice. Koliko je meni poznato, ORIGINAL ne treba da ima nikakvo prstenje, mora da bude iz jednog dela:





Kao ¹to je na ovoj slici:



Bokiliæ, èim je video da je uljna karika u¹la u kanal (u minusu u odnosu na zid klipa), momentalno poèupa karike i vrljne klip iza leða  [rofl]
Raèunam ¹ta mi je isplativije,
- da naruèim klip i karike +0.25 (dolazi sa malom bolcnom) i da nosam po majstorima da se obraðuje, sa upitnim krajnjim rezultatom (vreme, gorivo, ¾ivci)
-da naruèim NOV set cilindar, klip, karike, dolazi sa malom bolcnom, osiguraèima, gumicama ventila, dihtungom glave, dihtungom cilindra, bakarnim dihtungom izduvne grane, gumicom usisne flan¹ne, stigne na adresu, samo se u¹rafi

Naravno, odluèim se za ovo drugo  ;)

Morala se naruèiti i nova klipnjaèa, komplet dolazi sa le¾ajem i bolcnom. Malo je kasnila isporuka i to èekanje mi je oduzelo nekih mesec dana koje sam mogao da iskoristim.
U meðuvremenu sam u Èaèku (redovno idem poslovno tamo) napravio zupèanike treæe. Èetvrtu sam odluèio da ne radim jer deru sa cenom izrade a za te pare nije toliko izanðao zupce i mo¾e da se tera to jo¹ oho-ho  :D Ionako na putu najvi¹e koristim petu, u gradu treæu i petu a na off-u drugu i treæu. Èetvrta mi tu samo da preskoèi do pete.

Greota da se i glava ne sredi malo, kad je veæ dole  [rofl] Komplet manikir + sam tra¾io da se ovla¹ ispolira izduvni kanal. Promenjene gumice i u¹lajfovani sicevi.

Sti¾e i ta klipnjaèa. Sutradan ekspresno kod majstora da je nabaci. Vraæa on meni kesu starih delova i pokazuje. I imam ¹ta da vidim - uzrok lupanja :







Naravno, klipnjaèa oti¹la u veèna lovi¹ta. U stvari, tek æe da ode na¹em Bradonji za neku stonu lampu ili zidni ornament  :-*





To dobije¹ kad veruje¹ nekome preko telefona. A platih cenu za originalni deo i malo preko toga.

Po¹to sam se jednom veæ opekao, ovaj majstor mi bi sumnjiv u trenutku kad je zavrteo radilicu u strugu da mi poka¾e kako je izbalansirana. Kao da oko mo¾e da vidi 10 stotih...
Crviæ mi ne da mira i odnesem je ja drugaru na ETF da je on zavrti. Izmerismo 3 desete, dok je krajnja servisna tolerancija 9 stotih  [rofl]
Tako se ja malo (vi¹e) ljut i razoèaran, obrem kod jednog matorog u Zemunu. Svake tri reèenice lizne rakicu a ne nudi  [rofl]
Èim je video radilicu, odmah je iz glave izdeklamovao sve dimenzije, tolerancije i luftove. Premeri je on malo preciznije, njegov sud ispade 7 desetih. Ni¹ta, radi je, majstore i kad da doðem.
Posle dva dana, KONAÈNO gotova radilica, skupio je u 5 stotih (iz fabrike izlazi sa 1 do 2 stote). Ja zadovoljan.

Danas mi Bokiliæ odlo¾io dru¾enje pa nismo krenuli u sklapanje agregata ali sam iskoristio dan da povadim le¾ajeve zadnje vilju¹ke, koje sam i inaèe planirao da zamenim pre vraæanja agregata u ram.

Prvo smo obesili pacijenta da ne le¾i na zemlji i da mogu da skinem toèak i vilju¹ku:



Desna èaura ispade sama, bez ièije pomoæi:



A za njom i ostatak le¾aja:



Èaure. Neminovno mora da se menja bar ova desna:



Stanje le¾ajeva, levi, desni:





Èaura desnog le¾aja nam je zadala dosta muke, morali smo pa¾ljivo da radimo da je ne bismo zgu¾vali. Upotreba preciznih alata i fine mehanike. Le¾aj se le¾ajem izbija  :D



Na kraju smo spasli le¾i¹te, nema nikakvih o¹teæenja od alata. Trebalo nam je oko dva sata ubeðivanja da se odlepi od aluminijuma.





U onoj temi o klipu (ne video nego motornom) sam napisao manje-vi¹e prièu o klipnjaèi i radilici. Ima slika klipova, odabran je onaj te¾i, sa antifrikcionim premazom. I razbu¹ene su rupice za ulje, koje se nalaze u kanalu uljne karike.

Sporo radim jer imam malo slobodnog vremena na raspolaganju a i zimski je period, ne mo¾e se napolju majstorisati uveèe.

Nastavak sledi.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

misa-pei

Odlièno i zanimljivo. Samo guraj, matori!
Država je najveći neprijatelj naroda

lord_oblivion

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

viper

Ajd sklapaj to vi¹e 😁

Sent from my MI MAX using Tapatalk
"Doðe vreme kada pamet zaæuti, budala progovori , a fukara se obogati!"
(Ivo Andriæ)

Andreja

Note to self: NE uzimaj kineski enduro, spaliæe¹ pet ma¹ina za sezonu :D
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

lord_oblivion

Ti bi sahranio i sve ostalo najmanje dva put za sezonu  [rofl]
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Andreja

Paaaaaaaaaaa...  :-[  [flashing]
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Hohštapler

Obozavam ovakve teme.
Slikaj, tuci detalje i pikanterije, nismo gadljivi :)
Pratim! :)
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Glava Dole

Citat: Ho¹tapler poslato 28 Januar, 2018, 07:51
Obozavam ovakve teme.
Slikaj, tuci detalje i pikanterije, nismo gadljivi :)
Pratim! :)

Takodje, da ne ponavljam vec napisano  [thumb_up]

lord_oblivion

Veæ du¾e vreme, taènije od prvog vraæanja vazdu¹nog filtera posle pranja, intenzivno razmi¹ljam o adaptaciji ili modifikovanju kutije filtera i upotrebe drugaèijeg filtera vazduha.
Kutija spolja veoma lièi na original iz Suzukija DR200 SE, koja se otvara odozgo, kad se skine sedi¹te. Ova kineska se otvara sa strane na tri ¹rafa. Ne mora ni¹ta da se uklanja predhodno. Meðutim, za ruku jednog balkanca nema mnogo mesta da se od¹rafi/za¹rafi leptir koji dr¾i filter. Mo¾da neka kineskinja tinejd¾erka mo¾e to da obavi bez problema.
Ja jedva sa dva prsta.

Evo kako to izgleda na DR 125/200. Pristup odozgo pru¾a mnogo vi¹e mesta za ruku, iako je i dalje dosta tesno za sam filter sa kavezom.

! No longer available

Moja kutija i filter su identièni ovom sa snimka, osim ¹to se ne otvara odozgo nego sa leve boène strane.

Kutija jedino mo¾e da se izvadi iz rama kad se skloni cela izduvna grana i izvadi ili pomeri agregat na dole. Tako da je sad izvrsna prilika da se i po tom pitanju ne¹to uèini.
Na ovoj ne mo¾e da se napravi poklopac odozgo jer smeta popreèni deo rama ispod sedi¹ta. Tako da æe ostati dosada¹nji boèni poklopac.
Trenutno nemam konkretnu ideju za prepravku unutra osim da poseèem sve ¹to je ispred rupe ka karburatoru i napravim ravan sendviè ¾ica-sunðer-¾ica koji æe se naslanjati na taj zid kutije do karburatora. Fizièki slièno re¹enje ima stara CB400N:





Dupla metalna mre¾a ide do karburatora, onda se sunðer nasloni na nju praveæi sendviè u smeru od usisnih rupa ka karbu sunðer-krupna mre¾ica-sitna mre¾ica.
To sve ima svoje kanaliæe i voðice u Hondinoj kutiji.

Ako napravim sendviè mre¾a-sunðer-mre¾a, treba da re¹im dihtovanje izmeðu zida kutije i sendvièa i samo kaèenje sendvièa unutra. Ovo prvo mi je veæi problem i nemam nikakvu ideju osim samolepivih gumenih traka za vrata automobila. Ima na Aliju raznih dimenzija...

Kaèenje bih re¹io slièno ovome, sa ovim kukicama i popreènom letvicom:






Evo detaljnijih fotki moje kutije, filtera i kaveza. Prikazan je i naèin monta¾e. Nadam se da se vidi koliko malo mesta ima za rad, èak i bez filtera:


















Vi¹e glava je pametnije od jedne i nadam se da neko ima bolju/praktièniju ideju  :)
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

mali_zmaj

Pratim,interesantno!!
jin-jang

feelgod

Svaka cast za entuzijazam , ali koliko si para vec dao a tek motor ima 26k mogao si dobar motor da uzmes a i dalje vozis Kineza.

Iskreno ti se divim i postujem ali moje mislienje je da si davno trebao da vozis nesto bolje, zasluzujes to :).

Davao sam Kinezu sansu i mislim da su to govna neopevana, mozda gresim ali barem pricam iz iskustva :)

niki64

>Mo¾da neka kineskinja tinejd¾erka mo¾e to da obavi bez problema.>
Mozda najbolje da vidis na Aliju dali ima da se nabavi takva  ;D ;D ;D
Ko hoce, nadje nacin, ko nece, nadje razlog.

lord_oblivion

®elim motor koji kod nas nema ispod 2-3000 u 'onako' stanju a preko su skuplji ali i bolje odr¾avani. Do sad je u njega stuèeno SVE UKUPNO delova i ruku dosta manje od 500 evra a vozim se non stop, bez prekida dve ipo godine (ne sezone). Neku ojebanu japansku tarabu da kupi¹ za neke, za na¹e uslove relativno ok pare, pa te èeka jo¹ 500+ evra ulaganja do stiskanja dugmeta za anlasovanje.
Kupovina drugog motora mi nikako nije prioritet u naredne dve godine a ovaj ispunjava skoro sve moje ¾elje i oèekivanja. Èak je vrlo nisko na spisku prioriteta.
Zadovoljan sam potro¹njom, registracijom, sporo¹æu (sa br¾im bih davno negde izginuo) i prohodno¹æu. Jedino je ove godine poèelo da mi fali jedno 5 konja ali to sad posle otvaranja mogu da pripi¹em stanju delova. Jes da je mekan i da mo¾e lako da se polomi ali ja nemam 20 godina pa da skaèem po drveæu i krovovima. Do sad me dovezao i vratio, gde god sam po¹ao. Pa vi¹e tro¹im ja za hranu i rakiju nego on goriva, na mojim kampovanjima  :D

Sledeæi motor ima da kupim ko gospodin èovek, izbrojim (ili potpi¹em) i samo kljuè u bravu. Dotle kinez  :)
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

misa-pei

Mislim da ti je nepotrebno drndanje da prepravlja¹ kutiju. Ne menja¹ ga/pere¹ svaki èas. Osim toga, ne zaboravi, gustina filtera je najbitnija (koliko propu¹ta vazduha). 
Država je najveći neprijatelj naroda

lord_oblivion

Znam. Obièan sunðerasti. Imam jedan fabrièki i jedan pravljeni, isti je sunðer u pitanju, najobièniji.
Trebalo bi da ga perem bar 3 puta godi¹nje, ¹to se svodi na jednom ili dva put iz navedenih razloga.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

lord_oblivion

Citat: niki64 poslato 28 Januar, 2018, 15:05
>Mo¾da neka kineskinja tinejd¾erka mo¾e to da obavi bez problema.>
Mozda najbolje da vidis na Aliju dali ima da se nabavi takva  ;D ;D ;D
Tra¾io, nema  :D
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

bigbad86

Ne diraj kutiju filtera kad ti nije moranje. Mozda je lakse da nabudzis neki kljuc pa da otvaras taj filter sa posebnim alatom nego da budzis samu kutiju.

Lazic

K&N je odlièna stvar... :D

Glava Dole

Citat: Laziæ poslato 28 Januar, 2018, 21:26
K&N je odlièna stvar... :D

Original mozda a male kineske kopije ne bih pozeleo ni najgorem neprijatelju. Na skuteru 2 klipa i 3 kompleta karika slistio u 2K km dok nisam provalio o cemu se radi, mislio sam da je do kvaliteta delova. samo namotana krpa preko filtera i druga pesma sto se dugotrajnosti tice, eto koliko samo stara krpa bolje filtrira od njega :) I slazem se sto se kutije tice, ne skida se svaki dan, kod mene jos onaj koji je dosao s motorom :) Dobro me podseti da porucim i to zajedno sa pumpom :) Ne bih ja to cackao lorde niposto ;) Pitanje kako ces to da zadihtujes posle i sta ce da prolazi pored filtera a veruj da je prasina kao smirgla u motoru na toj temperaturi(mozda na 4t manje izrazeno ali je sasvim sigurno da mu mnogo skracuje servisni interval).