Glavni meni

25.000 Poginulih bajkera za 10 godina

Započeo Hattrick, 12 April, 2017, 15:35

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

megaidiot

Ima Lazic te ziroskope, hocu i ja da ih ugradim kod sebe na fazera, pricali smo u drugoj temi o tome.

mali_zmaj

Citat: kosta66 poslato 15 April, 2017, 06:16
mali zmaje, svi znaju za boène vetrove, nego je mene zanimalo, kako se zove tehnika, kad nakrivi¹ motor prema vetru i nagne¹ se na tu stranu i tako vozi¹ da te na pravcu ne gura u suprotnu stranu. stalno se pominje neki kantar stering, pa reko da nije to to. no¾da znam neke 'tehnike' a da nisam svesan, jer ne znam te struène terminale :)


ma znas ti sve,samo se pravis...
jin-jang

Glava Dole

kantAr... jeste, bas to, prvo ocenis pravac duvanja vetra, onda izracunas potrebnu tezinu koju je potrebno obesiti sa druge strane motora da bi se sile potirale... pa obesis kantar za motor i izmeris tegove, to je to [rofl] A countersteering postoji kao tehnika, mnogi je redovno koriste i nesvesno... to je npr za naglo izbegavanje prepreke, volan se blago cimne u suprotnu stranu na kratko(npr u desno pa ga oboris na levo mnogo brze nego kad bi samo zalego) pa onda u pravu i mnogo brze i naglije oboris motor... al sa vetrom veze nema :)



navajo

Meni je, za sada, najgore iskustvo na motoru bio upravo jak bocni vetar koji me je zimus na Pancevackom mostu bacao bukvalno u drugu traku...uzas...fino sam se isprepadala, ali jedino sto sam mogla je da na mom Djolencetu Prdulencetu zavrnem gas do kraja, spustim se koliko mogu dole telom, nagnem u pravcu vetra, i cekam udare vetra...kako sam tek pocela da vozim, jos uvek nemam mnogo ruznih iskustava i ovo je za sada pobednik...voznja po minusu na Dedamrazijadama mi je bila macji kasalj u odnosu na nelagodu koju sam osecala dok me je vetar bacao u drugu traku:(

Slaninar

Citat: Milos96 poslato 15 April, 2017, 17:18
kantAr... jeste, bas to, prvo ocenis pravac duvanja vetra, onda izracunas potrebnu tezinu koju je potrebno obesiti sa druge strane motora da bi se sile potirale... pa obesis kantar za motor i izmeris tegove, to je to [rofl] A countersteering postoji kao tehnika, mnogi je redovno koriste i nesvesno... to je npr za naglo izbegavanje prepreke, volan se blago cimne u suprotnu stranu na kratko(npr u desno pa ga oboris na levo mnogo brze nego kad bi samo zalego) pa onda u pravu i mnogo brze i naglije oboris motor... al sa vetrom veze nema :)

Zapravo ne mnogi, nego je svi koriste. To je jedini naèin da se skrene motorom. Èak i kad bez ruku na upravljaèu prebacuje¹ te¾inu sa jedne na drugu stranu motora, upravljaè izvodi counter steering.


Na nekih 2:00 poèinje, motor "sam" radi CS, bez ruku:

! No longer available
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot


Slaninar

Citat: megaidiot poslato 15 April, 2017, 18:43
A onda dodje baja i vozi potpuno drugacije...
! No longer available

Ne vidim ¹ta je potpuno drugaèije, ako prièamo o counter steeringu?
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot

pa ne koristi counter steering uopste. ovo je korman u stranu na koju pada i to do kraja.
doduse brzina mu je jako mala, ali sve sto radi je kontra od onoga kako uce i panduri i skole, a opet ga tera ko zmaj.

ovo sto radi nisam nikad probao, ali ocu, cim budem pri dozvoli.

ovaj koristi i counter steering i ovo sto radi francuz, zavisno od brzine:
! No longer available

Slaninar

Citat: megaidiot poslato 15 April, 2017, 19:44
pa ne koristi counter steering uopste. ovo je korman u stranu na koju pada i to do kraja.
doduse brzina mu je jako mala, ali sve sto radi je kontra od onoga kako uce i panduri i skole, a opet ga tera ko zmaj.

ovo sto radi nisam nikad probao, ali ocu, cim budem pri dozvoli.

ovaj koristi i counter steering i ovo sto radi francuz, zavisno od brzine:
! No longer available

Ne koristi kad je veæ u nagibu - kada se i ne koristi. Ali pri samom obaranju/promeni nagiba, koristi ga hteo-ne hteo. Motor neæe drugaèije da se "okrene".

Mislim, zovi to kako hoæe¹. Ako si pri jednom nagibu, sa datom zakrenuto¹æu kormana, da bi se motor uspravio (i prebacio na drugu stranu), mora¹ uraditi jednu od dve stvari (koje su efektivno CS): ili doda¹ jo¹ gasa (poveæa¹ brzinu), ili pomeri¹ korman jo¹ vi¹e ka smeru u kojem si trenutno nagnut. Èista fizika. Slièan efekat se posti¾e i prebacivanjem te¾ine, ali puno, puno sporije za ikakvo kontrolisano manevrisanje.
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot

onda kenja da ne koristi ili nije svestan.
meni je problem kad gledam sve te klipove i fore kako se sta radi i onda izadjem da planski sve to primenim - jebote, ocu jedno, a motor ide u picku materinu.
a kad necu to sve da primenim svesno - sve ide kako sam zamislio. :D
ali opet, ja ne znam da vozim motor, zato mi je i lepo da ucim kako se to radi.

Slaninar

Citat: megaidiot poslato 15 April, 2017, 19:54
onda kenja da ne koristi ili nije svestan.
meni je problem kad gledam sve te klipove i fore kako se sta radi i onda izadjem da planski sve to primenim - jebote, ocu jedno, a motor ide u picku materinu.
a kad necu to sve da primenim svesno - sve ide kako sam zamislio. :D
ali opet, ja ne znam da vozim motor, zato mi je i lepo da ucim kako se to radi.

Kad vozi¹ pravo, kojom god brzinom i¹ao, i pomeri¹ korman u levo, na primer. Motor æe krenuti da ide u levo. Centrifugalna sila æe zadnji deo motora, kad poène skretati u levo, nositi ka spolja - naginjuæi motor ka desno. To je ne¹to ¹to uvek radi, nikako drugaèije. Ono ¹to je caka kod veoma sporog manevrisanja je da pomeranjem tela i te¾i¹ta, mo¾e¹ kompenzovati u priliènoj meri tu centrifugalnu silu - pa se dovoljno sporom vo¾njom i blagovremenom promenom te¾ine mo¾e skrenuti u stranu bez "cimanja" kormana na kontra. Po¹to se promenom te¾ine praktièno pomera te¾i¹te ka unutra¹njosti krivine. Ipak, puno je br¾e i lak¹e naterati motor da se obori pomoæu kormana - tome i slu¾i.

Ako ne veruje¹, probaj na nekom starom bajsu zavariti vilju¹ku za ram, da se ne mo¾e zakretati, pa ga probaj kontrolisati i voziti - samo na travi po moguænosti.  :)   Probaj samo da ga natera¹ da skrene na bilo koju stranu - sto put je lak¹i od motora, da vidi¹ koliko te¹ko to ide.

CS se radi intuitivno i nesvesno, a kad "zna¹ za jadac", mo¾e¹ efektnije da ga koristi¹. Za postavljanje motora u nagib je apsolutno najefikasnije sredstvo, a kad si veæ u nagibu, promenom brzine (ko je ba¹ ve¹t i primenom prednje koènice, kojom se pravi o¹triji ugao vilju¹ke), mo¾e se i bez CS-a menjati nagib (dodatno obarati, ili uspraviti motor), jer tad veæ ima¹ prvi preduslov CS-a, zakrenut korman, pa od odnosa brzine i o¹trine zaokreta zavisi na koju stranu æe motor da prevagne.

U desnom nagibu, bilo dodavanjem gasa, bilo zadr¾avanjem iste brzine ali zakretanjem kormana jo¹ vi¹e ka desno (ono, guranje levom rukom od sebe, desnom povlaèenje ka sebi, je li), motor æe se uspraviti. Koliko puno i koliko brzo, zavisi od tvog "inputa".
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot

ma znam sve to, al vidi onoga kako tera jebote

Slaninar

Citat: megaidiot poslato 15 April, 2017, 20:44
ma znam sve to, al vidi onoga kako tera jebote

©ta ka¾e¹ tek onda za ovog:  :)

! No longer available
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot


Lazic

Citat: megaidiot poslato 15 April, 2017, 10:11
Ima Lazic te ziroskope, hocu i ja da ih ugradim kod sebe na fazera, pricali smo u drugoj temi o tome.
Veæ ima¹ ugraðene, samo daj gas... ;D

Kostić

sad probajte sve to sa trkaèkim motorom koji ima heblove. njihovi volani su mnogo upravljiviji od heblova. heblovi su dobri za velike brzine i piste, proraèunate putanje za velike brzine bez naglih i o¹trih promena kursa. za ve¹tine su jauk. em je te¾e kontrolisati motor sa heblovima, em imaju manji radijus.

Slaninar

Citat: kosta66 poslato 15 April, 2017, 22:23
sad probajte sve to sa trkaèkim motorom koji ima heblove. njihovi volani su mnogo upravljiviji od heblova. heblovi su dobri za velike brzine i piste, proraèunate putanje za velike brzine bez naglih i o¹trih promena kursa. za ve¹tine su jauk. em je te¾e kontrolisati motor sa heblovima, em imaju manji radijus.

A posle da probamo 300 na nejkedu?  :)
montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen

megaidiot

Citat: kosta66 poslato 15 April, 2017, 22:23
sad probajte sve to sa trkaèkim motorom koji ima heblove.
probao sam - ja to ne znam da vozim, to kod mene nece da skrece nikako. [rofl]

Kostić

sland¾o, al bez kacige ;D

mega, ja gledao nekog sa r1 vrteo se u krug, motor spu¹ten maltene, vrti se sa 10 na sat i odem na bazene sa sradom probam osmicu i neæe u jednu stranu manj an¹lag nije mi jasno za¹to il je meni bio kriv hebl, a i ujeda prste. plus sam pao sa 3 na sat. onda sam ukapirao da je èoek menjao volan ;D

Slaninar

montoya: hornet mesa vodu i ulje
Hurricane: Sipaj ulje i u hladnjak, dobijes uljaru i problem resen