Glavni meni

pritisak u gumama

Započeo aleksr6, 03 Mart, 2011, 19:47

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

luka2205

Trebalo bi stalno otvarati ovakve teme.edukativne su,mozes dosta toga saznati sto nisi znao ili si zaboravio... ima dosta  mladjih  vozaca koji tek pocinju da voze, kojima  bi ovako nesto dobro doslo.  ovde bar ima ljudi sa dosta iskustva od kojih se dosta toga moze nauciti... P.S poruka od CONTI-MOTO je super!! pozd.
Svi pravi ¾ivoti su lepi i te¹ki.

luka2205

Zaboravih,ide li ko na moto skup?, ZLATIBOR Kazu da je ovaj vikend.
Svi pravi ¾ivoti su lepi i te¹ki.

Gašpar

Citat: luka2205 poslato 02 Avgust, 2011, 12:15
Zaboravih,ide li ko na moto skup?, ZLATIBOR Kazu da je ovaj vikend.

Imas temu u moto skupovima

MISTER X

Zamrla je rasprava o tlakovima u gumama, pa æu je opet malo pokrenuti.
Iz dosada¹njih postova vidljivo je veliko ¹arenilo u tlakovima koje pojedinci koriste u svojim gumama i to od znalaca koji su empirijskim putem do¹li do tlakova koji im najvi¹e odgovaraju do totalnih neinventivnih laika koji slijepo pumpaju kako tvornica ka¾e. Tvornica daje i preporuèa uglavnom samo okvirni tlak i to najèe¹æe najveæi prihvatljiv. Kako pode¹avamo visinu poluge mjenjaèa koji nam pa¹e, kako pode¹avamo nagib volana prema naprijed ili nazad, kako pode¹avamo ruèice kuplunga i koènice, tako pode¹avamo i tlak u gumama koji nam pa¹e i odgovara. Ne mo¾e biti tlak isti za nekoga tko ima 120 ili 70 kg. Takoðer, ne mo¾e biti isti za nekoga tko se vozi samo pravocrtno i pred svaki zavoj znatno usporava ili za nekoga tko vozi na rubu zadnje gume. Tko je te¾ak i ne ganja se po zavojima mo¾e staviti veæi tlak radi manjeg otpora kotrljanja, manje potro¹nje i bolje upravljivosti. Onaj kome treba savr¹en grip u nagibu mora na manje tlakove. Opæenito va¾i pravilo da ¹irina traga prednje gume kada sjednete na motor mora biti 5 cm, a zadnje (govorimo o dimenzijama 120 i 180 mm) 7,5 do 8 cm. Takoðer razni modeli raznih proizvoðaèa guma nisu iste konstrukcije i èvrstoæe armature tako da na istom motociklu i sa istom te¾inom vozaèa opet treba utvrditi koji tlak za prednju koji za zadnju. Ja sam na Hornetu 600 imao tvornièki BT-012. Prednju sam pumpao na 2,0, a zadnju na 2,1 da bi s vremenom zadnju kako se tro¹ila i kako se stijenka po obodu (gaznoj povr¹ini) tro¹ila i stanjivala morao poveèavati sve do 2,3 bara. ©to je gazna povr¹ina tanja, njena èvrstoæa je manja, uvijanje veæe, pa i tlak treba poveæati. Dakle na zadnjim gumama kad doðe u fazu veæe izlizanosti treba svakako poveæati tlak za 0,2 bara ili barem 0,1 u odnosu na to kad je bila nova. Sada sam stavio zadnju GP Racer medium i ispalo je da nju za cestu moram puniti na 1,9 bara da bih imao istu ¹irinu traga kao na 2,3 bara sa BT-012.
Uz to sam i prednaprezanje stra¾njeg amortizera morao smanjiti za 15-tak posto. Dobar naèin utvrðivanja izbalansiranosti prednjeg i zadnjeg tlaka je taj da se s motorom pod kuplungom malom brzinom zaveze¹ na rizol visine oko 3 do 5 cm. Ako ti je udarac ili mekoæa na prednjem i zadnjem kraju jednaka, znaèi da su ti tlakovi dobri. Ako je navoz zadnjeg kotaèa tvrðe udaren nego prednji znaèi da na zadnjoj gumi mora¹ smanjiti tlak ili omek¹ati amortizer. Sve su to igre i igrice, ali  kad jednom podesi¹ stvari sjedaju na svoje mjesto i vo¾nja postaje ugodna i sigurna. Jo¹ jedan od naèina kako utvrditi idealan tlak u prednjoj gumi je sa motorom se spustiti nizbrdo na nekoj zavojitoj dionici. Motor ugasiti, stvaiti ga u ler i tada pred zavojima koèiti samo prednjom koènicom. Zbog izostanka zvuka motora i ¾iroskopa radilice dobije se jako dobar osjeèaj za prenju gumu. Jako se dobro mo¾e osjetiti da li u nagibu uspravlja, da li mijesi, koliko je upravljiva, kako reagira na naglije okretanje volana, èuje se njeno kotrljanje i najbolje osjeèa njezin grip sa asfaltom.  NE POSTOJI bolji naèin da se precizno utvrdi koji tlak pojedinoj prednjoj gumi najbolje odgovara s obzirom na vrstu i te¾inu motora i te¾inu vozaèa. Kada se utvrdi idealan tlak za prednju gumu sa pomacima od 0,1 bara u zadnju se doda 10 do 15 posto vi¹e i to je to. Naravno to je pod uvjetima da su prednja i zadnja guma isti model istog proizvoðaèa.
Nadam se da nisam previ¹e zadavio s ovim postom, ali mislim da neæe ¹koditi nikome tko ga proèita i razmisli o napisanom.       

castor

Fala ti na ovome, kolega.
It's the ride that matters, not the bike…

AndreyRR

zaboravio si na temperaturu vazduha i asfalta.

MISTER X

Citat: AndreyRR poslato 01 Jun, 2012, 14:38
zaboravio si na temperaturu vazduha i asfalta.
Nisam zaboravio, ali nisam htio daviti jo¹ i sa time. Iako, naravno i to ima velikog utjecaja.   

dr32

4 wheels move the body, 2 whells move the soul... enjoy

©OMI-87

Meni je 2.4 prednja a zadnja 2.8 tako mi fabricki pisalo na gumi

MISTER X

Citat: Milos-kawasaki poslato 04 Jun, 2012, 22:23
Meni je 2.4 prednja a zadnja 2.8 tako mi fabricki pisalo na gumi
Puno previ¹e. Spusti prednju na 2,2, zadnju na 2,5 pa se probaj voziti. Ak neæe valjati, uvijek mo¾e¹ vratiti na prija¹nje.
Ako æe valjati, spusti na 2,0 i 2,3. Ako tada bude premekano, a ne bi trebalo biti, vrati na gornju vrijednost i to je to. 

©OMI-87

Citat: MISTER X poslato 05 Jun, 2012, 13:48
Citat: Milos-kawasaki poslato 04 Jun, 2012, 22:23
Meni je 2.4 prednja a zadnja 2.8 tako mi fabricki pisalo na gumi
Puno previše. Spusti prednju na 2,2, zadnju na 2,5 pa se probaj voziti. Ak neće valjati, uvijek možeš vratiti na prijašnje.
Ako će valjati, spusti na 2,0 i 2,3. Ako tada bude premekano, a ne bi trebalo biti, vrati na gornju vrijednost i to je to.
Da probam pa cu vam javiti :)

aleksr6

ko voli stazu,neka proba d212,vrh guma,probao sam je na grobniku i uz pritiske 1.1 zadnja i 1.9 prednja cuci do balcaka,isti pritisci su i za d211 gp racer,na stazi a na ulici,2.1 prednja a zadnja 2.0,prepoeuka za ovu gumu,za mene nemaa bolje

MISTER X

Citat: Milos-kawasaki poslato 05 Jun, 2012, 14:56
Citat: MISTER X poslato 05 Jun, 2012, 13:48
Citat: Milos-kawasaki poslato 04 Jun, 2012, 22:23
Meni je 2.4 prednja a zadnja 2.8 tako mi fabricki pisalo na gumi
Puno previ¹e. Spusti prednju na 2,2, zadnju na 2,5 pa se probaj voziti. Ak neæe valjati, uvijek mo¾e¹ vratiti na prija¹nje.
Ako æe valjati, spusti na 2,0 i 2,3. Ako tada bude premekano, a ne bi trebalo biti, vrati na gornju vrijednost i to je to.
Da probam pa cu vam javiti :)
Probaj da vidimo tvoja iskustva. Jedino nisi napisao koji motor ima¹ i koje su gume montirane.

MISTER X

Citat: aleksr6 poslato 05 Jun, 2012, 18:46
ko voli stazu,neka proba d212,vrh guma,probao sam je na grobniku i uz pritiske 1.1 zadnja i 1.9 prednja cuci do balcaka,isti pritisci su i za d211 gp racer,na stazi a na ulici,2.1 prednja a zadnja 2.0,prepoeuka za ovu gumu,za mene nemaa bolje
GP racer je definitivno najbolja guma  za ljude koji se vole malo ¾ustrije voziti po cesti, a ni izlazak na stazu im nije stran. Istina je da ima i drugih dobrih guma, ali ipak ... GP racer. ®ustrija vo¾nja cestom ima dosta dodirnih toèaka sa vo¾njom stazom ¹to podrazumijeva dosta nagiba, koèenja pred zavoj u nagibu itd, pa je moja preporuka 2,0 prednja i 1,8 zadnja.

zmiya

Za¹to fabrike propisuju toliko veæi pritisak,koje su prednosti veæeg pritiska?

Landser

Vecito pitanje ,jel se gleda preporuka proizvodjaca gume ili fabrike motorcikla ,kolko je preporucen pritisak u pneumaticima za gpz500s po fabrici?

©OMI-87

Citat: MISTER X poslato 06 Jun, 2012, 11:58
Citat: Milos-kawasaki poslato 05 Jun, 2012, 14:56
Citat: MISTER X poslato 05 Jun, 2012, 13:48
Citat: Milos-kawasaki poslato 04 Jun, 2012, 22:23
Meni je 2.4 prednja a zadnja 2.8 tako mi fabricki pisalo na gumi
Puno previše. Spusti prednju na 2,2, zadnju na 2,5 pa se probaj voziti. Ak neće valjati, uvijek možeš vratiti na prijašnje.
Ako će valjati, spusti na 2,0 i 2,3. Ako tada bude premekano, a ne bi trebalo biti, vrati na gornju vrijednost i to je to.
Da probam pa cu vam javiti :)
Probaj da vidimo tvoja iskustva. Jedino nisi napisao koji motor imaš i koje su gume montirane.

Motor Kawasaki zx-6r 2007 a gume danas montiram nove :) pa cemo videti sta i kako:)

Hohštapler

Uuu odlièan tekst, ja uvek pumpam kako pi¹e u manualu, 2.0 i 2.2...
Nisam nikad razmi¹ljao da vidim koliki je gaz gume, ba¹ æu da proverim!
[cheers]
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

zVuk

Citat: Landser poslato 06 Jun, 2012, 14:10
Vecito pitanje ,jel se gleda preporuka proizvodjaca gume ili fabrike motorcikla ,kolko je preporucen pritisak u pneumaticima za gpz500s po fabrici?

http://www.high-speed.ismysite.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t=1578

ovde kazu da je fabricki 32 psi prednja i 36 psi zadnja......sto po guglu u bar-ima dodje 2.2 napred i 2.4 nazad...
Ko se ljuti, uleti mu kruti

MISTER X

Citat: zmiya poslato 06 Jun, 2012, 14:02
Za¹to fabrike propisuju toliko veæi pritisak,koje su prednosti veæeg pritiska?
Sa veæim tlakom u gumama motor bolje ide, bolje ubrzava, upravljiviji je, stabilniji na pravcu i na veæim brzinama, manje tro¹i jer je otpor kotrljanja gume manji. To su tlakovi prilagoðeniji pravocrtnoj vo¾nji autoputevima ili opu¹tenijoj turistièkoj, le¾ernoj vo¾nji magistralnim cestama.   To su prednosti veæeg tlaka, a mane ... sa takvim tlakom u gumama gume se br¹e tro¹e jer se po asfaltu kotrljaju manjom kontaktnom  povr¹inom zbog èega je i tlak na toj povr¹ini proprocionalno veæi, pa i habanje, odnosno bru¹enje gume. Sa veæim tlakom im treba i dulje da se zagriju na radnu temperaturu (ako se i uspiju zagrijati). Kod naglog koèenja kotaèi æe prije zablokirati i proklizati. Na veæem tlaku vo¾nja je neudobnija jer se motor vi¹e drma i poskakuje. 
Sa manjim tlakom gume imaju veæu kontaktnu povr¹inu sa asfaltom, pa time i bolje dr¾anje, odnosno grip èime se dobije i osjetno veæa sigurnost, a to je jedna od jako, jako va¾nih stvari. U svakom sluèaju, onaj tko voli naginjanje po zavojima, barem centimetar do ruba zadnje gume, taj bi svakako trebao izbjeæi pumpati gume na tvornièke preporuke. Onaj tko glatko i bez straha  skida rub zadnje gume ne smije niti pomi¹ljati gume pumpati na tvornièki preporuèene visoke tlakove. 
U svakom sluèaju nikoga ni¹ta ne ko¹ta sa tvornièkog tlaka spu¹tati pomalo i probavati se voziti sve dok svatko za sebe ne utvrdi kako mu je najbolje s obzirom na te¾inu  motora i sebe, dinamiku i tehniku vo¾nje. Ja osobno kada sam se vozio na 2,5 bara naprijed  i 2,9 bara nazad (na hladno) kako tvornica preporuèa za Hornet 600 bio sam najupla¹eniji i najnesigurniji motociklista na cesti. Sada prednju BT-012 imam na 2,0 bara i zadnju GR Racer na 1,8 bara (na hladno) i nitko na cesti nije br¾i, samouvjereniji i ¾e¹æi od mene. Vo¾nja je postala gu¹t, a zavoji djeèja igra. Nagne¹ se bez frke, koèi¹ u nagibu, a sa onim velikim tlakovima niti u ludilu. Nije se samo promijenila ciklistika motora veæ sam se i ja kao vozaè promijenio na bolje. Dakle, vrijedi poigrati se sa tlakovima, a ne slijepo slijediti dvojbene tvornièke preporuke ¹to god tko mislio o tome.