
Početak storije počinje pred kraj daleke 2015, nekoliko meseci nakon kupovine. Počelo nešto stidljivo da kucka a pošto ja ne volim nepoznate zvuke koji dopiru iz utrobe agregata, pred zimu je palo otvaranje. Tom prilikom je ustanovljeno da je prolupala klipnjača u donjoj pesnici. Motor nikad otvaran, vidi se iz helikoptera.
Znači, ili je neredovno menjano ulje pre mene ili je u nekom trenutku ostao bez dovoljno istog ili mu nije odgovaralo. U prilog tome su i blago izrisovani klip i cilindar, jedva kao samo matiralo, ništa se ne oseća pod noktom.
Šta god bilo, mene je sačekalo.
Izmolim jednog drugara koji radi skutere i ima sve potrebne alatke (tad nisam imao odgovarajući radapciger za skidanje magneta) da mi on to rasturi, ja donesem prinesem, sastavi i popijemo pivo.
Tako bilo, s njegove strane.
U međuvremenu, pošaljem radilicu sa sve klipnjačom jednome u Novi Sad (ne želim da ga imenujem) da mi njegov majstor ubaci klipnjaču koju od njega kupim. Tu je ispao u startu nekorektan i naplatio mi veliku bolcnu posebno. Naravo, mnogo skuplje nego što sam ja to sve iskopao na Aliju sledeće godine

Ali nema veze, svaka škola se plaća, pomislih ja u sebi i ove godine se zagrcnuh jer je mašina pročukala opet

Šta bi sad moglo da bude, kad je unutra sve u redu, prekontrolisali smo onomad. U međuvremenu je počela da huči treća brzina ali to im je inače glavna boljka. Od celog agregata K166FML, to prvo odlazi.
Moped sam kupio sa 6700km na satu. Zaista se ne sećam na kojoj kilometraži sam ga prvi put otvarao, recimo da je oko 10000.
Trenutno ima nešto više od 26500 jako teških kilometara.Kažem - teških jer ga nisam nešto posebno štedeo ni u kom smislu osim što ga nisam terao u visoke obrtaje. Dok nisam skratio fabrički prenos sa 15/48 na 14/49

Elem, već neko vreme sam čekao prvu zgodnu priliku

da ga ponovo otvorim i da sredim menjač i promenim klip i karike. Ovo novo čukanje ne samo što je ubrzalo proces, već me je i bacilo u oko 100 evra veće troškove od planiranih.
Ali nema veze, i dalje sam u okviru računice uloženo-dobijeno, neki moji planovi...
Naravno, čekajući 'redovno' otvaranje agregata, nakupilo se tu još kojekakvih estetskih i raznih manje kritičnih funkcionalnih problema i problemčića. Oguljena farba na nekoliko mesta po ramu, po drugi put polomljena desna bočna plastika rezervoara, isčupan roll-bar i slično

Prvo paljenje motora posle zimskog sna, proletos se srećno završila stručnim varenjem dna i kompletnim postupkom uklanjanja rđe hemijskim putem i zalivanjem unutrašnjosti rezervoara rezervoara dvokomponentnim epoksijem. Nesrećni kineski amortizeri nikako nisu hteli da špiluju kako je predviđeno i na kraju je ubačen Marzocchi iz Cagive Mito 250 sa produžetkom.
Daklem, pošto sam od 2015 do sad čak i nešto naučio o delovima agregata, njihovom izgledu, dimenzijama i tolerancijama, kad smo izvadili radilicu odmah mi nešto nije delovalo kako treba. Konkretno, izgled velike bolcne, deo koji se vidi sa strane polutke radilice. Koliko je meni poznato, ORIGINAL ne treba da ima nikakvo prstenje, mora da bude iz jednog dela:


Kao što je na ovoj slici:

Bokilić, čim je video da je uljna karika ušla u kanal (u minusu u odnosu na zid klipa), momentalno počupa karike i vrljne klip iza leđa

Računam šta mi je isplativije,
- da naručim klip i karike +0.25 (dolazi sa malom bolcnom) i da nosam po majstorima da se obrađuje, sa upitnim krajnjim rezultatom (vreme, gorivo, živci)
-da naručim NOV set cilindar, klip, karike, dolazi sa malom bolcnom, osiguračima, gumicama ventila, dihtungom glave, dihtungom cilindra, bakarnim dihtungom izduvne grane, gumicom usisne flanšne, stigne na adresu, samo se ušrafi
Naravno, odlučim se za ovo drugo

Morala se naručiti i nova klipnjača, komplet dolazi sa ležajem i bolcnom. Malo je kasnila isporuka i to čekanje mi je oduzelo nekih mesec dana koje sam mogao da iskoristim.
U međuvremenu sam u Čačku (redovno idem poslovno tamo) napravio zupčanike treće. Četvrtu sam odlučio da ne radim jer deru sa cenom izrade a za te pare nije toliko izanđao zupce i može da se tera to još oho-ho

Ionako na putu najviše koristim petu, u gradu treću i petu a na off-u drugu i treću. Četvrta mi tu samo da preskoči do pete.
Greota da se i glava ne sredi malo, kad je već dole

Komplet manikir + sam tražio da se ovlaš ispolira izduvni kanal. Promenjene gumice i ušlajfovani sicevi.
Stiže i ta klipnjača. Sutradan ekspresno kod majstora da je nabaci. Vraća on meni kesu starih delova i pokazuje. I imam šta da vidim - uzrok lupanja :



Naravno, klipnjača otišla u večna lovišta. U stvari, tek će da ode našem Bradonji za neku stonu lampu ili zidni ornament



To dobiješ kad veruješ nekome preko telefona. A platih cenu za originalni deo i malo preko toga.
Pošto sam se jednom već opekao, ovaj majstor mi bi sumnjiv u trenutku kad je zavrteo radilicu u strugu da mi pokaže kako je izbalansirana. Kao da oko može da vidi 10 stotih...
Crvić mi ne da mira i odnesem je ja drugaru na ETF da je on zavrti. Izmerismo 3 desete, dok je krajnja servisna tolerancija 9 stotih

Tako se ja malo (više) ljut i razočaran, obrem kod jednog matorog u Zemunu. Svake tri rečenice lizne rakicu a ne nudi

Čim je video radilicu, odmah je iz glave izdeklamovao sve dimenzije, tolerancije i luftove. Premeri je on malo preciznije, njegov sud ispade 7 desetih. Ništa, radi je, majstore i kad da dođem.
Posle dva dana, KONAČNO gotova radilica, skupio je u 5 stotih (iz fabrike izlazi sa 1 do 2 stote). Ja zadovoljan.
Danas mi Bokilić odložio druženje pa nismo krenuli u sklapanje agregata ali sam iskoristio dan da povadim ležajeve zadnje viljuške, koje sam i inače planirao da zamenim pre vraćanja agregata u ram.
Prvo smo obesili pacijenta da ne leži na zemlji i da mogu da skinem točak i viljušku:

Desna čaura ispade sama, bez ičije pomoći:

A za njom i ostatak ležaja:

Čaure. Neminovno mora da se menja bar ova desna:

Stanje ležajeva, levi, desni:


Čaura desnog ležaja nam je zadala dosta muke, morali smo pažljivo da radimo da je ne bismo zgužvali. Upotreba preciznih alata i fine mehanike. Ležaj se ležajem izbija


Na kraju smo spasli ležište, nema nikakvih oštećenja od alata. Trebalo nam je oko dva sata ubeđivanja da se odlepi od aluminijuma.


U onoj temi o klipu (ne video nego motornom) sam napisao manje-više priču o klipnjači i radilici. Ima slika klipova, odabran je onaj teži, sa antifrikcionim premazom. I razbušene su rupice za ulje, koje se nalaze u kanalu uljne karike.
Sporo radim jer imam malo slobodnog vremena na raspolaganju a i zimski je period, ne može se napolju majstorisati uveče.
Nastavak sledi.