Glavni meni

AFTERMARKET ili ti ga ZAMENSKI FILTER VAZDUHA

Započeo rboban, 13 Februar, 2011, 19:59

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

rboban

KN, BMC ili bilo koji... prica je GENERALNA!!!

Osim prednosti da je PERIV i samim time dugorocno upotrebljiv,
svi se HVALE sa vecim protokom VAZDUHA... [yahoo]

U praksi se i pokazalo tako i tu nema sumnje!!!!

Pri tom se promeni i ZVUK usisa koji je bucniji, tako da se odmah dobije SPORTSKI zvuk...
I dobije SUBJEKTIVAN osecaj da BOLJE ide.... [ludak]
Ne ide jos, mozda i losije, ali CE DA IDE BOLJE!!!!!

A prica je OVAKVA:

Motori su fabricki ustelovani na VRLO siromasnu smesu, zbog strogih normi izduvnih emisija...
Tako da da protocni fliter sa realno VISKOM vazduha jos VISE osiromasi smesu!!!
Kod motora sa vakumskim karburatorima dolazi do dodatnog siromasenja jer zbog
veceg protoka vazduha dolazi do smanjenja podpritiska (vakuma) koji sporije i manje
podize igle i time jos dodatno OSIROMASUJE SMESU!!!

Da bi iskoristili protocni filter na KARBURATORIMA je potrebo uraditi sledece:

1. podesiti LER smesu na bogatiju (2 okretaja)
2. podesiti visinu igle na bogatiju  (2 polozaja)
3. staviti VECE dizne
4. oslabiti opruge na membranama

Sa 1. se pokriva podrucje LER, sa 2. srednji rezim, sa 3. visoki obrtaji a sa 4. naglo ubrzanje
Naravno moze i kupovina npr. DYNO JET seta koji radi upraVo to gore navedeno.... [thumb_up]

Kod motora sa ubrizgavanjem prica je JEDNOSTAVNIJA i skuplja, kupite POWER COMMANDER
i upucate odgovarajucu MAPU prema filteru i izduvu koji koristite i ETO RESENJA!!!!  ;)




Ride It Like You Stole It

SSZGO

e sad, postavlja se pitanje,

recimo da nemamo mapu za komandera

kako znati da li je smesa ok?
sta se desava ako se na komanderu rucno doda kolicina goriva?
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

rboban

#2
Mapa za COMMANDER ima na njihovom sajtu u SVIM mogucima kombinacijama auspuha, filtera
i ostalog koje NE mozes da zamislis..... SKINI pa pogledaj!!!

A van toga SIROMASNA smesa se pozna po:

1. boji svecice
2. pucanju iz izduva
3. povecanoj radnoj temperaturi
4. ler gas varira (karburator)
5. pri naglom oduzimanju gasa i kvacilu hoce da se ugasi (karburator)

Na sajtu PC imas i PDF manuale za rucno podesavanje parametara, mada mislim za to nema potrebe... [stop]
Ride It Like You Stole It

SSZGO

ja imam mapu za kn i izduv ali, nasao sam neko upustvo na netu gde se spominje otvaranje dela kutije filtera da bi jos vise vazduha ulazilo kroz filter

e sad, spominje se i to da se nakon otvaranja kutije gorivo dodaje u PC
svaki put kad se doda nivo goriva,  da se proba motor da li ide bolje ili da li dimi crno na auspuhu

da li je to tacno?

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

Che


rboban

Citat: Che poslato 13 Februar, 2011, 20:34
Citat: rboban poslato 13 Februar, 2011, 20:19
3. povecanoj radnoj temperaturi]

Prejaka smesa = povecana temperatura?

Mislim da sam pricao o SIROMASNOJ a to nije prejaka.....
Ride It Like You Stole It

Tihi_ZR

A kupiti umesto serijskog filtera, recimo BMC i staviti na moj Suzuki?
Dobre i lose strane?

rboban

Citat: SSZGO poslato 13 Februar, 2011, 20:27
ja imam mapu za kn i izduv ali, nasao sam neko upustvo na netu gde se spominje otvaranje dela kutije filtera da bi jos vise vazduha ulazilo kroz filter

e sad, spominje se i to da se nakon otvaranja kutije gorivo dodaje u PC
svaki put kad se doda nivo goriva,  da se proba motor da li ide bolje ili da li dimi crno na auspuhu

da li je to tacno?



Pazi zamena airbox-a ili ti ga kutije na veci volumen ima smisla, ali otvaranje??? Da to funkcionise
verovatno ga NE bi ni bilo na trkackim motorima... ili gresim???
Ako je neko upuceniji u ovu temu neka me ispravi slobodno, uVek volim da naucim nesto NOVO!!!
Mislim da kad se dobije crni dim da si vec duboko u prebogatoj smesi.....
Takav nacin mi izgleda kao podesavanje u MAJSTORSKOJ RADIONICI (ako se secas serije)!!!
Ako su vec radili tu modifikaciu, verovatno imaju ti isti i mape pa ima zatrazi ako je neki FORUM u pitanju!!!
Najlakse je uporediti mape i videti sta je promenjeno i koliko!!!
A npr. za SV-a KN filter ima veci usisni deo, i po forumima kazu da su preterali
i da je previse vazduha i NE moze se ustelovati da RADI KAKO TREBA,
(predpostavljam da odgovara i za neki drugi model pa su tako uradili)
pa sam na konto toga licno se odlucio na BMC, za kojeg kazu na forumima da je OK!!!
( i da nije BMC sam dobio na POKLON od drugara)
P.S. KN taj problem nema za noviju generaciju SV-a
Ride It Like You Stole It

©eki

 Ja sam se naigrao sa tim stvarima na mom motoru, i nisam stao dok nisam dobio pravi rezultat.
  Naime, moj 900RR ima fabrièke karburatore sa glavnim diznama 115. Kad sam stavio na motor Akrapoviæ izduvne grane sa topom i K&N filter, odmah sam namontirao karburatore od Honde SC33 (model iza moje), koji imaju fabrièki dizne 120, jer sam znao da æe mi sme¹a biti siroma¹na.  ©ta se de¹avalo u vo¾nji?  Motor je na leru radio malo nemirno, dobro je primao gas i pona¹ao se u vo¾nji, ali kad motor dodje do nekih 9,500 - 10,000 obrtaja, kao da me neko lagano dr¾i odpozadi i motor mi je nekako zastajao sa daljim ubrzanjem. E onda popustim ruèicu gasa (koja je do tada bila zavnuta do kraja) jedno 2mm i motor prosto poleti kao da ga je neko pustio. Znao sam da je jo¹ uvek siroma¹na sme¹a, jer mi se de¹avalo da kad turiram motor, puca iz auspuha i suèe plamen.
  Sada sam stavio 125 dizne (naravno i sinhronizovao karburatore) i dobio ravnomeran rad na leru, i povlaèenje do blokade bez ikakve "rupe". Mogu da ka¾em da mi je i potro¹nja ostala ista kao ¹to je i bila - verovali ili ne.

  Dodao bih jo¹ ne¹to: kad mi neko dodje da mi pohvali ma¹inu i ka¾e vidi kako se beli auspuh, ne mogu da mu objasnim da je to ¹tetnije za motor nego kad je izduv crn. Jer op¹te je poznato da benzin ili da se izrazim bogatija sme¹a benzinom mnogo bolje hladi klipove, unutra¹njost cilindara pa samim tim i motor, je l'? Pa tako da znate (ko ne zna), najbolje je kad je izduv u tzv "cigla " boji ili ti boji rdje.

rboban

Dodao bih jo¹ ne¹to: kad mi neko dodje da mi pohvali ma¹inu i ka¾e vidi kako se beli auspuh, ne mogu da mu objasnim da je to ¹tetnije za motor nego kad je izduv crn. Jer op¹te je poznato da benzin ili da se izrazim bogatija sme¹a benzinom mnogo bolje hladi klipove, unutra¹njost cilindara pa samim tim i motor, je l'? Pa tako da znate (ko ne zna), najbolje je kad je izduv u tzv "cigla " boji ili ti boji rdje.


Volim kad se umesaju ljudi koji znaju znanje, i vole da ga podele!!!!
Ride It Like You Stole It

SSZGO

meni je izduv crn, sto znaci sta?
ponekad kad zavrnem gas desi se malo crnog dima, ali samo ponekad kad se u leru zavrne rucica naglo
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

rboban

Citat: Titja poslato 13 Februar, 2011, 22:48
A kupiti umesto serijskog filtera, recimo BMC i staviti na moj Suzuki?
Dobre i lose strane?

Adekvatno prici dobre su sto ga peres, ne menjas.... i ako je ispraceno onim gore
imas BOLJE perfomanse!!

A lose naravno CENA, i mozda malo veca potrosnja......
Ride It Like You Stole It

©eki

Citat: SSZGO poslato 14 Februar, 2011, 01:22
meni je izduv crn, sto znaci sta?
ponekad kad zavrnem gas desi se malo crnog dima, ali samo ponekad kad se u leru zavrne rucica naglo

  To znaèi da ti je malo bogatija sme¹a, ali opet ka¾em - ja tu ni¹ta ne bi dir'o  ;D

Tihi_ZR

Mislio sam samo ako stavim BMC, bez icega. Neki lik mi je rekao da tako uradim, kao da ce ici mnogo bolje, a i on je vozio serijalu tada.

vlada_dee

A shta je sa "pechurka" filterima koji idu direktno na karbove, bez air box-a? Da li da se igram sa njima ili jednostavno stavim protochniji filter standardne velichine u air-box?

rboban

Citat: Titja poslato 14 Februar, 2011, 01:49
Mislio sam samo ako stavim BMC, bez icega. Neki lik mi je rekao da tako uradim, kao da ce ici mnogo bolje, a i on je vozio serijalu tada.

Smesa je podesena SIROMASNO vec u startu, i to ne za NOV i CIST filter vec koji je koriscen...
Jer se takav i VOZI!!
Tako da stavljanje protocnog filtera bez drugih modifikacija NEMA ocekivane
rezultate.
BMC ima u programu RACE i obicne filtere s tim da su isti samo je DIFUZOROM smanjen
dovod vazduha tako da se vracas na isto samo dobijas PERIVI!!!
Ride It Like You Stole It

rboban

Citat: vlada_dee poslato 14 Februar, 2011, 01:57
A shta je sa "pechurka" filterima koji idu direktno na karbove, bez air box-a? Da li da se igram sa njima ili jednostavno stavim protochniji filter standardne velichine u air-box?

Generalno ja ih NE volim, nisam uspeo da ustelujem motor sa njima da ide kako TREBA nikada!!
Ukoliko neko jeste voleo bih da cujem kako???? [callme]
Evidentno da prica sa AIR BOXom ima svoju FUNKCIJU,
ukoliko je neko upoznat neka pojasni......  [watching]
Ride It Like You Stole It

SSZGO

Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor

rboban

#18
Da se nadovezem na kolegu Sekija u vezi smese.....
SMESA, osim sto pogoni Vas agregat ima i funkciju hladjenja usisnih ventila
i komoru za sagorevanje!
PREsiromasnom smesom znaju da se ISTOPE elektrode na sveci,
a extremnim slucajevima stradaju ventili i cak i KLIP!
Ja cak praktikujem na motorima sa protocnim filterima da promenim
svecice za visu toplotnu vrednost, ili ako sam u prilici IRIDIUM.
Izduvni ventili se hlade samo preko sica (zbog toga je bitan ZAZOR),
ali i oni posredno pate od siromasne smese.
Smesu proverite tako da ZAGREJAN motor vozite 10km na 3/4 gasa.
Skinete svecicu, ispravna boja je nesto recimo kao BELA KAFA!!!!
To je optimum, i braon prolazi...
Belo-siva i puno svetle nijanse su  :o :o :o
O istopljenoj elektrodi NE treba ni da pisem!!!! :'(


Ride It Like You Stole It

SSZGO

Skidao svecice pre par dana. bile su boje rdje tako nesto...
Reci nesto pametno i svi ce te pamtiti - Nepoznati autor