Glavni meni

pritisak u gumama

Započeo aleksr6, 03 Mart, 2011, 19:47

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Zoltan

Citat: UFF poslato 05 Mart, 2011, 18:25
Izduvana zadnja na primer na ravno ima samo bolji a ne losiji grip
Problem moze da bude u krivinama..
Mislim da je Misa vec dao objasnjenje. Optimalno ili najidealnije pumpanje gume daje i najbolji grip sve ostalo je igra! Bez obzira sto vam se cini da manji pritisak daje bolji grip on ostvari menja uvijanje i dovodi do poremecaja lepljivosti gume na asvalt! Glupo ili prosto receno meksa guma bolje drzi al samo dok ne pocne da se uvija a ko zna kada ce se to desiti.

UFF

pod meksa se misli meksa do 20% a ne 70%

Zoltan

20% od idealnog ili od onog sto propisuje proizvodjac motora ili gume? Kada se nadjemo ako bas budes bio zainteresovan za ovo ja cu ti pokazati da je 20% bas mnogo. To je 2,0 ili 1,6. Mozda na nekim modelima ovo i ne znaci al na nekima moze biti razlika ozbiljna.

YOman

Citat: castor poslato 06 Mart, 2011, 22:41
I jo¹ samo da nam ka¾ete gdje se mogu naæi i da li imaju i gume?
+1  ;D
Ja znam da ¾ivot na granici je opasan i tvrd,
al’ moje ime ovdje od sad znaèi pravda,

na mome sivom konju sada sa mnom ja¹e smrt,
vodi me tamo gdje me moja davna draga
vec ceka...

UFF

Ma bre ocu da kazem da ako pise 2 a ti vozis pravac na 1.5 nije nikakav problem

Ja sam sa kocakastom gumom starom 8 godina na 0.9 (naduvas na 2 ona ispusti na 0.9 i tu stane) otiso od beograda do crne gore po najgorem pljusku i obarao ga do kraja, vozio se tamo i vratio se za bg bez ikakvih problema (iso johnynovak sa mnom eno ima i tema u putopisima)
Vozio sam je jos do kraja seozne po beogradu - istu gumu svo vreme na pritisku ispod 1bar
nebitno uostalom..

jager

Prednja 2, zadnja 2.2
I dobro mi je tako :)

Zoltan

Moze i prst u oko ali boliiiiiii!
Hoces sad da napisem kako sam 86-e vozio evropom bez kacige negde oko 10000km 3 meseca na tudje dokumente i da to uzmemo kao reper? Hajde da se uozbiljimo nije bas kao sto je bilo!
I da se vratim na pritisak gume, ako pise na njojzi od 2,4 do 3,0 a ortaci kazu 2,0 do 2,5 a fabrika od 2,2 do? ispumpaj je na 1,5 i ima da pokaze gresku, ako je ti ne vidis to ne znaci da ista ne postoji. Kao sto Misa rece ne pricamo o pisti nego o nama sa malom pisom!

sasafilipovic

Dobro al ima ovde nekog ko vozi trke, valjda oni najbolje znaju razliku od 0.5 bara gore dole od fabrièke... Ne verujem da je neko od ne-trkaèa isprobavao stabilnost i grip ispumpane ili namumpane gume - mislim jedne gume na jednoj stazi u jednim uslovima (temp. i vlaga) i razlièitim pritiscima.
Ali ono ¹to je sigurno, je da ispumpana guma se sa istim nagibom motora tro¹i do falca... Jedno vreme sam pizdio da ortak delje gumu do falca a manje obara motor od mene.  >:(

mohikanac

Citat: UFF poslato 06 Mart, 2011, 23:52
Ma bre ocu da kazem da ako pise 2 a ti vozis pravac na 1.5 nije nikakav problem

Ja sam sa kocakastom gumom starom 8 godina na 0.9 (naduvas na 2 ona ispusti na 0.9 i tu stane) otiso od beograda do crne gore po najgorem pljusku i obarao ga do kraja, vozio se tamo i vratio se za bg bez ikakvih problema (iso johnynovak sa mnom eno ima i tema u putopisima)
Vozio sam je jos do kraja seozne po beogradu - istu gumu svo vreme na pritisku ispod 1bar
nebitno uostalom..

Uff-e zar nije tvoja recenica "pametniji od fabrike" u preradama,i ovo je slicno.

Nije opasno ako neko promeni rep,rezervoar,branik,far na motoru jer isto se vozi,dok ako ispumpas gumu nije bas isto.


mohikanac

Evo kako to odprilike izgleda,sve se vidi na "strucnom crtezu" ;D.

Prepumpana,normalno napumpana,nedovoljno napumpana.



Uploaded with ImageShack.us

sasafilipovic

Na pravcu mogu da vozim i na felni... daj u krivini da vidim kako to izgleda!

mohikanac

U krivini ima vecu kontaktnu povrsinu ali se uvija/podvrce,a ako je dosta izduvanija moze i da se odvoji od felne i skroz ispusti.

UFF

mohikanac nisam ja rekao da je bolje voziti izduvanu nego naduvanu samo sam rekao da sam na gumi od 1bar isao do cg i nazad po kisi bez ikakvih problema
moje iskustvo

rboban

Citat: UFF poslato 07 Mart, 2011, 16:18
mohikanac nisam ja rekao da je bolje voziti izduvanu nego naduvanu samo sam rekao da sam na gumi od 1bar isao do cg i nazad po kisi bez ikakvih problema
moje iskustvo

A da slucajno NEMAS unutrasnje... :) Ja sam vozio i 0,6!!!
Ride It Like You Stole It

UFF

Na ktm-u imam unutrasnje ali na cb-u na kojem sam isao do cg nisam imao

rboban

#35
Namerno se trudim da se ne uvucem u raspravku o PRITISKU, ali kad se budemo videli na Ada Huju pokazacu Vam kako ja nadjem
odgovarajuci pritisak za tu stazicu......
Ride It Like You Stole It

Brrka

Dunlop Qulaifirer Sportsmart na ulici zadnja 2.8, prednja 2.4-2.5, na stazi Dunlop GP racer zadnja 1.7 prednja 2.1 mada sam u Kragujevcu zadnju pumpao na 1.4 a prednju na 1.7 posto je asfalt bio jako glatak.

rboban

Citat: Brrka poslato 09 Mart, 2011, 01:55
Dunlop Qulaifirer Sportsmart na ulici zadnja 2.8, prednja 2.4-2.5, na stazi Dunlop GP racer zadnja 1.7 prednja 2.1 mada sam u Kragujevcu zadnju pumpao na 1.4 a prednju na 1.7 posto je asfalt bio jako glatak.

Odmah se vidi ko zna ZNANJE!!!
Ride It Like You Stole It

UFF

Sad ce mohikanac svojim "strucnim crtezom" da ti objasni kako ne smes sa 2.5 da spustis na 1.7 zbog deformacija
Mogao si bre da padnes :D

sasafilipovic

Konaèno sam na¹ao ne¹to konkretno u vezi pritiska:
http://www.flamesonmytank.co.za/tyres.htm


Tyre Pressure   Conditions
40% above recommended   High speed, long distance touring in warm weather with a loaded bike in all round ideal conditions
30% above recommended   High speed, long distance touring in warm weather in all round ideal conditions
30% above recommended   Asphalt surface but with large, dangerous potholes and other sharp surface hazards
20% above recommended   Long distance commuting including highway / freeway travel
Manufacturer's recommendation   Short distance commuting in city traffic below 100kph. Seasons Spring, Summer and Autumn
Manufacturer's recommendation   Off road trail with smaller rocks at some speed
Manufacturer's recommendation   Riding when conditions are less than ideal e.g. in very windy conditions. Or when conditions vary a lot.
10% below recommended   Riding when conditions are less than ideal for shorter distances at moderate speed e.g. in extremely windy conditions
15% below recommended   Short distance commuting in city traffic below 100kph during cold Winters
15% below recommended   A long day of riding in the wet at moderate speed
15% below recommended   Dirt road with moderately good surface but with some rocky spots
40% below recommended   Travelling slowly in loose, deep sand with tyres with tubeless tyres
40% below recommended   Rocky off road trail with very uneven surfaces at slow speed
50% below recommended   Travelling slowly in loose sand with tyres with tubes. Tyres must not get too hot.
60% below recommended   Travelling slowly in very loose, deep sand with tyres with tubes. Tyres must not get too hot. Tyres must not be able to slip on the wheel rims