Glavni meni

savet za izbor klipa

Započeo lord_oblivion, 18 Januar, 2018, 00:08

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

lord_oblivion

Imam dva klipa, uskoro zavr¹avam radilicu i hoæu da mi isti majstor namontira i klip. Posle æu sve to da odnesem Bokiliæu na sklapanje.
Klip levo, pored vizuelnih razlika i razlika u zavr¹noj obradi (manje grub reljef) je i 4 grama lak¹i od desnog crno-belog. Osim toga, ima zaravnjeno èelo iako su visine identiène.

Pitanje za majstore, koji klip da odaberem za ugradnju?





Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Glava Dole

Nisam majstor ali ako se i moje misljenje racuna ja bih se opredelio za levi. Deluje mi da je bolja zavrsna obrada i nema na suknjicama ova udubljenja nego je kompletno ispunjen.

I zasto bre da ti majstor montira na radilicu pa onda sa klipom na motor? Pa on se montira bukvalno spic kljestima, samo se gurne bolcna i tutne osigurac. Sigurno ce i bokilicu biti lakse da prvo sklopi ceo donji pa tek onda montira karike na klip, klip, cilindar itd ;)

Steta sto nisam blize da ti uz koje pivo to sklopim :)

megaidiot


lord_oblivion

Nema udubljenja na desnom, crna polja su u ravni.
Hoæu da isti taj montira da bi ako treba, malo obradio gornju pesnicu. Kao ¹to mi prvi majstor montirao klipnjaèu pa radilica baca 3 desete i u donjoj pesnici je knap, nema hoda levo-desno kad uhvatim klipnjaèu za gornju pesnicu i klatim je levo-desno. A treba da ima oko 1mm hoda. A radilica treba da baca najvi¹e 5 stotih. Majstor...
Zato æe ovaj da mi montira i dole i gore klipnjaèu, on radi samo radilice i ni¹ta vi¹e.
Rupe ispod uljne karike su oko 2.5mm, to æemo da pro¹irimo na 3mm i to æe biti jedina modifikacija klipa.

A glava je veæ dole, izvini ¹to ti uskratih zadovoljstvo  [rofl]
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Glava Dole

Zasto bi obradjivao pesnicu? Ma tu se nista ne nabija na silu, nije kao donja pesnica. Znaci prstima se gurne bixna i kljestima samo ubaci osigurac tako da to moze bilo ko, ako montiras prvo klip pa onda sklapas masinu bukvalno posle samo otezavas majstoru posao bespotrebno. I klipnjaca u gornjoj pesnici i mora da ima malo hoda, to je normalno(da se klip u kompletu na bolcni seta levo/desno) Kazem, nije isto kao kod donje. A i donja levo desno malo mora da ima lufta, to je normalno(fabricka tolerancija inace bi speklo cim se zagreje da toga nema, ali ne da seta kao u gornjoj nego samo da se klati vrlo malo), a gore-dole(znaci u pravcu u kom radi klip) ne sme ni mrvicu.

lord_oblivion

Tako je. A ovaj prvi ¹to mi za pola sata dizalicom za Tamiæa sklopio, osim ¹to nije centrirao, nije napravio ni luft u donjoj. Zato æu kod ovog drugog sad, da montiram i klip, bez karika. On zna posao.
Èim je video radilicu onako odmotanu na stolu, odmah je iz glave izrecitovao sve dimenzije, zazore, luftove i tolerancije.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

lord_oblivion

E da, uskoro otvaram temu o sklapanju  ;D
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

aæimo

Levi vise Nm, desni vise obrtaja. Mozda lupetam...

Hurricane

Ja mislio da pitas za video klip pa da ti preporucim neki vlog


Glava Dole


lord_oblivion

Citat: Hurricane poslato 18 Januar, 2018, 01:05
Ja mislio da pitas za video klip pa da ti preporucim neki vlog


:D :D :D

Citat: aæimo poslato 18 Januar, 2018, 01:04
Levi vise Nm, desni vise obrtaja. Mozda lupetam...


Levi mi se vi¹e sviða, ¹to reèe Milo¹ bolja je zavr¹na obrada ali mislim da desni zbog oblika èela vi¹e zauzima kompresionog prostora i samim tim vi¹e Nm na njemu a ne na levom.
©to ti misli¹ da levi ima vi¹e momenta?
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Jovan D

Aproksimativno da sada ne detaljisem tezina klipa ne figurise ni u snazi ni u momentu ni u max. broju obrtaja, dok brzina kojom motor dostize neki broj obrtaja (ugaono ubrzanje) je svakako u funkciji tezine klipne grupe... Ugradio bih klip sa prevlakom, bez obzira sto je tezi 4 grama, to se nece odraziti ni na potrosnju ni na snagu, jedino sto ce motor imati vecu inerciju ali neznatno vecu, a kao sto je poznato inercijalne sile u motoru ne vrse rad, jedino opterecuju lezista u ovom slucaju zanemarljivo. Klip sa desne strane poseduje prevlaku koja dobro podnosi nedostatak ulja za podmazivanje, prisustvo goriva u ulju, visoke temperature, dobro naleganje klipa pri velikim normalnim silama, takodje donekle moze da kompenzuje neadekvatne zazore... Sa klipom koji ima antifrikcione i antihabajuce prevlake dobices manje trenje i manje trosenje suknjice klipa sto ce rezultovati manjim mehanickim gubicima (veca efektivna snaga i manja specificna potrosnja) i naravno sporije habanje klipno-cilindarskog sklopa. Sve u svemu glasam za desni klip, naravno pod uslovom da je taj klip namenjen za doticni cilindar i da su mere odgovarajuce, ne znam da li je to aftermarker klip za taj motor ili klip od nekog skroz drugog motora...

lord_oblivion

Svaki klip je do¹ao sa svojim cilindrom, karikama i bolcnom. Kompleti su aftermarket ba¹ za taj motor.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Glava Dole

U tom slucaju obavezno premeri i toleranciju (a meri se odnos izmedju najnizeg dela u suknjici klipa i clindra, obavezno i iskljucivo samo tako s obzirom da je noramlno da se blago suzava prema celu). Ko zna kako s to kinezi isprojektovali, da li su se vodili nekom univerzalnom merom u stotu ili klip prilagodili konkretno tom cilindru(zato to i kazem, za svaki slucaj pa ako su isti stavi koji god hoces i neces pogresiti) ;)

lord_oblivion

Odabirom klipa ide i pripadajuæi cilindar, neæu da me¹am ni¹ta.

Za sad je 1:1, desni blago prednjaèi...
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Lazic

I ja bi desni... Zbog malo vi¹e kompresije i onoga ¹to je Jovan rekao... :D

lord_oblivion

Ovaj majstor ¹to mi napravio radilicu isto izabrao crno-beli. Iz istih razloga. Jo¹ nisam ni reèenicu zavr¹io, on uzeo desni da razbu¹uje :D
Ka¾e, lak¹i levi, ima bolju statiku ali ovaj te¾i ima malkice bolju kompresiju. Dal' æe da se oseti u radu, jbg. Ali ima je :P
Razbu¹ismo uljne rupe sa 1.7 na 1.9mm. Tu smo èak i smanjili razliku u te¾ini za od prilike 0.02 grama  [rofl]
Ostalo ni¹ta nije dirano.
Jo¹ Bokiliæ da aminuje i re¹ena stvar.

Al èièa je stvarno napravio radilicu, sve mere po manualu. Zaslu¾io je kilo rakije da mu odnesem :D
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Lazic

Kapiram da æe makar 1ks da dobije na kompresiju... :D Na snagu tvog agregata to i nije malo...

lord_oblivion

Tog jednog veæ ima, od kako sam ga kupio  [yahoo]

Ali ako uzmemo u raèunicu i poliranje izduvnog kanala, mo¾da se i oseti ne¹to u praksi.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move it.

Lazic

Hoæe sigurno... Ako ne bude¹ menjao odnos na lanèanicima... :D