Glavni meni

Koliko cesto menjate kocionu tecnost? (kao i antifriz i ulje u viljuskama)

Započeo UFF, 21 Februar, 2011, 02:00

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

UFF

Koliko cesto menjate kocionu tecnost (kao i antifriz i ulje u viljuskama) i koliko je vazno menjati je cesto kao i posledice ako se ne menjaju?

Znam da u uputstvima uglavnom pise na 2 god za kocionu kao i antifriz ali me interesuje koliko cesto to vi radite jer znam ljude koji to nikad promenili nisu, cak ni kad kupe polovan motor (sto da je menjam kad odlicno koci)

A ulje u viljuskama se naravno menja samo onda kad semering procuri ;D

Evo kako je izgledao poklopac posude kad sam se ja posle 3 godine prvi put setio da promenim kocionu (kad se taj "gel" dodirne prstom odmah se pretvori u vodu  :D )

I posuda za zadnju kocnicu je providna ali ulje nije jer je crne boje ;)

Dzigi Boy

Atifriz nikada jer ga nemam...........

U vilama prosle godine kada sam celu viljusku reparirao..........

A ni kociono nikada i stidim se, dao si mi dobar predlog pa cu ga zamenuti.............

UFF

Pa ide ga bas malo i kosta smesno ali ljudi se ili ne sete ili ih boli qrac da menjaju a od temperature koja se stvara prilikom kocenja to ulje menja svojstva i u toku zime se nakupi vlage

castor

Nemam velikog iskustva sa svime time, ali mislim da se par stvari treba pridr¾avati, bez obzira na sve.

1. U normalnim uslovima eksploatacije ma¹ine, pridr¾avati se onoga ¹to fabrièka knjiga odr¾avanja ka¾e. Pod normalnim uslovima eksploatacije mislim na normalan re¾im vo¾nje, bez dr¾anja ma¹ine na graniènim obrtajima, bez vo¾nje ekstremne na zadnjem toèku (da, ok je da se toèak odlijepi od asfalta, ali ne metar visoko), isto tako i bez stopiranja na prednjem toèku, bez paljenja gume, bez vo¾nje prva - gas do daske - koènica do daske - stop na semaforu, pa tako puta bezbroj, ... Isto tako, normalni uslovi eksploatacije podrazumijevaju i dr¾anje/prezimljavanje motora u gara¾i, bez uticaja ili sa smanjenim uticajem niskih temperatura (onih ispod nule), jer to direktno utièe na promjenu kvaliteta materijala (prvenstveno gumeni dijelovi, guma je porozna i na ni¾im temperaturama postaje krta, ¹to je izra¾enije protokom vremena, èitaj - sa godinama) i ulja koje se koristi za podmazivanje ma¹ine.

2. U nenormalnim uslovima eksploatacije - po meni, sve je po potrebi i liènoj procjeni, tj. ¾elji. Gumeni dijelovi se uglavnom vide, pa mo¾e da se reaguje na vizuelni input da ne¹to treba da se popravi, zamijeni. Ostale stvari imaju svoje redovne intervale zamjene zbog promjene svojih hemijskih (antifriz, ulje za podmazivanje, ulje za koènice) ili mehanièkih osobina (lanci, pogonski i prenosni, ventili, zupèanici, ...).

Nakon zime, preporuka je da se zamijeni ulje u ma¹ini, a ja bih dodao i ulje u koèionim sistemima...

Mislim da se svi (ili skoro svi) vodimo onom da se pokrivamo koliko nam je pokrivaè dugaèak, tj. u garanciji pu¹tamo ovla¹æeni servis da o svemu (ili skoro svemu) vodi raèuna a kasnije zavisno od nekoliko faktora: na¹eg odnosa prema motociklu kao mrtvoj stvari, ¾elja, razmi¹ljanja, preporuka, savjeta i naravno - novaca.

Ja lièno gledam da za ma¹inu obezbjedim ono ¹to treba, tra¾i, godi joj. Ako ispo¹tujem ja njene potrebe - i ona æe moje, vi¹estruko...

Pozdrav.

Djole
It's the ride that matters, not the bike…

Dutchman


SSZGO

sve promenio sad

sto se tice antifriza, nikada sem sad kad sam skinuo hladnjak pa sam morao...

ulje u viljuskama jednom godisnje

ulje u kocnicama, menjao prosle god, i nije mi jasan tvoj talog od cega se stvorio...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

rboban

Ovako izgleda KOCIONO ulje u sistemu gde nije menjano dugo!!!!
Ovo sam nazvao KOCIONI GEL!!!! [doh]
A NAJgore je to sto je i dalje KOCIO, izgledalo DOBRO
a sa novim NEBO i ZEMLJA razlika.......

Kod mene ulje menjam pred svaku sezonu u kocnicama, a ulje u viljuskama po potrebi.....
Ride It Like You Stole It

dzimika

ja sam prosle godine kad sam stavljao pancirno crevo promenio i kociono ulje, ocistio klesta tj klipove a pre neki dan sam opet ocistio klesta i malo klipove, stavio mast za te stvari i vratio nazad, takodje rastavio i glavni kocioni i proverio u kakvom su stanju gumice :D
ulje u vilama sam isto zimus promenio tj majstor caki :D a antifriz mozda kad budem poceo da vozim mada to cu da razmislim :D
uglavnom ako uzmem motor pokusavam sve da sredim na njemu da ne bi razmisljao i uglavnom zimu koristim za takva sredjivanja

doktor

Pre zime sam promenio sve ulje u viljusci i antifriz, a kocionu tecnost cu na prolece posto su mi stigla pancir creva iz Engleske pa kad ih budem montirao.
Bikers work is never done!

rboban

Citat: johnynovak poslato 21 Februar, 2011, 11:38
j a pre neki dan sam opet ocistio klesta i malo klipove, stavio mast za te stvari i vratio nazad, takodje rastavio i glavni kocioni i proverio u kakvom su stanju gumice :D
Kakvu mast i gde????? Nadam se da mislis na klizace kalipera..... :)
Za to iskljucivo koristim BAKARNU PASTU!!!
Ride It Like You Stole It

gojko

Svake dve godine menjam ulje u kocnicama, kvacilu, viljusci. Skidam klesta na kompletno èi¹æenje.. Menjam antifriz..
Mislim da uzivam u tome i ako je mozda nepotrebno toliko èesto to raditi :)

jager

Citat: gojko poslato 21 Februar, 2011, 12:10
Svake dve godine menjam ulje u kocnicama, kvacilu, viljusci. Skidam klesta na kompletno èi¹æenje.. Menjam antifriz..
Mislim da uzivam u tome i ako je mozda nepotrebno toliko èesto to raditi :)

Ostaje mi samo da prepi¹em tvoj post ;D

Pre nedelju dana sam zamenuo sve teènosti u motoru: ulje u vilju¹kama, antifriz, koèiona ulja. Ulje u motoru menjam na svakih 5000km. Èuvajte bre te motore, vi¹e æe vas voleti ;D

SSZGO

Ulje u viljuskama treba da se menja kad i ulje u motoru... oko 5000 km

vec sam stavljao klip sta se desava sa uljem posle 2000 km vec propada

ljudi se jednostavno naviknu ali sad kad sam promenio ulje motor je daleko tvrdji na viljusci a korisceno isto ulje kao prosle god (ista gustina)
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

kawasaki zr 500 a

antifriz nemam...
a kocionu tecnost na svake dve god...na svim vozilima...

dzimika

Citat: rboban poslato 21 Februar, 2011, 12:06
Citat: johnynovak poslato 21 Februar, 2011, 11:38
j a pre neki dan sam opet ocistio klesta i malo klipove, stavio mast za te stvari i vratio nazad, takodje rastavio i glavni kocioni i proverio u kakvom su stanju gumice :D
Kakvu mast i gde????? Nadam se da mislis na klizace kalipera..... :)
Za to iskljucivo koristim BAKARNU PASTU!!!
naravno da mislim na klizace, specijalna mast koja se koristi za takve stvari, uzeo u lav auto-u pre neki dan, 270din mala tubica 700din velika tuba

Dzigi Boy

Znaci ja ispade najgori jer nisam kocionu promenio?????? Znate zasto je to tako??? pa zato sto sam mehanicar a nema ko da mi plati da to uradim i sebi:))))))))))))

UFF

Citat: kawasaki zr 500 a poslato 21 Februar, 2011, 17:58
antifriz nemam...
a kocionu tecnost na svake dve god...na svim vozilima...


[rofl]

ja na nijednom svom automobilu kocionu tecnost nisam NIKAD promenio a ni ne poznajem nikog ko je menja  ;D

Ne hvalim se time samo kazem kako jeste

aj bas da cujem i iskustva ostalih

Kengur

Ulje u kocnicama promenio posle dve godine, antifriz na god dana...

Sto se tice kola, 7 godina tako nisam ulje u kocnicama, mada razmisljam da ga zamenim jer sam kupio nove diskove i plocice, pa kad vec sve to menjam mogao bih i ulje da promenim... :)

jager

E, bre.... koèiono ulje je em jeftino, em ga ba¹ malo ide. Ja sam kupio fla¹icu od pola litre, ba¹ "bogato" ispirao instalaciju novom teèno¹æu i jo¹ mi ostalo... ;D Menjajte ulje u koènicama, vremenom se nakupi kondenza i onda bude belaja...

UFF

e jageru jebes ti to, ja promenio i sad mi se cantra beli umesto crni ali motor je sa starim uljem na prednji isao samo sa kaziprstom a sad moram i srednji tj dva da upotrebim
I da jesam izbacio sav vazduh cak sam i sipao 5.1 umesto 4.0 pa bi trebalo i da trpi vece temperture ali cinjenica je da mi sad losije koci