Glavni meni

Redni dvocilindras

Započeo p0peye, 21 Avgust, 2015, 03:12

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

p0peye

Неке од колега су пљуцнули на KLEa и VERSYSa, тј (поред осталог) на њихов мотор.
Сад, с'обзиром да поред F 800 GS тај концепт машине имају и CB500X и NC700X (и фамилија, а сигурно још и други мени мање занимљиви), интересује ме ваше мишљење (лепо би било из практичне прве руке) да ли је разлог шлајмарења горе поменутих Кава њихов несрећни склоп, или је иначе паралелни двоцилиндраш непрактичан за ову врсту мотора?
Један од аргумената је био "Кава је у све и сашта гурала тај агрегат, 'де то може да буде свуда добро" - ипак, детаљи су се разликовали - брегасте, паљење, криве о момента...
Па ево, две деценије касније Хонда ради исту ствар; исти агрегат у више различитих типова мотора - и не само исти агрегат - исти рам и још штошта...
Да ли Кава са наведеним моторима није успела да погоди праву меру, или се то може очекивати и од осталих 2р мотора?
И успут - бембаре не пратим скоро уопште па да питам овде: да ли и БеЕмВе фура сличан фазон - иста основа агрегата у више мотора за разне намене, или развија сваки посебно (можда је то  разлог јаче цене)?
П.с. - читајући сам схватио да V2 агрегат пасује "ендуро"* моторима боље него р2 - да ли због бољег обртног момента, мањих вибрација... Требао би да буде и лакши за одржавање...?
Ипак упада у очи да р2 (барем горе наведени, сем бембаре - хм, да - и супертенере) спадају више у градске моторе са повременим изласком на земљане путеве, док V2 ипак има звучнија имена за беспуће: африка, встром, трансалп...
Касно је, а и нисам претерано размишљао на тему - паде ми напамет па написах.  Надам се да нисам превидео  неки "зицер"
http://forum.motorcycle-usa.com/default.aspx?f=17&m=500971
Почех да читам али ми се приспавало...

* - овде мислим на enduro, adventure, fun, и друге моторе сличних асфалтно-макадамско-земљано путних мотора са различитим процентом намене
+ + Только байкеры знают, почему собака высовывает голову из окна автомобиля + +

Hohštapler

Redna 2 æe uvek biti najbolji odnos plaæeno dobijeno.
V2(L2) su daleko te¾i, komplikovaniji i skuplji agregati.
Manje vibracija od 1 cilindra, manje koèenje motorom,  i veæa max snaga.
Polako svi shvataju da postoji tr¾i¹te obiènih korisnika koji ne tra¾e da se trkaju sa Rossijem, veæ im treba jeftin brz pouzdan prevoz. NC700 je èist primer.
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

stilgar

i yamaha MT07 i nova afrika :) kwaransvaki koncept je pobedio :) videli ostali da ne mogu da pobede kawu pa se prikljucili klubu
"Four stroke, parallel twin cylinder"

doktor

Nova Afrika je takodje R2, i kod mene na Teneri je R2, samo mu je faza paljenja na 270 stepeni pa glumi V i tako se i cuje na niskim obrtajima.
Cini mi se da se u zadnje vreme povecao izbor motora sa R2.
Inace i BMW je agregat iz F 800 GS gurmuo u F 800 R i F 800 ST.
TDM je takodje R2.
Bikers work is never done!

srbac

Transalp 600
Shadow 600
Ntv 600revere
Dauwille 600
Isti agregat. ..... stara prièa.

Ovi novi R2 motori opako malo trose....

p0peye

Аууууу...
Шта ја све искуцах и нестаде....
Агггггггх!
+ + Только байкеры знают, почему собака высовывает голову из окна автомобиля + +

p0peye

Знате онај цртани када Сима страшни броји опљачкани новац, а брзи Гонзалес му викне "ипа" на од прилике 5831?
Е ако ћу ја.морати из почетка: 1,2,3...
+ + Только байкеры знают, почему собака высовывает голову из окна автомобиля + +

Andreja

Nema ni¹ta lo¹e u "guranju" agregata u sve moguæe motore, samim tim, tro¹kovi proizvodnje su ni¾i pa i cena gotovog proizvoda.

Konkretno, ¹to se tièe famoznog Kawinog dvocilindra¹a od 500 kuba, posedovao sam jednog; ne sviða mi se ¹to agregat ima par lanaca vi¹e nego ¹to bi trebalo... Te za anlaser, te primarni pogon... Èemu? Osim da èangrlja :D I uop¹te mi se ne sviða kako su re¹ili sistem za hlaðenje, metalne cevi su nabijene u rupe na motoru, dihtuju uz pomoæ tanu¹nih gumica koje se lako sjebu prilikom monta¾e... Oèajno re¹enje, po meni, ba¹ sam imao zezanje sa tim.

Na stranu to, taj agregat se na GPZu pona¹a ba¹ lepo, ima sasvim dovoljno (PREVI©E) snage za to ogibljenje i koènice, ak' mene pitate... Ekonomièan je, lepo ide u ni¾im (uz strmo brdo mo¾e opu¹teno da se dr¾i na 3000rpm pa èak i manje u ¹estoj), jako lepo ide u vi¹im obrtajima. Jo¹ spada u klasu do 500ccm ¹to znaèi da spada með' motore koji idu najbolje za najmanju registraciju (kod nas).

U KLE-u je isto ok, sasvim dovoljan za put i bla¾i off. Nije za hard kor jarcanje, po meni je za to ipak bolji jedan cilindar sa vi¹e obrtnog momenta. Al' za putovanja, kojekuda... Taman.

EN-a sam provozao, nekako mi ne ide koncept agregata uz kruzer mada nisam èuo zamerke, jbg, bud¾et kruzer.

ER5, Alekre sa foruma je proputovao boga oca na njemu, sa devojkom, tri kofera, tank torbom... I on i ona ne spadaju u sitne ljude. Potro¹nja sme¹na. Osim za putovanja, koristi ga svakodnevno po gradu, do posla i nazad. NIKAD nije imao ni jedan jedini problem od 2011. kad ga je kupio. Ulje, filteri i gas.

Kao ¹to je Andrej iznad rekao, citiram: "Redna 2 æe uvek biti najbolji odnos plaæeno dobijeno."


V2, skuplji za odr¾avanje (dva lanca bregaste npr.), obilje obrtnog momenta jo¹ u najni¾im obrtajima. Najlep¹i zvuk  :drka:
_______

F800GS je po meni pun pogodak, u svakom pogledu. Potro¹nja sme¹na, motor ozbiljno ide gde god da se naðe, koèi brutalno... Sada veæ teoreti¹em jer ga nisam provozao ali èitajuæi i gledajuæi razno-razne testove, doðoh do zakljuèka :) Takoðe taj agregat trpaju u F800R, S, GT, ST kao ¹to reèe Doktor. I jo¹ jedan motor, sa poveæanom radnom zapreminom, Husqvarna Nuda 900. BMW, roðaci, znaèi to ne rade samo "bud¾et kompanije" kao ¹to je Kawasaki tako da trpanje agregata u razne motore ne smatram manom :)
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

p0peye

Дакле, 'тедох да поменем ТДМа али у жару писања заборавих.
Даље, Африка Твин - видео сам мотор (на нету), избалавио својих пар минута читајући, али ми је потпуно промакло да више није (XRV) "у В", него (CRF) Р2. Невероватно.
Мада сам се сморио када сам видео тежину. Преко 240 кг.
Онда ту је и нова Супер Тенере. Ипак ми се више свиђа африка, иако  ми се изворно више свиђала супертенере од африке (750) - африка ми је била некако дугачка (не улазим у возно-ехничке кке - чисто визуелно).
Овде:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xtz1200%2009.htm
при средини има поређење 5 великих авантуристичких мотора + бембара из '80тих, чисто као репер да се види колики је напредак.
Овај Ducati је стварно блесав што прави 190кг тешко возило, када паметни јапанци могу да набију 250так кг под возача... :-(
Не могу више ни да се сетим шта све налупах у обрисаном посту, али ово је битно:
Свачега се дотакла ова расправа, само најважнијег не:
Да ли је
- Кава несрећно укомбиновала обртни момент, мењач и остале битне факторе за ову врсту мотора код КЛЕа и Версиса, па су не баш позитивно оцењени агрегати
- или је то стандардно шта се може (сразмерно годишту производње) очекивати од Р2 (коментар на нпр Супертенере Р2, ТДМ Р2, 800ГСа...?)
- или су наше колеге које су пљуцнуле на те агрегате мало размажене...?
:-)
+ + Только байкеры знают, почему собака высовывает голову из окна автомобиля + +

p0peye

(Пожурих да пошаљем пост да не буде поново "џаба сте кречили" - и тек сад видех користан Андрејин пост)
+ + Только байкеры знают, почему собака высовывает голову из окна автомобиля + +

Andreja

Kolege su razma¾ene :D

Moj primer:
http://www.motomanijaci.com/index.php/topic,19570.0.html

... Na kraju sam shvatio da treba da izbacim jedan ili dva kriterijuma kako bih uop¹te kupio motor ponovo. Izbor se sveo na XT600, ponovo :)
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

jevta

Ja smatram da su u Kawi odlièni agregati.
Te prièe o magnetu i frajlaufu su malo prenaduvane.Da crkavaju ali ja ne znam da je nekom crklo u prvim godinama.Kao na primer na Hondi regler.
A jo¹ jedna stvar koja je u domenu teorije.To su manji motori koji se voze po gradu i broj kori¹æenja alnasera je drastièno veæi nego kod nekih turera.
Ovo ostalo je kod svih manje vi¹e isto zavisi od aljkavosti vlasnika i pedantnosti majstora koji odr¾ava.
Isto kao i kod auta ja ne znam da je nekom crko alnaser na autu visoke klase pre 400000 km,dok kod ovih gradskih to crkava godi¹nje.I onda kad se uporedi to bude isti broj palenja.

Andreja

Aa, sad me podseti :D Imao sam kvar na GPZu, "obrijao" se klin koji dr¾i magnet na radilici pa se magnet okretao slobodno... Poddimenzionisan je opasno. Bud¾ majstor Juga napravio nov i 'ajmo dalje.
Problem je ¹to mislimo da imamo vremena...
If you can't duct it, fuck it! :D

Hohštapler

...sve je to u redu, kawin R2, al i dalje mislim da je Honda CB500 u svemu malo bolji.
Ali i skuplji.
Na ¾alost,  taj agregat nisu metali u neki soft enduro kao KLE.
Ovaj sada¹nji kawin R2 650 je dokazao da je dosledan naslednik starije 500ke, na TTu ga deru, i trpaju ga u XY motora, nisam nikad èuo da neko ima problema sa njim. Poznanik ga je kupio novog kad je iza¹ao,  motor je pre¹ao vi¹e na zadnjem nego na oba.
Vi¹e puta sam rekao, smatram da je trunutno kawasaki najuspe¹niji proizvodjaè ako gledamo plaæeno dobijeno i to maltene u svim klasama.
Skuter od 300cc, ER6, Versus650, zx6r, z800, z1000, zx10r, pa versus1000, gtr1400 i zx14...
Sam ne¹to izostavio?
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

Hurricane

..ti ba¹ re¹io da popu¹i¹ jedan nusmi?  [bejzbolka]

..prijavio sam te uredniku za vreðanje..  :P

Hohštapler

...ti zna¹ da sam ja "Honda pa tri mesta prazno.." tip, ali budimo realni, u poslednjih 5-7 godina honda ¾ivi na lovorikama.
Ozbiljno su se uspavali.
Osim mo¾da u SM ma¹inama, navedi jednu klasu u kojoj oni imaju najbolji motor?
(sad æe UFF da ka¾e SuperNaked  [blahblah])
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.

srbac

Moj komsija ima vn650s (agregat er6n i versys)  presao 800km do sada, zali se da mora cesto da se saltuje jer vrti i ima 6 brzina. Ranije je imao xvs650 i kaze da je kawa avion za xvs kako ide ali mu je jako tesko da se navikne na cesto saltanje!

srbac

Honda se nije uspavala ima puno novih modela u svim segmentima nego smo mi slepci koji i dalje gledaju i voze krsine od +10 godina @@@@@

BOKYBOY


Hohštapler

Citat: srbac poslato 21 Avgust, 2015, 15:51
Honda se nije uspavala ima puno novih modela u svim segmentima nego smo mi slepci koji i dalje gledaju i voze krsine od +10 godina @@@@@

Ima ona nove modele, al daj jednu klasu u kojoj ima najbolji motor?

1000ke, od 2008. ¾vaæu isti motor, sad svi veæ imaju plejste¹ne  u motorima (BMW, Yamaha, Ducati) ovi imaju samo ABS.
Adventure bike, Afrika? pored BMWa ADV, KTM ADV..
600RR, to veæ mo¾da i jeste...
Sporttouring, VFR1200, gde postoje FJR1300, GTR1400, i onaj BMW GTL1600
u poèetnièkim motorima CBR250 nema ni deo prodaje ZZR300 ili KTMa ili R3..
Motoklasik: Sta da joj objasnjavam, kad ne razume. Ona to broji na komade.