Glavni meni

pritisak u gumama

Započeo aleksr6, 03 Mart, 2011, 19:47

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

metarex

2,5 napred 2,8 pogadi mishelin pilot power na gsxr-u
Kad treba da budes je..n, opusti se... mozda ti jos i  bude lepo

MISTER X

Citat: metarex poslato 12 Januar, 2013, 22:36
2,5 napred 2,8 pogadi mishelin pilot power na gsxr-u

Toèno 15 % previ¹e.

metarex

Citat: MISTER X poslato 20 Januar, 2013, 19:23
Citat: metarex poslato 12 Januar, 2013, 22:36
2,5 napred 2,8 pogadi mishelin pilot power na gsxr-u

Toèno 15 % previ¹e.
meni je ovaj pritisak bio extra [neampojma]
Kad treba da budes je..n, opusti se... mozda ti jos i  bude lepo

MISTER X

Jesi probao druge pritiske ili si samo poslu¹ao proizvoðaèa i bezrezervno i nekritièki stavio njihovu preporuku?

metarex

probao sa 2,3 2,5 i neodgovoara mi. motor nervozan. verovatno i moja masa igra ulogu. 100 i necu ti kazem koliko  ;D ;D
Kad treba da budes je..n, opusti se... mozda ti jos i  bude lepo

SSZGO

provalili smo zasto su gume radile samo na 3.0

bile su deformisane a na 3.0 se vrate u pocetni polozaj :)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

MISTER X

Citat: metarex poslato 21 Januar, 2013, 22:10
probao sa 2,3 2,5 i neodgovoara mi. motor nervozan. verovatno i moja masa igra ulogu. 100 i necu ti kazem koliko  ;D ;D

Pa ako si probao ni¾i tlak i utvrdio da ti ne odgovara, nema se tu ¹to dodati. Najblesavije je slijepo se dr¾ati manual naputka, a ne probati opcije. Ja i moj motor sa svim tekuæinama imamo 280 kg pa mi se sve preko 2,2 za prednju èini preznatno. A probao sam dosta opcija sa pomacima od 0,1 bar.

Hohštapler

...delim mi¹ljenje da je guma NAJBITNIJA stvar na svakom vozilu, a na motoru pogotovo, al nisam se nikad posvetio sistematiènom odreðivanju najboljeg pritiska u gumama.

Jel postoji neki metod po kojem ti recimo to odreðuje¹? Ne¹to ¹to na brzinu odradi¹ svaki put i onda shvati¹ da je to to, ili treba menjati? Savet neki...?!
Ja moje dr¾im na 2.0 napred i 2.3 nazad... s vremena na vreme ih proverim i nekad budu izduvanije a nekad naduvanije  [neampojma]
Do¹ao sam do zakljuèka da meraèi na razlièitim pumpa nisu dobro ba¾dareni. Neke imaju one digitalne, a neke sa skazaljkom. Kome verovati?
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Ivan1979

Stoji da meraci nisu dobro bazdareni, ali veci faktor je temperatura gume. Sto ga duze peglas guma je sve tvrdja usled pregrevanja vazduha. Bar se meni par puta desilo. Naduvao zadnju na 2.0 posle 4 sata voznje stanem da proverim pitisak posto mi se ucinilo da se izduvala  [facepalm] a i htedoh par puta da izginem zbog pustanja iste. Imao sam sta da vidim , pritisak 2,75  :o
Vratio na 2,0 i nastavio ko po sinama  [thumb_up]

Kanarinac

Te finese u pritisku gume su bitne ljudima na stazi. Za voznju po gradu i lokalu napumpas po preporuci prozivodjaca i cepas

Taraba

Neko i po gradu i lokalu vozi kao po stazi...
The band is just fantastic that is really what i think. oh by the way which one's pink?

Kanarinac

Samo neka vozi, ali ne vozi na vreme. Pa razliku izmedju 0.1 ili o.2 nece primetiti. Sem ako nije neki ultra iskusnii trkac :)

MISTER X

Citat: Andrej_Hotstepper poslato 22 Januar, 2013, 12:59
...delim mi¹ljenje da je guma NAJBITNIJA stvar na svakom vozilu, a na motoru pogotovo, al nisam se nikad posvetio sistematiènom odreðivanju najboljeg pritiska u gumama.

Jel postoji neki metod po kojem ti recimo to odreðuje¹? Ne¹to ¹to na brzinu odradi¹ svaki put i onda shvati¹ da je to to, ili treba menjati? Savet neki...?!
Ja moje dr¾im na 2.0 napred i 2.3 nazad... s vremena na vreme ih proverim i nekad budu izduvanije a nekad naduvanije  [neampojma]
Do¹ao sam do zakljuèka da meraèi na razlièitim pumpa nisu dobro ba¾dareni. Neke imaju one digitalne, a neke sa skazaljkom. Kome verovati?


Na tu temu veæ je napisan jedan dosta op¹iran post u kome mo¾e¹ saznati ¹to te interesira.
http://www.motomanijaci.com/index.php/topic,2346.60.html
Napominjem da je promjena tlaka od 0,1 bara dovoljno velika da onaj tko vozi sa osjeæajem mo¾e osjetiti razliku.
Gume raznih proizvoðaèa, gume raznih starosti, razne potro¹enosti  tra¾e razlièite tlakove za isti efekat. Dunlop sa N-tec tehnologijom pumpa se za 0,3 do 0,5 bara manje od ostalih. Izlizane gume se moraju pumpati mrvicu jaèe od novih.
Nije bitno voziti na vrijeme i na ¹topericu, veæ je bitno da te guma dr¾i na cesti pri bilo kojoj brzini, a za to je tlak od presudne va¾nosti. 

UFF

ja oda ne umem da vozim jer razliku u voznji po gradu ne osecam a na stazi nisam priobao (nemaju vulkanizera tamo)
verovatno zato sto vozim po ogranicenjma, ne zavrcem pun gas nikad i ne prekoracujem dozvoljenih 50kmh a i ne obaram ga po krivinama
to je rizicno, moze da se prokliza

MISTER X

Ovdje se na 08:45 minuti vidi koliko moraju biti stlačene ispravno napumpane gume, prednja i zadnja.
MotoGP™ - Lorenzo vs Pedrosa